رواية قلوب ارهقها نبضها بقلم نهيله حميمي
رواية قلوب ارهقها نبضها الفصل الثالث عشر 13
جنة وهي تقف...
جنة:عن إدنك
رامز:انتي رايحه فين
جنة:ادور عل اكل عيشي
رامز وهو بيطلع فلوس من جيبه
رامز:خدي دول..
جنة:آسفة بس مبقبلش صدقة من حد
رامز:دي مش صدقة دي تمن الورد اللي اخدت منك
جنة:ورود دول هدية مني ليك خليهم معاك واتمني شوفك في تاني...
وسبته ومشيت
رامز:اديني عنوانك ياجنة..
جنة :مردتش عليه ولا حتي بصتله...
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
تارا بغضب عامي عيونها:يابتاع نسوان ازاي تسمح لك نفسك تخون خطيبتك..
ورمت صور في الارض..
شال معتز أحد صور وشاف أسد مع سمر في وضع مخلة للأدب
معتز:ايييه دا ياأسد..
أسد ببرود:صور دي مش ليا واني يا مدام تارا اعتبري من دلوقتي انو خطوبتنا اتفسخت ..
تارا بصدمه : ايييييه؟
أسد:انتي مش مرحب بيك في بيتي يله طلعي على برا وخودي حاجتك القذر*ة معاك..(يقصد صور)
اخدت تارا الصور من الارض وقبل ما تخرج من القصر ..
تارا:هخليك تندم ياأسد..
أسد:آسف بس انا مش من نوع لبيتهدد من ستات...يلا غوري من وشي...
تخرج تارا من قصر...........
معتز بغضب:اي اللي يخليني اصدق ان الصور دي مش حقيقية..
أسد ببرود:عن إذنك عايز آخد انام...
أسد وهو يفكر في حاجه..
أسد:مستحييل..
خرج من القصر بسرعة....
♡♡♡♡♡♡♡♡♡
في بيت ملاك .....
عشق: هروح اجيب فهد وجودي من مدرسة...
ملاك:تمام ....
تخرج عشق من البيت بعد قليل تسمع ملاك خبط على الباب...
ملاك:ميين..
تارا:افتحي دي أنا ...
فتحت ملاك الباب ..
ملاك بستغراب:تارا..احم اتفضلي..
تدخل تارا وترمي الصور في وش ملاك..
ملاك وهي بتبعد الصور عن وجهها ..
ملاك بصدمة:ايه داا؟
تارابخبث:دا أبو عيالك بيخونك يايارا او ملاك..
ملاك بدموع:مستحييل..
تخرج تارا من البيت وعلى وشها ابتسامة نصر..
اما ملاك قعدت على ركبتيها وتنهار من العياط ..بعد ما شافت تارا أن تارا مشيت...
ملاك وهي بتقوم من مكانها..
ملاك بضحكة :ههههه غبية افتكرت اني صدقتها دي أصلا صورا مفربكه ...
شاف أسد الباب مفتوح ودخل الى بيت وقلبه يدق بعنف وهو خائف تشوف ملاك الصور وتصدقهم ..
ملاك بخضة:بسم الله الرحمن الرحيم أسد هو مفيش باب تخبط عليه
أسد بعد ما شاف صور في أيديها..
أسد بقلق:اي اللي في إيدك دا ياملاك
ملاك وهي بتقطع الصور..
ملاك:مفيش حاجه ..
أسد:صدقتي الصور
ملاك :طبعا لا دي مفربكه..
أسد بستغراب:ازاي عرفتي انها مفربكه..
ملاك بغرور مصطنع:انا أذكى وحدة في العالم...بس انت بتعمل إي هنا ...
أسد وهو بيقرب منها..
أسد:انتي عارفة اني بستنى بكرا على جمر..
ملاك بكسوف:ابعد دا مي....
قبل أن تكمل كلامها قاطعها بقب*لة هزت مشاعرها ..
في الوقت دا تدخل عشق وجودي وفهد...
عشق:احم احم
أسد بغيض:اووف
فهد وجودي:بااابي..
يرتمي فهد وجودي في حضن بباهم...
أسد:وحشتوني أوي..
فهد وجودي:وانت كماان يابابي..
عشق :نورت البيت ياأسد..
أسد:بنورك ..
عشق:جهزتي غداء ياملاك..
ملاك وهي لسه واقفة في مكانها..
ملاك:هااه غداء غداء اي..
عشق وهي تضرب رأسها بخفة..
عشق:متشغليش بالك..
أسد وهو بيشيل جودي على دراعه ويمسك أيد فهد بيد أخرى..
ملاك بخوف:انت هتاخدهم فين
أسد:هاخدهم للملاهي تيجي معانا ..
ملاك بنفي :لا لايخرج أسد وجودي وفهد من البيتبيت ويروحوا للملاهي...
♧♧♧♧♧♧♧
عشق بغمزة :انتو كنتوا بتعملو ايه ياملاك
ملاك بكسوف:ولا حاجه تساعديني في الغدا
عشق:امم تمام..
♡♡♡♡♡♡♡♡♤♤
بعد ساااعة....
سمر:هههه ذكيه دلوقتي ملاك هتكره اسد
تارا:صح ههه
سمر:بس ازاي هترجعي أسد ليكي..
تارا ثواني وتلاقي الرد على سؤالك
....في الوقت دا يدخل شخص وهو يحمل فهد مخدر ..
سمر:ابن أسد
تارا:صح ههدد أسد وهخليه يتزوجني لو كان عايز ابنه
سمر بضحكة:هههه ذكية...
اعطت تارا لشخص رشوة وساب المكان..
سمر:اووف لما بيصحي الطفل دا هيفضل يعيط وانا بصراحة بقر*ف من عياط أطفال..
تارا:استحملي...
♡♡♡♡♡♡♡♡♡
في قصر آسد آخر..
أسد وهو يقلب دنيا رأسا على عقب ...
أسد بزعيق :ازاي ملقتهوش ..
حارس:دورنا في كل مكان مش لقيناه..
أسد بغضب:انا عايزه من هنا لساعةولوكان تحت أرض..
جودي :يابابا اهدأ اخويا بعيد من هنا ب٣٠ كليمتر..
أسد:ازاي عرفتي؟؟
جودي:بص..
ينضر أسد الى فون ملاك واللي مع جودي..
أسد:دا موقع..
جودي:صح ماما حطت لفهد وليا جهاز GBS في الساعة بتاعتنا عشان لقدر الله واحد فينا اتخلبط ونسى البيت تروح عندو مامي وتاخدو للبيت..
أسد وهو يقبل رأس جودي..
أسد :ماشاء الله نسخة عن ابوكي في الذكاء..طيب خليكي هنا على ماأجيب فهد
جودي :تمام..
♡♡♡♡♡♡♤
فهد:انتو عارفين انو أحد امنياتي هو اني اجرب احساس مخطوف ..
سمر بستغراب:انت مش خايف
فهد:ههه هخاف من ايه
تارا:مش عايزه اسمع صوتك ..
فهد:١ ٢ ٣ ...
تارا:انت بتعد ليه
فهد:عايز أشوف بابي هياخد كام ثانيه عشان يدخل يخلصني من القر*ف لأنا فيه..
تارا:اتلم أحسن لك
سمر:شكلو لسانك طويل.
يدخل في تلك أسد ووجه أحمر من غضب...
♧♧♧♧♧♧♧♧
لميس بدموع:مستحييل يخوني عامر مستحييل..
لبست هدومها بسرعة وخرجت من باب خلفي للقصر...
♡♡♡♡♡♡
عامر وهو قاعد بجانب والدته مريضة..
عامر بتنهيدة حزن:عامله ايه دلوقتي ياست الكل ..
الأم راجية:تمام الحمد لله يابني بس شكلك كنت بتعيط..
عامر :انتي عارفة ياماما اني بحب لميس.
راجية:ايوا يابني هو انتو اتخانقتواولاايه
عامر:طلعت حامل..
راجية بفرحة:الله اكبر دا احلى خبر في حياتي بس ابن دا من الحرام..
عامر:ايوا ودذنبوا كلها يتعاقب عليها دلوقتي
راجية:ازاي يعني..
عامر:.....يحكي كل حاجه لأمه ..
راجية:دي مش بني آدم دي شيطانة منها لله ازاي بتهددك بيا ..
يقاطع حديثهم خبط على الباب..
عامر :انا هفتح..
راجية:تمام...
يفتح عامر الباب
عامر بصدمة:هااه
♡♡♡♡♡♡♡♤♤♤♤
في مكان آخر .....
(راجح ابن عم أسد)
راجح وهو بيبص من الشباك
طفل:بابا انت بتعمل اي هنا
راجح:انت سامع وهي أمك بتغني في المطبخ
الطفل:ايوا
راجح:انا ههرب من صوتها خايف ليفتكروا الجيران اني بضربها
طفل يونس:هههههه
الأم راضية من المطبخ:راجح يونس تعالو تتغدو..
راجح:احنا جايين اهوو..
قعد راجح وراضية ويونس أمام تلفاز يأكلون غدائهم ويشاهدون مسلسل حريم السلطان..
بعد ما خلص المسلسل بص يونس الى أمه..
يونس:مامي انا عايز اكون سلطان واجيب سبع جواري..
وحده تطبخ لي ..ووحده تغسل هدومي ..ووحده تنضف بيت.. وو تسهر معايا ..ووحده تغسل عربيتي..
راضية بوقا*حة:امش عايز وحدة تنام جنبك؟
يونس:لا انتي تنامي جنبي لأني بحبك..
راضية:طيب وجواريك ينامو فين
يونس:خليهم ينامو عند ابويا..
هنا دمعت عيني راجح بضحك
راجح بضحكة: الله يخليك لينا يامولاي..
♡♡♡♡♡♤♤
ملاك:هما اتأخروا كدا ليه
عشق:هيكون زمانهم جايين ..
ملاك:انشاء الله ...
بعد شويه تسمع عشق رنين هاتفها ..
عشق:سلام عليكم
جنة بخضة:..........
يتبع الفصل التالي: اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة: " رواية قلوب ارهقها نبضها " اضغط على أسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق