رواية جاري الوسيم بقلم سارة محمد
رواية جاري الوسيم الفصل السابع عشر 17
ياسين ويحي وجاسر بصوا لبعض
ياسين :انتو فاهمين حاجه
يحي وجاسر بصوت واحد :لا
عماد: ادخلوا يا بني هتفضلوا واقفين
يحي: شكرا يا عمي احنا لازم نمشي يلا يا ندي يلا يا حور هنروحك في طريقنا
حور بصت ليحي وياسين بغضب: لا مش عايزه منكم حاجه
ياسين :حور لو سمحتي مش وقته اللي بتعمليه دا اهلك قلقانين عليكي
حور: انا قولت مش هروح معاكوا هروح لوحدي
يحي: خلاص يا ياسين سيبها براحتها نستاذن احنا يا عمي
عماد :اتفضل يا بني
في سياره ياسين
فيها كل من ياسين ويحي وجاسر وندي
ندي ؛صحيح الكلام دا يا ابيه انت كنت فاكر كل حاجه ومخبي علينا
جاسر: دا كان جزء من الخطه يا ندي كان لازم يعمل كده
عشان نوقع اللي اسمه صلاح دا واهو كل حاجه تمام وقبضنا عليه
ندي: وفيها ايه لو كان قالنا صعبانه عليا حور اوي
يحي: خلاص بقي يا جماعه
كل هذا تحت صمت ياسين فهو يفكر في رد فعل حور وياتري خارجه علاقتهم زي الاول او ممكن تبعد عنه
في غرفه عشق
حور: متجبيش سيرته انا بكرهه
عشق :طب عيني في عينك كده
حور: عشق بطلي بقي
عشق: يعني انتي مش فرحانه إنه طلع فاكرك مش ناسيكي
حور :ل لا هو كذب عليا انتي شوفتي حالتي وهو ماهتمش بكل دا لا مش هاسمحه ابدا ابدا
عشق :اهدي بس وفكري هو عمل كده عشان يحميكي
حور: مش هسامحه لااااا
حور: انتي قولتي لبابا
عشق: لا زين اخوكي كلمني وانا قولتله انك بايته عندي
حور :طيب كويس انا هقوم اروح
عشق: ارتاحي الاول وبعدين روحي
حور؛ زمان بابا وماما قلقانين
في منزل يحي
يحي: انت هتفضل ساكت كده كتير يا ياسين
ياسين :اقول ايه جيت إصلحها من ناحيه خربت من التانيه
جاسر: اتكلم معاها وهي هتقدر انت عملت كده ليه
ندي؛ فعلا يا ابيه حور طيبه وهتسامحك هتاخد وقت بس هتسامح
ياسين: هه هرجع الشقه تاني
جاسر :شقه ايه
يحي: الشقه اللي في العماره اللي حور ساكنه فيها
جاسر: ايه دا انتوا كنتوا جيران
ندي :ايوا يا بني كانوا جيران ههههههههه ومانجا وحاجات
جاسر :باستغراب مانجا
ياسين: مين قالك علي حوار المانجا دا
ندي :عيب عليك احنا البنات لينا شغلانه غير الكلام
يحي: هههههههه تموتوا في الكلام في سيره الناس
جاسر: لا انا عندي فضول ايه حوار المانجا دا
ندي ويحي: هههههههههههه
ياسين: هقوملكم
جاسر :طب احكي انت
ياسين ولا حوار ولا حاجه وحكي له ما حدث في بيت حور وفي المكتب
جاسر :هههههههههههههههه حور دي طلعت حواار لا وكله كوم ولما روحنا تنفذها كوم
يحي :هههههههههههه هتروح الشقه
ياسين :اه يا اخويا انا ليا غيرها جايلك يا غااااليه
ندي موجه كلامها ليحي: ما تيجي يا يحي نروح نقعد مع ياسين واهو نساعده في حوار حور دا
ياسين: حبيبته قلبي يا ناس
يحي: طب يلا
جاسر: طيب هروح انا
ياسين :لااااا انت جاي معانا ندي هنروح تقعد مع حور واحنا هنسهر للصبح
ندي :خوناااا
يحي: كلمي عشق وروحي اقعدي معاها وجيبوا في سيره الناس براحتكم
ندي :باقتناع صدق فكره يلا يلا
وصلوا العماره واطلعوا شقه ياسين
يحي: ايه الصوت دا
ياسين: مش عارف
في شقه حور
هدي: تعالي هنا يا بت والله ما سيباكي
حور: في ايه اهدي كنت عند عشق وربنا
هدي: بعصبيه وماقولتيش ليه يا بت الهبله قلقتينا عليكي
عاصم :ههههههههه خلاص يا هدي خلي البت تنزل من فوق السفره
حور :حبيبي يا ابو زين وربنا
هدي: انزلي يا بت
حور: لا لما تسيبي الشبشب الاول
هدي :انزلي بقولك
حور: اهدي خلاص اخر مره وربنا
واثناء حديثهم يدق الباب وتكون عشق
عشق: ازيك يا طنط
هدي: تعالي يا عشق تعالي
عشق: مالك يا طنط
حور: اوعي تيجي يا شلبي خدي ساااتر هدي ما بتهزرش
هدي: اسكتي انتي يا بت الهبله
حور: حاضر اهدي يا حبيبتي
هدي وهي تشاور لعشق بايديها بمعني تعالي
عشق: بخوف طنط هدي انا مليش دعوه
في الشقه المقابله
ياسين :ما تروحي يا بنتي تشوفي في ايه
ندي: بصراحه خايفه
جاسر: هههههههههه طب والحل
يحي: انا هروح
جاسر: مضحي انت يا يحي
يحي :طول عمري يا اخ يلا شجعوني
ندي: ربنا معاك
خرج يحي وذهب باتجاه شقه حور
ودق الباب وانتظر الباب بفتح
هدي فتحت الباب وهي ماسكه الشبشب قائلا بابتسامه: اهلا يا يحي يا بني اتفضل
يحي: بخوف اهلا يا طنط سؤال بس ايه اللي جاب الشبشب فوق
هدي وقد لاحظت الوضع: اسفه يا بني اتفضل دخل يحي والوضع كالاتي حور واقفه علي السفره وعشق واقفه علي الكنبه وكلا منهما تمسك شئ تحمي به نفسها من ابو ورده الخاص بهدي
يحي موجه سؤاله اهدي :هما عاملين كدا ليه يا طنط
هدي: ولا حاجه يا بني بعلمهم الادب بس
يحي :ازيك يا عمو عاصم
عاصم وهو يمسك الفشار ويجلس علي الكنبه كانه يشاهد مسرحه : تعالي يا بني تعالي
يحي: ههههههههههههه انا شكلي جيت في وقت مش مناسب
عاصم :لا لا تعالي
حور: انت قاعد ساكت يا بابا شوف اهدي انا رجلي وجعتني
هدي: اسكتي يا بت الهبله
عشق: ماهو ظلم بردو يا طنط انا ما عملتش حاجه بتضربيني معاها ليه
حور :بثأثر مصتنع يتبعني يا شلبي مكنش العشم
عشق: بتاأثر مصتنع ايضا ابو ورده بيوجع اوي يا فتحي
مش بايدي
يحي: وهو يجلس بجانب عاصم وياكل الفشار هما علي الوضع دا من زمان
عاصم :من شويه كده
يتبع الفصل التالي: اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة: " رواية جاري الوسيم " اضغط على أسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق