Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية ملكت الأسد الجزء الثاني 2 الفصل العاشر 10 بقلم فاطمة حسن

 رواية ملكت الأسد الجزء الثاني 2 الفصل العاشر 10 بقلم فاطمة حسن


رواية ملكت الأسد الجزء الثاني 2 الفصل العاشر 10 بقلم فاطمة حسن


اياد اخد نفس وقرب منها لما لاقها بتعيط وقال من غير ما يقصد . تمارا انا خايف عليكي انتي زي اخت

اياد مسك لسانه بس 

تمارا اول ما سمعت كده رفعت عينها بسرعه وبصت عليه وهو مغمض عينه.

تمارا زقت اياد وطلعت تجري ع برا 

اياد فضل وقف مكانه مكنش عارف يزعل ولا يعرف بس غضب عنه هو مش شايفها غير كده 

تحت تمارا ركبت العربيه وطلعت ع الفيلا 

وهي بترتب كل حاجه

تمارا لنفسها.كل حاجه كانت واضحه كل حاجه كانت واضحه ي غبيه 

السواق .انتي كويسه ي هانم 

تمارا مردتش عليه 

بعد شوي نزلت ومسكت دموعها واخدت نفسها ودخلت بهدوء .

روح . حبيبتي جيتي بدري يعني 

تمارا وهي بتحاول تتكلم عادي .اصلي هسيب الشغل 

روح .مش هو دا اللي كنتي مصدعنا عليه

تمارا بهدوء.لاا ما أنا هشتغل.بس مش مع اياد 

روح استغربت.ليه ي حبيبتي دا ابن عمك وكلها كلم يوم ويكون خطيبك

تمارا بتسمت بسخرية.انا مش عايزه اتجوز اياد ي ماما 

روح وقفت.نعم يعني اي .وقولتي اه من الاول ليه 

تمارا وهي بتحاول تمسك دموعها.ارجوكي أنا مش بحبه ومش عايزه اتجوزه 

روح حضنت تمارا.خلاص ي حبيبتي خلاص 

تمارا.كلمي بابا وخلي يرفض أنا مش عايزه اياد يماما مش عايزا 

تمارا طلعت ع فوق بسرعه وقفلت الباب بمفتاح وفضلت تعيط.

.....

عند اسير كان وقف قدام الشركه بفخر 

اسير لنفسه.اخيرا وبعدين افتكر حور وقرار أنها لازم تكون اول واحده تعرف

اسير ركب العربيه وطلع ع فيلا اسد 

هناك كنت ملك بتتكلم مع حور

حور بكسوف .هو دا اللي حصل زمان

ملك.وانا معرفش كده يحور.ماشي هنتكلم ف الموضوع دا بعدين نشوف بس مالو ابن مراد

حور بفضول .هو ليه علطول بتقولي ابن مراد.

ملك.احنا في ولا اي دلوقتي.انا مش فاهمه بيعمل كده ليه ما أن اللي روح قالتو عكس كده

حور .قالت اي

ف الوقت دا دخلت الخدامه بتقول أن اسير برا

ملك بصت ع حور.تتعاملي عادي كأنه مش موجود انتي فاهمه وأنا بس اللي اتكلم واللي هقول عليه يمشي

حور وهي تخرج بسرعه.حاضر 

ملك بسخرية.لاا واضح انك مضايقه منه 

ملك وحور خرجوا

ملك .ازيك ي حبيبي.عامل اي 

اسير وهو عينه ع حور . الحمدالله وبعدين بص ع حور . عامله ايه

حور ببرود مصتنع.كويسه 

اسير أستغرب منها وبزات بعد ما فتحت الفون وفضلت قاعده عليه كانو مش موجود.

ملك ابتسمت وقالت.اتفضل ي أسير ي حبيبي

اسير وهو لسه بصص ع حور . شكرا لحضرتك.انا كنت هاخد حور بس ونخرج كنت عايز اوريها حاجه

حور فرفعت عينها وقالت.انا مش فاضيه ومش عايزه أروح فى حته

ملك.ممم مفاجاه يعني.طبعا ي حبيبي 

اسير بسخرية.ما خلاص أصل حور هانم عندها راي تاني 

ملك بصت ع حور وقالت.اطلعي اجهزى

حور.بس 

ملك بصرامة.حور

حور طلعت بضيق  بس اول ما دخلت اوضتها ضحكت وكانت فرحانه

حور طلعت هدومها بسرعه ولبست ف ثواني وقبل ما تفتح باب الاوضه افتكرت حاجه

حور قعدت ع السرير وقال.اصبر بق ي استاذ اسير

حور فتح الفون وفضلت تلعب بيه 

....

اسد خرج من عند حازم

وركب العربيه وطلع ع الشركه

بعد شوي وصل واول ما دخل المكتب

اسد.عايز حد يراقب ياسين أربعه وعشرين ساعه وياريت يكون بيفهم ويعرف هو بيراقب مين كويس 

الراجل.تحت امرك

اسد .روح انتي 

اسد .لما نشوف اخرتها ايه معك ي ياسين 

....

عند مراد كان ف الشركه

لاقه روح بتتصل عليه

مراد .خير ي حبيبتي ف حاجه ثم أكمل بخبثه .ولا وحشتك أنا ممكن اسيب الشغل عادي 

روح بصوت عالي.بطل ي سافل 

مراد فضل يضحك .خلاص خلاص .ف حاجه

روح . تمارا عايزه تسيب اياد وشكلها مصره اوي  ع رأيها

مراد بلا مبالاة.يكون احسن بردك هي لسه صغيره.انا وفقت علشانها مش اكتر وطالما هي مش عايزه خلاص 

روح . ببساطة كده .مش ممكن يكون ف حاجه

مراد.لو في حاجه أنا هتكلم معها .حازم بيرن احسن بردك علشان اتكلم معا 

روح بسرعه. مراد استن...

مراد كان قفل ورد ع حازم 

حازم .عامل أي يمراد 

مراد بهدوء . الحمدلله كويس .

حازم .كنت عايز اتكلم معك ف موضوع جواز الأولاد كنت عايز الفرح بعد اسبوع 

مراد بسماجه.مع الاسف مفيش خطوبه ولا جواز

حازم .يعني اي 

مراد .تمارا مش موافقه.

حازم .سلام دلوقتي ي مراد 

حازم كلم اياد بغضب.نص ساعه وتكون عندي 

اياد كان قاعد في الشركة لحد ما الفون رن ولاقه أنه حازم اياد اخد نفس ورد وقبل ما يتكلم 

حازم .نص ساعه وتكون عندي

اياد .حاضر ي بابا هخلص شغل وهجي علطول

حازم بغضب . دلوقتي حالا وقف السكه 

ندي دخلت ع صوته العالي .في اي ي حازم 

حازم بغضب . معرفش ابنك عمل اي تمارا رفضه الجواز وخلاص خطوبه اسير وحور بعد يومين

ندي قربت منه بهدوء.حازم مش ممكن كل اللي بتعملو دا ملهوش لازمه واياد يتقبل الموضوع عادي

حازم بص ع ندي . أنا مش عندي استعداد أضحي بحياه ابني .مش عايز يعيش عمره كله يحقد ع اير انتي مشوفتيش اول يوم لما اتقابل هو اسير كان مش طايقو ازاي علشان كان قريب من حور 

....

عند اسير وحور 

اسير كان قاعد كل شوي يبص ف الساعه بغضب وملك اخدت بالها

ملك ف سرها.يخربيتك يحور .طب اخليها تروح معا وهو بشكل دا ولا بلاش ولا اي 

اسير بغضب مكتوم . فين حور دي بقالها ساعتين

ف الوقت دا نزلت حور .أنا هو ثم أكملت ببرود.لو اتاخرت اوي كده كان ممكن تمشي

اسير وهو بيبص عليه.لاا طبعا براحتك وبعدين بص ع ملك بعد اذنك ي طنط. 

اسير سحب حور من دراعها وهو مش قادر عايز يموتها

اسير خرج وزقها ف العربيه بغضب وركب واول ما ركب 

حور بغضب .انت غبي ازاي تزقني كده 

اسير بغضب مكتوم.اخرسي خالص .بقالي ساعتين مستني حضرتك وف الاخر مش عجبك

حور بغضب وعينها اتملت دموعها.والله زعلان اوي علشان اتاخرت عليك ساعتين بجد وأنا عادي مش كده كل يوم انا اللي اكلمك وانت مش حته مش بتفكر تكلمني وفي الاخر انت اللي زعلان مش كده

اسير بصلها وبص ع الدموع اللي ف عينيها وطلع من غير ما يتكلم 

...

عند منه 

فاقت وبص حوليها لاقت ايهاب بيدخل من الاوضه

ايهاب بحب .اخيرا . عامله ايه دلوقتي

منه بصوت ضعيف .احسن 

ايهاب وهو بيمسك أيدها .اي اللي حصل

ف الوقت دا دخلت كريمه ب الاكل 

كريمه .ايهاب قوم من ع السرير وقعد ع الكرسي قولتك ميت مره كده غلط 

ايهاب بضيق .دي اختي 

كريمه.لاا هي مش اختك دي بنت عمك 

ايهاب حاول ينهي الموضوع دا  ماشي ممكن اكلها أنا وهفضل ع الكرسي 

كريمه بهدوء .ماشي 

كريمه خرجت وهي نفسها منه  تقول اي حاجه

جوا 

ايهاب اخد نفس .مش عارف ماما بتعمل كده ليه 

منه فضلت ساكته 

إيهاب قرب منها علشان يأكلها بس مكنتش راضيه 

ايهاب.لااا كلي كده وبدل ما اتعصب عليكي.يلاا علشان خاطر إيهاب

منه اكلت منو بهدوء 

ايهاب بمرح .عيد ميلادنا قرب 

منه .هتم 30

ايهاب.واميراتي هتم 26 قوليلي بق نفسك ف اي  

منه .اللي نفسي في مش هيحصل ثم حاولت تغير الموضوع.لازم تتجوز بسرعه علشان ماما مش هتسيبك كده كتير 

ايهاب بحب .خلاص فى أقرب وقت هتقدم لفريده وهخطبها مش مصدق أن بعد حب خمس سنين هتكون ليا ثم أكمل وانتي السبب كل حاجه حلوه بتحصلي بتكوني انتي سببها

منه برجاء . أيهاب ممكن تحضني

ايهاب بص ع الباب بتوتر وقرب منها وحضنها بحب .منه دخلت ف حضن ايهاب ومسكت فيه جامد .أنا بحبك اوي ي ايهاب بحبك اوي 

....

عند حازم واياد 

كان اياد وصل عند حازم 

حازم بص ع ندي وبعدين بص اياد.ورايا 

اياد دخل المكتب وقفل الباب ورا .

حازم .حصل اي 

اياد بضيق .محصلش .

حازم بغضب .يعني اي محصلش .يعني تمارا رفضت كده لوحدها قولتلها اي 

اياد بصوت عالي.مقولتش قولتك اني مش بحبها أنا مش شايفها غير اختي . والكلمة طلعت غصب عني

حازم غمض عينه وهو بيحاول يتكلم بهدوء .اياد لازم تغير دا تمارا مش اختك ومش هتكون كده أنا هتكلم معها وان شاء احاول اغير رأيها ونعمل الخطوبه

اياد بلا مبالاة.مش هتفرق كتير بعد اذنك 

اياد خرج وطلع ع النادي علشان يدرب 

...

عند اسير وحور كانوا وصلوا الشركه

اسير نزل من العربيه ورح عند حور ونزلها وحط أيده ع عينها وسحبها 

حور وهي بتحاول تبعد أيده .ابعد ايدك عني 

اسير بخبثه ف ودانها.والله لو مسكتيش هعمل حاجه اخليكي متفتحيش بوقك بعدها تاني 

حور فهمت قصده اي .واحد سافل وحيوان

اسير سحبها ودخل الشركة وبعدين المكتب واول ما قفل الباب شال أيده

حور فضلت تلف حوليها ومش فاهمه في اي .انت جيبني هنا ليه ومكتب اي دا 

اسير سحبها من وسطها .دا الحاجه اللي شغلتني عنك وخلتك تفكري اني مش بحبك وتخليني قاعد ساعتين مستني حضرتك .دي يستي شركتي الصغير واول شغل هبدا في ف حياتي وحبيت يكون لوحيدي شغل اسير بس وانتي اول واحده تعرفي حته ماما وبابا ميعرفوش 

حور عينها لمعت.بجد 

اسير .بجد يحوري . واسف مره تانيه بس كنت عايزه عاملها مفاجاه مش اكتر  

حور اتكسفت من نفسها اوي 

اسير .اي مفيش هديه بمناسبه دي 

حور وهي بترجع شعرها. م.ما أنا معرفش انت مقولتش بس .بس هجيبلك 

اسير قرب منها.طب ما هي موجود دلوقتي

اسير قرب منها علشان يبوسها بس حور بكسوف . اسير بلاش 

اسير ابتسم عليها.بلاش يستي طب ممكن اعزمك ولا دا كمان بلاش 

حور .لاا دا ممكن 

.....

عند حازم وندي كانوا ف العربيه

وطلعوا ع بيت مراد 

ندي .كان لازم دلوقتي

حازم . لازم اتكلم معها .

بعد شوي وصلوا 

وكانت روح مستنيهم

حازم وندي سلاموا ع روح 

روح  اتفضلوا 

حازم.طبعا انتي عرفه إحنا جاين علشان نتكلم مع تمارا 

روح .اسفه والله ي حازم  بس هي.رافضه

يتبع الفصل التالي اضغط هنا

الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية ملكت الأسد الجزء الثاني" اضغط على اسم الرواية
reaction:

تعليقات