Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية اسير براءتها الفصل الرابع عشر 14 بقلم ندا الشرقاوي

  رواية اسير براءتها بقلم ندا الشرقاوي 


  رواية اسير براءتها الفصل الرابع عشر 14


معتز...... كنت في الارض بدل ما كلكوا متجامعين أكده عندي خبر كتب كتابي علي شاديه الجمعه الجايه 

 وقعت الشوكه من ايد نواره واختفت الابتسامه من علي وجهها ....... كتب كتاب مين

شاديه بسخريه..... مسمعتيش ولا وقعه علي ودانك اياك

نواره تظاهرت بالقوه...... لا وانتي الصادقه اشبعي بيه اصل انا اللي قولتله روح شوفلك كلبه ترضي بيك اعمل حسابك الماذون اللي هيكتب كتابك يطلقني

وحست انها لو وقفت اكتر هتنهار وطلعت علي الجناح

كان معتز مزهول من كلمها وشجعتها

جت منه تطلع وراها

شاديه..... مش هتبركي لخيتك اياك

منه بسخريه..... اباك ليكي انك وخده راجل من مرته بس العيب مش عليكي العيب علي الراجل اللي وافق عليكي ياعيب الشوم عليكوا انتوا الجوز

وطلعت لنواره

شهيره زغرطت.... الف الف مبروك ياولدي مبروك ياشاديه

شاديه بفرحه..... الله يبارك فيكي يا خالتي

فهد اخد اشيائه..... طيب مبروك ياجماعه عن اذنكوا شاديه عاوز اقولك حاجه

شاديه..... قول ياخوي.              فهد....... مش هتتهني كتير

كارم بصرامه..... معتز تعال المكتب

معتز..... خمس دقايق يابوي

كارم..... قولت حصلني علي المكتب يبقا تكون جوه چبلي ولا كبرت عليا اياك

معتز باحترام...... حاضر يابوي

دخلوا المكتب

كارم.......اي اللي حوصل بره بتغير في الحريم كيف الخلجات ولا اي

معتز..... اي يابوي الراجل الشرع محلله اربعه

كارم...... لما يكون مرتك مش مكفياك فاهم الشرع غلط ياشيخ معتز ياامام الجامع

معتز..... اي يابوي وهو انا غلط في اي

ضربه كارم بالعكاز في كتفه بخفه......والغلبانه اللي فوق دي عملتك اي علشان تتچوز عليها كان عندها حچ لما قالت روح شوف كلبه ترضي بيك انت الكلبه مترداش بيك

معتز بعصبيه..... اي الكلام دا

كارم بعصبيه ونرفزه..... غور من وشي

طلع معتز من عند كارم علي جناحه كانت نواره وقفه قدام خذانه الملابس

معتز..... بتعملي اي

نواره لمنه..... بصي يامنه الدريس اي اي يامعتز بنختار فستان احضر بيه فرح جوزي وضرتي

معتز بعصبيه..... انتي اتجننتي رسمي

نواره...... ليه بس فاصل يومين اي رايك يامنه نروح الكوافير

منه بتوعد..... امال دا انا اخت العروسه ومرت اخو العريس الفرحه فرحتين

نواره..... وانا مرات العريس

معتز..... اطلعي بره يامنه

نواره.........لا انت اللي هتطلع بره مش عاوزه اشوف وشك هنا برااااا وفضلت تزوق فيه لحد ما طلعته وقفلت الباب بالمفتاح

وقعدت في الارض تعيط

معتز علي الباب..... نواره افتحي الله يرضي عنك

نواره بصراخ......... ابعد يامعتز وامشي روح شوف العروسه ياعريس

معتز بيخبط علي الباب جامد...... افتحي الزفت دا

نواره..... لو فتحت هموووت

منه..... قومي يانواره انتي كده بتفهميهم انك زعلانه

نواره..... انا عاوزه اطلق

منه....... وتسبيها هيا هنا لا انتي بتحبيه ولا لا

نواره.... لارد

منه.... ردي عليا عاوزا ولا لا

نواره.... عاوزاه

منه......يبقي لازم تبقي اقوي من كده 

ظلت نوارة تبكي في حصن منه

في المساء دخل فهد

فهد..... السلام عليكم

جريت منه لحضنه..... وعليكم السلام حمد الله على السلامة

فهد بابتسامه جميله لصغيرته..... الله يسلمك ياحبيبي الدنيا اخبارها اي

منه بحزن..... نواره حبسه نفسها في اوضتها وشاديه بتجهز للفرح وخالتي معاها ومعتز مرجعش والعيال بيلعبوا وعمي كارم في اوضته

فهد..... انا مش عارف معتز بيفكر في اي

منه..... نواره صعبانه عليا

فهد..... وانا والله

منه...... تعال المطبخ اجهزلك العشا علشان تاكل

فهد بحنيه..... لا ياحبي مش جعان ريحي نفسك.

منه بعبث..... وانا اللي استنيتك

فهد.....انتي ماكلتيش يامنه

منه..... اه

فهد...... متحصلش تانى قدامي علشان ناكل

منه.... يالا وبعدين نواره ماكلتش

فهد..... ناخد الاكل ونطلع ليها

منه..... كده تمام

دخلوا المظبخ وبدأت منه تجهز العشا وكان فهج ينظر الها بحب وافتكر زكرياتهم

فلاش باك

كانت منه بتجري من فهد

فهد..... خدي يابت قطعتي نفسي

منه بكسوف.......لا والله ما تحصل

فهد..... هو اي اللي والله ما يحصل انهارده فرحنا

منه..... فرحنا نام بادبك

فهد بلطم كا نوع من الهزار...... الطم الطم ادب دي ليله مفترجه

منه..... بقولك اي نام علشان انا بكره ورايا مدرسه

فهد..... مدرسه ليله الصباحيه

منه..... اه ياخويا انا اه تجاره بس عاوزة اجيب مجموع وادخل كلية

فهد...... طب اي هنفصل نتكلم واحنا بنجري اهدي يابت

الواقع

كان فهد بيضحك بصوت عالي منه نظرت اليه باستغراب

منه...... بتضحك علي اي

فهد...... افتكرت ليله فرحنا

منه بغضب طفولي..... مش هتنسا خالص

فهد بضحك..... انسي عروسه عاوزه تروح المدرسه

منه..... شيل الصنيه ويالا نطلع

فهد.... يالا

طلعوا فوق

منه خبطت.... نواره افتحي انا منه معايا فهد

نواره من الداخل..... ادخلوا

فهد.... اكيد عماله تعيط

دخلوا وكانت الصدمة نواره لبسه بجامه عليها صور قطط والظنط عليه قطه وجمبها كياس شبسي كتير وشوكولاته وعلبه المناديل وبتتفرج علي الكرتون.

فهد بصدمه.....دي وحده جوزها هيتجوز عليها

نواره.... اتنيل دا هو اللي عينه وحشه رايح يتجوز شاديه  اللي قهرني عارفين اي

منه وفهد..... اي

نواره ببكاء..... موفاسا مااااات

فهد بعدم فهد.....مين موفاسا دا

نواره..... الاسد

فهد لمنه..... هيا دي اللي مقطعه نفسها عياط انا اللي هعيط علي حظي الاسود في مراتي ومرات أخويا

نواره.... خد يافهد

فهد.... اي دا

نواره ببرائه...... مناديل علشان تعيط

منه..... بس بقا علشان ناكل

نواره..... ياحبيبتي يامنون جيبه الاكل

منه.....اه ياقلبي انتي ماكلتيش

نواره..... لا كان في بيتزا من امبارح سخنتها وكلتها وكان في واحد كريب كلته بس

فهد......الطم كلي  يانواره كلي ياختي

قعدوا ياكلوا سوا وفهد بيفكر ليه اخو عاوز يتجوز دخل معتز عليهم

معتز..... بتعملوا اي

كملوا كلام وتجاهلوا تماما

فهد..... كملي وبعد ما موفاسا مات

نواره..... اخوه بقا قعد يخوف في ابنه

معتز.... هو انا شفاف واي المسرح اللي عاملينه دا واي اللي علي السرير دا

نواره.....مين قالك انك هتنام علي السرير اصلا

فهد..... طيب نستاذن احنا

وطلع هو ومنه

معتز..... عاوز اتكلم معاكي

نواره..... وانا مش عاوزه

معتز..... من أمته القطه طلع ليها لسان

نواره..... وتخربش كمان

معتز..... طب ممكن القطه تتكرم وتقعد مع حبيبها شويه

نواره..... عاوزه انام وبدات تعدل الفراش ونامت

معتز..... يارب

ودخل غير ملابسه وطلع نام علي الفراش

نواره بطفوليه...... متنامش هنا

معتز..... انام فين

نواره..... هناك علي الكنبه

معتز حب ميتكلمش كتير..... حاضر واخد المخده وبالفعل نام علي الكنبه من كتر الارهاق

فضلت نواره تتقلب علي السرير مش عارفه تنام

نواره في نفسها..... مش عارفه انام غير علي كتفه لا لا مش هروحله انا هعمل قهوه واقعد ازاكر 

وبالفعل قامت ولسه هتفتح الباب 

...... راحه فين 

نواره بتوتر..... نازله 

معتز.... نازله فين الساعه 11بليل 

نواره..... المطبخ 

معتز..... لسه واكله نازله ليه 

نواره بزعل..... هعمل حاجه اشربها واقعد ازاكر علشان مش عارفه انام من غير 

معتز بانتباه..... من غير اي 

نواره.....وانت مالك 

رفع معتز راسها بابهامه نظر الي عيونها المنتفخه من البكاء والارهاق ظاهر علي وجهها 

معتز..... تعالي انا هنيمك 

نوارة..... مش عاوزه انام مش عيله انا 

شالها معتز......مش عاوز كلام كتير 

نام معتز وشدها لحضنه وبعد خمس دقايق كانت نواره نامت 

معتز لم خصلات شهرها من علي وجهها.... الكدب بيبان في عيونك يارب انت العالم بحالي 

عانقها بشد ونام 

بعد يومان وهو يوم زواج معتز وشاديه

نزلت نزاره وهي ترتدي بنطال جينز ضيق وكنزه جميله ورفعه شعرها لاعلي علي هيئه زيل حصان

نوارة...... صباح الخير

منه..... اي الابتسامه دي

نواره..... مش عندنا فرح ولا اي

كارم..... انتي جرا لعقلك حاجه

نواره.... ليه بس ياعمو هو لازم افضل اصوت واصرخ يتجوزها علي الاقل اخلص من همه

معتز بصدمه..... انا هم

نوارة..... منه عملتي اي

منه..... البت زمنها جايه واللبس جاهز

نوارة..... تمام لينا فستانك جاهز

لينا..... جاهز يامعلمه

معتز بصدمه.....بنتي

لينا بهمس..... هنطربق الفرح عليكوا

معتز.... بنت

سليم بهمس لفهد..... الصواريخ جهزه ياباشا

فهد.....قطعتوا فستان شاديه

لينا...... دا الفار

فهد...... الفار ياكدابه

فهد..... طيب انا طالع اجهز

منه..... وانا

شاديه...... معتز حبيبي

معتز..... نعم يا شاديه

شهيره..... فين عبايتك ياولدي

معتز..... زمانها وصلت

طلع معتز وهو بيفكر نواره ناويه علي اي

نواره ناويه علي اي؟

يتبع الفصل التالي: اضغط هنا

الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة: "  رواية اسير براءتها" اضغط على أسم الرواية

reaction:

تعليقات