Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية حب من بعد انتقام الفصل الأول 1 بقلم اسراء أشرف

 رواية حب من بعد انتقام الفصل الأول بقلم اسراء أشرف

رواية حب من بعد انتقام الفصل الأول بقلم اسراء أشرف

رواية حب من بعد انتقام الفصل الأول بقلم اسراء أشرف


 مجهول : بقولك اي هيا عشره جنيه مافيش غيرها هتضحك عليا ولا اي عجباك ولا لا

مجهول : ياست عجباني هوا انتي حد بيعرف ياخد معاكي حق ولا باطل

مجهول: ايوه كده انعدل ما كان من الاول بتفرهدني ليييييه

مجهول : ياست خلاص احنا اسفين الله يرحم امك وابوكي كانو علي نيتهم

مجهول : ف لحظه حسيت ب قبضه ف قلبي وقولت يااارب

طبعا انتو عايزين تعرفو مين البنت السرسجيه دي حتضر هقولكو (تارا محمود الشفعي في سن 21 تدرس في جامعة السون قصم ايطالي بنت قصيره الطول بيضاء وعيون سوداء وشعر اسود  ببها وممتها توفو بسبب هنعرفو في المستقبل)

مجهول : بقولك اي يا احمد نزل اعلان عن شركتنا عايزين مترجمين واعمل معاهم انتر ڨيو وشوف وعرفني

احمد : تمام يا فندم اي اوامر تانيه

مجهول : لا اتفضل يا احمد

مجهول لف الكرسي وبان ب وسمتو شخص طويل يمتلك العيون العسليه وجسم رياضي بشره قمحاويه ملمحو حاده وشكلو جذااب الشخص ده اسمو مالك السوفي  صاحب اكبر شركات سيارات

ندخل ف الروايا بقا...

تارا : بقولك اي يا الاء انا مش نقصه محن وكلام فارغ انا ليا انتقام وهغدو يعني هغدو مش فضيه انا لجو الحب والكلام الفارغ ده

الاء: طب بس بس بس اهدي علينا ياست مالك ده الواد هيموت عليكي قولت اعرفك بس عشان اكون وصلت الامانه ههههه

تارا بعصبيه : الاااااء متعصبنيش عشان مقفلش ف وشك السكه دلوقتي

الاء بهزار : تقفلي ف وش مين يا حبيبتي انتي تق... اي ده قفلت احم اما انتي بت جزمه صح انا غلطانه انا اروح اذاكر انا كان مالي ومالهم انا مااالي

تارا رمت الموبايل جمبها ع السرير : اووووف اما انتي بت خراا وبتلف وشها عشان تطلع من الاوضه شافت برواز ممتها و ببها

تارا بدموع : وحشتوني اوي هوا انا صح معنديش اخوات وعايشه لوحدي ف بتكم بس انا قويه واقدر ع كل حاجه متقلقوش عليا الاهم من ده كله انكم وحشتوني اوي وبجد نفسي اشفكم ولو دقيقه وارجعو تاني مسحت دموعي وقررت اني ابقه قويه عشان اجيب حققم وهفضل ادور لحد معرف اي حاجه عن الشخص الكان سبب موتكم

دخلت تارا تاخد شور لتهدء نفسيا

عند قصر مالك السوفي 

مالك بهزار  وبغمزه : اوعاااا عليك يا سوااافييي اي الشياكه دي بس مهراجه قدامي ههههه

السوفي  : هههه بس ياواد شوفت الشياكه بتاعتي من كتر المسلسلات الهندي عجبني لبسهم قولت اجرب اي رئيك ف البدله دي

مالك : ههههه هتاكل منك حتا يا جدو هههه زهقتني من ام اسد وزويا دول المرا الخشروميا تسمعهم مزهقتش يا شفعي

السوفي  بضحك : وربنا ما بزهق منهم وكل مره مشهد قتلهم بعيط كأنه اول مره اشوف المشهد

مالك بضحك : ههههههههههههههههههه وربنا هتموتني واليسألك ف العزا اي سبب موتو هتقولو مات ضحك هههههههههه.. يا ام محسسسسن

ومشي مالك وطبع اوضته

الشفعي ب ابتسامه : حبيبي والله بحب هزارك

مالك ف الاوضه : يا ام محسسسن

ام محسن وهيا بتجري : ايوه ايوه يا باشا

مالك : اي يا ام محسن هقعد انادي عليكي لحد ما يجيلي احتقان كده

ام محسن ب ابتسامه : معلش يابني كنت بعمل قهوه للباشا كريم

مالك بزعل مضحك : ماشي يا ام محسن يجيلي احتقان عشان قهوا ويغما عليا وتودوني المستشفى ويقولولك سبب الاحتقان اي تقوليلهم عشان كان بينادي عليا وانا كنت بعمل قهوه لكريم باشا

ام محسن : ههههه هتغضل بنفس الكلمه دي علطول

مالك بزعل مضحك : يوه بقا يا ام محسن عايزاني اتخله عن تقاليدشي ومبدئي يرضشيكي

ام محسن : لا ميرضنيش ههههه طب عاوز اي يا باشا

مالك : جهزيلي الحمام عشان ادخل اخد دوش

ام محسن : حاضر يا باشا ولسه هتمشي

مالك : ام محسن

ام محسن : ايوه يا باشا

مالك : هوا محسن دخل جامعة اي

ام محسن : حقوق يا باشا

مالك حط ايدو ف جيبو وطلع مبلغ : اتفضلي دول حلوت دخلو الجامعه

ام محسن : تعيش وتدي يا باشا تسلملي ربنا يخليك ونفرح بيك

مالك بضحك: ايوه  هيا دي الدعوه نفرح بيك والاقي عروسه حلوه كده تمله العين هههههه

ام محسن بضحك : ربنا ينويلك الفي بالك يا باشا

مالك : يارب ام محسسسسن الحمااااام

ام محسن خبطت ع جبهتها : يوه حاضر حاضر

في بيت تارا الشفعي

تارا خرجت من الحمام ولبسه بيجامه بطلون لڨندر وتيشرت بنفسجي غامق وفرده شعرها الاسود الطويل وفي غاية الجمال

تارا وهيا مسكه الموبايل  : اي ده دول منزلين اعلان عايزين مترجمين طب اروح اعمل انتر ڨيو الصبح اما ارن عليهم ع الرقم الكتبينو

تارا : الو سلام عليكم

احمد : عليكم السلام اتفضلي

تارا : كنتو منزلين اعلان لشركة السوفي عايزين مترجمين

احمد : اه بظبط يا فندم

تارا : طب انا ممكن اجي اعمل انتر ڨيو امتا

احمد : الساعه 9 الصبح ان شاء الله

تارا : طيب ان شاء الله هكون عند حضرتك ف المعاد

احمد : تمام

تارا : سلام عليكم

تارا : اييييييح اي الزهق ده متقومي تعملي شوية فشار يابت ترتر وهاتشي كرتون كده واطفي النور وايييي روقاان طب وربنا لقوم

ودخلت المطبخ وحطيت الفشار ع النار اول ما ابتدا يفرقع تارا قعدت ترقص ع التكتكا بتاعتو

تارا برقصه : تك تك تك تكتكتكتكتك تك تك تك تك تكككككككك

تارا : ياسلام ده الفشار من كتر فرحتو اني بعملو بيرقص ف الحله هههههه

في بيت الاء صديقة تارا

الاء : ايوه يا بابا حضرتك ندتلي

حامد : ايوه يابنتي اعمليلي كب

الاء : كباية شاي

حامد بهزار : ده انتي شطوره وحافظه اهو اومال بتسأليني ندتلك لي لي

الاء : منا قولت اشوفك يا حج عايز حاجه تانيه

حامد : لا ياست هيا كباية الشاي واظبطيها كده تعدل دماغي

الاء بضحك : حاضر يا حج هتظبطهالك زي الهرويل بظبط هههههههههههه ودخلت تجري ع النطبخ

حامد : هبله

في قصر  السوفي..

خرج مالك من الحمام وهوا يرتدي تيشرت رصاصي ب نص كم وبنطلون شروال اسود واخد كتاب وقعد ف البلاكونه يقرا

في بيت تارا...

تارا : ايوه كده يابت ياتارا ده الروقان بجد وجابت كرتون ربانزل وقعدت تسمعو وهيا نايمه ع الركنه وفضلت سهرانه ونسيت المعاد لحد ما نعست

وفي صباح يوم جديد......

لالالا استوب كده كفايه نكمل بعدين ايدي وجعتني

 يتبع الفصل الثاني اضغط هنا

الفهرس يحتوي على جميع الفصول الرواية "رواية حب من بعد انتقام" اضغط على اسم الرواية

reaction:

تعليقات