رواية حب من بعد انتقام الفصل السادس بقلم اسراء أشرف
رواية حب من بعد انتقام الفصل السادس بقلم اسراء أشرف
ونزل وهيا راحت اتجاه الاوضه الاتقتلو فيها ومن سعتها مقفوله وكل شويه تطلع خطوه لقدام وترجع خطوه لورا لحد ما جمعت قوتها ودخلت الاوضه وفتحت النور وفضلت بصه عليها وهيا كل حاجه فيها زي ما هيا من سعتها الاوضه دي اوضة بابها وممتها وهما اتقتلو في اوضتهم فتحت الدولاب بدور في علي اي حاجه وعامله تدور مش لقيا وهيا بترفع اللبس لفوق وبور في صندوق وقع في الاوض
تارا بشك : ياترا في اي الصندوق ده اما افتحو
وفتحتو لقتو فيه صورة طفل صغنن شبها شويه ولقت في ورق مكتوب فيه....
يابنتي انتي ليكي اخ عشان انا كنت متجوز واحده قبل امك وكان عاندنا طفل وبعدين طلقتها لانها باعت كل ثروتي وخانتيني وكتبت كل حاجه ب اسمها وبعد ما طلقتها خدت اخوكي وهربت وانا بدور علي اخوكي قبلت امك واتعرفت عليها وحبتها وبعدين حكتلها ع كل حاجه واتجوزنا وانتي جيتي فا دروي علي اخوكي يا بنتي دروي ع اخوكييي
كل ده تحت صدمة تارا من الكلام المكتوب
تارا وهيا مصدومه : ايه ده يعني انا عاندي اخ طب هوا ازاي مدروش عليا وهوا عارف ان بابا وماما ماتو مش المفروض يدور عليا عشان يبقا معايه بدل ما انا لوحدي مش المفروض الاخ سند فين ده ولا مره لقيتو معايه
فاقت من صدمتها وبدئت تدور ع حاجه تانيه ف الارض وهيا ماشيه بتدور لقيت نفسها داست ع حاجه نزلت ع الارض لقتو موبايل فتحتو لقتو فيه صورة واحده وواحد محطوطه خلفيا خدت الموبايل والصوره والورقه وطلعت برا وقفلت الاوضه وعامله تحاول ف بسورد الموبايل عشان يتفتح مش عارفه وباين عليه موبايل غالي ايفون رنت علي تميم
تارا :الو ياتيمو
تميم : ايوه يا ترتر عامله اي
تارا : الحمدالله
تميم : ارغي ها رنه ليه مش بترني الا لما تكوني عايزه مصلحه يا خرتيت
تارا : بص انت طبعا ليك في التكنولوجيا جدا مش كده
تميم بكل فخر :طبعا
تارا :طيب يعني لو فيه موبايل كده عايزه افتحو بس مش عارفه البسورد تعرف تعملو
تميم :نوعه اي طيب
تارا وهيا بتلف ف الموبايل :ايفون تقريبا واي 7
تميم :اممم الايفون صعب انو يتفتح
تارا :هوا في حاجه صعبه عليك بردو ياتيمو
تميم :يابت بس متتعفنيش
تارا:ههههه يعني هتفتحو
تميم :ياست ابقي عدي عليا في المحل وابقي هتيه ونشوف نتصرف
تارا :اشطا باي
تميم:باي
تارا : اي الزهق ده انا هروح انزل الشركه
في شركة السوفي
مالك :يله يارهف عشان نروح الميتنج
رهف بدل :جاهزه يا مستر مالك
ودخلو الاجتماع...
الايطالين بيتكلمو
رهف ميلت علي مالك
رهف :بيقولك هياخد النص في الارباح
مالك :قوليلو لا30% بس من الارباح وده اخري
رهف بلغت الاكلام وبعدين ميلت عليه :بيقولك لا النوع ده من السيارات لسه منزلش في اي مكان وانت اول حد هتنزلو
مالك: متتصرفي يا رهف في اي اتعملي معاهم كلميهم عني وعن انجازاتي مالك:فينك ياتارا بتمشي الشغل ده خليت الاجتماع الفات يمشي علي انو ياخد ٢٠٪ من الارباح
رهف اتغاظت وقالت للأطالين : مستر مالك بيقول لحاضرتكو انو مينفعش النص
الاطالين :لا ده العاندي وفي مليون حد يتمنا الثفقه دي بعد اذنكو وكان قايم دخلت تارا المكتب
تارا ب ابتسامه :رايحين فين بس
المترجم بتاع الاطالين : الثفقه ما راح تم
تارا :لي بس اقعدو كده ونتفاهم
المترجم : احنا بدنا النص ومالك باك مانو موافق
تارا : طب اتفضلو بس
مالك مبسوط اوي من تارا ورهف هتنفجر غيظ
تارا ب الترجمه : حضرتكم عايزين كام في الثفقه
الايطالي ب الترجمه : عايزين النص
تارا ميلت لمالك :انت موافق ع النص ولا شيفو كتير
مالك ب ابتسامه : بصي هوا انا شيفو كتير
تارا : طيب تمام
تارا ب الترجمه : طب انا هقولكم ع اقتراح
الايطالي ب الترجمه : اتفضلي
تارا ب الترجمه : احنا ممكن الثفقه دي نقلل من النسب الانتو عايزنها والثفقات الاقل من كده هنمشيلكو السعر فيها شويه
الايطالين بدءو يبصو لبعض وبيفكرو
المترجم : هوا بيقول لحضرتك تمام اقراح موافق بس مش اقل من٤٠٪
مالك بص لتارا انو موافق ع السعر
تارا ب الترجمه وجهت كلمها للاطالي : طيب ب ان اقتراخي عحبكو بعني شغلي حلو مشوها ٣٥ ٪ عشاني انا ينفع
الايطالي وهوا مبسوط بلترجمه : موافق
تارا طيب علي خيرة الله
تارا :لا استنو رايحين فين ده مستر مالك عزمكو هنا بناسبة انكو لاول مره تتعاملو مع بعض وخبطت مالك في ايدو صح ولا اي يا مستر مالك
مالك : اه اكيد ومبسوط اوي من تارا
مالك ميل ع ودن تارا :مشيت ع ٤٠٪
تارا ب ابتسامة فخر :٣٥٪
مالك مبسوط من٧ا وفخور بيها : ليكي مكفئه
تارا :شكرا يامستر مالك
وكل ده تحت نظرات رهف الهتنفحر غيظ
... وفي بيت دكتور مصطفى...
مصطفي :جنى اااااا
جنى بصوت عالي :ايوه يادرش
مصطفى :تعالي عوزك
جني : طاااايب
وطلعتلو الاوضه مصطفى بجديه : في واحد زميلي في الجامعه متقدملك
جني :لا يا مصطفى انت عارف اني مش عايزه اتجوز ب الطريقه دي
مصطفي :طب شوفيه الاول
جني: لا يامصطفي مش عايزه اتجوز ب الطريقه دي سبني علي راحتي
مصطفى: طايب اليريحك
...... في بيت الاء...
الاء قاعده في اوضتها وبتفكر
الاء : يعني تارا من وهيا طفله ابوها وامها ماتو قدمها مقتولين وعايشه لوحدها كده منغير ما تخاف والناس بتأذيها ب الكلام كل شويه... قعدت تعيط ع صحبتها كتير لحد ما نعست ونامت
(الاء علييييي بستيي😂😂😂😂😂خلتهالك تعيط اهو مش حرماكي من حاجه عديي الجمايل 😉😉🤌🏻😂😂😂)
تارا. هيا طلعه من الشركه عشان تروح وماشيه ووصلت لطريق فاضي
ولد : يامساء الاناناس علي قلبي يا ناس
تارا ماشيه ومش بتبصلو
الولد ٢: ده العمر لحظه والحلوفه مش ملحظه
تارا ماشيه ومردتش عليه
(وربنا ياتارا انا لومكانك كنت اديتو علقه موتو فبها وقولتو حطلها قطره وسبها فطراا😂😂😂😂😂👏🏻)
وجاي جمبها لقه حد بيمسكو ونزل فيه ضرب لحد ما اغمه عليه ف الارض وبقا شبه مايت
: انتي بتمشي لي في شارع مفهوش ناي عايزه تتعكسي يعني
تارا بعصبيه :بقولك اي ياكريم انت مالك مخيلني كده ليه ورايا في كل حتا انا امشي ف الشارع اليعجبني
كريم بعصبيه : ولما حد يطلع عليكي زي دول في شارع زي ده تعملي اي يا استاذه
تارا بعصبيه :متشغلش بالك ع العموم شكرا ومشيت
وكريم شدها من ايدها :هوا انا قولتلك تمشي
تارا :وانا استأذنك ليه ان شاء الله
كريم : شدها من ايدها اركبي
تارا : مش هركب
كريم بعصبيه : قولت اركبي
تارا :وانا قولت مش ركبه
كريم راح شلها ودخلها العربيه وقفل الباب وركب ومشي ب اقصه سرعه
تارا بعصبيه :اي العملتو ده هوا ب العافيه ماقولتلك مش هركب
كريم :وانا مش بعيد كلامي اكتر من ٣مرات
تارا : طب نزلني
كريم :لا
تارا : قولت نزلنييي
كريم بصوت عالي جدا:قولت لاااااااا
تارا اتخضت جامد لانها عاندها فبيه من الصوت العالي فضلت بتنهج وقلبها يوجعها راحت اغمه عليها علي كتفو
كريم :اي يابت التهزيق ده جاي تنامي ع كتفي وانا شتمك وبعدين نامت مره واحده كده ليه ارنب قاعد جمبي ياست اعدلي نفسك
كل ده ومافيش اي صوت راح وقف العربيه وقعد يخبط ع وشها
كريم بخضه : فوقي اي في اي اي الحصل
كريم جري ب اقصه سرعه ع المستشفي وشلها ونزل بيها
الدكتور اهلا كريم باشا
كويم بعصبيه : انت لسه بتقول اهلا وزفت اخلص اكشف عليها
الدكتور : طب دخلها الاوضه دي
دخلها وطلع برا والدكتور دخل وقفل الباب
وبعد دقائق طلع الدكتور
كريم بخضه : ها ملها
الدكتور: مافيش بس هيا اتخضت جامد وهيا عاندها فبيه
كريم افتكر لما عله صوته وهيا اتخضت راح حط ايدو ع وشو ويأنب نفسو : طيب هيا صحيت
الدكتور:اه صحيت تقدر تتفضل
كريم دخل :ها عامله اي دلوقتي
تارا :تمام
كريم بهزار :ياست ده انتي طلعتي بسكوت خالص عشان عليت صوتي شويه يغمه عاليكي
تارا: بقولك اي متتريقش اوعا كده من وشي عشان امشي
كريم : اهدي يا حجه تمشي فين انتي لسه تعبانه
تارا وهيا بتزيحو من دراعو :باعم اسكت قال تعبانه قال وطلعت باره
كريم :مجنونه وربنا
وطلع ورها : استني يابنتي يابت استني هفضل اجري وراكي مركبه سواريخ ف رجلك
تارا طلعت برا النستشفي
كريم :متعليش صوتي وتخليني ادخلك بلعافيه ادخلي يالله العربيه من سكات
خبطت برجلها ف الارض وركبت وثناء الطريق : مش تقولي ياست انك بسكوت كده
تارا : مش بسكوت علفكره خليك في حالك
كريم :خلاث خلاص ياست ها بيتك فين
تارا:في الشارع الجاي ده يمينك
كريم بهزار :ها هتسبيني بكام ولا احسب اهلك لما اوصلك
تارا بهدوء: معنديش اهل شوف انت عايز اي وهديهولك
كريم حس بنغزا في قلبو من كلمها ولعن نفسو انو قلها كده : ياست بهزر معاكي
تارا :طيب
كريم :مااالك ياشرشوحه يعني سكتي كده
تارا :شرشوحه في عينك
كريم :احمم لا انا كده اطمنت
تارا : نزلني بقا هنا
كريم : لا يست هكمل جميلي وهوصلك للبيت
تارا : طب انجز
ووصل الشارع
تارا :بس هسا العماره دي
كريم نزل من العربيه وبص على البيت وحاسس انو جه هنا قبل كده بس مش فاكر السبب
تارا : يلا سلام شكرا
كريم : تارا
تارا :اممم
كريم :هوا انتي في الدور الكام
تارا :6لي
كريم : اممم طيب يلا خلي بالك من نفسك سلام
تارا بتوهان : اخلي بالي من نفسي هوا مالو الواد ده
فاقت من شرودها وركبت الاسانسير وطلعت
في مكان تاني
تالين : مامي بعد الكورس هروح اعمل فتو سيشن عاند واحد لسا فاتح جديد بيقولو حلو اوي
كريمه : طيب متتأخريش
تالين : حاضر يامامي
انتهت من الكورس وراحت تعمل الفتو سيشن
سليم : يله اقعدي هنا وبصي للكاميرا وشدي نفسك لفوق
تالين : اوك
سلم :يله الصوره التانيه اقفي كده وحطي ايدك ع وسطك
تالين حسيت منو بحركات مش لطيفه ضربتو بلقالم على وشو : انت مجنون... ومشيت جري
مالك في الفون : عايزه تجبلي معلومات عن كل القولتلك عليه ده في أقرب وقت
المجهول : تمام يافندم
يتبع الفصل السادس كاملا اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع الفصول الرواية "رواية حب من بعد انتقام" اضغط على اسم الرواية
..
ردحذف