رواية وقعت في حبها الفصل الحادي عشر 11 بقلم ملك محمد
رواية وقعت في حبها الفصل الحادي عشر 11 بقلم ملك محمد
Part 11
سليم :انا بنتك متلزمنيش يا جلال ،تكتبلي تنازل عن نصيبك في شركة ابويا غير كدة ودع بنتك يا حلو .
جلال :بس ده نصيبي الشرعي .
سليم بسخرية وضحك :شرعي بيقولي شرعي يا بتاع المخد*رات انت اللي بتتكلم عن الشرع .
جلال :انت عاوز مني ايه انا وبنتي ،سيبها يا سليم .
سليم :انا هقابلك في ***** لو مجيتش الساعة ٣ تقرا علي روح سالي الفاتحة .
وقفل المكالمة .
_________________________________
عند جلال .
جلال لشخص مجهول:ساالي اه يا سااليييي ،انا عاوز بنتييي هيموتهااا.
المجهول :ميبقاش قلبك خفيف كدة يا جلال بيه .
جلال بعصبية :انت مجنون انت بيقولي هيقتل بنتييي.
المجهول :سليم مش بتاع قتل يا جلال بيه .
جلال :وانت ايه اللي عرفك .
المجهول: بعد اللي بنتك عملته ده لو كان عايز يقت*لها كان قت*لها .
جلال :بنتي عملت ايه مش فاهم.
المجهول :المعلومات اللي عندي بتأكد أن سالي راحت لمرات سليم المستشفي وحطت لها س*م في المحلول .
جلال اتوتر وقاله :حطت لكيااااان الس*م يا نهار مش فايت .
المجهول :بنتك سالي غلطانة وهتتعاقب هتتعاقب .
جلال اتعصب وخبط بايده علي المكتب وقاله :لو بنتي جرااااالها حاجة انا مش هسكتتت انت فاهم .
المجهول :طيب هتعمل ايه دلوقتي يا باشا .
جلال :هقولك احنا نعمل *************.
_____________________________
عند سالي كانت قاعدة علي الكرسي وايديها مربوطة ورجليها كمان مربوطة "تستاهلي يا حربا*ية🙂"
____________________________
عند سليم وشريف وراغب .
راغب :تفتكر هيوافق يا سليم .
سليم :هو صعبه عليه بس هيوافق.
شريف :جلال مش سهل يا سليم ،مش بالسهولة اللي انت فاكرها .
سليم :ناخد معانا سلاح ورجالة علشان ممكن يغدر في اي وقت .
راغب :انا لغاية دلوقتي مش شايف أن ليا مصلحة في الموضوع ده.
شريف :ازاي يا راغب بيه.
راغب : اصل انت هتاخد تنازل عن حقه في الشركة انا بقا هاخد ايه .
سليم :كنت متوقع انك اذكي من كدة يا راغب بيه.
راغب :يعني ايه يا سليم باشا .
سليم :يعني انا هاخد تنازل العقد وبعد كدة هسلم ورقة صفقة المخد*رات والسل*اح للحك*ومة .
راغب :أيوة انا بقا استافدت ايه .
سليم :هفهمك يا راغب بيه ،بمجرد ما ورق الصفقة يبقا في ايد الحك*ومة هيقفلوا الشركة وهتبقا انت الاول في السوق في الحديد والالكترونيات.
راغب :ماشي يا سليم اما نشوف اخرتها .
سليم بوجع :انا عايز اروح اشوف كيان يا شريف ، منك لله يا سالي .
شريف :تعالي يا صاحبي نروح لها.
سليم :هي تاليا معاها .
شريف :لا راحت لأهلها في البلد .
سليم :ماشي يلا بينا .
After few minutes.
وصل سليم وشريف للمستشفي .
دخلوا ووقفوا قدام اوضة كيان .
سليم :دكتور لو سمحت حالتها استقرت .
الدكتور بحزن :للاسف المدام حالتها مش مستقرة لأن السم ده قوي جدا .
سليم بانفعال :انا مستعد اوديها تتعالج برا .
الدكتور :للاسف مش هيقدروا يعملوا غير اللي احنا عملناه هي بين ايدين ربنا ادعيلها يا بني .
سليم :طب طب ينفع ادخلها .
الدكتور :ممنوع انا اسف جدا يا سليم باشا ،بس الغيبوبة عميقة شويتين .
سليم بتفهم معوحزن شديد :ماشي يا دكتور ربنا يقومها بالسلامة .
شريف خد سليم وراحوا علشان يقابلوا جلال .
راحوا المكان اللي هيتقابلوا فيه مع جلال وكان معاهم رجالة في المكان بس مش ظاهرين.
دخل جلال ومعاه رجالته .
سليم بتريقة :اهلا اهلا الباشا جلال الشرقاوي بنفسه .
شريف ادي لجلال الورقة اللي هيمضي فيها علي التنازل .
سليم :هي دي بقا يا عمي الورقة اللي انت هتمضي عليها(بتاعة التنازل عن نصيبه في شركة ابو سليم ).
جلال قطع الورقة وقاله مش همضي يا سليم يلا يا رجاااالة .
رجالة جلال طلعوا ال*سلاح ولسة هيضربوا .
كان سليم صفر ورجالته طلعوا بالس*لاح .
سليم :كنت متوقع منك الغدر يا جلال بس علي مين الكلام ده مش علياااا يلا يا رجالة .
الرجالة بقوا يبضربوا بالس*لاح لحد ما رجالة جلال كلهم اتصابوا ووقعوا .
سليم :ها يا عمي هتمضي ولا نخل*ص علي سالي .
جلال :عملتلك اييييه يا سليم علشان تعمل فيا وفي بنتي كدة و بتعمل فيها كل ده علشان واحدة رخي*صة زي دي .
سليم بعصبية :انا مش عايز اتنرفز عليك لاني محترم صلة القرابة اللي بينا ،لكن تغلط في مرااااتي لاااا .
جلال :رد علي سؤالي يا سليم عملتلك اييييه علشان اعمل فيا وفي بنتي كدة.
سليم :بنتك راحت سم*مت مراتي ودخلت في غيبوبة عميقة وانت رايح تهجم عليا بالسلا*ح في الحفلة ،وبعدين ما يمكن يكون ربنا بيعاقبك يا بتاع المخد*رات والس*لاح وغس*يل الأموال .
جلال :هات ورقة تانية للتنازل يا سليم هاااتها .
شريف خرج الورقة الاحتياطي لورق التنازل عن نصيب جلال في الشركة وجلال مضي علي الورق .
جلال :انا عايز بنتي بقااا ،هاتلي بنتي .
سليم:وانا مبرجعش في كلمتي .
اتصل سليم بالرجالة اللي كانو عند سالي وقالهم يحبوها علي العنوان اللي كانوا فيه .
سليم :بنتك هتجيلك علي العنوان ده اقعد استناها بقا .
_________________________
سليم :شريف انا هروح لكيان .
شريف :انا جاي معاك يلا .
راح لكيان ودخل للدكتور بأمل .
الدكتور بحزن :المدام في ذمة الله ادعيلها يا استاذ سليم.
سليم :مرااااتي لااااا.
يتبع الفصل التالي اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية وقعت في حبها" اضغط على اسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق