رواية حياة ظابطة بقلم سما الحملاوي
رواية حياة ظابطة الفصل الثاني 2
حياة دخلت مركز التدريب
حياة:اهلا انا تبع التدريب للمتخرجين
الامن:اه اهلا اتفضلي
حياة:شكرا
ودخلت جوا....
حياة:ممكن اعرف مكان حضرة الرائد حمزة الهواري
العسكري:اه اتفضلي جوا معايا
حمزةبص على الي داخلة وقال ل يونس
حمزة:بُص يابني القمر دا
كان يقصد على حياة
يونس بص وقال
يونس:اه دي الي هتدرب ايه مش كنت هتفر*غ المس*دس ههههه
حمزة:لا دا ساعة شيطان هههههه
حياة:لو سمحت حضرتك الرائد حمزة يوسف الهواري
حمزة وهو بيتكلم جد :ايوه انا اتفضلي ورانا على التدريب بسرعه
حياة في سرها:ايه الكائن دا مبيعرفش يتكلم ذوق
حمزة:حضرتك هتفضلي واقفة كتير
حياة: لا جاية ورا حضرتك
.....
ويونس واقف يضحك على الاتنين😂😂
حمزة : احم التدريب اول مرا هيبئا خفيف بس بعد كدا هيبئا تقيل وياريت لو نفسك تحققي وتبئي ظابطه شجاعة تلتزمي بالشروط دي حضرة الرائد يونس هيقولهالك
يونس بطريقة جد:احم اولاً تلتزمي بالنوم بدري والصحيان بدري متكليش اي حاجة مضرة لازم صحتك ديما تمام اي حاجة تسبب توتر تتجنبيها فورا دي حاجات اساسية طبعا الخوف والقلق تتدربي انك تخفيهم ومتفكريش فيهم ودا من ضمن تدريباتنا لو عاوزه تبئي ظابطة شجاعه اللتزمي بالقواعد كدا خلصت
حياة:تمام
حمزة:هتيجي 3ايام في الاسبوع الساعه 7صباحاً ل12ظهراً
حياة:تمام
وجه 10كمان هما كانو 4بنات ب حياة و6ولاد ولسه في بس في غرفة تانية وساعات معينه تانية بدأو التدريب وخلصو
حمزة:انسة حياة انا لاحظت انك جد في التدريب اتمنى تفضلي كدا وان شاء الله هتوصلي
حياة :شكرا لحضرتك مع السلامه ومشيت
يونس: البنت الي هي اسمها حياة دي جد اوي انا مستغربها هي والبنات التانية بس ربنا معاهم
حمزة:يارب
.................................................... 💐
عند سارة في الجامعه....
سارة: المادة دي صعبة اوي هنتعب فيها شكلنا والدكتور ارخم😂
هدى:لا ان شاء الله بس الدكتور دا تنك اوي اوي تحسي صاحب الجامعه😂
سارة:مش عارفة ولا مغامراتوا الي عمال يحكيها😂
هدى.:ياستي خلينا نضحك😂
سارة.:بقولك انا همشي ايه هتيجي معايا ولا اخوكي هيعدي عليكي
هدى:لا معاكي ياسطا 🙂
سارة:طيب ييلا يا اخرة صبري 😂
هدى:لحظه اجيب حاجة ساقعة الجو حر وهعزمك 😂
سارة:ماشي الي يجي منك احسن منك 😂
هدى:😂
بعد 3دقايق
هدى:جبت يلا خدي
سارة :شكرا يلا نمشي
................................................... 🍂
عند حياة....
حياة:الو يانورا وحشاني هترجعي امتى من اسكندرية
نورا:انتي اكتر انا راجعة في الطريق مع ماما ومن امبارح بكلمك وانتي مش بتردي
حياة:معلش يابنتي جيت امبارح حجزت التدريب وعملت مشاوير مع ماما وسارة وبعدها انهاردة كنت في التدريب
نورا:يابنتي نفسي افهم ليه دخلتي كلية الشرطه وتعبتي نفسك
حياة:يانورا انتي عارفة من زمان اني نفسي ابئا ظابطة
نورا:ايوه بس انتي ليكي سبب تاني ومش بترضي تحكي مع اني صحبة عمرك
حياة:انا هقابلك بكرة واحكيلك السبب لأن قولتلك لما اتخرج هقولك السبب واديني اتخرجت هقولك السبب بئا
نورا:اتمنى ياحياة عشان بدأت اقلق عليكي
حياة :كل خير هتعرفي كل خير ياقلبي متقلقيش
نورا:ماشي ياقلبي انا هقفل دلوقتي اول ما اوصل هرنلك
حياة:ماشي توصلي بالسلامه سلام
نورا:سلام
.......................................... 🥀
عند حمزة ويونس...
حمزة:تعالي يابني مرات عمك وبنت عمك جاين انهاردة تعالى اتغدى معانا
يونس:طلاما فيها غدا راشق 😂
حمزة:طب يلا ياخوياهههه
روحو البيت ويونس وحمزة كل واحد فيهم راح الاوضة بتاعتو..
(الاوضة الفاضية الي كنت بقول عليها هي اوضة عملنها ل يونس )
يونس خرج خبط على حمزة ودخل
حمزة:يلا ننزل زمانهم وصلو
يونس:يلا
الباب خبط ترنرنرنرنرن
حمزة فتح
حمزة:نورا وحشانييي وحضنها ست الكل اتفضلي ودخلو.
يتبع الفصل التالي: اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة: "رواية حياة ظابطة" اضغط على أسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق