رواية حياة ظابطة بقلم سما الحملاوي
رواية حياة ظابطة الفصل السادس و العشرون 26
وقفنا لما حياه دخلت الأوضة بتاعت عاصم وشافت فيها الورق الي صدمها..
....................♕
في بيت احمد الدمنهوري..
الساعه ٧بليل...
جه يامن عشان يقابل احمد ومراد...
يامن.... ازيك ياعمي ازيك يامراد
مراد... بخير يايامن انت عامل ايه
احمد.... الحمدالله يابني وانت اخبارك
يامن.... الحمدالله يارب
يامن....احم انا يا عمي طالب ايد ساره زي ما قولت لحضرتك في الفون
احمد....وانا يشرفني يابني
يامن... الشرف ليا يا عمي انا مهندس عندي ٢٤سنه عندي شركتي انا ووالدي بس انا الي ماسك فيها كل حاجه والحمدلله
احمد....ربنا يوفقك يابني
يامن.. عمي لو انسه ساره موافقه اجي بكره مع اهلي ونقرأ الفتحه
احمد....ثواني نسألها ..ساره ساااره
ساره دخلت....ايوه يابابا
احمد....انتي موافقه يابنتي على يامن
ساره بحرج....احم الي حضرتك تشوفه يابابا
مراد بضحك.... خلاص يبئا مش موافقين😂
يامن بضحك.....ايه ياعم انت في ايه😂
مراد.... مش هيا الي قالت الي نشوفوا😂
احمد بضحك.... بس ياقاطع اللحظات
مراد..... تسلم ياحج
احمد بأبتسامه....يبئا على خيرة الله يايامن
يامن بفرحه.....يبئا بكره اجيب اهلي ونقرأ الفاتحه والخطوبه وقت ما حضرتكم تحبوا
ساره بأندافاع....لا قراية فاتحه بس خطوبه لما حياه ترجع بأذن الله معلش
يامن....زي ما تحبي
احمد....يبئا زي ما اتفقنا بئا
مراد.... وانا مش موافق بئا🙂
يامن... عمي مش عاوزه يحضر فرحي😂
احمد.... ولا انا😂
مراد.... انا ماشي عشان حاسس اني ماليش كلمه سيكا😂
يامن.... حاسس مش متأكد يعني😂
مراد بهمس.... لم الدور بدل ما ابوظ الجوازه بجد😂
يامن قام حضنه.... لا ياراجل دا انت الكل في الكل متقولش كدا
احمد....من دلوقتي بيخوفك😂
وساره واقفه عماله تضحك...
يامن....هستأذن انا بئا يا عمي
احمد.... ليه ماتقعد شويه يابني
يامن....لا همشي انا دلوقتي سلام عليكم
احمد وساره....وعليكم السلام
وخرج مراد يوصله للباب...
ايه خرجت من جوا...
ايه... ها خير
احمد... بكره هيجوا يقرأو فاتحه ولما حياه ترجع هنعمل خطوبه ان شاء الله
ايه حضنت ساره... مبارك عليكي ياروح ماما
ساره.... الله يبارك فيكي ياحبيبتي
دخل مراد...
مراد بحب اخوي.... روح قلبي انا الف مبروك ياحبيبتي ربنا يتمملك على خير
ساره وهي بتحضنه... حبيبي الله يبارك فيك عقبالك
خرجت نعمه وخرج ياسين وجيسيكا وبركولها وقعدوا سوا يتكلموا....
..................................... ♕
عند حياه....
حياه بصدمه وعياط.... لا لا لا اكيد مش حقيقي احمااااد يعني ايه يعني اخويا مات مقتول على ايد الكلال دول يارب ازاي انا لازم افهم بس بس انا مينفعش اوقف اي حاجه دلوقتي عشان متقفش
اهدي ياحياه اهدي وكملي المهمه للأخر وفكري كويس وهتقضى عليهم وبعدها تفهمي
بس بس اخويا وصلهم ازاااي يارببب صبرنييي
هديت شويه وبدأت تكمل تدوير...
شوفت ورق تبع المافيا بتاع امريكا صورتهم وبعدها لقيت ورق لصفقة بود*ره الهير*و*ين صورته وصورت ورق احمد اخوها وهتاخد كل الورق دا قبل المهمه بتاعت عاصم الي كمان اسبوع بالظبط ظبطت كل خاجه وقفلت الاوضه وراحت على الكاميرا الي موجها ناحيه الاوصة من برا ورجعتها طبيعي وخرج خالص وقفلت وراها....
نزلت تحت ودخلت تصلي وتدعي ربنا يوفقها....
وبعدها خرجت وبعتت رساله لحمزه..
..................................... ♕
في بيت يوسف الهواري...
في مكتب يوسف...
يوسف....حياه قالتلك حاجه تاني
حمزه.... لا لسه يابابا
قطع كلامها وصول رساله على فون حمزه...
حمزه....ثواني يابابا هرد على رساله من حياه
فتح حمزه رساله حياه كان فيها...
(حمزه باشا انا لقيت ورق مهم جدا وصورته بس مش هقدر ابعته تمام ومعلش ارجوك خلي مراد يحذر ياسين من جيسيكا عشان هي معاهم في كل حاجه)
حمزه رد عليها وقال...
(.حاضر هقوله)
ردت عليه حياه...
(واه المهمه هتخلص كمان اسبوع بأذن الله)
رد حمزه....
(بأذن الله بالمناسبة يامن اتقدم لساره)
ردت حياه..
(بتهزر صح)
رد حمزه...
(والله ما بهزر بجد)
ردت حياه....
(طيب خلي مراد يكلمني)
رد حمزه...
(حاضر خدي بالك من نفسك ربنا معاكي)
ردت حياه....
( يارب شكرا ليك)
قفلوا سوا...
يوسف.... ها بتقولك ايه
حمزه.... بتقولي انها شافت ورق مهم صورته بس بتقول انها مش هتقدر توريهولي
يوسف.... تمام انا بثق في البنت دي اوي
حمزه.... ليه دا حتى احنا منعرفهاش غير من كام شهر
يوسف.... بس شجاعه وعندها ثقه في نفسها وكمان اخت التعلب واحمد
حمزه بأبتسامه....تمام ياباشا
يوسف.... يلا نخرج نقعد برا معاهم
خرجوا يقعدوا معاهم...
حمزه راح جمب نورا ويوسف جمب حنان...
حنان.... ايه ياحمزه هتقعد النهاردة هنا ولا هترجع
حمزه.... لا ياحبيبتي هرجع واجي الخميس بأذن الله
يوسف.... لا ياحمزه اقعد النهاردة
حمزه.... ليه يابابا خير
يوسف.... مافيش خليك النهاردة وارجع بكره
حمزه....خلاص ماشي
نورا.... هييييه 😂
حمزه بضحك.... انتي عبيطه ياحبيبتي😂
نورا.... تصدق انا غلطانه اني فرحانه انك هتقعد معانا انهاردة
حمزه.... ماشي ياستي
نورا .... الا قولي حياه مش بتكلمك
حمزه .... لا بتكلمني عشان المهمه
نورا....سلملي عليها كتير
حمزه.... حاضر هقولها
وقعدوا يتكلموا سوا كلهم....
.................................................♕
في فيلا احمد الهواري...
دخل عليهم مراد وهو بيغني وبيقول...
مراد بغنى.... ضحكت يعني قلبها مال وخلاص الفرق مابنا اتشال يلا قلبي روحلها يلا
يونس بضحك.... عم الرومانسييي😂
عائشه.... ايوه بئا الي هيبئا عريسسس 😂
مراد....اسكتوا انا دلوقتي في حالة حب
يونس بمرح....لا كدا دخلنا على الاستاذه اليسا😂
عائشه.... سيبوا يايونس الواد بئا رومانسي😂
مراد.... تصدقوا انتو عيال قفيله فين بابا وماما
يونس....بيحبوا في بعض جوا اقصد بيتكلموا جوا في المطبخ😂😂
مراد بخبث.... الاه دا احنا نخش نشوف بئا ورايا ياشباب
عائشه بضحكه شر.... يلا يابرنس
عند ايمان واحمد....
احمد....ايه ياجميل انت يا صغنن
ايمان.... ياراجل اسكت صغنن ايه عيالنا على وش جواز
احمد.... احنا لسه صغيرين على رأي عمرو دياب انا مهما كبرت صغير😂😂
ايمان.... ماشي ياصغير
احمد... اساعدك ياقلب..
قطع كلامه دخول عليهم مراد الاول
مراد....خياااااانه اللحقوا ياعيااال ابوكوا بيحب في امكوا
دخل يونس.... ااااه قلبييي ابويا واميي في المطبخ سوا لااا
دخلت عائشه.... لاااا ياليت ما رأيت هذا اقول ايه للناس ايه رأي عيون البوتجاز في الموقف دا
مراد.....لازم تصلح غلطتك دي يابابا وتتجوز ماما
يونس... ايوه لازم
عائشه.... مكنش يومك يا ماما لااااا
احمد.... لا والله
ايمان.... اتفضحنا ياحج
احمد.... انت هتعومي على عومهم وانتو هعد ٣لو شوف حد قدامي هوريكوا
مراد.... مش هنمشي 🙂
احمد.... ١... ٢... ٣ طااايب
وهوبا مسك المعلقه الخشب وجري وراهم....
يونس.... اهدا بس ياحج
عائشه.... يابابا دا انا حبيبتك عيوشه
مراد.... اهدا بس يابابا لاااا
وطلعوا جريوا...
ايمان.... خلاص ياحمد سيب العيال😂
احمد.... والله ابدا
يونس.... اسمع كلام ماما يا حج
مراد بتمثيل.... يونس عائشه
يونس بخضه تمثيليه.... مراد مالك في اييه
عائشه بتمثيل.... اخويا لااا
مراد.... اه هيغموا عليا لا هموت عاوزه اشوف ساره قبل ما اموتتت
يونس.... لااا اخويا يابن ابويا وامي قوم هجوزك ساره قوم
عائشه.... استناااا لاااا يامراااد
مراد.... لا خلاص مش قادر استحمل اكتر
ايمان.... ابنييي
احمد.... خلصتوا تمثيل بردوا مش هسيبكوا
طلع يجري وراهم وهما يجروا...
لحد ما وقعوا على الارض...
مراد بنفس متقطع.... لا خلاص مش قادر تعبت
يونس بتعب.... وانا
عائشه.... عطشاااانه
احمد.... هديتوا الي جابونييي
ايمان....بس بئا قولي عملت ايه يا مراد
مراد.... ان شاء الله هنروح نقرأ فاتحه وهاخدكوا معايا بئا
احمد.... بأذن الله
ايمان....يلا نقوم نتعشى
هما... يلا
وقاموا...
............................................ ♕📜
عند حياه في شقه عاصم...
حياه.... ياااا يا ساره معقوله كبرتي كدا واتقدملك عرسان حبيبتي ربنا يكملك على خير
وقعدت تفتكر ذكرياتها مع احمد اخوها ومراد وساره....
( ملاحظه.. احمد ومراد تؤام وقولت كدا في البارت ٣ او الرابع مش فاكره بالظبط )
فلاش باك من ١٤سنه...
كان مراد واحمد ١٤سنه وحياه ٧ وساره ٤
احمد..... اااه ياني على الدروس وسنينها
مراد.... تعبت من اعدادي وكرهتهاااا
حياه.... احمد احمد
احمد.... نعم ياحبيبتي
حياه.... عاوزه اخرج
احمد.... عيوني هخرجك بس كدا خشي اللبسي
دخلت جري تلبس...
مراد.... هتخرجها بجد
احمد... عمري وعدتها بحاجه وخلفت هتيجي
مراد.... لا ياعم انا داخل انام
احمد... اشطا
دخل يلبس وخرج حياه...
وهما راجعين...
حياه.... احمد انا بحبك اوي
احمد.... وانا اكتر يا حبيبتي
ورجعوا....
عدت الايام وجه يوم تاني...
ساره وحياه بيلعبوا مع الجيران في الشارع....
حد من العيال الي قد احمد ومراد ضرب الكوره في ساره ووقعها وقعدت تعيط....
حياه.... ايه الي عملته دا افرض اتعورت
الولد.... بس يابت انتي
حياه.... بت اما تبتك
زقها الولد وقاال.... روحي اللعبي بعيد ياشاطره
حياه وقعت جامد وعيطت...
وساره جريت تقول لمراد واحمد كان جاي وشاف حياه بتعيط جري عليها...
احمد.... حياه مالك اهدي فيكي ايه قوليلي
حياه بعياط... ال الولد دا دا ضر ضرب الكوره في ساره وقولت قولتلوا افرض كانت اتعورت زقني وقعني في الارض وتعورت
راح احمد للولد وضربه بالبوكس.... اختي خط احمر انت فاااااهم
الولد بوجع.... انا اسف ياحمد
جه مراد.... في ايه ياحمد
احمد.... خلاص مافيش خد ساره وروح وانا هاخد حياه
وخد حياه وطهرلها الجرح في صيدليه ورجع...
اند فلاش باك...
فلاش باك من ٦سنين...
احمد ومراد ٢٢ حياه ١٥ ساره١٢
حياه.... احمد توعدني تفضل جنبي انا بحبك اوي انت مش مجرد اخ ليا
احمد حضنها.... حاضر ياروحي اوعدك انا بحبك اكتر انتي عارفه كدا
اند فلاش باك...
فلاش باك من ٥سنين
قبل ما يسافر...
حياه بعياط.... ارجوك متمشيش
احمد.... ياحياتي انتي عارفه اني هرجع تاني صدقيني
حياه.... ارجوك خليك معانا
احمد.... وعد مش هسيبك انا عمر خونت في وعد
حياه.... لا بس انت قولت دي مهمه صعبه
احمد خدها في حضنه.... خلاص ياحياه متوجعيش قلبي انتي عارفه انك غاليه عليا قد ايه وهرجعلك والله
حياه.... بحبك اوي
احمد.... انا اكتر
يوم ما وصلنا خبر وفاته..
حياه بأنهيار.... لاااااا لا متقولوش كدا هو لسه عايش سيبوني احمد موجود لسه
احماااااااااد ارجعلي تااااني روحي وجعاااني في بعدك
لاااا انت صاحبي مش اخويااا انت نص قلبي التاني ارجعلييي ياحته منيييي
وعدتني ترجع ليه خالفت بالوعد اول مره تخلف بوعدك ليااا
ارجوك ارجع ليه مشيت قولتلك متمشيش
اند فلاش باك
حياه.... وبردوا مرجعتش يا نور عيوني وحشتني اوي يا حته من قلبي ربنا يرحمك ويسكنك في الجنه
«الموت هو الضيف الوحيد الذي لا يستأذن عند دخوله اللهم ارحم جميع امواتنا المسلمين واحسن ختامتنا»
بتمر ٣ايام ويجي يوم الخمس وهو يوم تقديم
يامن لسارت بيتقدملها وبيقرأو الفاتحه ووبيرجعوا....
بتمر الايام الباقيه على انتهاء المهمه ويبئا فاضل يوم....
عائشه وادهم بئوا اصحاب مقربين من بعض
ياسين ووالدته نقلوا شقتهم ومعاهم جيسيكا
ساره ويامن حياتهم ماشيه تمام
في شقه عاصم حياه بتكلم حمزه في الفون...
حياه.... خلاص المهمه هتنتهي بكره وكل التفاصيل هبعتها في مسدج
حمزه.... بأذن الله ياحياه
فجأة بيدخل عليها حد....
###... بتكلمي ميين
صدمههههه
يتبع الفصل التالي: اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة: "رواية حياة ظابطة" اضغط على أسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق