رواية حبيبتي للأبد الفصل الثالث والثلاثون
رواية حبيبتي للأبد الفصل الثالث والثلاثون
ندى محمد:
"البارت الثالث والثلاثون"
وصلت مليكه البيت وانت منهاره من العياط
«الباب خبط وكان مهند»
قال مهند: افتحي يا مليكه، والله ما فيه حاجه اللي في دماغك دي انا بحبك انتي والله
«لا يوجد رد من مليكه»
رد مهند: والله يا مليكه بحبك، دى واحده من ايام الكليه وهي بتحاول تتقرب مني بس انا مش بحبها افتحي وانا هعرفك الحوار كلوا
«فتحت مليكه الباب»
قالت بعياط وزعل: انت عاوز اي انت واحد كداب وخاين يا مهند انا مش عاوزه اشوف وشك تاني
رد مهند: هو بيدخل وبيقفل باب الشقه: افهمي يا مليكه والله دى واحده كدابه وعاوزه توقع بينا
ردت مليكه: ايه ده وااااو بجد برافوا عليك
رد مهند: طب اسمعي يا مليكه
«فلاش باك»
وانا كان عندى 17 سنه كنت في تالته ثانوي وفاطمه كانت معايا في كل دروسي ومدرستي
في يوم قالتلي: انها بتحبني وعاوزه تكون معايا وهننجح مع بعض
انا الاول مكنتش موافق، بس وافقت في الاخر لما لاقيتها بتعمل كل حاجه علشاني
وبدأنا نتكلم ونخرج مع بعض ونهزر ونتكلم
في يوم كان عيد ميلادها
وانا مجهز هديه حلوه ليها، روحت العيد ميلاد وكانت الصدمه
لقيتها عامله فيديو بكل صورى وانا صغير، وانا صغير كان جسمي تقيل وشبه البالونه، وبعدين قالتلي وحشتيني يا بالونتي
طبعا انا كنت وصلت لدرجه اني ممكن احرق المكان كلوا والناس اللي فيه، رديت عليها قولتلها: بكره البالونه دى اللي مش عجبك ده هتجرى وراه وتتمني رضاه
ردت: هههههههههه ضحكتني يا بالونه، يلا شباب نكمل احتفال ورقص
طبعا انا طلعت من الكافيه وكنت واخد عهد مع نفسي اني مستحيل اخلي بنت تدخل حياتي تاني، واني هنتقم منها وهخليها تجرى ورايا، فعلا ذاكرت واجتهدت وكان معايا خالد الوحيد هو اللي واقف جمبي، الحمدلله نجحت وجيبت موضوع عالي ودخلت هندسه، وهى كمان دخلت هندسه بالفلوس علشان تكون معايا وضيقني بس انا خليتها تقف عند حدها ومتفكرش تعمل معايا حاجه، خلصت كليتي وشوفتك وقلبي دق اول ما شوفتك معرفش اي اللي حصلي بس اللي اعرفه اني حبيتك وشايفك مراتي وام عيالي بحبك يا مليكه
«باااااك»
قال مهند: انا عارف انك مصدومه وكمان بتغييري علي حبيبك بس والله العظيم بحبك انتي ومقدرش استغني عنك ابدا
ردت مليكه وهي بتحضنه: حبيبي والله العظيم بحبك وبموت فيك وبعشقك بجنون ربنا يخليك ليا وميحرمنيش منك ابدا، اعمل حسابك اني بغير ومقدرش اشوف واحده تانيه قريبه منك
رد مهند: انا عارف يا روحي والله، بس احم احم انتي في حضني صح ومفيش حد في البيت والشيطان شاطر ها ها وغمزلها
ردت مليكه وهي بتجري منوا: مهند اطلع بره بره
رد مهند: يلا مجنونه علشان نكمل يومنا وبعدين نروح خطوبه ريماس وخالد
ردت مليكه: اشطا يسطا يلا بينا
&&&&&&&&&&&
«عند جميله وابنها زين»
رنت جميله علي جاسر علشان تتطمن عليه
رد جاسر: روحي انتى، اطمني والله انا بخير وكل حاجه كويسه، مفيش اصابات كتير في العمليه دى، دعواتك يا ام زين يا قمر انتي
ردت جميله: الحمدلله يا روحى، علفكره انا لسه مكلمه بابا وبابا شريف وممكن يجوا اخر الاسبوع علي فرح سيف ومراد
رد جاسر: طب كويس، انتي مسيطره علي كده
ردت جميله: طبعا ياقلبي، انا هقفل هكمل لعب مع زين وهحضر الغدا لغايط ما تيجي
رد جاسر: ماشي ياقلبي، باي
ردت جميله: بااي
&&&&&&&&&&&&
«عند سهيله وشهد»
قالت شهد: انا خايفه اوي يا سهيله
ردت سهيله: من اي يا روحي؟
ردت شهد: بصي انا بحب سيف، بس انا خايفه بعد الجواز يتغير ويبطل يحبني
ردت سهيله: اكيد احنا خايفين بس احنا كرمنا برجاله بيخافوا من ربنا ومستحيل يزعلونا ابدا، اهدى وبطلي تفكير كتير
رد واحد من وراها: اسمعي كلام الخبره
ردت سهيله وهي تنظر وراها: ايه ده انت مين؟
رد الشاب: اي ده يا قلبي مش فكراني، احنا كنا احم احم مع بعض ايام الكليه
ردت سهيله بعصبيه: انت واحد قليل الادب ضربتوا بالقلم، يلا بينا يا شهد
رد الشاب بعصبيه: والله العظيم هخليكي تندمي يا قطه، ضحك ومشي
مشت سهيله وشهد متجهين الي البيت
ردت شهد: انتي تعرفي الولد ده
ردت سهيله: لا والله يا بنتي، ما انا كنت معاكم خطوه بخطوه في الجامعه
ردت شهد: بس حاجه غريبه اوي
ردت سهيله: انا خايفه اوي يا شهد وحضنتها وعيطت
ردت شهد: اهدى يا روحي انا جنبك، بس لازم نقول لمراد
ردت سهيله: لاء علشان ميحصلش مشاكل بسببي
ردت شهد: يا بنتي حرام عليكي لازم يعرف
ردت سهيله: لاء يعني لاء
ردت شهد: ماشي يا سهيله، اهدي بس
«روحت شهد وسهيله البيت وبدأوا يحضروا الغدا»
&&&&&&&&&&&&&&
«عند ايمان»
استيقظت من نومها وهي مبسوطه، قالت: ياااه هكون ام ومامي بقاا الله، ضحكت علي نفسها، اي اللي انا بعملوا ده، هرن علي عمر اشوفه خلص ولا لسه
«رد عمر: صباح الورد يا اجمل مامي في الدنيا»
ردت ايمان: صباح الورد ياقلبي، عامل ايه ياقلبي طميني عليك
رد عمر: انا بخير والحمدلله العمليه تمت بخير
ردت ايمان: الحمدلله ياروحي، انا هقوم افطر وهستناك
رد عمر: براحه ماشي
ردت ايمان: ماشي ياقلبي، باي
رد عمر: باي
&&&&&&&&&&&&
«عند جميله وزين»
كانت جميله تحضر الغداء وتأكل زين
«رن تليفونها»
ردت جميله: الو
رد الاب: ازيك يا بنتي عامله ايه وحشتيني جدا وزين عامل اي
ردت جميله بعياط: بابا، وحشتيني يا بابا اوي، كده يا بابا تبعد عني وتسيبني لوحدي
رد السيد(الاب): يا قلبي انتي، المكان هنا حلو يا جميله، ده الحاجه الوحيده اللي مصبراني علي فراق امك
ردت جميله: ربنا يرحمها يارب يا بابا، سيبني انا ليه لوحدي
رد السيد: لا انا سايبك مع راجل محترم وهيحافظ عليكي ويحميكي، كمان معاكي حبيب جدو، عاوزه اي تاني يا طماعه هههه
ردت جميله: بس انت بابا بالدنيا كلها ربنا يرجعك بالسلامه يارب
رد السيد: يارب يا بنتي، جاسر عامل اي معاكي
ردت جميله: هو فيه احن من جاسر ولا اطيب من جاسر، انا بحبوا اوووي يا بابا، جاسر ده حبيبي وقلبي وروحي وحياتي وعمري ونفسي ودنيتي ربنا يخليه ليا يارب وميحرمنيش منه ابدا
«رد جاسر من وراها: ولا منك يا روح قلبي انتي»
خد التليفون منها
رد جاسر: الو يا عمي عامل ايه اخبارك طمني عليك انت وبابا
رد السيد: الحمدلله بخير يا قلبي، انت عامل ايه مع بنتي المجنونه
رد جاسر بضحك: ادعيلي يا عمى ههههه
رد السيد: ربنا يخليكم لبعض يارب، عاوز حاجه يا بني انا هقفل
رد جاسر: لا يا عمي، مع السلامه وقفل
ردت جميله: انا انا.....
رد جاسر بضحك: انتي اي ها
ردت جميله وهي تضع قبله خفيفه علي خدوا: بحبك يا جوسي، طلعت تجرى علي فوق
رد جاسر: ينفع كده يا زين، شوف مامي بتعمل اي
«ضحك زين وفضل يضحك علي بابا وماما»
«طلع جاسر فوق هو وزين»
&&&&&&&&&&&
«عند شهد وسهيله»
قالت شهد: هنزل اجيب حاجه من السوبر ماركت وجايه يا قلبي
ردت سهيله: ماشي، وانا هشوف حاجه تتاكل في المطبخ
ردت شهد: ماشي ياقلبي
«نزلت شهد وسابت سهيله في البيت»
«كانت سهيله تقف في المطبخ تفكر فيه اللي حصل معاها»
$فجاه الباب خبط$
قالت سهيله: كل مره تنسي المفتاح، فتحت سهيله الباب وكانت الصدمه؟؟؟؟
&&&&&&&&&&
«عند مراد وسيف»
قال مراد: سيف روح انت، وانا هروح لسهيله
رد سيف: ماشي يا صاحبي، سلام
مشي مراد وراح عند سهيله، خبط علي الباب
ردت شهد من وراه: اهلا مراد
رد مراد: ازيك يا شهد، فين سهيله
ردت شهد: جوه، استني هفتح
رد مراد: ماشي
فتحت شهد الباب ودخلت هي ومراد
وكانت الصدمه................
استنوا البارت الجديد
يتبع الفصل التالي اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية حبيبتي للأبد" اضغط على اسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق