رواية جحيم عاشقي بقلم زولة وحيد
رواية جحيم عاشقي الفصل الأول "الجزء الثاني " 1
بعد الاولاد كبروا واحلّوو
عند تقى وأسر
تقى :هو يزن هيرجع امتى
آسر :قال هيرجع بكرة
تقى :انا هتصل بيه اصلو واحشني اوي
آسر بغيرة:آه واحشك اوي
تقى بضحك :بتغير من ابنك
آسر :اه
تقى اتصلت ع يزن وهي بتضحك
يزن :في ايه ياتقى
تقى بصدمة :تقى انا امك ياواد
يزن :مش امي انا مابحبك انتي اسوء ام في العالم
آسر بغضب :احترم نفسك يا يزن
تقى بدموع :ليه انا عملت ايه يابني
يزن بغضب :بلاش تقولي ابني انا مش ابنك
آسر مسك الفون وقفلو
تقى بدموع:آسر ليه قفلتو
آسر :الواد دة قليل ادب وكله لأنك مدلعاه زيادة عن اللزوم
وطلع من الاوضة
تقى قعدت ع الارض وهي بتبكي
تقى :يارب اهدي ابني هو كل مرة بيقولي نفس الكلام دة انا معرفش ليييه
فجأة دخلت بنت جميلة ذات الشعر البني والعيون البندقية
عمرها 17
(بنت آسر وتقى :ياسمين)
(حاسة ان الاسم مش لايق عليها قولولي اسم ليها)
ياسمين بخضة :ماما في ايه
تقى وهي بتمسح دموعها :مفيش يابنتي
ياسمين بغضب :دة يزن اكيد انا هتصل فيه وازعق عليه ثواني
ومسكت الفون
تقى :لأ يابنتي خلاص
ياسمين :بس...
تقى بمقاطعة :الليلة عيد ميلادك مش عايزة زعل
ياسمين :يسسس واخيييييرا حد فاكر عيد ميلادي
تقى :كلنا فاكرين وباباكي راح يجيب الحاجات
ياسمين حضنت مامتها
ياسمين :انا مبسوطة اووووي
تقى :وانا مبسوطة كمان
عند آسر
في العربية مع ايهم
آسر بحزن :انا معرفش ليه الواد دة بيقول كدا لمامته مع انها بتحبو كتير ولا حصل يوم زعلته
أيهم :انا هعرفلك مالو خلينا دلوقت نشتري الحاجات بتاعت الحفلة لانو إذا نسينا حاجة بنتك هت'قتلنا
آسر :اوك
تسريع الأحداث
في المساء كل شي جهز
تقى كانت لابسة فستان باللون الأسود وطرحة بنفس اللون
كان جميل جدا عليها
وياسمين كانت لابسة فستان باللون الوردي وطرحة بنفس اللون وحاطة الطرحة ع كتفها
(إياد ابن هند وايهم شاب عمرو 22 ووسيم زي يزن بس طبعاً يزن احلى)
إياد بغمز :طالعة قمر زي مامتك
أيهم بخبث وهو بيبص ع آسر :آه حلوة اوي وتوتة قمررر
آسر بغضب :اخرسو وانتي ياتقى....
تقى :نعم ياحبيبي
آسر بتوهان :تعالي
تقى بهمس :بلاش قلة أدب الليلة حفلة بنتك وبعدين شوف الشيب اللي ف راسك انت كبير اوي مش بينفع معاك دور الرومانسية
آسر كان هيتكلم
بس يزن دخل
(يزن عمره 22 شعره اسود وعيونو سوداء جسمه رياضي ووسيم جدا)
تقى جريت عليه علشان تحتضنه بس يزن بعدها عنه وزقها ع الارض
آسر راح مسكه من لياقة قميصه
آسر بغضب :دي مامتك يا قليل الادب
تقى قامت
أيهم :يزن ايه اللي بتعمله دة
يزن :دي مش مامتي انا بكرهها
آسر كان هيضربه قلم بس تقى مسكته
تقى بدموع :خلاص يا آسر
ياسمين :يزن انت اتغيرت أوي وبعدين انت ازاي تزق ماما كدا
يزن :ملكيش دخل
آسر بغضب :يابن ال...
أيهم مسكه وبعده عن يزن
أيهم بهمس :آسر اهدأ خلينا نكمل الليلة دي بدون مشاكل
آسر بغضب :بس
أيهم :انا هصلح كل حاجة اهدأ
آسر راح مسك تقى واخدها ع الاوضة
يزن راح يحضن ياسمين
ياسمين بعدت عنه
ياسمين بدموع :انت اتغيرت اوي يا يزن واللي بتعمله مع ماما دة غلط وهيجي يوم وتندم ع اللي بتعمله معاها
يزن :هقولك ليه انا بعمل كدا بس بعد ما الحفلة تخلص
هند وزياد وزينب وغزل نزلو
(غزل بنت جميلة ذات العيون الزرقاء والشعر البني عمرها 22)طبعا يزن الأكبر وبعده إياد أصغر منو ب3شهور وغزل أصغر من يزن ب7شهور
غزل جريت ع يزن وحضنته
غزل :وحشتني اوي يا يزن
يزن :وانتي كمان وحشتيني يا قطتي
غزل :قطة ف عينك
كلهم ضحكوا
كلهم سلمو ع يزن
ياسمين :ياجماعة اليوم عيد ميلادي انا المفروض تهتمو فيني انا
آسر وتقى نزلو
آسر :انا ههتم فيك ياحبيبتي
ياسمين راحت حضنت آسر
أيهم :وانا ههتم فيكي تعالي حبيبتي
ياسمين راحت حضنت أيهم
زياد :وانا؟
ياسمين :انت ولا حاجة 😝
تسريع الاحداث
الحفل خلص
يزن :انا بقى هقول ليكم ليه انا من ما سافرت بريطانيا كرهت تقى
آسر بغضب :احترم مامتك يا يزن
يزن :البنت اللي حبيتها من قلبي وبقيت مش عارف اعيش بدونها بسبب مراتك هي كرهتني وبعدت عني
هند :بس ازاي وايه دخل تقى في القصة
أيهم..................
آسر بغضب :ايييييييييه
يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية جحيم عاشقي) اسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق