رواية حبيبتي للأبد الفصل التاسع والثلاثون
رواية حبيبتي للأبد الفصل التاسع والثلاثون
"البارت التاسع والثلاثون"
«صباح يوم جديد علي ابطالنا»
تستيقظ جميله من نومها علي صوت تليفون جاسر
قالت جميله: حبيبي تليفونك بيرن
رد جاسر بنوم: يا حبيبتي نامي سيبك منوا وخدها في حضنوا وكملوا نوم
ردت جميله: يا حبيبي شوف مين بيرن عليك، وانا هشوف زين
رد جاسر: ماشي يا عيون جاسر، رد جاسر علي التليفون
قال جاسر: الو فيه اي
رد *: استاذ جاسر مراد باشا خطف سهيله وراح بيها علي القصر اللي علي الجزيزه
رد جاسر: تمام اووي، اتحرك انت من عندك وسيبهم خلاص
رد *: حاضر يا باشا
ردت جميله وهي شايله زين: في اي يا قلبي
رد جاسر: مفيش حاجه يا عيون جاسر
ردت جميله: طب يلا يا حبيبي علشان نفطر
رد جاسر: يلا يا جميلتي، عامل اي يا حبيب بابا انت
رد زين بضحك: م ل ك س د ح و ه (ملكش دعوه)
ردت جميله بضحك: حبيب ماما يا ناس
رد جاسر: والله، طب ماشي يا زين انت وماما
ردت جميله بضحك: يلا نفطر يا روحي
&&&&&&&&&&&&&
«عند سهيله ومراد»
تستيقظ سهيله من نومها علي صوت مراد
ردت سهيله بنوم: بس بقا سيبوني انام
رد مراد: قومي يا خدامتي انتي مش في بيت ابوكي هنا
ردت سهيله بخوف: حاضر يا استاذ مراد انا صحيت اهو
رد مراد: خمس دقايق والفطار يكون جاهز
ردت سهيله بتعب: حاضر
"قامت سهيله دخلت الحمام غيرت لبسها ونزلت تحت في المطبخ"
كانت سهيله تحضر الفطار وتبكي بشده وتفتكر ليله امس
*فلاش باك*
مراد بزعيق وعصبيه: مش عايز اسمع صوتك انتي خلاص بقيتي خدامتي هندمك علي اليوم اللي فكرتي تخونيني فيه يا *****
ردت سهيله بعياط: افهم بقا والله مخونتك والله مليش دعوه بالحصل
رد مراد وهو بيضربها بالقلم: واللي شوفته ده اي هزار بينكم
ردت سهيله: عاوزه اروح عند مليكه
رد مراد: مفيش مليكه ولا شهد ولا اي حد تاني، انتي بتاعتي انا وبس
"نزل مراد من العربيه ومسكها من ايدها ودخلها القصر"
قال: انتي خدامه القصر ده يا حلوه
ردت سهيله: حاضر
رد مراد: اطلعي فوق مش عاوز اشوف وشك غير الصبح
ردت سهيله: حاضر، طلعت دخلت اول اوضه شافتها وقعدت علي السرير فضلت تبكي لغايط ما نامت
باك
فاقت سهيله علي صوت مراد هو بيزعق
رد مراد من وراها: انتي يا استاذه، بقالك ساعه بتعملي في الاكل فيه اي
ردت سهيله بعياط وتعب: حاضر والله خلاص الاكل جهز
رد مراد وهو بيقرب ليها: متعيطيش يا حبيبتي وحضنها
ردت سهيله وهي في حضنوا: والله انا مش خاينه والله مش خاينه واغمي عليها
شالها مراد وطلع بيها فوق، دخل الاوضه وضعها علي السرير، ورن علي الدكتور
رد الدكتور: الو يا مراد باشا
رد مراد بخوف: تعالي بسرعه علي العنوان ده****
رد الدكتور: حاضر
&&&&&&&&&&&
«عند ايمان»
تستيقظ ايمان علي صوت تليفونها
ردت: الو
رد عمر: صباح الورد يا مامي
ردت ايمان: انت نزلت يا حبيبي
رد عمر: اه يا حبيبتي، عندي شغل كتير اوي في القسم
ردت ايمان: ربنا معاك يارب، انا هقوم اصلي وافطر واحضر الغداء لغايط ما تيجي
رد عمر: خلي بالك من نفسك ياقلبي، بحبك
ردت ايمان: حاضر ياقلبي، لا اله الا الله
رد عمر: محمد رسول الله
&&&&&&&&&&&
«عند مليكه ومهند»
تستيقظ مليكه علي صوت مهند
ردت: فيه اي يا شهد خلاص بقااا
رد مهند بضحك: انا خطيبك ههههههههه
ردت مليكه بصوت عالي: لاااااااااا اطلع بره
رد مهند: حاضر خلاص، مستنيكي تحت علي الفطار علشان اوصلك الكليه يا قطه
ردت مليكه: برااااااااااااا
استيقظت مليكه، ذهبت الي الحمام اتوضت وصلت وغيرت هدومها ونزلت تحت
&&&&&&&&&&&&
«عند شهد وسيف»
استيقظ سيف علي صوت شهد
رد سيف: اي الجمال ده والحلاوه دي يا قمر انت
ردت شهد بكسوف: خلاص يا سيف الله
رد سيف: حاضر بس كنتي جامده اوي امبارح
ردت شهد بكسوف: انااا رايحه اجيب مايه
رد شهد وهي بيمسكها من وسطها: تعالي افطري معايا، قعدها علي رجلوا وباسها من خدها
(ذهبوا الي عالمهم الخاص بيهم)
&&&&&&&&&&&&&
« عند مراد يقف خارج الاوضه خايف علي سهيله»
طلع الدكتور، قال: استاذ مراد مش هينفع كده الانسه تعبانه خالص وحالتها وحشه جدا
رد مراد: طب اي العمل؟؟!
رد الدكتور: انها تستريح خاالص، ممنوع عنها اي زعل ابدا
رد مراد: حاضر يا دكتور، اتفضل
دول مراد عند سهيله كانت نائمه، باسها من خدها
قال: انا اسف يا روحي اوعدك اول ما تصحي مش هعمل حاجه تانيه ازعلك، هعمل المستحيل علشان ترجعيلي تاني بحبك يا وردتي اوووي، خرج مراد خارج الاوضه بحضرتك اكل لسهيله
&&&&&&&&&&&
(ذهبت مليكه الي الجامعه)
(ذهب مهند الي الشركه)
(ذهب جاسر الي القسم)
* بعد مرور خمس سنين *
يا ترى اللي حصل بعد مرور خمس سنين؟؟!
يتبع الفصل التالي اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية حبيبتي للأبد" اضغط على اسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق