رواية جاري الوسيم بقلم سارة محمد
رواية جاري الوسيم الفصل الثامن عشر 18
في شقه ياسين
ياسين :هو اتاخر كده ليه
جاسر :تلاقي عجبته القاعده هناك
ندي: بتساول اروح اشوف في ايه
ياسين: ما كان من الاول يا حجه روحي
ندي :ادعولي
جاسر: انتو ليه محسسني انها معركه
ياسين :والله ما عارف
ندي؛ انا هروح هاااا
ياسين وجاسر في صوت واحد: يلاااااا
ندي: حاضر حاضر يا ستار يا رب تيران
في شقه حور
زين: ماما طيب احنا مش هنتعشي طيب ولا الفيلم دا هيبقي شغال طول الليل
هدي: انت هتسكت ولا اوقفك جمنبهم
زين: بخوف وعلي ايه الطيب احسن كملي كملي
هدي: ناس مش بتيجي غير بالعين الحمرا
حور: ما تتكلم يا حج عاصم عاجبك اللي مراتك عملاه فينا دا
عاصم: إم زين تعمل اللي هي عايزاه
عشق: انا نفسي افهم حاجه واحده انا مالي بكل دا
حور: يعني تسيبني انضرب لوحدي دي الصداقه يا حجه
هدي: اسكتوا بقي دماغي واجعاني بصوا انا ممكن اعفوا عنكم بس في حاله واحده
حور وعشق بفرحه: ايه
هدي :تحضروا العشا وتغسلوا المواعين اللي في المطبخ كلها قولتوا ايه
يحي :الله عليكي يا طنط هدي هو دا الكلام
حور وعشق في صوت واحد: اسكت انت
يحي: طب والله تستاهلوا اللي بتعملوا فيكم
الباب يدق وزين يفتح الباب
ندي: هو انا جيت عنوان غلط ولا ايه مش دا بيت حور
زين: ايوا هو انتي مين
ندي :انا ندي بنت عم ياسين
زين: اتفضلي
ندي باستغراب الوضع :هو ايه اللي بيحصل
يحي :تعالي اقعدي جمنبي
ندي لسه هتتكلم سبقتها هدي: يلا يا حبيبتي انتي كمان علي المطبخ معاهم
وانت يا يحي روح هات ياسين وتعالي والشاب اللي كان معاكوا
يحي :ما بلاش حوار ندي والمطبخ انا خايف عليكم
هدي :متقلقش كله تحت السيطره اعمل اللي قولت عليه يلا
خلصت كلامها واتجه كل من حور وعشق وندي للمطبخ
ويحي اتجه الي شقه ياسين لاستدعاء ياسين وجاسر
وبعدها جلست هدي بجانب عاصم الذي قال: بابتسامه مسيطره انتي يا هدهود
هدي بابتسامه: اومااال
في شقه ياسين
جاسر: ايه يا بني كل دا
يحي :كان في مسرحيه تحفه هناك
ياسين :وانت قاعد يتفرج علي المسرحيه وسايبنا هنا
يحي :مش تسال مسرحيه ايه الاول
ياسين بسخريه: مسرحيه ايه يا تري
يحي: هههههه وحكي لهم ماحدث
جاسر وياسين: ههههههههههههه
يحي: ويلا بقي عشان طنط هدي عزمانا علي العشا
ياسين: يلا
واتجهوا الثلاثه الي شقه حور
زين: اتفضلوا اتفضلوا
عاصم: نورتونا
ياسين :بنورك اقدملك ياعمي المقدم جاسر صاحبي وعشره عمري
عاصم :اهلا يا بني
جاسر :اهلا بيك يا عمي
يحي: انا عندي سؤال انتو بتتكلموا عادي ازاي مش المفروض الاخ فاقد الذاكره
عاصم: ياسين قالنا علي كل حاجه انا والحجه من زمان
زين: حاجه ايه
عاصم حكي له كل حاجه
زين: الحمدلله عدت علي خير
ياسين: الحمدلله
عاصم ؛لينا كلام كتير بعد العشاء
واثناء حديثهم يسمعوا هدي تصرخ وهي تجري ورا حور وعشق وندي قائله: انتو مش نافعين في حاجه حرقتوا الاكل يا جزمه منك ليها
حور: اهدي يا اهدي مش كده
عشق: هدي اعصابك يا طنط هنصلح كل حاجه
ندي: انا اصلا مليش في الطبخ ولا غيره
عاصم :هههههههه خلاص بقي يا هدي كفايه الضرب اللي اخذوا النهارده
هدي: بعصبيه دول مش نافعين في جواز مفيش واحده بتعرف تطبخ معرفش هعملوا ايه بعد الجواز دول
حور: هنطلب جاهز
هدي: الصبر يا رب
عاصم: خلاص يا هدي
هدي :عشان خاطرك يا ابو زين بس
بعد العشاء
يجلس الجميع
ياسين: عمي طالما كل حاجه خلصت نتكلم في موضوعي انا وحور
يحي: وانا وعشق
عاصم :انت تتكلم مع عمك عماد
حور :مفيش موضوع اصلا لان الخطوبه دي منهيه
ياسين :طيب بعد اذنك يا عمي ممكن اتكلم مع حور لوحدنا
عاصم :اتفضل يا بني
حور وياسين في البلكونه
ياسين :حور لو سمحتي اسمعني انا عملت كل عشان احميكي من صلاح كان ممكن يأذي اي حد يخصني عشان يوصل للي عايزه وانتي شوفتي دا بعينك
حور :انا كنت بتعذب كل يوم مش ببطل تفكير انك نسيتني وانك ممكن تحب غيري كنت بموت يا ياسين
ياسين؛ سامحني يا حور
حور :سيبني افكر
ياسين :خلاص فكري براحتك مستني قرارك
ولسه هيخرج
حور :انا فكرت
ياسين :بسرعه كده
حور :اه
ياسين :هههه طب ايه قرارك يا ستي
حور بصوت منخفض: مسامحاك
ياسين: ايه مسمعتش
حور :يوووه مسامحاك ارتحت
ياسين: هههههه جداااا صافي يا لبن
حور: حليب يا قشطه مقدرش علي بعدك يا كلوووب العتمه
" علي راي مربوحه 😂😂"
ياسين :هههههههههههه هههههههه ماشي يا مربوووحه هانم يلا ندخل
في الداخل
يحي: ايواااا بقي شكلهم اتصالحوا
عاصم: بسرعه كده يا بنتي طب اتقلي شويه
ندي: هنلبس فساتين صح
ياسين :صح
يحي :طب وانا يا جدعان
عاصم :روح لعمك عماد انا مالي
يحي: هههههه ماشي يا عمي
عاصم: عقبالك يا جاسر
جاسر وهو ينظر لندي: يارب يا عمي
ياسين :نحدد معاد الفرح ياعمي
عاصم: وماله يا بني
يتبع الفصل التالي: اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة: " رواية جاري الوسيم " اضغط على أسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق