رواية طفلة الاسد الفصل الخامس
رواية طفلة الاسد الفصل الخامس
أسد شد نسمه ناحيته، الأنفاس اختلطت ضربات قلب أسد زادت وغضب نسمه من القرب دا زاد
أسد كان حاسس بريحة عطر انتشرت في المكان من قربه لنسمه
أسد بتوهان وهو بيبص في عيونها
أسد...... تعرفي يا نسمه على الرغم من أن العيون دي لاهي زرقه ولا خضره ولا حتى ملونه إلا ان فيها سحر خاص بيخلي الواحد يتشد ليها أنتي جميله اوي يا نسمه حتى اسمك جميل وحضنها
نسمه بتزقه بغضب مش عارفه تبعد عنه ولا تبعده حتى
نسمه بغضب...... كر"هت الاسم علشان عجبك وابعد بقى عني وانا مش محتاجة كلام من واحد زيك يوصفني ويقولي إذا أنا حلوه ولا لا، رأيك لا بيهمني ولا بيفرق معايا في حاجة وابعد بقى خليك بني آدم مرة واحدة في حياتك وسبني في حالي، وأخيرا نسمه قدرت تبعد أسد عنها وجات تطلع رجع أسد ومسك ايدها تاني
نسمه بغضب....... سيب ايدي بقلك
أسد.........لا مش هسيبها
نسمه بغضب...... لا هتسيبها ابعد بقى عني
أسد شدها ليه وبقت بين أحضانه
أسد........ بصي في عيوني.
نسمه بتحاول تفلت من تحكمه دا و مش عارفة
نسمه بقـــ....ـرف........ روح اعمل قر"فك دا بعيد عني ابعد بقى
أسد ثبت وشها تجاه وشه
أسد....... مفيش اي حاجة بتشدك تجاهي خالص ليه الكر*ه دا ليه
نسمه بغضب............لأنك إنسان بتمشي ورا شهو"تك كل يوم مع بنت بشكل كل يوم بتغضب ربنا كل يوم مستقبل بنت بيضـ...ـــيع كل يوم عايش بقر*ف و
أسد........ و ايه
نسمه غمضت عيونها واستغفرت ربنا
نسمه...... استغفر الله العظيم
أسد.........طب ما هما بياخدوا فلوس ولا فكرك أنا باخد حاجة ببلاش
نسمه اتعصبت أكتر
نسمه بغضب............مجاش في بالك ليه بنت بتبــ...ــيع نفسها كدا وتضيع مستقبلها ليه ولا الباشا كل همه يرضى شهوته ويمارس رجولته، أنا مهما اتكلمت معاك مش هستفيد من حاجة خالص ابعد عني وسيبني في حالي
أسد قرب منها أكتر وقال
أسد........... أنا حالك يا نسمه
نسمه وأخيراً رجعت فلتت منه
نسمه بغضب........... قبل ما تكون إنت حالي هكون بتحاسب عند ربنا لأني مرضاش لواحد زيك يكون حالي واحد نسو*نجي وحقـ...ــير زيك
أسد اتعصب وميبقاش قادر يتحكم في أعصابه فمسك نسمه من خصرها وشدها ليه.
أسد ............بما إني نسو*نجي وحقــ..ـير آمال انتي تبقي ايه
نسمه بغضب......... انضف واحسن منك مليون مرة
أسد......... انضف واحسن مني هههههههه ضحكتيني انتي هتلعبي دور الخضره الشريفة دا عليا
طخخخخخخخ
أسد بغضب............ انتي
نسمه بغضب شديدة............. أخرس أنا احسن من عشرة زيك انا انضف منك ومن عشرة زيك، إنت اللي و*سخ وتفكيرك و*سخ زيك علشان كدا شايف الكل زبا*لة زيك بس عارف أنا مش بيهمني رئيك فيا أنا عارفه نفسي كويس
أسد شد بشده على خصرها ونسمه حست بالأ*لم بش ماظهرتش دا
أسد............بما إنك نضيفه وكويسة زي ما بتقولي ليه حبيب القلب مجاش يتقدم ولا علشان كنتى ما*شيه معاه مرضاش على نفسه أن واحده كانت ماشيه معاه تكون مراته وست بيت وتصون بيته وعرضه
نسمه بغضب....... أخرس يا زبا*له أنا مش كدا ثم مين حبيب القلب دا انت هتخرف بس عارف فؤاد كان ارحم منك ابعد عني
أسد أول ما سمع اسم فؤاد حس بالنا*ر زادت جوه
أسد في نفسه.......... فؤاد كان ارحم منك قصدها ايه بالكلام دا معقول تكون، وبص لنسمه نظره ثاقبه
نسمه بعدت عنه بالكل غضب و دموع تحاول كتمانها
نسمه بغضب............ انت انسان مر*يض
أسد مسك ايد نسمه ونزل بيها تحت، تحت صراخ نسمه كل اللي في القصر سمع صوت صريخ نسمه وطلعوا لقوا أسد بيشد نسمه من ايدها ونسمه بتحاول تفلت من ايده ومش عارفه
أسد كمل ونزل للقبو تحت وفي غرفه مظلمه حط نسمه وقفل عليها الباب بالمفتاح وطلع
الشرقاوى بغضب............ أسد افتح لنسمه
أسد ببرود.......... ارجوك يا جدي متتدخلش بين راجل ومراته
الشرقاوي بغضب....... أسددددددددد
أسد ببرود عن إذنك أنا طالع وجاي حالا هغير هدومي وجاي وطلع قبل ما الشرقاوي يتكلم
شكريه جرت على القبو ونزلت لنسمه
شكريه بدموع....... نسمه بنتي انتي كويسه
عند نسمه
بعد ما أسد حبسها في الغرفه دي
بدأت الذكريات ترجع ليها تاني ذكريات كانت فيها محبو"سه في أوضة مظلمه تفضل فيها بالساعات تحاول تنادي على حد علشان ينقذها بس مفيش حد كانت تفضل في الأوضة دي لحد لما أمها ترجع من الشغل
نسمه بدموع............. دا كان في الماضي دا كان ماضي يا نسمه فؤاد مش هنا مش هيضر*بك دا كان ماضي ماضي وبس بس فجأة سمعت صوت وفي حاجة وقعت
نسمه بخوف وصويت...........لاااااااا ماما بابا الحقوني مامااااااااااااا
كان الصوت دا صوت الهواء كان في شباك صغير وكان داخل منه تيار هوا وقع كرتونه وهي اللي عملت صوت
نسمه بدأت تجيلها نوبات خو*ف وبدأت تتخايل حاجات كتيره
نسمه بخوف ودموع.............. انتوا مين انتوا مين مامااااااااااااا بابااااااااااا انتوا فين، انتوا مين ابعدوا عني
كانت نسمه متخيله شخصين لابسين قناع مهرج ولبسهم كله ملطخ بالد*م وبيقربوا ليها (ملحوظه اللي نسمه بتتخيله دا حصل معاها في الماضي وبسبب الصدمه اللحظة دي علقت معاها بالذاكرة وهنعرف ايه اللي حصل بس قدام)
نسمه بخوف ودموع............ ابعدوا عني وفجأة شافت واحد منهم ماسك سكـ...ـــينه
نسمه بدموع............ لااااااااااااااااا
عند شكريه
شكريه بدموع......... نسمه ردي عليا نسمه بس سمعت صوت نسمه و هي بتصرخ وتقول لااا ومن بعدها مسمعتش صوتها
شكريه بدموع........ نسمه ردي عليا نسمه، بابا الحق نسمه مش بترد عليا نسمه أنا هنا ردي عليا نسمه بابا الحق نسمه بنتي بتروح مني نسمه نسمه وأخذت تبكي
فؤاد رجع للقصر لأنه عايز اجوبه على الأسئلة اللي في دماغه وأول ما دخل القصر سمع صوت شكريه وهي بتنادي على نسمه بعلو صوتها، طلع يجري على مكانها كان بيتبع الصوت وأخيرا وصل
فؤاد بخوف........ ماما نسمه مالها وانتي بتعملي ايه هنا
شكريه بدموع......... فؤاد الحق اختك محبسوه هنا ومش سامعه صوت ليها فؤاد نسمه
فؤاد راح للاوضه وبدأت يزق الباب بجسمه وبعد عدة محاولات قدر يكــ...ــسر الباب(فؤاد بنيه جسمه ضخمه علشان كدا قدر يكـ...ــسر الباب)
فؤاد دخل لقى نسمه مغمي عليها على الأرض ودموعها مغرقه وشها و واخده وضعيه الجنين وجسمها كله بيتر"عش
فؤاد غصب عنه دموعه نزلت فحال نسمه كانت تقـ...ــطع القلب
فؤاد راح وشالها بهدوء وكانت دموعه مغرقه وشه، طلعها من الأوضة ومن القبو حطها بحنيه على الكنبه اللي في غرفة الصالون
فؤاد بدموع......... نسمه فوقي يا حبيبتي انا هنا انا فؤاد جيت علشان أخدك اصحى مش هزعلك تاني ودا وعد مني بس فوقي يا روحي انا، انا آسف يلا فوقي بقى وخدها في حضنه وقعد يعيط
كان في عيون بتراقب دا وكلها شر"اره
نزل أسد من على السلم
أسد بغضب......... وايه كمان يا روح أمك وايه كمان، اكيد انت فؤاد اللي الهانم المحترمه كانت ما"شيه معاه
فؤاد حط نسمه بهدوء وراح لاسد ومسكه من هدومه
فؤاد بغضب........... أخرس أنا أختي اشرف من الشرف
أسد بصدمه....... أختك
فؤاد بغضب......... ايوه اختي واللي بفكر با*ذيها انا أكـ...ــسره واحطه تحت رجليها ويفضل يعتذر لحد ما تسامحه كله إلا اختي فاهم
شكريه بدموع.......... ليه كدا يا أسد حرام عليك عملت فيها كدا ليه اااااااه يا ربي نسمه فوقي يا روحي انا جنبك
فؤاد بغضب.............. عمل ايه قصدك أنه هو اللي عمل فيها كدا وحبسها
شكريه سكتت وفضلت تعيط
الشيا"طين اترقصت قدام فؤاد ودخل في عراك مع أسد
فؤاد بغضب............ والله ما هرحمك هخليك تند"م على كل دمه نزلت منها واخذ يضر*ب فيه
أسد كان مصدوم ومش مصدق أنه ظلــ...ــمها و قال كلام وِ*حش في شرفها
فؤاد بغضب.............هي متستهلش دا كله هي بنت محترمه واخت صالحه وبنت صالحه متستهلش دا كله متستهلش أخ أنا*ني وما*ذي زي متستهلش زوج زيك أنت متستهلش حياة ما*ذيه زي دي متستهلش دا والله واخذ يبكي و وقف عن ضر*ب أسد
أسد راح لنسمه اللي كانت غايبه عن الوعي بس حالها كان مأ*لم، وكان لسه هيمد ايده يمسك ايدها لقى ايد بتمسك ايده
فؤاد بغضب........... ايدك متقربش منها فاهم وأنا هاخدها من هنا وهبعدها عنك وعن العيله دي
أسد هنا فاق وغضبه زاد
أسد ببرود......... مراتي مش هتروح لمكان فاهم
فؤاد بغضب........ أختي مش هتفضل هنا ثانيه كمان وراح وشال نسمه وجاي علشان يطلع بيها
أسد............
************************
فرح بتوتر............ يا ربي انا ازي فكرت بكدا بقى في حد يجي ويزوا حد في الوقت دا وبعدين بقى اعمل ايه اخش ولا لااه
_يا آنسه
فرح بتفكر ومش بترد
_يا آنسه
فرح لا رد
_يا ز*فته
فرح بغضب.......... جرا ايه يا عم أنت متحترم نفسك إيه ز*فته دي شخص قلـ...ــيل الزوق صحيح، 😳😳😳أنت الدكتور الـــ...ـحمار
مراد بغضب.............. انتي تاني وكمان بتشـــ...ـتمي
فرح بخوف.......... أصل أصل
مراد بغضب..............ابعدي من هنا مش ناقص أنا واحده زيك
فرح نست خوفها وغضبت
فرح بغضب.......... نعم يا أخويا واحده زيي ليه يكش اكون شحا*ته وأنا مش واخده بالي ولا أكون واحده صا"يعه وماشيه على حل شعري احترم نفسك بدل ما اجي واعلمك الاحترام
مراد نزل من العربيه بغضب وراح ليها
مراد بغضب......... انا ساكت من الصبح ليكي ومش راضي اعمل حاجة احتراما بس لأنك بنت فاتقي شـ...ـــري احسنلك
فرح بغضب......... هو اللي زيك يعرف الاحترام والله اتغيرتي يا بلد بقى المحترم مفكر نفسه مــ...ــش محترم واللي مـ...ــش محترم مفكر نفسه محترم روح العب بعيد يا شاطر مع اللي قدك لان أنا لو حطيتك في دماغي ليلك وسو*اده هيكونوا أهون مني روح جتك القر*ف أشكال تقلب المزاج صحيح وتركته وذهبت و راحت عند القصر
عند مراد
مراد بغضب.............. بنت شو*ارعيه صحيح والله انا مش عارف الأشكال دي بتطلع منين
وراح وركب العربيه وطلع
وصلت فرح القصر ولأن رامي هو اللي وصلها البيت بطلب من أسد ولانه عارف أنها صحبت المدام نسمه خلها تدخل القصر
يتبع الفصل التالي اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية طفلة الاسد" اضغط على اسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق