Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية متى ينتهي العذاب الفصل السابع 7 بقلم ميادة خاطر

 رواية متى ينتهي العذاب الفصل السابع 7 بقلم ميادة خاطر

رواية متى ينتهي العذاب الفصل السابع 7 بقلم ميادة خاطر

سمر طلعت وطخ طلقه اخترقت بطنها اللي كانت لسه مجروحه 
سمر بوجع:اععععععععع ووقعت فالارض 
حمزه كان قاعد وفونه رن بص للبنات ورد وقال:ها

المتصل:البنت خرجت يباشا وضر"بتها بالنار فبطنها 
حمزه قام وقال بصدمه:ايه انت بتقول ايه يخربيتك محسن هيقت'لني
المتصل بلع ريقه وقال:مش انت اللي قلت كده 

حمزه بغضب:طب اقفل يا غبي وروح شوفها بسرعه وهات دكتور بسرعه 
المتصل بسرعه؛حاضر حاضر وقفل 
حمزه وقف ومبقاش عارف يعمل ايه وعمال يبرطم بكلام مش مفهوم

محسن جه وقال ببرود؛الاكل 
نور بفرحه:اخيرا الهي تنستر يا شيخ 
محسن بصلها نظره رعبتها
نور:خلاص الهي تنفضح مدام مش عايز تنستر 

محسن لاحظ التوتر اللي علي حمزه قال:الاكل اهو كلوا تعالي يا حمزه وخده وطلع
محسن:مالك ياض في اي شكلك مش مظبوط
حمزه بتوتر:هو هو هو 
محسن بزعيق:ما تخلص ياض في اي 

حمزه بخفوت:سمر
محسن وقلبه وقف؛مالها 
حمزه:حاولت تهرب بره البيت اللي هي فيه 

محسن بتركيز؛وبعدين 
حمزه:أنا كنت مخلي زياد يراقبها وقلتله لو طلعت اضر'بها بالنار وقلتلها هي كده عشان تخاف بس مكنتش اعرف انها هتطلع بجد 

محسن بصدمه:يعني ما'تت
حمزه بسرعه؛لا لا قلتله يشوفها ويجيب دكتور 
محسن مسكه من هدومه وزعق؛انت غبي ياض يعني أنا خدتها عشان متم'تش تقوم انت قا'تلها اقسم بالله لو حصلها حاجه لاق'تلك وسابه ومشي 
حمزه بخوف من محسن:يارب ما تمو'ت

زياد جري عليها وقال وهو بيلطم؛يلاهوي يلاهوي لو ما'تت البيه هيقت'لني انتي يا بنتي انتي مو'تي ولا اي يا بنتي وقرب عليها ولقا في نفس 

زياد بتنهيده:الحمد لله وشالها ودخلها وقال:الدكتور مجاش لي 
وبعد شويه الدكتور جه واول ما شافها:يخربيتك انت عملت اي 
زياد:يا عم اخلص شوفها الاول 

الدكتور بدأ يكشف عليها وقال:دي لازم عمليات فورا لاما هتمو'ت ومقدمهاش كتير 
زياد بصدمه:ينهار ابيض طب اعمل اي دلوقتي ولسه بيمسك الفون لقا محسن جه 
محسن اول ما شافها مسكه من لياقته وقاله بزعيق:عملت فيها اي 

زياد بخوف:والله والله حمزه بيه اللي قالي أنا مليش دعوه 
محسن بتوعد:هق'تلك يا زياد لو جرالها حاجه فاهم 

الدكتور:يجماعه البنت هتمو'ت لازم تروح المستشفي فورا
محسن وقف ومسك دماغه وقال فنفسه؛انت انقذتها من المو'ت عشان تمو'تها انت لاء لازم مستشفي واللي يحصل يحصل 

محسن:تمم اتفضل معايا وشالها ودخلها العربيه وخد الدكتور وطلعوا علي اقرب مستشفي

حمزه كان رايح جاي وقلقان ومش عارف يعمل ايه 
سليم دخل وحمزه وقف لما شافه وقال وهو متوتر:اي ازيك يا باشا جيت عامل اي 
سليم اعد وهو باصصله نظرات رعباه وقال:بخير يا حمزه 
حمزه:هي دايما يا باشا 
سليم:مالك يا حمزه 

حمزه؛انا بخير يا باشا
سليم ببرود:ودتوها فين 
حمزه قلبه وقع فرجله وقال:اه 

سليم بنبره عاليه؛ودتوها فيه 
حمزه:هي مين يباشا 
سليم بص علي رجله وقال:رجلك لسه مخفتش تحب اخلي التانيه زيها 
حمزه معرفش يرد

سليم رفع المسدس ووجهه ليه وقال:لو مقلتش كل حاجه هتمو'ت دلوقتي يا حمزه وانت عارفني معنديش عزيز
حمزه خاف جدا وقال:أنا 
سليم:١ 

حمزه:يا باشا اسمع بس
سليم؛٢ 
حمزه:خلاص خلاص هقول 

سليم بابتسامه:حلو يلا 
حمزه بدأ يحكي كل اللي حصل 
سليم بغضب:يعني طلع محسن زي ما قلت ماشي يا محسن ماشي 

حمزه:سامحني يباشا والله غصب عني 
سليم ضر'به بالنار فرجله التانيه وحمزه وقع وصرخ من الالم
سليم:دي عشان خنتني كان ممكن تكون فقلبك بس انت طلعت كويس وقلت وسابه ومشي 

محسن وصل المستشفي والدكتور قال:العمليات بسرعه وفعلا العمليات جهزت خلاص ثواني ودخلوها 
محسن كان واقف ومرعوب عليها وبيدعي انها تكون بخير

نور بشبع:يااااااه الحمد لله اخيرا الواحد كل دانا كنت همو'ت
ميرا:طفصه 
نور بمزح؛بعض ما عندكم يا اختااااه 
ميرا:والله ده 

حور قاطعتها:بطلوا بقا شغل العيال ده 
شيماء:بس سيبهم والله انتو عسل اوي يعني مع كل اللي انتو فيه ده وبتضحكوا 
ميرا بضيق؛واامفروض أننا نعيط يعني ملوش لازمه 

شيماء باحراج:مش قصدي يعني عادي 
نور بهمس:دانتي برده يا بت والله ده عسل مش عارفه انتي مش طيقاها لي
ميرا:اتلهي انتي فالاكل واسكتي
نور:والله لتندمي 

حمزه بوجع:شيماء شيماء
شيماء برعب:يماما هو بينادي عليا ليه 
حور:شكله بيتوجع من صوته روحي شوفيه 

ميرا ونور بصولها باستغراب
حور باحراج:اي يا جماعه والله باين جدااا طب شوفيه 
شيماء:بس أنا خايفه 

حمزه بزعيق:انتي يا زفته ياللي اسمك شيماء
شيماء قامت وطلعت تجري 
حور:مالكم باصين كده لي 

ميرا بشك:مفيش 
حور بضيق:علفكرا أنا قلت بتلقائيه عادي يعني 
نور:احنا مقولناش حاجه 
حور:نظراتكم كفايه 

شيماء طلعت وصرخت وقالت:ايه الد'م ده 
حمزه بوجع:شوفيلي الجر'ح بسرعه 
شيماء:هو اللي عمل كده
حمزه:اخلصي
شيماء؛حاضر وبدأت تعقم الجر'ح وتشيل الرصا'صه 

محسن كان واقف وقلقان وخائف اوي 
سليم:انشاء الله هتقوم بالسلامه متخفش
محسن وهو مش واخد باله؛يارب يارب وبعدين ركز وبصله وشهق وقال:المعلم 

سليم بهمس:تعالي ورايا بدون صوت عشان مطربقهاش عليك دلوقتي ومشي
محسن مشي وراه وهو مدرك أن نهايته جت 

شيماء:أنا معيش حاجه اشيل بيها الرصا'صه لازم اكوي الجر'ح
حمزه طلع سكي'نه من جيبه وقال:سخنيها يلا 
شيماء بخوف:متاكد 

حمزه:انجزي مش قادر 
شيماء:حاضر حاضر وبدأت تعمل فعلا زي ما قال وبعد ما سخنتها قالت؛غمض عنيك
حمزه:اخلصي يا بت 

شيماء بغضب عملتها جامد
حمزه بوجع:اعععععععععع 
شيماء فسرها؛تستاهل 
حمزه:انتي متخلفه 

شيماء بتمثيل:منا قلتلك غمض 
حمزه بصلها نظره رعبتها وبصت وبدأت تقفل الجر'ح وهي ساكته 
وحمزه رجع رأسه لورا من الوجع 

في العربيه 
سليم بغضب:بقا أنا تخوني يا محسن أنا 
محسن كان باصص فالارض ومش بيتكلم 
سليم:اي القطه كلت لسانك دلوقتي

محسن:يباشا أنا 
سليم:انت اي انت اي انت هتمو'ت انهارده وعلي ايدي مش سليم اللي يتخان يا محسن البت تطلع بس وربي لاقت'لك اصبر بس 

وسابه وطلع ومحسن طلع وراه 
الدكتور طلع وقال:الحمد لله قدرنا ننقذها بس للاسف الجنين راح 
سليم أنصدم وبص لمحسن والنار بتطق من عنيه وقال بغضب: محسسسسسسسن وطلع مسدس وضر'ب محسن بالنار 

كل اللي فالمستشفي بدأ يجري ويصرخ من صوت الرصاص ومحسن اترمي فالارض وسليم طلع يجري بس حصل اللي عمره ما توقعه،،،،،،

يتبع الفصل التالي اضغط هنا 

الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية متى ينتهي العذاب" اضغط على اسم الرواية 


reaction:

تعليقات