رواية تزوجت ابن عمي القاسي الفصل الثالث 3 بقلم منة عبد العزيز
رواية تزوجت ابن عمي القاسي الفصل الثالث 3 بقلم منة عبد العزيز
رواية اتجوزت ابن عمي القاسي. الحلقه (3) 🖤....
بقلمي منه عبدالعزيز
باسم: متقلقيش انزلي واقفلي الباب وانا هنزل افتح باب الشارع
زينه: ماشي يلاا ياحلا
زينه نزلت شقتها وروقت كل حاجه ولبست عبايه مقفولها عشان العلمات اللي في جسمها متبنش
باسم: اتفضل يابوي عامل اي
مصطفي: الحمدلله بخير
باسم: وانتي ياامي
ام باسم: بخير يابني مش ناوي تيجي بقي، تقعد معانا
باسم؛ إن شاءلله ياامي تعالو اطلعو
مصطفي: اخوك فوق
باسم: مش عارف
مصطفي: طيب
مصطفي: ازيك يازينه
زينه: الحمدلله ياعمي ازيك يامرات عمي
ام باسم بقرف: الحمدالله مفيش في مره اجي الاقي وشك منور كده ؏ طول مبهدله في نفسك
مصطفى:ايوه يابنتي كده جوزك يبص بره
زينه: حاضر ياعمي هبقي اظبط نفسي
باسم: هطلع انا وابقو تعالو
ام باسم: انا مش هقدر اطلع اقعد معانا هما شويه وهنمشي
باسم: اقعدو معايا يومين
مصطفي: والشغل
زينه: خلاص اقعدو انهارده بكره روح شغلك يا عمي
باسم: ايوه
أم باسم: خلاص يابو باسم نقعد عشان العيال وحشوني فين إبراهيم
زينه: نزل يشوف صحابه هرن عليه دلوقتي
مصطفي: وحشتيني ياحلا
زينه: سلمي ؏ جدو وتيته وبوسي اديهم
ام باسم: كبرتي ياحلا
حلا: انا كبيره وبطلع السلم لواحدي وبنزل
مصطفي: عندك كام سنه
حلا: اربع سنين ونص
ام باسم: ومين قالك كده
حلا: عمو باسم
باسم: شاطره ياحلا
زينه: عن اذنكم
ام باسم: اذنك معاكي يااختي
زينه: اي ياابراهيم
إبراهيم: عايزة ايه
زينه: عمي ومرات عمي هنا
إبراهيم: جاين يعني
زينه: اقولهم يعني جاين ليه ومامتك عايزة تشوفك وتعالي واه هيباته انهارده
إبراهيم: طيب جاي سلام
زينه: إبراهيم هات بيبسي معاك وشويه حاجات من معاك وانا هديك
إبراهيم: إذا كان كده ماشي سلام
زينه جابت عصير وطلعت قاعدت معاهم
ام باسم: ومسافرتش ليه يعني وليه اخر الشهر
باسم: عادي بقي ومش هتفرق يعني واحد غيري قال هسافر صاحب الشغل قال خلاص بلاش انت تسافر واخر الشهر في سفر يبقي اسفره
حلا: عمو باسم مش هيسافر امال انا هلعب مع مين ولو سفرت هروح معاك ماشي
باسم: انت توامر وانا انفذ ثغنن😂
زينه ضحكت وافتكرت الكلمه دي باسم كان بيقولهلها
فلاش باك
زينه: لا ياباسم مفيش جيش انا كده هقعد كتير وانا مش عايزه ابقي لغيرك وكده بابا ممكن يوافق ؏ اي عريس
باسم: متخافش انا هقول لعمي ميجوزكيش لحد غيري
زينه: باسم انا مش هفضل مستنيا سنتين حرام بجد عشان خاطري
باسم: طب اعمل اي
زينه: مترحش الجيش وانت جهز وانا جهزه نتجوز
باسم: خلاص هكلم بابا واجي اتقدملك وهشوف حكاية الجيش دي بعدين
زينه: بجد
باسم: انت توامر وانا انفذ ياثغنن
باك
زينه: اي
ام باسم: سرحانه في اي
زينه: لا تعبانه بس شويه
ام باسم: طيب
إبراهيم: ازيكم
ام باسم: حبيبي وحشتني
إبراهيم: وانتي كمان ياامي ازيك ياابوي
مصطفي: بخير يابني كنت فين كده علي الصبح
إبراهيم: صاحبي رنه عليا ونزلت نقعد على القهوه
حلا لزينه: اهو مجاش صالحني
زينه: هيجي دلوقتي استني
زينه: إبراهيم تعالي ثواني
إبراهيم: عايزه اي قاعد مع امي وابويا
ام باسم: قوم شوف مراتك ياواد
إبراهيم نفخ: حاضر
إبراهيم: عايزه اي اخلصي
بره في الصاله
ام باسم: إبراهيم زي ماهو وبقي اسخم من الاول
باسم بص لابو وضحك
مصطفى: ملناش دعوه ابنك كده ومحدش بيعرف يغيره هو طبعه وحش
حلا: اه فعلا طبعه وحش بابا بيقعد يضربني كتير
ام باسم: عيب يا حلا
حلا: هو انتي كمان يا تيته ماما تقولي عيب متقوليش كده وبرضو لما اطلع عند عمو باسم بيقولي عيب
باسم: لاني عيب تقولي علي بابا كده
حلا: حاضر هسكت
مصطفي: البت هتكره ابوها بسبب اللي بيعملو احنا نخدها معانا
باسم: بدل متقولو بطل اللي بتعمل
مصطفي: هو ومراته ملناش صالح بيهم
باسم: طيب
في الاوضه
زينه: اتفضل اهي الفلوس اللي صرفتها ودول خمس تلاف بتوع الاسبوع وابقي كلملي حد يشوف الشركه عشان الفلوس قربت تخلص
إبراهيم: متيجي نبيع الشركه دي
زينه: لو بعنها مش هنعرف نعيش تاني المهم حلا زعلانه وبتقول مش هقعد معاكم تاني وممكن تفضل مع باسم وانا مش عايزه بنتي تفضل فوق وانا قولتلها بابا هيصالحك وقعدت تعيط مش هقولك عشان خاطري عشان عارفه انك مش بتحبني عشان خاطر بيري صالح حلا انهارده البت نفسيتها هتتعب
إبراهيم: وانتي تعرفي بيري منين
زينه: انت مسجله بيري وهي بترن بس فا عادي وهي مش حاجه عيب انت هتتجوزها فا عادي وانا افرح انك تتجوز واحده بتحبها
إبراهيم: بس مش هطلقك عشان مترحيش لحبيب القلب
زينه: بص انا باسم مش في حساباتي خالص انا هطلق واخد حلا واكتبلك الشركه ومش هتشوفني ولا هقولك عايزه جنيه ومش هتعرف عني حاجه
إبراهيم: هنشوف الحوار ده بعدين
زينه: استنا. اخد الشوكلاته دي صالح بيها حلا
إبراهيم: ماشي حضري الكل
زينه: حاضر
خرجوا
إبراهيم: خدي ياحلا
حلا بخوف: نعم
إبراهيم: خدي الشوكلاته دي متزعليش
حلا بفرح: مش زعلانه ماما قالتلي انك هتصالحني فا انا كنت متاكده
إبراهيم: ماشي
ام باسم: هاتي حته بقي ياحلا
حلا: ماشي
ام باسم: لا ياحبيبتي الف هنا
باسم بص لقه زينه واقفه بعيد ولما شافت بنتها فرحانه فرحت هي كمان رغم اللي هو بيعملو فيها
حلا: اتفضل حته ياعمو باسم
باسم: لا كلي انتي انا مش بحب الشوكلاته
حلا بهمس: بابا بدا يحبني
باسم بص لابراهيم وبعده بص لحلا: اكيد بس متقوليش عليه حاجه وحشه ماشي
حلا: ماشي
بعد شويه
زينه: يلا ياجماعه الاكل جهز
ام باسم: يلا
باسم: انا نازل عندي مقابله
ام باسم: طب كل وبعدها انزل
باسم: مش هينفع اتاخر
مصطفي: المقابله مهمه
باسم: اه هجيلكم بليل
ام باسم: شكلنا هنفرح بيك
باسم حب يعرف إبراهيم انه مش بيحب زينه: قريب جداا
مصطفي: حلوه
باسم: زي القمر هروح انا مش هينفع اتاخر عليها
ام باسم: روح وابقي عرفني عليها
باسم: اكيد يلا مع سلامه
الجميع: سلام
زينه سرحانه ومش بتاكل كتير
ام باسم: مش بتاكلي ليه يازينه
زينه: مفيش بس مش باكل كتير
ام باسم: باين عليكي خاسه بس كده مش هتبقي حلوه وابني بيحب الست الحلوه كده يبص بره
زينه بصت لابراهيم: حاضر هبقي اهتم بنفسي
ام باسم: ايوه روحي الكوافير واللبسي
زينه: حاضر يامرات عمي
إبراهيم: انتو هتباته هنا
مصطفي: لا هنبات فوق مع باسم
إبراهيم: هو انا مش ابنكم يعني
مصطفى: ابننا طبعا لما يجي وقت النوم هنشوف
إبراهيم: ماشي
فضلوا قاعدين شويه وباسم جاه وكان طالع شقته
ام باسم: تعالي ياباسم اقعد شويه معانا
باسم: اي مش هتيجو تنامو عندي
إبراهيم ببرود: لا هينامو عندي
ام باسم: هنام هنا النهارده وابقي اجيلك انت مخصوص انام عندك
باسم: عادي البيت كلها بيتكم اي حته تعجبكم
ام باسم: تعالي اقعد معانا عشان هنمشي الصبح بدري عشان ابوك والشغل
باسم: ماشي
ام باسم: اي بقي اتعشيتو بره
باسم: مين
ام باسم: انت والمزه
باسم: امال مش هنتعشا
ام باسم: معاك صوره ليها
باسم: لا قالتلي لما نتخطب ابقي ابعتلك صوري لكن احنا لسه مرتبطين واخاف ابعت صوري تعمل بيها حاجه
ام باسم: بنت ناس
باسم: جداا ومحترمه بس امها وابوها ماتو وعايشه مع ناس قريب ابوها
مصطفي: زي عملت زينه كده
باسم: اه باين بس غلبانه وعلى قد حلهم
أم باسم: اسمها اي
باسم: ها اسمها نور
ام باسم: حلو اسمها اكيد حلوه طبعا
باسم: قمر قوي وبتهزر وتضحك
ام باسم: كويس اني في ناس بتهزر وتضحك
باسم: لا هي كويسه
مصطفي: اللي في الخير يقدمه ربنا شوف كده ونتقدم
باسم: لا لا استنا اسافر وارجع نتقدم
مصطفي: اشمعنا
باسم: كده احسن
مصطفي: اللي انت شايفه احسن ماشي ربنا يتمم بخير
أم باسم: اخيرا هفرح بيك ياحبيبي
باسم: قريب ادعيلي انتي بس
أم باسم: ربنا معاك ويوفقك يارب
باسم: يارب
مصطفي: ندخل في المهم إبراهيم
إبراهيم: اي ياابوي
مصطفي: زياره انهارده اني جاي اخد حلا
زينه: نعم تخد مين
يتبع الفصل التالي اضغط هنا
الفهرس يحتوي علي جميع فصول الرواية "رواية تزوجت ابن عمي القاسي " اضغط علي اسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق