رواية وقعت في حبها الفصل السادس 6 بقلم ملك محمد
رواية وقعت في حبها الفصل السادس 6 بقلم ملك محمد
Part 6
كيان :سيبوني بقااا انتو عاوزين مني ايه.
الشاب :بصي يا حلوة احنا خاط*فينك علشان نهدد جوزك سليم باشا .
كيان : وانا مش هتعرف بولا كلمة ،وبعدين انتوا لو كنتوا عاوزين تهددوا جوزي كنتوا خط*فتوا من الفيلا هناك .
الشاب :لا نبيهة يا مدام .
كيان :اخلص بقا وقول انتوا جايبيني هنا ليه .
الشاب حضن كيان من كتفها .
كيان هزت الكرسي جامد وقالت له .
كيان :اوعي كدة احترم نفسك .
الشاب :لا شرسة يا بت ، ثم أكمل بحدة وغضب :بصي يا بت انتي احنا هنا جايبينك علشان سليم باشا اتجوزك وساب بنت عمه سالي .
كيان بتفاجي :سلييييم .
سليم دخل ض*رب الشاب اللي كان واقف وفك كيان وخرجوا جري برا المصنع المهجور اللي كانو فيه .
ركبوا العربية بتاعة سليم وسليم انطلق باقصي سرعة بالعربية ووصلوا لبيت كيان كانت أول مرة تشوفه.
دخلوا الشقة وكيان اتفاجئت من جمالها .
سليم قعدها وقعد جنبها وقالها: احكيلي حد عملك حاجة .
كيان مسكت أيده وقالت له :انا اتخ*طفت علشان انت اتجوزتني ومتجوزتش سالي بنت عمك يا سليم .
سليم :انتي عرفتي منين.
كيان :الشاب اللي انت ضرب*توا قالي ،هو انت عرفت منين مكاني يا سليم .
سليم بتوتر وتردد :ك كيان انا عاوز احكيلك علي حاجة كنت مخبيها عليكي .
كيان مسكت أيده وقالت له بتنهيدة :احكي يا سليم .
سليم :انا انا كنت فاكر أن والدك هو اللي قت*ل بابا علشان كدة اتجوزتك وبعد كدة دلوقتي وقعت في حبك يا كيان .
كيان نزلت منها دموع وقالت له :يعني انت متجوزني علشان تنتقم مني يا سليم .
سليم خدها في حضنه ومسح دموعها وقالها :والله غصب عني ،عمي كان مفهمني كدة .
كيان بدموع وحرقة :خلاص يا سليم عايز تقت*لني علشان باباك اقت*لني دلوقتي .
سليم قرب منها وبا*سها علشان يبين صدق مشاعره وبعد كدة قالها :انا عمري ما حبيت حد قدك يا كيان .
كيان قالتله :علي فكرة يا سليم انا بابا مقتلش حد .
سليم قالها :ما انا عرفت أن مش هو اللي قتل ابويا .
كيان :طب انا عايزة اغير هدومي .
سليم :ادخلي الاوضة دي وغيري براحتك .
خرجت كيان من الاوضة وهي لابسة فستان قصير ستان وهي بتقوله :يووه يا سليم ملقتش غير ده البسه .
سليم كان سرحان فيها وفجأة قام وشالها وقالها :اممم تعالي نشوف الموضوع ده .
كيان بكسوف :سليييم اوعي .
بعدها كانت كيان بقيت مراته شرعا وقانونا .
_____________________________________________
في اليوم التالي .
كيان :سليم اصحي يا سليم ،يوهه بقا يا سليم ما تقوم بقا .
سليم :مش قادر سيبيني شوية .
كيان :احسن علشان تبقا تنام متأخر تاني .
قام سليم يصلها بخبث وقالها :بلاش موضوع السهر بليل معاكي ده ها .
كيان وشها احمر وقالت له :طب قوم بقا انا جعانة .
سليم :حاضر ،هنزل اجيب فطار واجي .
كيان بعد ما نزل :قليل الادب 😂.
_____________________________________
عند جلال وسالي .
سالي :يعني ايه يا بابا ،سليم رجع كيان تاني يعني اييييه .
جلال : في ايه يا سالي ،انتي اول مرة تعرفي سليم ولا ايه.
سالي :يعني ايه يا بابا يروح يتجوز الجر*بوعة دي ويسيبني انا .
جلال :احنا في ايه ولا ف ايه يا سالي ،سيبيني دلوقتي علشان احنا اصلا منعرفش فين سليم وكيان .
جلال بصوت عالي :انت يااااا زفتتت .
الشخص المجهول:نعم يا باشا .
جلال :دورلي علي سليم وكيان ،عايزهم في خلال أربعة وعشرين ساعة يبقوا قدامي انت فاااهم.
الشخص :فاهم يا باشا ، استأذن انا بقا .
___________________________________________
كيان اخدت دش وغيرت هدومها لهدوم تنفع استقبال .
جيه سليم ومعاه صاحبه شريف .
دخلوا الشقة .
سليم :كيان ده شريف صاحب عمري ،يا شريف دي كيان مراتي .
كيان سلمت علي شريف وقعدت .
سليم :هنعمل ايه بقا في المصيبة دي يا شريف .
شريف :عمك مش هيسكت يا سليم ،وبعدين انت كل ده سايبلي الشركة ومتحمل المسئولية لوحدي .
سليم :يعني ايه عمي مش هيسكت انا كنت عملت له ايه .
شريف :قولتلك مليون مرة هو كان عايز يجوزك سالي علشان سالي تاخد جزء من الورث بتاعك بدل ما يروح لحد تاني ،عمك ده دماغه مش سهلة .
سليم :انا مش خايف علي نفسي انا خايف علي كيان .
شريف :من حقك تخاف اللي يخلي عمك وسالي يخطفوا كيان ممكن يموتوها .
كيان :طب ما ارجع لاهلي يا سليم .
شريف :مينفعش يا مدام ،زمان جلال قالب عليكو الدنيا .
سليم :طيب هنعمل ايه ؟
شريف :انا هاخد كيان اوديها لبنت عمتي تاليا ،علشان محدش يعرف تاليا اساسا فا هيبقا امان.
سليم :ماشي هروح انا وانت نوصل كيان لتاليا ونرجع نشوف اخرتها مع جلال ايه .
راح سليم وشريف ومعاهم كيان ووصلوا ادام بيت تاليا .
دخل شريف خبط علي الباب ودخل .
تاليا بتفاجي:شريف ،ايه اخبارك .
شريف :انا كويس يا تاليا .
دخلت كيان .
تاليا :مين دي .
شريف:دي مرات سليم وفي مشكلة كدة واحنا عاوزينها تفضل معاكي .
تاليا:ماشي يا شريف ،اتفضلي يا حبيبتي ادخلي البيت بيتك .
___________________________________
دخلت تاليا وقعدت هي وتاليا شوية مع بعض .
وفجأة قامت كيان استفرغت كل اللي كان في معدتها وكانت دايخة وفجأة أغمي عليها .
تاليا قعدتها علي السرير وجابت برفان وفوقتها.
تاليا اصلا دكتورة نسا وتوليد ،كشفت علي تاليا وقالت لها :مبروك يا كيان انتي حامل .
كيان :حامل !!
يتبع الفصل التالي اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية وقعت في حبها" اضغط على اسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق