رواية حب المجانين الفصل العاشر 10 بقلم شروق مصطفى
رواية حب المجانين الفصل العاشر 10 بقلم شروق مصطفى
حب المجانين البارت العاشر
كيان :عملين عواء في المنطشقه ليه
هااااار اسود زيين
زين بصلها وكان بيمو*ت حد في ايده وهو كان واخد لكميات
جامده في وشه وقميصه اتقطع والشباب كانوا واقفين بغضب ببيبصوا للبنات
كيان جريت علي زين ومسكت ايده وحضنته جامد
الكل تفاجئ من رده فعلها
وكل بنت حضنت شريكها
الجامعه كلها بصتلهم في حاله ذهول
كيان بصت لزين وبصت في عيونه بدموع
كيان؛ انت ااا انت متت متعو*ر.جامد.
كملت بعياط اكتر :تعالا معايا واخدته علي العياده بتاعت الجامعه
زينه بعدت عن مالك بدموع وقالت :مالك
مالك مسحلها دموعها وقال :يا عيونه
زينه :انت اتعور*ت في ايديك ووشك جامد
مالك : الي يعاكس مراتي يستاهل اكتر من كده وبص علي واحد من الخمسه الي كان بيتخانقوا معاهم
مريم بغضب :انت مهمل انسان مستهتر انت بص ايه الي حصلك كان هيعورك وانت عادي لاء وانت بسم الله مشاء الله متوصتش
يزن بضحك ؛خلاص يامجنونه
مريم بعياط:لو كان حصلك حاجه دلوقتي
يزن ؛هتفرق معاكي اوي كده وغمزلها هي ضربت*ه في صدره براحه واخدته علي العياده برضوا
محمد:يبنتي انا بقي كلي دموعك
اسيا : بني ادم براس معزه 🙂
محمد :مش هرد عليكي
اسيا بعدت وبصتله بغضب وبصت علي الجر*ح الي في كتفه
محمد: انا كويس
بعد مرور ربع ساعه الشباب اتعالجوا وأولياء الامر جم
اسد :انا مدخل ولادي هنا جامعه محترمه فين الاحترام
اما البيه الي كانوا بيتخانقوا معاه شايل سلاح ابيض
المدير :اسد بيه افهم بس
اسد بغضب :مش هنسي انت مرفوض وبكره الصبح
هيكون في واحد جديد مكانك
صفاء ؛اسد بيه اهدا بس
اسد بغضب ؛اهدي ايه زين وشه وار"م وابني التاني يزن واخد بالسلاح الأبيض في كتفه متعو"ر انيل ومالك متشلفط
والبيه محمد متعور زاي اخوه يزن اسكت
سبب الخناقه اسمه كريم ايوه ياساده الي كان بيحب زينه
كريم ؛انتوا عيالك بسم الله مشاء حد قدر عليهم دول ضعفوا كده لما بس واحد منهم اتعور
اسد :الكلب ده خدوه علي المخزن
ناجي ابو كريم :استاذ اسد سيب ابني وانا هعرف اتصرف
اسد :طب اسمع صوتك وانت وابنك هتتاخدوا
ناجي خاف وسكت
كريم:بابا يابابا سبني ياض اوعاااا
اسد : يله قدامي هنمشي
اسد ويزن ومريم في عربيه محمد
مالك وزينه وكيان وزين واسيا في عربيه
عربيه الي كان فيها زين وكيان ومالك وزينه واسيا
زينه : ايه بقي حوار الخناقه
زين :الحيوان كريم كان بيعاكسك ومالك سمعه وهو بيتكلم عليكوا انتوا الاربعه هو واصحابه الكلاب ومسك كريم والبهايم الي كانوا معاه لوحده ضربهم لحد م احنا اتدخلنا وطلعوه السلاح بتاعهم وعورو"ا يزن
مالك بغضب رزع ايده ،:خلاص مش عايز اتكلم في الموضوع ده الكل سكت ووصلوا الڤلا وفضلوا شهر البنات بعدت عن الشباب وخنقاتهم قلت والڤلا بقيت هاديه اكتر من بعد م سوزي مشيت بسبب ان كيان طلبت كده من جدها علشان هي مش عايزه مشاكل
في العشاء
كيان كانت ساكته والبنات كذالك نفس الوضع عند زين والشباب
خلود ام كيان: مالكم ياولاد بقالكم شهر هادين كده
كيان ؛انا شبعت
الجد ؛انتي مكلتيش حاجه
كيان ؛مش عايزه حاجه ومشيت
مني :مالكم يا بومه منك ليها
مريم : مفيش
زينه:انا طالعه
ملاك :مالهم دول
اسيا :انا هطلع انا كمان
هدؤ ده مش مرتحاله حاسه ان فيه بعديه كاااارثه
خلود:دول لما بيهدوا كده من النادر
ملاك ؛وحياتك يا اوختشي مش مطمنه لبنتك
زين وشباب كانوا متبعين الموضوع
سهي ومني :ايه الريحه ديه
بصوا نايحه المطبخ لقوا في دخان
كيان ؛حريقهههه اعااا.
زين والشباب قاموا صوتوا من شكلهاا.
الجد :انصرف انصرف
الامهات:اعااااااا
كيان وقفت هي البنات صف واحد والدقيق واقع عليهم
وشعرهم منكوش 😂😂😂
الجد:نصيبه انتوا نصايب
كيان حطت ايديها في وسطها وقالت :يوه مالك يا حج كنا بس عايزين نعملكم سو برايزي
مريم:الحق علينا كنا عايزن نفرحكم
اسيا:زاي القطه بياكلوا وينكروا
زينه :اخيه عليكم
وسمعوا صوت من وراهم :لوكل 😑
يتبع الفصل التالي اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية حب المجانين" اضغط على اسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق