Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية جاري الوسيم الفصل السادس عشر 16 بقلم سارة محمد

  رواية جاري الوسيم بقلم سارة محمد 


 رواية جاري الوسيم الفصل السادس عشر 16


صلاح : ايه خايفه ؟

حور :بثبات واخاف من ايه يا اخويا والنبي بق مايه عطشانه 

صلاح : بغيظ من ثباتها مش عايز اكل بالمره 

حور: ياريت لو نص فرخه كده تبقي عملت الواجب 

صلاح: انتي عبيطه يابنتي انت مخطوفه 

حور :طب ما انا عارفه خليك بقي خاطف متحضر وهاتلي اكل ومايه

صلاح: انتي مجنونه يابنتي 

حور: انا ست العاقلين كلهم 

صلاح :انا ماشي قبل ما ارتكب جنايه 

حور: طب الاكل طب ياعم انت فين حقوق المخطوفين 

وما إن خرج حتي انفجرت في البكاء قائله انت فين يا ياسين عااااا

زين يحدث عشق 

زين: الو عشق انا زين 

عشق: ايوا يا زين 

زين :هي حور عندك 

عشق :اه يا زين هي هنا 

زين :ممكن اكلمها 

عشق: هي جات من الشغل هي وندي وناموا من التعب 

هخليها تكلمك الصبح 

زين :طب هي ما قالته ليه انها هبات عندك 

عشق :هي جات تعبانه ونامت علطول ممكن تكون نست 

زين؛ تمام يا عشق شكرا بس لما تقوم خليها تكلمنا احنا قلقانين جدا في البيت 

عشق: تمام 

واقفل معاها

زين: الو ايوا يا بابا 

عاصم :كلمت اختك 

زين: كلمت عشق قالت إنها عندها ونايمه 

عاصم: طيب يا بني 

جاسر : عرفت مكانها 

ياسين الذي انتفض من مكانه قائلا: فين 

جاسر :اهدي في كل الحالات مش هتجي معايا 

ياسين :انت بتهزر 

جاسر :انا هطلع  انا والقوه وفي امر صدر بالقبض عليه من دقائق بعد ما سلمنا الادله بالبلاوي اللي عملها 

ياسين :وانا رجلي علي رجلك انا مش هقعد هنا مستنيك 

ومتفكرش تمنعني لاني مش هنفذ 

جاسر :بيأس يلا 

يحي :طب يلا بينا مستنين ايه 

جاسر: وانت كمان يا يحي 

يحي: ايوا يلا 

في مكان آخر 

نهله: يارب الضيافه عندنا تكون عجبتك 

حور: ايه دا الملزقه طلعتي معاهم والله انا قولت من الاول مش مرتحالك 

نهله: تعرفي اني عايزه اخلص عليكي دلوقتي 

حور: يا اختي ومستنيه ايه 

نهله: مش كتير وموتك علي ايديا بس الصبر 

دخل صلاح في هذه الاثناء دخل صلاح قائلا :ليه كده بس يا نهله تخوفيها دا حور هانم ضيفه عندنا واحنا بنعرف نكرم ضيوفنا كويس

حور :ومين قالك انك خايفه منك او منها وكمان فين كرم الضيافه اللي بتتكلم عنه دا اللي ما جبتلي ورك فرخه حتي والواحد جعان يا ابو صلاح 

نهله وصلاح بصوا لبعض بصدمه 

صلاح :بصدمه انتي ايه يا بنتي 

حور: والله بني ادمه عاديه بتاكل وبتشرب يا كفره عااااايزه اكل مفيش رحمه 

صلاح :يلا يا نهله عشان خلاص هيجيلي جلطه 

ياسين: هو دا المكان 

جاسر: ايوا هو ياسين لو سمحت مش عايز اي تصرف متهور اسمع كلامي تمام 

ياسين: طيب طيب يلا 

جاسر: استني 

ياسين استني ايه مش دا المكان يلا عشان نجيبها وتقبض علي الزفت ونمشي 

جاسر ببساطه كده وبالنسبه للتيران اللي واقفه دي 

وبعد دقائق 

نزلوا جميعا من السياره 

جاسر: بصوا القوات هتحاوط المبني وانتو هتفضلوا معايا تمام 

ياسين ويحي: تمام 

وبدا تبادل النيران بين الطرفين انتهي بإصابه جميع رجال صلاح في الخارج واصبح دخول المبني امر سهل في الداخل 

صلاح بصراخ قائلا لنهله: يلا بسرعه مفيش وقت البوليس بره مخارط المكان وثواني ويكونوا هنا يلا نهرب من الباب اللي ورا 

نهله: والبت اللي جوه دي 

صلاح :تغور انا لو مسكوني فيها اعدام يلا يلا 

واثناء خروجهم تفاجأ صلاح بكل من جاسر وياسين ويحي امامه 

اسرع صلاح وامسك حور ووضع سلاحه علي راسها قائلا: لو قربتوا يبقي اقروا الفاتحه عليها صلاح قال كلامه وهو موجه كلامه لياسين ولم يلفت انتباه جاسر الذي خرج ولف من الشباك وراه 

ياسين سيبها يا صلاح ونتفاهم 

صلاح: ليه هي تبقالك ايه دي مجرد سكرتيره ولا تكون الذاكره رجعتلك تاني ثم اكمل بخبث وهو ينظر لحور ولا متكونش الذاكره راحت اصلا 

ياسين بنظر لحور المصدومه: حور متخافيش  

يحي: وقد لاحظ جاسر وهو يدخل من الشباك واخذ يجاري صلاح في كلامه: سيبها يا صلاح ومحدش هيعملك حاجه 

صلاح: مش هسيبها غير لما نخرج من هنا واثناء حديثه إذا بجاسر يمسك يده اللي فيها السلاح ويكتفه فيحرر حور من يديه 

صلاح: سيبوني سيبوني 

تم القبض علي صلاح ونهله 

جري ياسين علي حور: انتي كويسه 

نظرت حور لياسين ثم انفجرت في البكاء 

ياسين :مالك يا حور 

حور: ببكاء انا جعانه 

ياسين وجاسر ويحي في صوت واحد :ايه يا اختي 

حور: ببكاء وربنا الناس دي ظالمه قاعده هنا من المغرب مأكلتش حاجه عااااااااا

جاسر اعطي المسدس لياسين قائلا: خلص يا بني وارتاح 

وانا هطلعلك منها متقلقش 

ياسين :هههههه يلا يا حور وانا هجبلك اكل 

حور وهي تمسح دموعها كالاطفال قائله: بجد 

ياسين: بجد ثم اكمل بتردد بس مسامحاني 

حور: بغضب بسيط نبقي نتكلم في الموضوع دا بعدين 

ياسين :ماشي يلا 

في منزل عشق 

الباب بيخبط 

عماد: استر يارب 

عماد: هااا يا بني لاقيتوها 

يحي: ههههه ايوا يا عمي اهي 

عماد :حمدالله علي سلامتك يا بنتي 

حور :بابتسامه الله يسلمك يا عمي 

عشق سمعت صوت عشق خرجت فورا قائلا بصوت عالي: فتحي 

حور :شلبي وحشني يا شلبي 

عشق: انت اكتر يا فتحي انتي كويسه حصلك حاجه 

حور :عيب يا بت حد يقدر يعملي حاجه 

اتت ندي من ورائهم قائلا بصوت باكي: حور 

حور :صاااحبي ثم اكملت بخضه ايه الجرح دا 

ندي :انا كويسه قلقت عليكي اوي 

حور: انا زي الفل اهو يا سطا خش في حضن اخوك يا فواز 

ندي :هههههههههه

عشق: وانا كمان وانا كمان 

حور :هههههه تعالي 


يتبع الفصل التالي: اضغط هنا

الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة: " رواية جاري الوسيم " اضغط على أسم الرواية

reaction:

تعليقات