رواية ملاكي الخائف بقلم دعاء احمد
رواية ملاكي الخائف الفصل الثالث 3
أسد ضر"ب نسمه بالق"لم بتحط ايديها على وشها و بتعيط و بتوطي راسها
أسد مسكها من شعرها بغضب
أسد بغضب جحيمي :ايه اللي مخرجك في الوقت دا.... ولا انتي ليكي في الشغل الشما'ل...ولا انتي ر"خيصه .....هههههه صحيح هتكون نضيفه لمين يعني.....
نسمه بدموع و خوف:انا انا.. انا مكنش اقصد باسم هو اللي...
أسد اول ما سمع اسمه اتعصب و بقى يشد شعرها بعن'ف
نسمه بدموع وصوت عالي:والنبي يا ابيه سيب شعري والنبي اااهههه
أسد كان هيتكلم لكن تليفونه رن
اسد:الوا... في اي يا دكتوره سلمي
دكتوره سلمي: أسد باشا لو سمحت ممكن تيجي دلوقتي.... محتاجين نقل د"م
أسد بفزع:تالين كويسه؟
دكتوره سلمي:ياريت تيجي دلوقتي... لو سمحت بسرعه
أسد بسرعه جدا داير العربيه
و راح المستشفى و نسمه معه و هي خايفه و بتعيط لكن ساكته
أسد وقف العربيه بسرعه و نزل من العربيه و طلع يجري
نسمه نزلت وراه لكنه كان سريع فاختفي......
كانت بتدور عليه وهي خايفه مكنتش عارفه تروح فين
عند اسد
أسد بخوف: في اي؟ تالين كويسه؟
الدكتوره سلمي:للأسف لا وحالتها بتسوء جدا....... ووجودها في المستشفى مالوش لازمه.... البنت محتاجه ترجع البيت و تعيش بين ابوها وامها.....
اسد:طب انتي قالتي انها محتاجه نقل د"م انا جاهز
الدكتوره سلمي: قدرنا نعمل اللزم و على فكره بنتك محتاجه جو البيت والأم لان دي طفله... انا عارفه الظروف لكن تالين محتاجك
اسد: تمام يا دكتوره هي تقدر تخرج أمتي
سلمي :يومين وتقدر تخرج بعد اذنك
أسد واقف أدام اوضه بنته وهو بيفكر في كل اللي حصله
أسد:يارب انا ماليش غيرك ارجوك بلاش تحرمني منها هي كمان يارب
لقى نسمه جايه وبتنهج... بصتله بخوف لكن اطمنت لانه الوحيد اللي تعرفه
أسد بخبث لنفسه : واضح ان حظك هيبقى هباب معايا بس و ماله انا محتاج خد"امه لتالين
قال كلماته وهو بيحط في جيبه بغرور
نسمه :ممكن تروحني لو سمحت عشان بابا زمانه قلقان عليا
اسد بنبره مخيفه : مش حابه تعرفي اي اللي مستخبيلك
قالها وهو بيقرب وهي بترجع بخوف من نظراته
نسمه :على فكره كدا عيب و مامي قالت إنه مينفعش كده
أسد : هههههه بكرا نشوف الموضوع دا
الدكتور سليم:أسد باشا تالين
أسد بمقاطعه:عرفت.......
الدكتور : على فكره بنتك كويسه لكن
نسمه :بنتك؟؟ انت ازاي!! متجوز
أسد بابتسامه جانبيه :بنتي وانتي هتكوني امها للاسف
نسمه بخوف ودموع : انا عايزه امشي والنبي يا ابيه أسد
اسد بزعيق: مفيش ز"فت و اخرسي بقى
سابها واقفه ودخل اوضه في المستشفي وفيها بنوته جميله جدا نايمه
أسد ابتسم و باس راسها :حبيبه بابا... انتي صاحيه صح
تالين:بابي انت وحثتني اوي.... هي مامي فين مث جيت معاك ليه؟ هي زعلانه مني؟ انا اثفه
أسد بابتسامه :لا يا حببتي انا جبتلك مامي حلوه اوي
تالين بفرحه طفوليه :بجد يا بابي هي فين؟
أسد بص وراه وشاور لنسمه تدخل كانت واقفه بتعيط
تالين:بث دي مث مامي
أسد : دي هتكون مامي حلوه مش كدا
تالين:اه حلوه اوي احلي واحده ثقتها في حياتي كلها........ بث هي ليه بتعيط؟ انت زعلت مامي.....
أسد بسرعه:لا يا حبيبت قلب بابي
بص لنسمه بنظره مرعبه ووووو
في بيت نسمه
منصور :البت اتاخرت اوي ما تقوم يا ابني تشوف اختك راحت فين؟
باسم بتهكم: ما انت عارف بنتك لكعه
منصور بزعيق :انت اي يا ابني شيطا"ن.. مش كفايه انها هتتجوز واحد أكبر منها و يعلم مخبيلها اي؟
باسم بابتسامه خبيثه:لا ما هي مش هتتجوزه.... في واحد متريش اوي أتقدم لها وانا وفقت و ان كان على الفلوس اللي عليا هدفعاله من مهرها
منصور بصدمه.........
يتبع الفصل التالي: اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة: " رواية ملاكي الخائف" اضغط على أسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق