Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية قمري و نصفي الثاني الفصل الخامس 5 بقلم زهراء السعيد

 رواية قمري و نصفي الثاني بقلم زهراء السعيد 


رواية قمري و نصفي الثاني الفصل الخامس 5


زين بغضب:  وانتى متفقين مع بعض بقا  
هيام بغضب: انا ايه انت اكيد مجن"ون
زين بغضب: امال انتي جئتي الشركه بتاعتي ليه وجيتي نفس المطعم اللى انا جيت فى ليه 
هيام بغضب: اولا انا جيت الشركه عشان الصفقه اللي بينك وبين شركه جدي لاني انا اللي ماسكه مشروع ثانيا انا كنت جايه النهارده عشان اقابل مدير مطعم لانه يبقى صديقي ممكن تسالوا وما تنساش انا بنت مين ومن عيله مين
زين بسخريه: اممم على حسب علمي ان كل عيله دهشوري بتتكلم صعيدي بس انتي بتتكلمي مصري كويس جدا يمكن فارس نص كلامه صعيدي والنص التاني مصري بس انتي بتتكلمي مصري كويس جدا وده يدل ان انتي مش من عيله الدهشوري
هيام بغرور: انا عشت نص عمري في مصر ومتربيه في مصر واااا سكتت هيام لما افتكرت هانم...
زين باستغراب سكتها: وايه 
هيام بحزن:  وامي كانت مصريه بس ما"تت فى حدث مع قمر 
زين بغضب: امك وقمر امم بس جميله مش قمر جميله اخت زين الجارحي  انا اسف بس مش هقدر اسعدك فى حاجه خالص 
هيام بغضب منه: ومين قالك ان انا بطلب منك المساعده انا باقولك دي قمر وهاجي انا وفارس هناخدها من عندك وانا عارفه و متاكده ان هي ولو مكنتش هي قمر ما كنتش اتوترت  
كده يا استاذ زين الجارحي هههه ثم تكلمت بسخرية  : قال زين الجارحي قال ده انت ما حصلتش برطمان مخلل على بعضه وسابته ومشت بس قبل ما تكمل مشي لفه وشها تاني وقالت: اااه نسيت اقولك ابقي اطرد السكرتيره بتاعتك لانها ما بتقبلش الناس كويس سلام يا زين الجارحي ههههههه
اما عن زين فكان يغلى من هيام واتمنى لو كانت تقف لحظه واحده وكان سوف يندمها علي ما قالته
زين بغضب  : انا لازم ابعدها عن جميله باي تمن
////////////////////////////////////////////////////////
في مول لملابس السيدات.....؟
جميله بغضب شديد: اوووف يا مروان ده عشر واحد لابسه دلوقتي ومش عجبك خالص 
مروان ببرود: وانا بقولك لا روحي غيري البس ده 
جميله بغيظ: مروان حبيبي انا زهقت ده فستان فرح اختك امال لو فستان فرحى هتعمل اييه بقي
مروان ببرود: روحي يا جميله غير القرف ده الاحلف بالله ما احنا رايحين الفرح
جميله بغضب:اوووف ماشي ماشي يا مستفز يا بارد يا بارد
مروان: عارف
//////////////////////////////////////////////////////
تليفون فارس بيرن وبتكون هيام......؟
فارس: الو
هيام مش قادره تاخدها نفسها: فارس فارس قمر قمر يا فارس
فارس بقلق:  مالها قمر يا هيام
هيام بخوف منه: قمر لسه عايشه يا فارس
فارس ببرود: ماانا عارف 
هيام مصدومه: ايييييه انت عارف 
فارس:اه
هيام بغضب:عارف وسايبها تعيش مع زين الجارحي انت اتجننت انت ناسي ان ده اكبر عدو لغرفتها ده زين الجارحي يااا فارس
فارس: يهديه يا هيام وانا هافهمك
هيام بغضب: تفهمني ايه انا مش عايزه افهم انا عايزه بنت عمي ترجع ايوه انا غلط في حقها وانا سبب اللي هي فيه بس هي دلوقتي مع زين الجارحي وانت عارف  ان هو واصل قد ايه
فارس ببرود: عارف وما تنسيش انا ابقى مين وانت تبقى مين واحنا من عيله مين
هيام بغضب: عارفه والله عارفه بس
فارس بابتسامة: ما تخافيش عليها طول ما هي مع زين هيحميها حدا منى انا شخصيا بس انا عايزك تعملي حاجه ولو نجحتي فيها انا هسامحك يا هيام
هيام بفرح: بجد طيب قول
فارس:...........؟ وكده بس هتعرفي تعملي اللي انا قلتلك عليه ولا
هيام بابتسامه خبيثه: انت ناسي ان انا هيام سيبها علي انا وانا اللي هارجعلك قمر
فارس بضحك: عارف ههه
هيام بشر: يا انا يا انت يا استاذ مخلل ههه
(مخلل ده زين يا جماعه ههه)
/////////////////////////////////////
ندى بتكلم ابراهيم:  والله يا واد يا ابراهيم انت واحشني ياض
ابراهيم  بقرف:  ياض يا ابراهيم انتى بقيت بيئه قوي يا بيبي
ندى بترفع حاجبها: بيبي الله يرحم ابوك كان بيشرب الشوربه بخرطوم الغساله
ابراهيم  : مش عارف انا بحبك على ايه
ندى بضحك: علي جمالي وقصتي  وكراريسى وشنطتيتى
ابراهيم  :  هو انا ينفع اطلقك
ندى  بغضب: انت بتقول ايه سمعني كده تاني انا عايز اسمع صوتك الحلو كده تاني
ابراهيم بخوف:احم احم بقول بحبك
ندى:اهاا بحسب 

يتبع الفصل التالي: اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة: "رواية قمري و نصفي الثاني" اضغط على أسم الرواية
reaction:

تعليقات