Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية حب مجهول المصدر الفصل الثامن 8 بقلم سارة احمد

  رواية حب مجهول المصدر بقلم سارة احمد


 رواية حب مجهول المصدر الفصل الثامن 8


شان ننفذ اللي اتفقنا عليه يلا بقي متستغبيش زي العاده.....
تضيق ايلا عينها بضيق كده طيب حسابك معاي بعدين وسبته ومشت....
نادين:هتفضل فوقي كده كتير اتنيل قوم.....
يغمزلها بكر بشقاوه😉 طيب يا شقيه....
وفكها وهو بيتكلم هو انتي عارفه انتي هتعملي ايه.....؟
نادين بستهزي:ايواه اصلا انا مش غبيه زيك انا فاكره كله حاجه
بكر بغيظ :حسابك بعدين قومي بقي.... انا رايح عند بابا  عشان اضبطه يلا .... وانتي روحي عند ايلا.....
وفعلا كل واحد رايح ينفذ اللي انطلب منه...
يدخل بكر المكتب عليه سيف ابوه
وهو مبتسم نصف ابتسامه...
بكر:ممكن ادخل ولا امشي من هنا...؟
يبصله سيف بضيق وهو ماسك ملف وبيقلب فيه
سيف:اهلا بي اللي فضحني ومورتني علي طول... ايه الزفت اللي هببته ده بقي تقتل ابن الاب الروحي لي عصابات المافيا انت يا مجنون....
بكر:يعني امشي سلام عليكم
سيف:استني عندك يا مغلبني مش كافيه حرقت قلبي علي اختك....
بكر يجري علي ابوه ويحضنه طيب مش انا قولت انا مش راجع من غير ايلا...
سيف عارف ابن عمر ما قال وعد وخلف فيبصله بفرحه ودموع ولهفه اب ...
سيف:بجد يا بكر هي ايلا معاك
بكر:يا شمس اشرقت....
اول ما قال كده ينفتح الباب ....
وتدخل ايلا اول ما يشوفها سيف يبكي ويجري عليها ويحضنها بلهفه وشوق... بنتي حبيبتي حبه قلبي انا كنت بموت من غيرك انا اسف عشان مقدرتش احميكي....
ايلا:بلاش يا بابا تقول كده انا طول عمري في حميتك انا بحبك....
سيف :خلص يا قلب بابا مفيش بكي تاني ابد ومسح دموعها واكمل كلامه ... العيون الحلوه دي مش هتبكي تاني....
تدخل ماريا مرات سيف وام ايلا
وكانت حزينه اوي بس اول ما تشوف بنتها تبكي بفرحه وتجري عليها وضمها بنتي وحشتني انا كنت بموت من غيرك... بس دلوقتي روحي رجعتلي..... وبصت لي بكر بشكر وشورت لهو اني يجي في حضنها كانت لقاء اسري دافئ
نسرع بقي الاحداث بعد اسبوع من رجوع ايلا لي عيلتها قرر ابوها عمل حفله عشان يعلن فيهت عن رجوع بنته من رحله العلاج هما قالوا انها مسافره بتتعلاج من السرطان طبع خبوا امر خطفها...
ماريا:وبعدين يا ايمليا احنا محتجين خدامه تسعدك بدل اللي مشت الحفله بكره والقصر في حاله فوضه....
ايمليا مديره القصر وهي لها مكانه في العيله فهي اللي مربيه ماريا وبكر يعني تعتبر واحده من العيله
ايمليا:انا يا مدام عندي خادمه جيدا صغيره اسمها لاريوا دي بقي بنت اختي... وجيه من الارياف....
ملاحظه لاريوا دي نادين وهي هتفضل في القصر بصفتها خدامه وطبعا ايمليا تعرف بلحكايه ودي بقي من خطط بكر.... طبع نادين غيرت شكلها صبغت شعرها من البني لي الاسود وسمرت بشرتها قليلا ولبست نظاره عشان محدش يعرفها رغم كده فضلت فاتنه جميله وشقيه... تسحر كل من يراها....
ماريا:انا حبيتك اوي انتي لطيفه ومن دور بنتي ايلا... 
لاريوا (نادين): اكيد يا مدام ان شاء الله هكون في خدمتك ...
وفعلا استلمت نادين عملها وفي صباح اليوم الجديد اللي مليان بلي الاحداث....المشتعله
نادين:مش تفتح يا غبي هو انت ماشي ومش شايف قدامك ولا سكران.... بقي كده تخبطتني وتوقعني وتقع عليه وكمان مش عجبك بجاحه
اياد ده بقي يبقي ابن اخو سيف وهو الرجل التاني في امبراطوريه 
الامير وسيف بيثق فيه ثقه عمياء
وهو صندوقه الاسود الحافظ لي كل اسراره
يبتسم اياد باعجاب:اسف يا ...
اللي اسمك ايه...
وقبل ان ترد تجد عيون مشتعله بلغيره والغضب كانت تراقب اللي حصل من اوله طبع كان بكر
بكر بغضب وهو مبتسم وبغيظ وبيتكلم وهو بيجز علي اسنانه😁:
الحلو دي الخدامه الجديده
واسمها لاريوا....
اياد:واو اسم جميل الزهراء التي تنموا في الجبال... طيب يا لاريوا ممكن تعملي قهوه غير اللي انقلبت وتجاي بيها المكتب...
تبص لاريوا لي بكر اللي هيموت من الغيره وتلمع عيونها بشر:امرك يا مستر....
يغمزلها 😉متتاخريش ويروح مكتبه واول ما يمشي يجن بكر ويشدها من ايدها بغضب  ميت مره قولتك لمي نفسك وابعدي عن اياد احسن... احسن ويسرح في شفايفها ولسه هيبوسها
تدخل فرونيكا ودي بقي بتحب بكر
وهي بنت شريك ابوه وتعتبر خطبته.... اول ما تشوف كده تصرخ والكل يتلم وو

يتبع الفصل التالي: اضغط هنا 
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة: " رواية حب مجهول المصدر" اضغط على أسم الرواية

reaction:

تعليقات