رواية حياة ظابطة بقلم سما الحملاوي
رواية حياة ظابطة الفصل الخامس عشر 15
عدا يوم الجمعة عليهم بسلام وحمزة رجع شقتوا وجه يوم تدريب حياة...
📜📜📜📜...
حياة..صحيت الصبح س 10 وخدت شاور ولبست لبس رياضي بنطلون رياضي اسود عليه بلوزه سيموني وطرحة سوده ولبست كوتشي ابيض في سيموني رياضي وحطيت مرطب شفاه وخرجت كانت الساعه 11...
لقيت ماما بتحضر الفطار وبابا قاعد على السفرة ومراد نزل سارة كانت لسه خارجة من الاوضة راحة الجامعة...
صبحت عليهم وفطرنا بسرعه وسارة نزلت معايا وخدنا عربية بابا وصلت سارة وروحت انا التدريب...
دخلت شوفت حمزة واقف مستنيني...
حمزة....صباح الخير انسة حياة
حياة....صباح النور حمزة باشا
حمزة.....يلا نخش عشان التدريب
حياة....تمام يلا
ودخلنا وفضلت ادرب ل الساعه2وبعدها خدت استراحة...
حمزة.....تحبي تشربي قهوة
حياة....لا شكرا
حمزة... العفو
دخلت وسبتها هي واقفة في البلكونه بعد شوية دخلت...
حمزة.....انسة حياة مراد اتصل وعزمني وعزم يونس على عيد ميلاد انسه سارة وعزم كمان يامن واش ونورا
استووووووووب...
فكرة مراد هي ايه بتاعت البارت الي فات...
هو عزم حمزة ويونس وعزم يامن واش ونورا عشان هما كلهم صحاب و يبئوا شباب سوا وكمان خلى حياة تكلم هدى صاحبة سارة عشان تبئا معاها وهو اجر مكان في جنينة وكدا عشان يعملها عيد ميلاد كبير وطبعا اية واحمد موجودين وجايب لها هدايا كتير وحاجات هي كانت عاوزاها عشان هي من وفاة احمد اخوها مش بتعمل عيد ميلاد وفكرة العيد ميلاد الباقية هتعرفوها مع الاحداث 💙
عودةةةةةةةةةةة..........
....
حياة....اه انا لسه هكلم نورا
حمزة....ماشي هسيبك
ومشيت وحياة اتصلت على نورا...
حياة.....الووو ازيك يا صاحبي😂
نورا.....اه صاحبك الي ناسياها بقالك كتيرررر
حياة.....مقدرش يا قلبي
نورا.....حبيبتي
حياة.....معزومه على عيد ميلاد سارة انهاردة المكان*****
نورا.....طبعا عارفة حتى انا نازلة اجبلها هديتها دلوقتي وهاخد اش كمان
حياة.....حبيبتي متتعبيش نفسك
نورا.....بس يابت انتي... ايه انتي في التدريب
حياة.....اه وهقفل معاكي دلوقتي عشان زمان وقت البريك قرب يخلص
نورا.....اشطا ياقلبي باي
وقفلت معاها وبعدها بشوية دخلت ادرب وبعدها خلصت وروحت البيت اغير هدومي وروحت لمراد وماما وبابا المكان...
.....
عند سارة....
سارة.....ياهدى كفايا تعبت
هدى......خلاص اهو فاضل نص ساعة
سارة....نص ساعة على ايه
هدى بتوتر.....ها اه على ما اخلص يلا يلا بصي خليكي هنا هخش المحل دا اجيب حاجة واجيلك
سارة .....طيب
.....
عند حمزة....
حمزة.....يلا يانورا
نورا......يلا جيت اهو يلا هنعدي على يونس
حمزة......اه يلا
.......
عند يونس
يونس......يلا يايامن
يامن.....نفسي اعرف اجي معاكوا ليه
يونس......لأن مراد عازمك وكمان عاوز تبئا زينا سوا
يامن.....اوك طيب في هدية ندهلها
يونس......اه اش جابت هدايا كدا كدا هما بيتكلموا ممكن عرفت ذوقها
اش.....يلا يا ابية انا جهزت
يونس.....يلا
.....
سارة روحت وملقتش حد في البيت لقيت ورقة على التلاجة (سارة اللبسي الفستان الي في اوضتك وتعالي على مكان*******)
سارة.....ايه دا هما فين واتصلت على اخواتها ووالدها وولدتها ارقمهم مغلقة قلقت بس فكرت ودخلت لبست الفستان كان عبار عن فستان موف غامق في لمعه بسيطه حلو اوي على طرحة سودا وجزمه كعب سودا وحطت ميكب خفيف واعجبت بنفسها اوي ونزلت راحت المكان...
اول ما دخلت لقيت الدنيا ضلمه فضلت ماشية لقيت شمع على الارض من الجنبين في طريق مشيت في الطريق دا لحد ما وصلت ولقيت النور اشتغل وكلهم واقفين وقالولي هابي بيرزدايي..
جريت عليهم وانا فرحانه اوي...
مراد.....كل سنه وانتي طيبة ياروحي ايه رأيك في المفاجأة
سارة.....حلوة اوي ربنا يخليكم ليا
حياة....كل سنه وانتي بخير يا سروري
سارة.....وانتي طيبة ياقلبي
اية.....كل سنه وانتي طيبة يا قلب ماما
سارة.....وانتي طيبة يا احلى ماما
احمد.....كل سنه وانتي طيبة ياروح بابا
سارة.....وانت طيب يا حبيبي
وبعد كلهم ما قالولي كل سنه وانتي طيبة قعدنا وقطعنا التورته وكان عليها صورتي وبعدها قدمولي هداياهم...
مراد وحياة....بصي ياست سارة احنا جبنالك هدية متواضعة يارب تعجبك
فجأة جابو بوكس كبير وطلعوا منوا برواز كبير شكلو حلو اوي وفي صور ليا وانا صغيرة وصور ليا مع اهلي وانا كبيرة ولقيت بوكس متوسط في شكولاتات كتير حلوة وانواع معروفة وكمان عمليلي سلسلة فضة مكتوب عليها سارة بالأنجلش وجمبها قلبين مقفولين في بعض حلوة اوي...
مراد.....ها ايه رأيك ياستي
سارة جريت حضنتوا....احلى هدية في العااالم
حياة.....ربنا يسعدك يارب ديما
سارة حضنتها.....ربنا يخليكي ليا
وبعدها بابا اداني تيليفون موديل السنه وماما جابتلي هدوم كتير...
وحضنتهم...
هدى.....بصي هو انا لفيت ودوخت عقبال ما فكرت خدي
فتحت البوكس هو كان بين الوسط وبين الكبير فتحتوا لقيت برواز متوسط في صور كتير ليا انا وهدى وفي كمان برفيوم من النوع الي بحبوا
سارة جريت عليها حضنتها.....بحبك يا احلى صاحبة واخت
هدى.....وانا اكتر
نورا....بصي ياسطا انا عارفة انك شبهي اكتر من البت اختك ف جبتلك الصب دا وكان صب على شكل شنطه لونها بينك
نورا.....ومعاه الفلاشة دي عليها كل الاغاني الشعبي والتانية كل الرومانسي لعمرو دياب روقي
سارة حضنتها .....حبيبااااااي هههه
اش....بصي انا متكلمتش معاكي كتير بس انا عارفة انك بتحبي الميكب ف جبتلك علبة الميكب دي
سارة حضنتها .....حبيبتي كفايا انك فكرتي
حمزة....بصي يا سارة انا جبتلك الاير بودز دي يارب تعجبك
سارة....شكرا جدا تعبت نفسك
يونس.....انا بئا معرفتش اجيب ايه خليت اش تجبلي ف جابت شكولاتات كتير يلا هتنامي في الشكولاته هههههه
سارة.....ههههه شكرا تعبتوا نفسكم ياجماعه والله
يامن.....بصي اش بردوا خليتها تجيب هدية ليكي ف جبتلك ساعة
سارة.....شكرا جدا ليكوا ياجماعه بجد احسن عيد ميلاد ليا ربنا يخليكوا ليا
واتصوروا صور كتير سوا وبعدها روحوا
حياة .....يلا ياستي قعدتي 5سنين متعمليش عيد ميلاد اهو اتعملك احسن واحد
مراد....تعيشي وتفرحي ياقلبي
سارة.....ربنا يخليكوا ليا بقولكوا هو مين جاب الفستان الحلو دا
مراد شاور على حياة...
سارة....حبيبتي تسلميلي
حياة.....روح قلبي يلا بئا نخش نرتاح شوية
...........
عند حمزة في شقتوا بعد ما وصل نورا....
خدت شاور و بدلت لبسي وقعدت على السرير وافتكرت اليوم كامل وابتسمت ونمت
...
عند يامن.....
خدت شاور وبدلت لبسي وقعدت على المكتب اشوف شوية ورق في الشركة وبعدها روحت قعدت على السرير وافتكرت اليوم وافتكرت سارة واد ايه هي عسولة خالص باين اعجبت بيها ولا ايه
يتبع الفصل التالي: اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة: "رواية حياة ظابطة" اضغط على أسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق