رواية ملكت الأسد الجزء الثاني 2 الفصل السابع عشر 17 بقلم فاطمة حسن
رواية ملكت الأسد الجزء الثاني 2 الفصل السابع عشر 17 بقلم فاطمة حسن
عند إياد وتمارا
تمارا غيرت الفستان وهي بتحاول تكتم دموعها
تمارا خرجت وهي بتقول .عايزه اروح
اياد بص عليها برضا.كده احسن .كنتي بتقولي اي بق
تمارا بغضب .عايزه اروح
اياد.واظن أنا قولت انك مش هتروحي قبل ما نخرج
تمارا .وأنا مش عايزه اخرج معك وعايزه اروح
اياد بسماجه.خلاص خلينا قاعدين لأنك مش هتروحي
اياد قاعد ببرود.لو غيرتي رأيك قوليلي
تمارا بصت عليه بغضب ورحت نحيت الباب لاقته مقفول
تمارا.انت قفلت الباب.انت اتجنتت
اياد بهدوء.مش وخد بالك ان صوتك عالي وانك قاعده تغلطي
تمارا وهي بتحاول تاخد نفس وتتكلم بهدوء.انت عايز اي .هي دي الصفحه الجديده إللي بتقول عليها
اياد بهدوء.لاا مش هي لكن انتي مش نافع معكي حاجه خالص أنا اتكلمت معكي بحترام وقولتلك غيري هدومك وكنا المفروض نخرج ونحاول نتعرف ع بعض لكن انتي عايزه تعندي وخلاص
تمارا بغضب .وانت مالك بلبسي . هاا
اياد قام بغضب وقال .انتي مجنونه .بصي ع ايدك ي هانم وانتي تعرفي مالي .أنا جوزك واكيد مش همشي اقولهم اتفضلوا اتفرجوا ع مراتي ولا انتي عايزه كل االلي رايح واللي جاي يتفرج على جسمك
تمارا بغضب.انت.انت سافل وحيوان
اياد بهدوء مرعب .تمارا ابعدي عني احسلك لأن مش مسؤول عن أي حاجة ممكن تحصل بعدين .
تمارا اتوترت منه ومن شكله
اياد قعد تاني
وتمارا فضلت رايحه جي بغضب مش عارفه تعمل اي مش هتقدر تتصل ع باباها لكن افتكرت حازم
تمارا رحت فتحت الشنطه تاخد الفون لكن مش موجود
تمارا بغضب .انت فتحت شنطي واخدت الفون مش كده
اياد مردتش عليها وفضل قاعد ع الفون
تمارا بصتلو بقرف وهي بتقول .بارد وحيوان
تمارا اتحركت وفضلت تتدور ع حاجه لحد ما لاقتها
....
عند ياسين رجع الشركه وهو هادي ومبسوط
ياسين كان قاعد يتخيل امتا يمتلك فريده وتكوني ليه وبين أيده
ياسين .قريب اوي ي فريده الياسين قريب
.....
عند اسير
كان بيلف بعربيه حاسس أنه مخنوق
كل ما يتفتكر اللي حصل يتعصب اكتر
...
عند أسد
رجع الفيلا
واول ما دخل لاقه ملك مستنيه كا العاده
ملك وهي بتحضن اسد.وحشتني
اسد وهو بيقربها منه اكتر.انتي اكتر ي ملاكي
ملك وهي بتخرج من حضنه.ثانيه واحده والاكل يكون عندك
اسد.امال فين حور
ملك بتوتر .ها .ن.نايمه .
اسد بستغرب.هو في حاجه
ملك .ل..لاا ابدا
اسد بشك .طب هطلع اطمن عليها واخد دش لحد ما الاكل يجهز
ملك بسرعه .هي نايمه سيبها ي حبيبي
اسد .مالك ي ملك في اي .مش ع بعضك كده ليه.هو في حاجه حصلت
ملك .مالي .مفيش حاجه .اطلع يلا علشان تاخد دش
اسد .ماشي
اسد طلع ع فوق وهو مستغرب ملك
تحت
ملك .ربنا يستر واكون عملت الصح بس
ملك رحت تشوف الخدامين وتجهز معهم الاكل لحد ما أسد ينزل
فوق
اسد كان بياخد دش وهو حاسس ان ف حاجه
اسد خرج ولبس هدومه ونزل تحت
اسد وملك بياكلوا
واسد كان بيبص ع ملك اللي متوترة بدون سبب
اسد .ملك انتي متاكده أن مفيش حاجه حصلت
ملك .اي.ايوه .ملك حاولت تغير الموضوع.هو انت وفقت ع أن فرح حور واسير يكون بعد اسبوع
اسد وهو بياكل بهدوء .ايوه .ثم أكمل بتحذير.ومنوع اسير يجي هنا لحد معاد الفرح سمعني ي ملك
ملك بتوتر. حاضر
أسد كمل اكل بهدوء وهو يعينه على ملك
.....
عند مراد وروح
مراد رجع من الشركه
روح ابتسمت بحب.حمدلله ع السلامه ي حبيبي
مراد . الله يسلمك.امال فين تمارا وأسير
روح .تمارا خرجت مع اياد وأسير قال إنه هيروح يشوف حور
مراد أستغرب.حور . غربيه
روح وهي بتقرب منه .هو في حاجه
مراد .لاا ابدا .أصل اسد كلمني النهارده علشان ابنك عايز الفرح بعد اسبوع مع تمارا واياد واسد كان رافض بس أنا اتصرفت ف الموضوع دا.
روح بفضول .ازاي
مراد ضحك بهدوء .سيبك انتي وبعدين حط أيده ع وسطها وقال بخبثه.بتقولي أن مفيش حد هنا مش كده
روح بضيق .مراد لم نفسك
مراد وهو بيدفن رأسه ف رقبتها.يعيون مراد انتي مراد وهو بيرجع شعرها ورا ودانها.مش عارف عملت اي حلو علشان تكوني عوضي حته بعد اللي عملتو
روح وهي بتحط أيدها ع بوقه.احنا قفلنا الصفحه دي بقت ماضي ومش عايزه اي حاجه تفكرني بيها
مراد بحب .بحبك
روح .وأنا بموت فيك
مراد شالها وقال بخبثه.لاا دا احنا نكمل كلامنا فوق احسن
روح .انت هتفضل طول عمرك سافل
مراد وهو بيدخل الاوضه وبيحطها ع السرير.طب تعالي نتأكد .
وبعدين .......
.....
عند منه رايحه جي مسكه الفون ف أيدها وبتحاول تكلم ايهاب ومفيش فايده
منه بخوف .ربنا يسترها
منه فضلت قاعده مستنيه.
.....
عند حازم
كان ف العربيه ومروح
بعد شوي حازم وصل
ندي جريت عليه.اطمنت ع اياد
حازم بهدوء . ايوه هو كويس
ندي .طب هيرجع الفيلا
حازم بضيق .ندي أنا تعبان مش وقت اسئله
حازم سبها وطلع وهو مش طايق نفسه
تحت
ندي اضيقت لأنه عندو حق لكن تعمل اي خايفه ع اياد
ندي طلعت ورا دخلت الاوضه لاقتها فاضيه ف عرفت أنه ف الحمام
ندي فضلت قاعده مستنيه لحد ما يخلص
بعد شوي حازم خرج وهو بيمسح شعره ولبس بنطلون بس
ندي قربت منه.تحب اعملك مساج
حازم كان هيرفض بس ندي سحبته وخليت ينام على السرير
ندي فضلت تعمله مساج بهدوء
حازم جسمه هدي
ندي.احسن
حازم براحه.ايوه
ندي فضلت تعمل لحد ما حازم رح ف النوم ندي ابتسمت عليه وقربت منه وبسته ورحت تشوف فريدة
...
عند فريده كنت قاعده سرحانه بتفكر هيحصل اي بعدين
ندي دخلت لاقت فريده سرحانه
ندي وهي بتلمس شعرها.سرحانه ف اي
فريده وهي بتتدخل ف حضنه.مفيش ثم اكملت بتفكير .ماما هو انتي كنتي بتحبي بابا قبل الجواز
ندي كانت لسه هترد بس فريده قالت بسرعه .اي السوال الغبي دا اكيد طبعا
ندي بهدوء .لاا مكنتش بحبه ولا هو كمان بيحبني ومعرفش لو اللي حصل معنا ممكن يحصل مع حد تاني او لاا بس انا مبسوطه اني معا ومقدرش اعيش من غيركم ابدا انتو احسن حاجه حصلتلي
فريده.يعني انتي مكنتيش بتحبي بابا
ندي وهي بتفتكر كل اللي حصل زمان .لا مكنتش بحبه .حازم اخد فرصه فرصه واحده غيرت حياتي وحياته كنت هفضل ندمانه طول عمري لو رفضت اني اديلو فرصه
ندي وهي بترفع راس فريده .كلنا نستهل فرصه ي فريده حتي ياسين
ندي بستها وخرجت
فريده فضلت تفكر في الكلام
...
عند ندي دخلت الاوضه وقربت من حازم ونامت جانبه
حازم شدها لحضنه ونام
....
عند تمارا واياد
تمارا بصت ع المطبخ وفضلت رايحه جي فيه وهي بتفكر هتعمل ايه
تمارا طلعت الحاجات اللي هتعملها وفضلت تعمل فيها ونسيت اللي حصل من شوي
برا عند إياد
لما سمع الصوت عرف انها ف المطبخ
اياد قام بهدوء بعد ما عرف انها من عاداتها تعمل كده لما تكون مضايقه أو زعلانه لما كان قاعد مع روح
اياد دخل المطبخ وبص بقرف عليه
اياد عمل صوت علشان ميحصلش زي المره اللي فاتت
تمارا لفت لي اياد وبصت ع ملامح وشه اللي مكنش قادر يخبيها
تمارا اتكسفت لما بصت ع المطبخ.انا هعمل كل حاجه زي ماكانت تاني
اياد بضيق .لاا أنا هبعت حد من الخدامين خلاص
تمارا .أنا اسفه ع الكركبه دي
اياد بهدوء.محصلش حاجه
تمارا رجعت تكمل اللي هي بتعملو كانو هوا مش موجود
اياد بتفكير .إحنا هنكمل ازاي مع بعض وأحنا مفيش حاجه بينا مشتركه .
اياد اخدت نفس وطلعه وهو بيحاول يفكر هيعمل اي بعدين
تمارا سمعت كل حاجه قالها لأنه كان بيفكر بصوت عالي
تمارا.احنا ممكن نبعد بهدوء احنا لسه عندنا فرصه
اياد فاق وقال بعدم تركز.كنتي بتقولي حاجه
تمارا.لاا ابدا
تمارا حطت الصينيه ف الفرن وفضلت وقفه تبص عليها بهدوء
اياد قرب منها.ممكن نتكلم شوي
تمارا.مش عايزه اتك....
اياد قطعها.انا اسف على اللي حصل برا .لكن الفستان مكنش مقبول خالص وانتي عرفه دا مش كده
تمارا نزلت وشها بضيق لانه عندو حق
اياد قرب اكتر ورفع رأسها واتكلم بهدوء.صح
تمارا بكسوف . ايوه
اياد .طالما كده ليه العند . تمارا إحنا دلوقتي متجوزين وقريب اوي فرحنا أنا بحاول يكون عندنا فرصه نتعرف على بعض اكتر انتي مكنتش عايشه إحنا وحاجات بسيطه اوي اللي اعرفها عنك .ف ارجوكي ساعدني وبلاش اللي حصل النهارده يحصل تاني.ممكن
تمارا . حاضر
اياد ابتسم بهدوء .شكرا
تمارا ابتسمت بفرحه ونسيت كل حاجه حصلت اول ما اياد ابتسم
اياد قرب من شفايفها
تمارا غمضت عينها
لكن اياد متقدرش ورح رفع رأسه وبسها في رأسها بهدوء
اياد سبها ورجع مكانه وهي فضلت تبص عليه بهدوء
تمارا رجعت تبص تاني ع الفرن
اياد كان حاسس أنه هيكون حقير اوي لو عمل كده
اياد بتعب .مش عارف أنا بعمل اي وبفكر إزاي
وبعد مده تمارا طلعت الصينيه
وكنت مكرونه بالبشاميل
تمارا قطعت منها حته وحطتها فى طبق . اتفضل
اياد . شكرا مليش نفس
تمارا قعدت تاكل هي بهدوء
وبعدين افتكرت حاجه
تمارا اتكسفت تسالو بس ف الآخر
تمارا.هو الاكل عجبك
اياد بصلها بستغرب.
تمارا بسرعه .احم اللي أنا عملتو المره اللي فاتت
اياد بلا مبالاة.انا اديته للبواب
تمارا . البواب؟
اياد .اه قولت احسن ما ارمي ف الزباله
تمارا.الزباله
اياد لما لاقها اضيقت.انا مش قصدي حاجه بس انا اكلي كله صحي ومش باكل الاكل دأ. مش اكتر
تمارا رجعت تاكل بهدوء
بعد شوي.ممكن نروح بق
اياد .يلا
اياد اخدتها وركبوا العربيه وطلعوا ع الفيلا بتاعت مراد
بعد شوي وصلوا
اياد .بكره هعدي عليكي.ماشي
تمارا بهدوء .ماشي
اياد ابتسم ومشي بس طلع ع فيلا ابوه
بعد شوي اياد وصل
اياد نزل من العربيه وطلع ع فوق وقبل ما يدخل اوضه دخل اوضه فريده
اياد خبط ع الباب.
فريده.ادخل
اياد دخل .الفريده عامله ايه
فريده.لسه فاكر
اياد اخدها ف حضنه.اسف يستي مش هتحصل تاني ثم أكمل بتعب .عندي مشاكل
فريده.مع تمارا
اياد نام ع رجل فريده.مش عارف حاسس اننا مش مناسبين لبعض خالص مش شبهي
فريده وهي بتلعب فى شعره.وكل دا عرفته من كام مره.حتي لو كده اياد انتو متجوزين لو كنت شايف كده كنا لازم تقول قبل كتب الكتاب
اياد بسخرية.ع اساس اني كان عندي فرصه أو اختيار
فريده.مش فاهمه قصدك اي
اياد .لاا مش قصدي حاجه. أنا حاسس اني مخنوق
فريده.حبيبي حاول تقرب منها هي بقت مراتك متفكرش ف أنها مش شبهك أو فريده سكتت
اياد اتعدل .أو اي
فريده.هو انت بتحب حد ي اياد أو في واحده غير تمارا
اياد افتكر حور
اياد قام بجمود .أنا هروح استريح
اياد خرج قبل ما يسمع منها اي حرف
فريده فضلت تبص عليه بحزن
....
اياد دخل اوضته وهو مضايق
اياد بغضب .مفيش حاجه اسمها حور الاسم دا مش لازم تفكر فيه حور دلوقتي مش اكتر من اختك ي اياد
دخل ياخد دش وهو بيحاول يبعد اي حاجه عن دماغه
اياد خرج ورح نام علطول بتعب
....
ف نص الليل
كانت منه لسه قاعده
لحد ما سمعت صوت رجلين ايهاب
منه فتحت الباب بسرعه لاقته بيحاول يطلع
منه بتعب .تاني ي ايهاب
ايهاب طلع ومنه ورا وفضل واقف قدام الباب
ايهاب بدون وعي .مش راضي يفتح ليه
منه قربت منه وطلعت المفتاح بغضب . علشان مش مفتوح
منه فتحت الباب وقالت بغضب .انت بتعمل اي ف نفسك حرام عليك
ايهاب قرب منها واتكلم بدون وعي.انتي جميله اوي
ايهاب مره واحده قرب منها وفضل يبوسها
منه حاولت تبعد لما لاقت أيد ايهاب بتتحرك ع جسمها
منه بغضب .انت بتعمل اي فوق وبطل تشرب القرف دا
ايهاب بضحك .أنا مش بشرب والله.انا بشم بس
منه قربت منه بصدمه وهي بتحاول تتكلم .ب.بت.بتعمل اي .ا.نت.انت بتكدب صح
ايهاب طلع كيس صغير وقال بدون وعي.بصي دا حلو اوي هيخليكي فوق
ايهاب الكيس وقع منه وهو وقع ع السرير
منه وقعت ع الأرض وهي حطه أيدها ع بوقها بوجع منه مسكت الكيس بوجع
منه اخدت الكيس ونزلت بسرعه وهي بتحاول تبطل عياط
منه مسكت التلفون واتصلت ع حد
منه بدموع.ارجوكي . إيهاب بيروح مني ارجوكي
عند فريده
كانت قاعده تفكر في كلام ندي وبردك اللي بيحصل مع اياد
لحد ما التلفون رن
منه .ارجوكي إيهاب بيروح مني
فريده بسرعه.منه اهدي في اي
منه قالتها كل حاجه.
منه بدموع.ارجوكي اتكلمي معااا .
فريده بدموع هي كمان .اانا ه.هحاول اجي متخافيش
فريده قفلت بوجع .أنا السبب أنا السبب
......
تاني يوم الصبح
عند ياسين كان بيجهز علشان هيسافر النهارده
ياسين بص ع نفسه بثقه وبعدين خرج ركب العربيه وهو في الطريق اتصل ع حازم
ياسين . صباح الخير يعمي
حازم بهدوء . صباح النور
ياسين بحترام مزيف .حضرتك أنا مسافر دلوقتي.ف لو سمحت ممكن اطمن ع فريده قبل ما اسافر
حازم بهدوء.ماشي ي ياسين
ياسين.شكرا لحضرتك
ياسين قفل بهدوء
ياسين وهو بيبص ع التلفون .مستعد اعمل اي حاجه بس تكوني ليا
بعد شوي ياسين وصل
ياسين نزل من العربيه ودخل بهدوء
الخدامه.اتفضل ي ياسين بيه لحد ما ابلغ الهانم الكبيره
ياسين قاعد بهدوء ودقائق ونزلت ندي .اهلا ي حبيبي.عامل أي
ياسين بحب.الحمدلله
ندي . جي علشان فريده مش كدا
ياسين .ايوه هي صاحيه
ندي .هتنزل حالا
ندي وهي بتمسك أيد ياسين .انت هتاخد حته مني اتمني انك هتكون عند حسن ظني ي ياسين
ياسين.اطمني صدقني محدتش هيحب فريده قدي
بعد شوي فريده نزلت
ندي وهي بتقوم .اسيبكم شوي لوحدكم
ندي خرجت واول ما خرجت ياسين اخد فريده في حضنه
فريده جسمها اتصلب
ياسين.هتوحشني اوي ف الكام يوم دلوقتي
فريده فضلت ساكته
ياسين سيبها
فريده بتوتر .انت رايح فين
ياسين.عندي صفقه برا مصر لازم اسافر كام يوم وهرجع نعمل الخطوبه
فريده وشها قلب
ياسين افتكر كلام اسد وأنها مستحيل تحبه طول ما هو كده
ياسين قرارا يبدأ مع فريده من اول وجديد ويكون صح
ياسين وهو بيمسك أيدها.لما ارجع محتاج اتكلم معكي في حاجه
فريده بتوتر .اي هي
ياسين بحب .لما ارجع ياسين سحبها بهدوء وبسها بشغف وحب
وبعدين سيبها .بحبك
فريده كانت مكسوفه ومتوترة ومش عارفه تعمل اي
ياسين قام .لازم امشي هكلمك اول ما وصل
ياسين خرج بعد ما سلم على ندي
وركب العربيه وطلع ع المطار
ياسين هيتغير ولا هيحصل حاجه تقلب دا كله؟
يتبع الفصل التالي اضغط هنا
تعليقات
إرسال تعليق