Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية عشقتها الفصل الرابع عشر 14 بقلم ريماس إبراهيم

  رواية عشقتها بقلم ريماس إبراهيم 


رواية عشقتها الفصل الرابع عشر 14


في المطار 
الكل بصدمه انت 
احمد ببرود ايوه انا كنتا متوقعين مين يقدر غيري
محمد ايه التهريج ده متجوز مين 
احمد مانا قلتلك ياعمي مريم 
وفاء انت اتجننت متجوزه ازاي اذا احنا ابوه وامها منعرفش ولاهي(بقلم ريماس محمد) 
مريم كل ده واقفه ومصدومه ومش مصدقه البيحصل 
وعمر بيدعي يكون ده كابوس ومش مصدق 
احمد ببرود ازاي دي بقا تساله جدي فيه علشان انا مش فاضي اشرح انا عريس بقا وهاخد مراتي وجدي يشرح ليكم 
احمد وهو متجه لي مريم 
مريم بصوت عالي وعصبيه مراتك في عينك انامش  مراتك فاهم 
احمد بعصبيه خفيفه صوتك مايعلاش  تاني فهما ويلا علشان نروح 
مريم يلا ايه ونروح فين انت اهبل يابني انا خلاص الطياره فاضل عليه اقل من نص ساعه علشان كده خلص الفلم الهابط ده ومشي من هنا 
احمد هوانتي ليه مش، عايزه تفهمي ان خلاص ياقلبي مفيش سفر انسي 
مريم بعصبيه بقلك ايه انا خلاص اتخنقت منك افهم انا متجوزتكش ولم بقا الدور وخلع من هنا 
احمد بقرف الم وخلع ايه الاسلوب ده ده انتي تحمدي ربنا وتبوسي ايدك وش وضهر علشان اتجوزتك 
مريم نعم ياعمر 
عمر هوانا فتحت بقي 
احمد ومريم في صوت واحد اخرس انت دلوقتي 
احمد يلا قدامي 
مريم يابني افهم انا مسافره 
احمد افهمي انتي علشان انا ابتديت ازهق مفيش سفر 
مريم ماتقول حاجه ياجدي ساكت ليه 
احمد هوهايقول بس في البيت وشد مريم من ادها ومشي 
تسريع الاحداث
محمد ووفاء حوله يمنعه بس من غير فايده 
محمد ممكن تفهمني يابابا في ايه وايه البيحصل ده 
الجد في البيت هافهمك كل حاجه وكل مشي 
مريم احمد سيب ايدي انا مش فهما حاجه وانا متجوزتكش افهم 
احمد انتي، مراتي رضيتي بده اولا وركبها العربيه تحت مقومتها ومشي وطول الطريق مريم مابطلتش زعيق 
واخيرآ وصلوا البيت
مريم مرديتش تنزل احمد نزل ومسكه من اديه وتخله البيت غصب عنها 
مريم انت يابنادم سيب ايدي 
احمد اخرسي بقا صدعت منك 
مريم بصوت عالي سااااااابني 
احمد بعصبيه وصوت علي اخرسي خاالص فهما ووعي تاني مره صوتك يعلي عليه لوصوتك علي تاني صدقني مش هاخليكي تعرفي تنطقي تاني فهما
مريم خافت نبرة صوتوا وسكتت 
الكل نزل علي صوت احمد العالي 
دعاء امه خير يااحمد صوتك عالي كده ليه ومريم رجعت ازاي مش هي سافرة 
احمد وهو بيبص لي مريم لا مفيش سافر
ساره بتسرع وليه ان شاءالله 
احمد بص نظر ليها نظره اخرصتها 
ساره بتوتر اصدي يعني مش كانت مسافره 
ياسمين انت مابتردش ليه يابيه وماسك مريم كده ليه
مريم كانت بتحول تفك اديها من ايد احمد المسكها باحكام 
احمدبي عصبيه بطلي فرك يازفته 
مريم سيب ايدي انت مسكني كده ليه 
ساره متسبها ي احمد مسكها ليه كده هي هاتجري 
احمد متدخليش احسن ليكي
دعاء فهمنا ياابني في ايه وعمك ومراته فين 
احمد طلع وهوماسك ايد مريم ومردش عليهم وعما طلع وراه
دعاء يابني رد عليه 
احمد فتح اوضة مريم ودخله تحت زعقها وقفل الباب بي المفتاح من برا 
مريم افتح الباب ده انت باي حق تحبسني كده ماشي يااحمد ان موريتك 
دعاء افتح الباب ده يااحمد وطلع البنت وفهمنا في ايه 
احمد بعصبيه اسمعوا انا مريم مراتي انا اتجوزتها ومحدش يسال اي حاجه جدي لمه يجي  هايشرح ليكم  والحد مايجي مريم هتفضل في اوضتها ومحدش، يحاول يفتح ليها واله اقسم باالله الزعلوا مني 
ساره مراتك ازاي وانا يااحمد ابقا ايه 
احمد بكل برود ام ابني الفي بطنك مش مكفيكي ده 
ومشي وسبهم كلهم تحت الصدمه 
مريم من جوه مراتك في عينك انا مش متجوزااك
الجد وصل تحت ولكل اجمع ومستني تفسير 
محمد هايابابا سمعك بنتي اتجوزت ازاي من غير مانعرف ولاهي حتا تعرف 
الجد احمد مريم فين 
احمد فوق هاجبها 
وفاء، وتجبها بصفتك ايه انا هاندي بنتي 
احمد اقعدي يامرات عمي انا هاروح احيب مراتي بصفتي جوزها 
الكل انصدم من البرود البيتكلم بيه 
احمد طلع وفتح الباب مريم كانت قعده علي السرير بتاكل في نفسها وكانت لبسه بجامه سمره ستان 
مريم انت ازاي تخش كده من غير ماتخبط
احمد ببرود وهو بيبص عليه بحب برحتي اوضت مراتي وانا حر
مريم برحتك في عينك 
احمد بت لسانك طول اوي وبقا عايز قص
مريم والله وانت بقا الهاتقصه 
احمد ان شاءالله 
مريم عايز ايه 
احمد بجراء عايزك 
مريم احترم نفسك 
احمد بضحك علي كسفها وشكله هههه 
طب يلا جدي عايزنه تحت 
مريم تمام ولسه هاتطلع من الاوضه لقيت المسكها من قفاها نهار الي خلفوكي اسود النهارده
 
يتبع الفصل التالي: اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة: "رواية عشقتها " اضغط على أسم الرواية
reaction:

تعليقات