رواية حياة ظابطة بقلم سما الحملاوي
رواية حياة ظابطة الفصل الخامس و العشرون 25
يامن.... انا بحبك
ساره قاعده مصدومه مش مصدقه...
ساره لنفسها... معقول ليا لا لا ايه الهبل دا هتلاقيني بتوهم
ساره بصوت عالي نسبيا.... ها يا بشمهندس عاوز ايه
يامن بتوتر.... قولتلك بحبك
ساره سكتت بتوتر...
يامن بحزن.... خلاص ولا كأني قولت حاجه
ساره بسرعه.. لا ايه دا مش السكوت علامه الرضه بردو
يامن بضحك.... اه يعني انتي بتحبيني
ساره بكسوف.... ها لا معرفش
يامن بضحك.... خلاص بس تقبلي تتجوزيني
ساره.... موافقه
يامن.... يلا يلا على ابووكي
ساره....روح انت ياعم 😂
يامن.... اديني رقم ابوكي
ساره... اتفضل ٠١٠١....
يامن... اطلعي بره بئا 😂
ساره... تصدق انك متستلهش😂
وخرجت برا وانا سعيده جدا 💓
.................................... 💞
في شركه ياسين...
طق طق طق
ياسين.... ادخل
السكرتيره دخلت...
سكرتيره... ياسين بيه استاذ عمرو برا
ياسين... دخليه
دخل عمرو....
عمرو... ازي حضرتك يا ياسين بيه
ياسين... ايه يابني فينك نزلت من ايطاليا فجأه ومظهرتش من ساعه ما رجعت
عمرو.... والدتي كان تعبانه جدا انا اسف
ياسين.... ولا يهمك المهم صحه والدتك
عمرو... ربنا يخليك كنت عاوز اقول لحضرتك على حاجه
ياسين... اتفضل ياعمرو
عمرو.... الصراحه قبل شهر حصل ان في ن....
قطع كلامه دخول جيسيكا...
جيسيكا.... ياسين ازيكك
ياسين.... اهلا ياجيسيكا اتفضلي
جيسيكا...واضح اني قطعت كلامكم ولا ايه يا استاذ عمرو
وبتبصله بتحدي وتبريق..
عمرو بتوتر....ها لا ابدا
ياسين....قول يا عمرو
عمرو بحزن وقلق...مافيش كنت هقول لحضرتك ان مش شهر الاستاذ وائل مكنش خلص الملف بتاعه وانا الي عملته وبيقصر كتير في شغله
ياسين....امممم طيب هبئا اشوف الموضوع دا ان شاء الله
عمرو....تمام هروح اشوف شغلي بئا
خرج عمرو...
جيسيكا....حبيبي هتخرج امتى من الشغل
ياسين....الساعه4
جيسيكا....طيب هقوم ابص على الشركه وارجعلك
ياسين....ماشي ياحبيبتي
خرجت جيسيكا وهي قايمه فونها وقع منها على الكرسي الجلد...
جيسيكا....فين مكتب استاذ عمرو
موظف....امشي على طول وخشي يمين
جيسيكا....تمام
ومشيت زي ما قال...
طق طق طق...
عمرو....ادخل
دخلت جيسيكا...
مشيت بالكعب بتاعها العالي بهدوء وراحت قعدت على الكرسي الي قدام المكتب بتاع عمرو وحطت رجل على رجل وقالت...عمرو فاكرني
عمرو بتوتر....في ايه
جيسيكا بخبث....كنت عاوز تعترف لياسين عليا ولا ايه
عمرو بقوة مزيفه....اه وهقول للشرطه عليكوا
جيسيكا بهدوء وخبث....تؤ تؤ تؤ اهدا امال وافتكر الست الوالده هقولك حاجه صغيره
انت لو لو بس فكرت تاني تروح تقول حاجه لياسين شوف فكرت بس
وفجأة اتحولت لعصبيه..
اقسملك انك مش هتشوف دقيقه واحده راحه وهتخسر شغلك وهنم*وتك بالبطيئ ...
ورجعت تاني تتكلم بهدوء..
وبعد كدا تشوف امك وهي بتتعب ومش قادر تنجدها وانت نخل*ص عليك وامك تم*وت من الحزن عليك...ها ايه رأيك ولا تفضل معانا وتعيش حياتك يلا قولي
عمرو بخوف...امي اغلى حاجه في حياتي ارجوكي ما تعمليش كدا وانا مش هقول حاجه
جيسيكا....ما كان من الاول طيب...بس مش مهم كدا تعجبني بردو عاوزه اشوف احلى قفلت بوء(فم)والا زي ما قولتلك
عمرو....والله حاضر ماشي
جيسيكا....اممم طيب اذا كان كدا بئا قابلني الساعه 7انهاردة في*****
عمرو....حاضر
جيسيكا بخبث....تشااااو
وقامت خرجت...
عمرو....يااااارب انت الي عالم بيااا
في مكتب ياسين....
ترن ترن ترن ترن...
فون جيسيكا بيرن..
قام خد الفون وبص في...
مكتوم ماما بالأيطالي...
الخط قطع ورن تاني..
فرد..
مامت جيسيكا...الو يا دارين مش بتردي على طول لييه
ياسين بأستغراب لنفسه...دارين مين ايه داا
مامت جيسيكا...الو الوووو افففف ردي يا دارين يوووه
وقفلت الخط...
ياسين لنفسه....لازم اعرف ايه الحوار دا
....اسألها يمكن ظالمها
.....لا لا انا هعرف ايه دا بمعرفتي
وقرر انو مش هيقولها حاجه عن دا...
فتح الفون هو عارف الباسورد هي معرفاه عشان ميشكش فيها ومسح المكالمه وقفله تاني وحطه مكانه...
بعدشويه دخلت جيسيكا المكتب...
جيسيكا بتوتر.... ياسين في فوني
ياسين.... اهو على الكرسي وقع منك
جيسيكا.... تمام لسه مخلصتش شغل
ياسين... لا لسه قدامي وقت
جيسيكا....اه طيب
ياسين....نسيتي تيليفونك على الكرسي
جيسيكا....اه معلش عادي
ياسين....ارجعي البيت
جيسيكا....ايه؟؟
ياسين....ارجعي البيت لما اجي هنتكلم واه احنا هننقل شقه فوق خالتي
جيسيكا....اممم هرجع بيتي بئا مينفعش افضل معاكم كل دا
ياسين....لا عادي احنا كدا كدا كلها 2شهرين تلاته ونتجوز
جيسيكا....اييه..اقصد مش بدري لسه شويه
ياسين بمكر....امممم هشوف لسه بس اعتقد انو مش بدري
جيسيكا....اه ماشي هروح بئا باي
ياسين....باي
وخرجت برا....
جيسيكا لنفسها....اممم بيلعب معايا من غير ما يعرف انا مين.. وانا بحب اللعب بس بحب اني اكسب اكتر
وخرجت من الشركه خالص ومشيت...
...............................
عند حياه....
خلصت كل حاجه الساعه 3 جه عاصم....
عاصم....تالييين تااليين
حياه....ايوه ايوه ياعاصم بيه
عاصم....نضفتي الاوضه بتاعتي
حياه....ايوه
عاصم.....تمام
وطلع على فوق....
...................................🍁
عند حمزه ويونس ومراد...
يونس....ها ياحمزه قابلت حياه
حمزه....اه
مراد....قابلتها ليه
حمزه....كانت عاوزه طابع بصمات عاوزه تطبع بصمه عاصم
مراد....ربنا معاها
يونس....مالك يامراد
مراد...خايف عليها اوي
حمزه....ربنا معاها متقلقش انت بس
يونس....ان شاء الله خير
مراد...محدش يعرف يوسف وحازم باشا عاوزنا ليه
حمزه....لا والله بس هما نص ساعه كدا وهيقبلونا
يونس....ان شاء الله
مراد....يلا انا قايم اشوف شغلي
يونس....وانا كمان
حمزه....وانا يلا سلام
مراد ويونس.... سلام
................................
عند عائشه....
راحت الجامعه وياسمين مكنتش جت انهاردة...
خلصت محاضراتها وخرجت ...
في نفس الوقت كان خارج ادهم من الكليه...
خرجت عائشه وركبت عربيتها وبتدورها عشان تمشي ومبصتش على البنزين...
اتحركت العربيه مترين ووقفت..
عائشه....افففف وقته هو يخلص البنزين ياااربييي
ونزلت من العربيه بعد ما قفلتها وخطبت عليها من العصبيه...
عدا من جنبها عربيه ومشيت شويه ولفت ورجعتلها تاني ونزل منها ادهم....
ادهم بأستغزاز....ايه العربيه علمت عليكي🙂
عائشه....افندم ممكن تمشي من هنا مش ناقصاك
ادهم....تصدقي انا غلطان كنت جاي اوصلك والله
اش...هركب تاكسي امشي بئا
ادهم....وانا هوصلك😜
اش....ايه الرخاااامه دييي
ادهم....يلا اركبي
عائشه بضحك....يابني مضحكنيش وسبني😂
ادهم....اركبي بس اوصلك مينفعش اسيبك هنا لوحدك يلا
عائشه....لا حول الله ماشي🙂
وركبت جنبه العربيه...
عائشه لنفسها....انا ركبت معاه ليه🤔ايه العبط دا
ادهم لنفسه....اقولها ولا مقولهاش ياربيييي
عائشه ادهم في صوت واحد....ادهم..عائشه
ادهم بضحك....قولي انتي الاول😂
عائشه بضحك....لا خلاص قول انت الاول😂
ادهم....احم هو احنا ينفع نكون صحاب بدل خناقنا الكتير دا
عائشه....امممم ممكن اه عادي
ادهم....اممم طيب هاتي رقمك
عائشه....اهو ######011
ادهم....تعالي نتعرف على بعض اكن اننا لسه اول مره نتكلم
عائشه...تمام انا عائشه احمد الهواري رابعه صيدلة عندي اخين يامن الي شفته قبل كدا ويونس رائد في المخابرات
ادهم.... انا ادهم حامد المنياوي اخر سنه طب بشري عندي اخت واغلى حاجه في حياتي اكبر منها ب10سنين
عائشه....ربنا يخليهالك يارب
ادهم....يارب
وبعد شويه وصلها البيت...
عائشه....شكرا ليك جدا
ادهم بأبتسامه....مفيش شكر بين الصحاب ولا ايه🤍
عائشه بأبتسامه....طبعا
ونزلت ودخلت الفيلا...
وادهم فضل يبص عليها لحد ما دخلت ودور العربيه ومشي ..
جوا الفيلا...
عائشه....سلام عليكم
احمد وايمان....وعليكم السلام ياحبيبتي
عائشه....عاملين ايه
هما....بخير ياحبيبتي وانتي
عائشه....الحمد الله هطلع اخد شاور وانام شويه صحيني الساعه 6ياماما
ايمان....ماشي يااش
طلعت ودخلت اخدت شاور واتوضيت ولبست هدومي وقعدت على السرير...
عائشه لنفسها....انا ليه قبلت اتكلم معاه كدا امممم افف بئا خلاص مش مشكله مش هتكلم معاه تاااني
وقامت تصلي العصر...
وبعدها نامت...
...............................
عند ياسين....
خرج من الشركه وراح على البيت وخد خالته ومامته وطلعه يشوفوا الشقه...
ياسين....ما شاء الله حلوة ياماما فعلا
نعمه....اه يا ياسين فعلا
ياسين....لو عاوزين ننقل فيها ننقل امتى
صاحب الشقه....من بكره لو عاوز
ياسين....خالص اسبوع كويس وننقل
صاحب الشقه....الف مبروك عليكم يارب
واتفقوا على كل حاجه ونزله...
ياسين....هوصي بئا على العفش ونجهزها وننقل على طول
نعمه....ماشي يابني
اية....ربنا يملاهلكم بركه يارب
ياسين....اميين
شويه وجت جيسيكا جمبه...
جيسيكا بدلع....ياسو تعالى نخرج
ياسين بجديه....خليها وقت تاني مش فاضي
جيسيكا....ليه بس ياروحي بقالنا كتير مخرجناش
ياسين...منا ورايا حاجات
جيسيكا....اففف بئا يا ياسين طيب انا هنزل
ياسين....فين
جيسيكا....هنزل اتمشى اتخنقت
ياسين....are you free(انتي حره)
جيسيكا بنرفزه....مش راحه في حته اففف انا داخله الاوضه
ياسين....okay
دخلت جيسيكا وهي متعصبه من ياسين...
...................................🔥
عند حياه...
عاصم دخل اوضه المكتب وهي وصلت المسجل ب سماعه معاها عشان تسمع...
في اوضة حياه...
بتسمع..
عاصم...الو
..****
عاصم...الشحنه جايه امتى
..******
عاصم....يعني ايه 10 ايام كماان انت اتجننت
..********
عاصم....اقسم ان لو الشحنه مجتش بعد 10ايام لأدفنكم كلكم
..***********
عاصم....طيب خاف بئا من زعل الكبير سلام
وقفل....
حياه لنفسها....ياترى شحنة ايه لازم كل حاجه تخلص على العشر ايام دول...
..................................
في شركة يامن....
في مكتب ساره...
طق طق طق..
ساره....ادخل
دخل يامن...
يامن....يلا ياساره عشان اوصلك
ساره....لا مينفعش
يامن بأستغراب....ليه يعني
ساره....مينفعش اركب معاك تاني العربيه غير لما تكلم بابا
يامن...امممم طيب ياستي على راحتك
دخل نورا...
نورا....ساره تعالي اوصلك في طريقي
ساره....لا هاخد تاكسي
نورا....يابنتي يلا بلاش هبل
ساره....حاضر😂
لمت حاجتها...
نورا....عاوز حاجه يا يامن
يامن....لا تسلمي
نورا....سلام
وخرجوا الاتنين...
نورا....متعرفش حاجه عن حياه
ساره....لا والله مينفعش نكلمها خالص
نورا....يلا ربنا معاها يارب
ساره...يااارب
وصله عند بيت ساره...
ساره....اتفضلي يانورا
نورا بأبتسامه....لا تسلمي ياحبيبتي
ساره....شكرا ياقلبي باي
نورا....باي ياحبيبتي
وطلعت ونورا مشيت...
على باب الشقة...
ساره....افتحوا يا اهل الداااار
وتطبل على الباب...
ياسين فتح....ايه يا حاجه فرح هو
ساره....فسح الطريق ياعم عاوزه اخش انااام
ياسين....خشي خشي
دخلت...
ورمت الشنطه على الارض وقلعت الكوتشي كل فرده في حتة...
امها خرجت من جوا وشافت المنظر....
اية....اه يابنت الجز** لسه منضفه والله منا سيباكي
ورفعت سلاح كل ام (الشبشب)😂
ساره بصويت....يلااااهووواااااي اللحقوووني اللحقني يا ياسين
ياسين بضحك....وانا مالي ياختي
ساره....لااااا
وخرجت نعمه وجيسيكا على صوتها...
اية....والله ما هسيبك يا ساره
ساره....لا ياماما انا حببتك ومش هتزعليني مش كدا
اية....لا وهتضربي
ساره....ياختااااااي
نعمه....خلاص يااية سيبي البت😂
اية....والله ابدا
ساره فلتت منها وجريت مسكت في ياسين...
ياسين....سيبيني ياحجه انا مالي😂
ساره....خليك جدع ولو نره في عمرك ياشيخ
ياسين....لا ياستي انا واط*ي😂
وهوب بتحدف اية الشبشب ساره كلبشت ياسين ف جه في...
ياسين....وانا ماااالي انا ياخالتي
اية....يووه بئا ما هي الي كانت ماسكه فيك انتقم منك اهي عندك اهي
ياسين وهو بيجري وراها...والله ما هسيبك يابني ادم براس بخاخه انتي
ساره....ياجدعان سيبوووني بئا🏃🏻♀️😂
نعمه....البت طهقت منكم😂
وهما بيجروا الباب اتفتح ودخل احمد....
ساره....باببااااااا اللحقنييي منهممم
احمد بفزع....ايه يابت في ايييه
ساره بعياط تمثيل....الست الي هي مراتك الي شكلها مرات ابويا ضربتني وابن اخوك كان بيجري ورايا وعاوز يضربني
ياسين....كداااابه والله ياعمي خالتي ضربتني انا بدالها
احمد...خلااص باااس انتو الاتنين😂
وقعدوا يضحكوا عليهم...
ساره ببرود....اخش بئا اغير هدومي وانتخلي ساعتين🙃
اية واحمد....هتشلنااااا
دخلت ساره ودخل احمد كمان يبدل هدومه ويرتاح شويه...
اية ونعمه بيحضروا الغدا وياسين قاعد على الجنبه وبيتفرج على Tv...
جت جمبه جيسيكا...
جيسيكا....انت فاضي تلعب وتعمل حاجات تافهة ومش فاضيلي
ياسين....كنت تعالي اللعبي معانا
جيسيكا...انا اللعب الحاجات التافهة دي وابئا عيله
ياسين....احترمي نفسك ياجيسيكااا احسنلك تمام وسايبلك المكان كله وراح على المطبخ...
ياسين....ماما انا داخل انام صحيني لما عمي وساره يصحوا تمام
نعمه....ماشي ياحبيبي
ودخل نام....
..................................🤍
عند نورا...
رجعت البيت ودخلت لمامتها...
نورا....ماما حبيبتي ازيك
حنان....بخير باحبيبتي
نورا....فين الاكل الي هاخده لحمزه
حنان....اهو ياحبيبتي قرب يجهز هو هيكلمنا لما يرجع البيت
نورا....ماشي ياماما
ودخلت بدلت هدومها بهدوم تانيه سريعه عشان لنا تروح لحمزه...
................................🎼
في مبنى المخابرات المصريه...
متجمعين الشباب مع حازم يوسف باشا...
يوسف...حمزه خلي حياه تسرع في المهمه عشان بأذن الله الشهر دا نكون قضينا عليهم
حمزه....حاضر ياباشا
حازم....في حاجات لازم حياه تاخدها وانت يا يونس الي هتبعتها بكره
يونس....ايه هي
يوسف....قن*بله دخان وبخاخ منوم
مراد....ليه
حازم....عشان طبيعي هي بقت في نص المهمه ف ممكن تقابلها صعوبات ف لازم يبئا معاها الحاجات دي
يونس....تمام يا باشا
حمزه....لحظه حياه بعتت تسجيل على الجهاز
يوسف...افتحه بسرعه
فتح التسجيل بتاع عاصم وسمعه الكلام...
يوسف....لازم حياه تعرف ايه الشحنه دي خليها تسرع ياحمزه لازم قبل 10ايام تكون معاها كل الادله
حمزه....تمام يافندم
حازم....اتفضلو انتو الاجتماع انتهى
حمزه ومراد ويونس تأدية التحيه....تمام يافندممم
وخرجه...
حمزه....وراكم حاجه تاني
يونس ومراد....لا خلصنا
حمزه....طيب يلا نروح البيت
وخرجه من المبنى وركبه عربياتهم...
في عربيه حمزه...
في الفون...
حمزه....انا راجع البيت يا امي
حنان....ماشي ياحبيبي
................................🤍
في فيلا يوسف الهواري...
حنان....يا نورااا
نورا....ايوه ياماما
حنان....خدي ياحبيبتي الاكل اهو ودي لأخوكي
نورا....حاضر ياماما سلام
وخرجت ركبت عربيتها ومشيت....
.............................&
في شقة حمزه...
دخله كلهم الشقه...
حمزه في المطبخ...يونسسس
يونس....ايوه
حمزه....هنزل اجيب بن قهوة وحاجات للبيت
يونس....ماشي
حمزه نزل...
يونس....هدخل اخد شاور
مراد....تمام
وفتح زراير القميص وكان داخل يبدل هدومه...
فونه رن من مامته...
مراد قام يرد وقعد شويه يتكلم معاها وبعدها قفل...
ولسه داخل الجرز رن وراح يفتح على اساس انه حمزه...
مراد....ايه ياحم**😳نورا
نورا بكسوف....ها خلاص خلاص
ولفت وشها...
قفل زراير قميصه وبعدها قال....خلاص خلاص قفلته
نورا لفتله...احم هو حمزه فين
مراد....بيجيب حاجات من تحت اتفضلي
نورا....لا لا خلاص هستنى هنا
مراد....يابنتي يون..
قطع كلامه خروج يونس..
يونس....نورا تعالي خشي واقفه ليه كدا
نورا...ها اه ماش...
قطع كلامها صوت رنة فونها...
كانت مامتها وردت...الووو
حنان....الو يا نورا بقولك نسيت اقولك مراد ويونس هناك
نورا....لا كتر خيرك منا قابلتهم ياحبيبتي😁
حنان....طيب متتأخريش يا حبيبتي
وقفلت...
يونس....ايه الي في ايدك دا يا نونو🙂
نورا....ملكش دعوة ياحشري 😂
يونس....بت عيب كدا ايه دا 🙂
نورا....فيل تاكل 🙂
يونس....اممم وشده منها وجري
نورا....والله عيلل
يونس...😜مالكيش دعوه
مراد....والله انكم اعيل من بعض😂
قطع كلامهم دخول حمزه من برا...
حمزه... سلام عليكم الله نورا انتي جيتي فكرتك هتتأخري
نورا.... جيت من ٥د بس كنت جايبه اكل يونس تولى امره😂
حمزه.... يلا الحمد الله على كل حاجه😂
نورا....انا همشي بئا
حمزه.... ماشي ياحبيبتي
وخرجت...
وكل الموقف دا كان في انظار متابعاها من ساعه ما دخلت...
...................................
🔥
عدا الوقت وجت الساعه 7بليل...
في بيت احمد الدمنهوري...
فون احمد بيرن برقم غريب...
احمد....سلام عليكم مين
يامن....وعليكم السلام يامن الهواري حضرتك فاكرني
احمد بتذكر....اااه اه فاكرك يايامن ازيك يابني
يامن...الحمد الله يا عمو حضرتك اخبارك ايه
احمد....الحمد الله يابني خير في حاجه ولا ايه
يامن....خير ان شاء الله والله هو انا كنت طالب من حضرتك طلب اتمنى تقبله
احمد....خير يابني اتفضل
يامن....انا كنت عاوز اجي اطلب ايد الانسه ساره...
احمد...**********
في نفس الشقه بس في البلكونه...
جيسيكا في الفون بصوت واطي..عمرو اسبقني في المكان انا جايه..
وقفلت ودخلت لياسين..
جيسيكا...ياسين ممكن انزل شويه
ياسين بتفكير
... ماشي متتأخريش
ونزلت وهو نزل وراها على طول...
وفضل ماشي وراها بالعربيه...
.....
................................🌬️
عند حياه...
عاصم....تاالين
حياه....ايوه
عاصم....انا نازل خدي بالك من البيت عشان مافيش امن هنا
حياه....حاضر يابيه
ونزل ...
........................
عدا الوقت والساعه جت 3الفجر وجه عاصم من برا...
طلع على طول على فوق على الاوضه الي ديما قافلها وحياه كانت بتراقبه...
كتب باسورد على الباب وبعدها بصمه والباب فتح ودخل..
حياه....ياااربييي طيب هعرف منين دلوقتي الباسورد داا
بعد شويه خرج وقفل الباب ورا..
عدا الوقت وجت الساعه 4...
دخلت حياه الاوضه براحه بطابع البصمات...
وفضلت تمشي براحه لحد ما راحت عند السرير...
كان نايم بعمق..
مسكت ايده ولسه بتطبع فجأة..
يتبع الفصل التالي: اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة: "رواية حياة ظابطة" اضغط على أسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق