رواية حب من بعد انتقام الفصل الثاني بقلم اسراء أشرف
رواية حب من بعد انتقام الفصل الثاني بقلم اسراء أشرف
وفي صباح يوم جديد..
في قصر مالك السوفي..
مالك صحي من نومه الساعه 8صباحا ولبس بدله كحلي فخمه جدا وجزمه كحلي من نفس براند البدله وساعه بيضاء وظبط شعرو بشكل يسحر اي حد يشوفه وحط من برفانه الخاص بيه ونزل
مالك : صباح الخير يا سوفي
السوفي : صباح النور يا ابني
مالك : جدو
السوفي: ايوه يابني
مالك : هوا كريم مش هيفطر معانه ولا اي
السوفي بحزن : والله منا عارف يابني
مالك : طب انا هروح اشوفه
السوفي : اتفضل يا بني
مالك : كيمووووووووو يا ولد يا كييمووووو.. ودخل وفتح الاوضه شافو قاعد بيرسم وحاطط هاند فري
مالك بصوت عالي يهز القصر: كريييييييييم
كريم شال الهند فري بهدؤ
كريم : ايوه
مالك بهزار مضحك: استغفر الله العظيم مش عارف القيها منك ولا من ام محسن عايزين تجبولي احتقان ولما يغمه عليا وتودوني المس..
كريم : المستشفي ويسألوكو جالو الاحتقان ازاي تقلولو بسبب انو كان بينادي عليا انا وام محسن
مالك بكسوف مضحك : اححمم
كريم : خلصت
مالك بهزار : اه الفقره خلصت
كريم : اي بقا عايز اي
مالك بهدؤ : مش هتنزل تفطر معانه
كريم ببرود : لا مينفعش
مالك : مينفعش ليي
كريم: مينفعش انزل واسيب الرسمه
مالك بضحك: اوووه الرسمه هتخاف وتزعل منك وتقولك (بصوت بنات) يا حيوان سبتي لوحدي عشان الاكل يا ابن الك... ب
كريم بجديه : مش بهزر مينفعش عشان لو سبتها مش هعرف اكمل الرسمه ولا اعرف مكان ما هبدء
مالك برفعت حاجب : امممم يعني مش هتفطر معانه
كريم بهدؤ: اه خالي ام محسن تطلعلي الفطار هنا
مالك بصوت بنات : لا يا حبيبي ام محسن بتفطشر تحت نقولها سيبي فطشارك عشان طلعلم انت فطشار
كريم ببرود : بقولك اي يا مالك عايزين تطلعو الفطار طلعو مش عايزين يبقا اطلع برا بقا عشان اكمل الرسمه
مالك بصوت بنات : يا حيوان عايز تخرجني من حياتك بعد ما عشمتني بيك وغدرة بيا ايهئ ايهئ بصوت هاني رمزي ف غبي منه فيه... عشمنييي بيه وغدر بيا حببني فيه وسبني ياماااا
كريم ب ازعاج : مااااالك اطلع بوا خليني اكمل الرسمه بقا
مالك بزعل اصتناعي : طيب يا اخويه انا قولت اجيبك تفطشر معانه... مع السلامه يا حبيبي
وخرج من اوضته ونزل تحت
السوفي : ها هينزل
مالك بهدؤ: لا يا جدو
السوفي بحزن : طيب يابني
وقعدو وفطرو
مالك وهوا بيلبس بليز البدله : يله ياجدو باي عايز حاجه
السوفي ب ابتسامه : لا ياحبيبي ربنا يستر طريقك
مالك وهوا ماشي : يارب يا جدو
وفي بيت تارا الشفعي...
المنبه بيرن وهيا بتفصلو لحد ما صحيت
تارا : ايييي ده محدش عارف ينام اما انت منبه زب.... اي ده الساعه 9الا 10 ولسه ملبستش
تارا خبطط ع جبهتها : ينهار ابيض اخرت اري اروح اللبس
وطلعت تجري وقعت الفشار الكان ع رجلها وخبتط ع جبهتا وبعدين كملت للأوضه وفتحت الدولاب
تارا : امممم اللبس اي بقا
خلاص هلبس ده... وبعد عدتة دقائق حلصت لبسها ولبست بنطلون اسود ضيق وعليه بلوزه قصيره من اللون الابيض ولبست كوتشي ابيض وشنطه سوده وجميله اوي وفردت شعرها الاسود الطويل وحتط بعض من الميك اب بسيط وبقا شكلها قمر ونزلت تجري وركبت تكسي ووصلت الشركه ودخلت وقعدت لحد ما ينادو ع اسمها
..... وبعد مرور وقت
سكرتير احمد : تارا محمود الشفعي
تارا وهيا بتقوم : ايوه انا
السكرتير : اتفضلي في مكتب احمد باشا
تارا : حاضر.... تك تك تك
احمد : اتفضل
دخلت تارا وقعدت
تارا : اتفضل حضرتك ده الملف بتاعي
احمد اخدو وقعد يبص فيه وبلف ب الكرسي وعجبو
احمد : اممم حضرتك ف جامعة السون ولسه بتدرسي لي جايه تشتغلي
تارا ب ثقه : احم احم حضرتك انا بسرف علي نفسي عشان بابا وماما متوفين
احمد : امممم.. طيب هسألك شوية اسأله
تارا :اتفضل
احمد : شايفه نفسك فين بعد 10سنين
تارا ب ثقه: شايفه نفسي كبيره ف المجتمع وعملت الفي بالي
احمد : اي هوا الفي بالك
تارا : لا حضرتك متشغلش بالك اتفضل كمل
احمد : اه احم طيب السؤال التاني
تارا :اتفضل
احمد :....
في مكتب مالك..
مالك : يعني اي لحد دلوقتي ملقتوش مترجمين
سكرتير احمد: اه يافندم اخر واحده مع احمد باشا جوه
مالك : امممم طيب اتفضل
سكرتير : تحت امرك... وخرج
وبعد مرور وقت
احمد ب ابتسامه: مبروك يا انسه تارا تقدري تشتغلي معانه من انهرده لو حبه
تارا ب ابتسامه : شكرا يا مستر احمد.. بس كان في حاجه عايزه اقولها لحضرتك
احمد : اتفضلي
تارا : طيب هوا حضرتك يعني انا عاندي جامعه فا هشتغل ازاي كل يوم
احمد : بوصي في هنا مترجمه معانه فا انتي لو مش موجوده هيا تاخد مكانك
تارا ب ابتسامه : طيب شكرا لحضرتك جدا
احمد : العفو
تارا : طيب انا هشتغل فين
احمد : انتي هتشتغلي ف الدور التاني مع مستر مالك مدير الشركه
تارا : اه اوك طيب
وخرجت من المكتب وطلعت لمكتب مالك
تارا :تك تك
مالك : اتفضل
تارا دخلت : حضرتك انا تارا محمود الشفعي المترجمه الجديده
مالك ب ابتسامه لما شفها قال بصوت واطي : اوعاا باين دعوتك هتتحقق يا ام محسن
تارا : افندم
مالك : لا متشغليش بالك المهم احم عاندنا ثفقه انهرده مع شركه ايطاليه عشان نستورد منهم اجهزا عشان نصنع العربيات الحديثه
تارا : تمام يافندم
مالك : حضرتك تكوني ف مكتبي الساعه 11
تارا : حاضر يافندم
مالك : اتفضلي ع مكتبك
تارا : احم هوا فين مكتبي
مالك :اه ثانيه وداس ع زرار ودخل سكرتير احمد
السكرتير : ايوه يا فندم
مالك : ودي الانسه علي مكتبها
السكرتير : حاضر يا فندم.. اتفضلي معايه
وودها ع مكتبها الجمب مكتب مالك وقزاز وهوا شيفها من عاندو وهيا مش شيفا
تارا قعدت تلف ب الكرسي : اييييح والله والواحد بقا ليه مكتب يتمرجح ع الكرسي بتاعو وحطط الهاند فري وبتسمع اغنية نانسي عجرم
وانا اجمل شب بيتمنا ب مشوار يشركني مش متلك انت مضيعني بحركاتك وملبكني
مالك شيفها من عاندو : ههههههههه اما بنت مجنونه
في بيت الاء...
الاء : صباح الخير يا بابا
حامد : صباح النور يا بنتي
الاء ماشيه متجئه للمطبخ
حامد : رايحه فين يابنتي
الاء :اعملك الشاي
حامد بضحك : شطوره
الاء بضحك : عارفه عارفه
وعملتو وطلعت بيه لببها
تارا : اتفضل ياعم الحج
حامد : تسلم ايدك يله اقعدي افطري
تارا : حاضر يابابا
وفي شركة السوفي
مالك رن : خلي تارا تعملي فنجان قهوه وتجبهولي
السكرتير : حاضر يا فندم
خبط ع بابا مكتب تارا : تك تك تك
تارا : اتفضل
السكرتير : مستر مالك بيقولك اعمليلو فنجان قهوه
تارا : تمام
وراحت تارا تعمل الفنجان ورايحه تودي المكتب وموبيلها رن فا بصيت ف الموبايل والكوبيه اتكبت ع الشخص القدمها
مجهول : انتي اتجننتي اي العملتي ده
تارا : انا اسفه والله مكنتش اقصد
مجهول بعصبيه : وانا اعمل اي ب اسفك اي العملتي ده
مالك سمع صوت عالي وخرج من المكتب
مالك : ايه ايه فيه ايه اي الصوت العالي ده
مالك بخضه : كريم؟
يتبع الفصل الثالث اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع الفصول الرواية "رواية حب من بعد انتقام" اضغط على اسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق