رواية حب من بعد انتقام الفصل الرابع بقلم اسراء أشرف
رواية حب من بعد انتقام الفصل الرابع بقلم اسراء أشرف
تارا بخضه : انت
كريم ب ابتسامه شريره :اه انا في حاجه
الاء : هوا ايه الانت وانا انا مش فاهمه حاجه
تارا : استني انتي
الاء: طاايب ياستي مسانيه اهو
تارا : لو سمحت ده مكنا
كريم : ليه هوا انتي حجزه المكان
تارا بصيت ل الاء: لا مش حجزه بس احنا بنقعد هنا علطول
كريم : امممم الكلام ده ميشغلنيش
تارا بعصبيه : بقولك اي هوا اليوم مش نقصك مش هيبقا صبح وليل
كريم بعصبيه : اتكلمي ب ادب واعرفي بتكلمي مين
تارا بسبات : عارفه بكلم مين ومش هتتكبر عليا ولو عليت عليا معنو مستحيل مش هتعلا علي ربنا فا متعملش الشويتين دول عليا عشان متندمش تمام
الاء بصوت واطي: اهدييي متوديناش في داهيه
كريم : تندمي مين
تارا : اندمك انت اي مستغرب لي بقولك اي انا همشي بس همشي بمذاجي عشان مش نويه اعطل نفسي عشان امثالك.. وشدت ايد الاء وقعدو ع طربيظه تانيه وكل ده تحت نظرات كريم الكان هينفجر غيظ
الاء : اي يابنتي العملتي ده مكنش ينفع ترودي عليه بشكل ده
تارا : بقولك اي سيبك منو عشان متعصبش واعمل اكتر من كده
الاء بصوت واطي : اكتر من كده؟ هتموتي الواد انا عارفاكي
تارا : بتقولي حاجه
الاء : ها لا مبقولش ها بقا
تارا : اهو ده الكنت هحكيلك عليه
الاء :تحكي اي
تارا : بصي ياستي....
في قصر مالك السوفي
مالك : بقولك اي ياجدو هما بابا وماما لي مرجعوش لدوقتي هما لدرجادي مش بيحبونا مش يسألو علينا حتا
السوفي بربكه : بص يابني الله اعلم عشان مظلمش حد بس هما مش هيرجغةعو تاني
مالك بزعل : ازاي يعني مش هيرجعو تاني هما مش بيحسو مش كفايه كريم الجتلو عفده نفسيه ومنعزل عن العالم ده
السوفي : بلاش نتكلم في حاجات مش ب ايدنا
مالك بعصبيه :اممم هنفضل نقول مش ب ايدنا كده كتير طيب تمام ومالو انا طالع
السوفي : مالك مالك
مالك سابو وطلع اوضته
السوفي :يرتني يابني اقدر اقولك ع الحقيقه
مالك في اوضته وعامل يخبط ب الكوره في الارض وينططها
مالك : يعني اي يعني يبقا عاندي ام واب وسبنوي من صغري من وانا عاندي 10سنين ومسألوش عني ولا قالو سبب غيابهم
فلاش....
مروه : يلا يا امجد لم الشنط بسرعه
امجد : بلم اهو
مروه : طب انجر عايزين نلحق اول طياره
مالك بدموع : مامي انتو هتسبوني وتمشو
مروه : لازم يا مالك لازم
مالك بدموع :بابي انت كمان هتسبني
امجد : لازم نمشي
كل ده تحت نظرات كريم المستخبي ورا الباب ووشو مليان دموع
مالك بدموع : يعني انا هبقا لوحدي يعني مش هيبقا عاندي ام واب
مروه وامجد كأنهم مش سامعين الكلام ونزلو يجرو ب الشنط ع السلم
مالك اخد كريم في حضنو
مالك بعياط: خلاص ياكريم هنبقا لوحدينا هيمشو ويسبونا
كويم بيعيط وساكت
مالك بجديه : بقولك اي يا كريم انا معاك اهو واي حاجه عوزينها هنقول لجدو وانا معاك اهو مش هنحتجلهم السبونا ومشيو دول
كريم بدموع : طب وانت مين معاك مين
مالك بص لاخو وحضنو وعيط
باااك.....
مالك مسح دموعو :لازم اعرف ليه مشيو ولي مرجعوش
في الكافيه عند تارا والاء...
تارا بنفاز صبر : وباااس ياست ده كل الحصل
الاء بسرحان :اممممم طب انتي كنتي بتلفي ف الورق لي كان فيه اي الورق
تارا بعصبيه : ده كل الهامك
الاء ببرود : يوه مش افهم
تارا بعصبيه : لا ياست متفهميش متفهنيش يا الاء متشلنيييش
الاء :خلاص خلاص ياست
تارا :اوووف
الاء بغمزه : بس الواد ملوكه ده طلع واقع في حبك ياجميل
تارا بعصبيه : يااااابت
الاء :خلاص خلاص مش عارفه مالك عملينلك عمل تكرهي الرجاله ولا ايي
تارا بعصبيه : يابت اسكتي
ولد : اي القمر ده بس
تارا لفت وشها : نعم
الولد بغمزه : بقول اي القمر ده وبيشدها من ايدها متيجي ترقصي معايه
تارا شدت ايدها وبصوت عالي : ترقص مع مين ياحيواان انت
الولد :الله الله مالك ياجميل حمش كده ليه
تارا بعصبيه وبصوت عالي :بقولك اي ياقظر انت امشي من وشي احسن اندمك
الولد ببرود :وان ممشتش.. وفي نفس الثانيه اخد بوكس جامد في وشه ونزل فيه ضرب
كريم وهوا بيضربو :مش قالتلك امشي يبقا تمشي
الولد بتعب :خلاص خلاص ياباشا.. وفي ثانيه الا ثانيه كان جري من وشه
الاء :شكرا لحضرتك... تارا ساكته ومش بتتكلم
الاء خبطتها في ايدها :متقولي حاجه
كريم ب ابتسامه : لا ولا اي حاجه.. ومشي وسبهم
الاء : اي يا حيوانه انتي مش تقولي حاجه للواد
تارا بتوهان :اقول اي يعني
الاء ببرود : بقولك اي امشي يابت... ومشيو وكل واحد روح بيتو
الاء قلعت الجزمه ومسكتها في ايدها وبتتسحب وهيا داخله وفجئه
حامد :الااااء
الاء رمت الجزمه في الارض وبلعت ريقها :نعم يا بابا
حامد : هوا ده الساعه ساعتين وهاجي علطول الساعه في ايدك كام
الاء وهيا بتاخد نفس :10يابابا
حامد :وانتي نازله الساعه كام
الاء : 5يابابا
حامد : وفي حد يقعد كل ده منغير شاي سيباني قاعد كل ده منغير كباية شاي
الاء وهيابتتدربو ع كتفو : ياشيخ وقعت قلبي
حامد بهزار: طب الحقس قبل ما يقع
الاء بسبات :انا دالخه اغير هدومي عشان اعملك الشاي
... في بيت تارا..
تارا وهيا بصه للبرواز : طب انا عايزه اي حاجه عشان اعرف انتقملكو
فلاش...
محمود : لا ارجوك بلاش مراتيي سيبها
الشخص : اممم كده كده هتموتو انتو التنين ها تحبو ابدء بمين الاول
عايده بدموع : ابدء بيا انا
محمود :لاااااا انا جاهز
وفي ثانيه الا ثانيه التنين اضربو ب السلاح مع بعض
وكل ده تحت نظرات بنوته صغيره ورا بابا اوضتها
الشخص جري هوا والمعه
وتارا جريت ع بابها ومامتها
تارا بعياط غزير : لا متسبونيش يا بابااااا رود عليا يا مامااااا
بااااك...
تارا وهيا بتمسح دموعها : انا لوحدي في بيت لوحدي زي ما انتو شايفين وربنا المقويني بس انا هعرف اخد حققم ايوه صح افتكرت الاوضه المقفوله دي وراحت عاند الاوضه عليها تراب كتير وقفل الاوضه دي لازم تتفتح بكرا الصبح هجيب حد يفتحها وهعرف كل حاجه...
في قصر مالك السوفي...
مالك في الفون : ها جاهز
المجهول :جاهز يافندم دقيقه ويكونه عاند حضرتك
مالك : تمام
الباب خبط والسوفي فتح اول ما فتح لقه اللوان بدره بتتحدف عليه
السوفي بضحك : اي ده
مالك وهوا نازل من علي السلم :عيد ميلادك يا جدو خليتهولك عيد اللوان زي الهندي اهو عد الجمايل
السوفي بدموع حضنو : حبيبي يا ابني
كريم : بس بس استنا مش لما تشوف هديتي الاول
السوفي بتحمس : اي عامل اي
كريم : ادخل
سوربي اللهيا زويا : كل عام وانت سالم
السوفي دمع من الفرحه : اي ده انا شيفها بجد قدامي ده بجد
كريم بفخر وبهزار : حصل ياجدو حصل
السوفي حضنو : ياروحي انت
وبدئو يلعبو مع بعض ويرمو الالوان علي بعض وفي لحظه جه تلفون للسوفي ووقف علي جمب ب الموبايل
مالك بضحك وهوا بيجري : لالالا بلاش يا كريم عيني هيدخل فيها اللالوان ولما
كريم بضحك : ولما تودوني المستشفي ويسألوك بسبب اي تقولهم بسبب اني رميت في عينه اللوان
وكلهم ضحكه وسقفو ع ايد بعض
مالك لاحظ غياب جدو وراح يدور عليه ولقه
السوفي في الفون : بقولك اي متحولش ترجع تاني ولادك مش محتاجينك خلاص وخليهم فكرينك ب حاجه حلوه بدل ما يعرفو ان ابوهم وامهم قتالين
الخبر وقع علي مالك زي ما يكون نزل نيزك علي راسو وكل البيدور في دماغو :معقول ده بجد معقول ابويا انا قاتل معقول وبدء يدمع وبعدين مسح دموعو وكأنه مسمعش حاجه
مالك ب ابتسامه اصتناعيه: جدو
السوفي قفل المكلمه بربكه : ا ايوا يا ابني جاي اهو
كريم حدف عليهم اللوان يله ياجدو وبدئو يرقصو ع الطبله الهنديه وبعدين دخل في عيون كويم اللوان
كريم : يا جماعه انا طالع الاوضه اغسل وشي وجاي
وطلع وبعد ما طلع من الحمام وبينشف وشه
مالك دخل لكريم الاوضه وحضنو
كريم : في حاجه يا مالك
مالك بدموع :كريم
كريم :ايوه
تعليقات
إرسال تعليق