رواية سأنتقم لقلبي الفصل التاسع 9 بقلم زينب عادل
رواية سأنتقم لقلبي الفصل التاسع 9 بقلم زينب عادل
في اليوم التالى استيقظت هنا بنشاط على غير العادة واخذت شاور سريع وابدلت ملابسها وجلست على سريرها تفكر في ما ستفعله
هنا. اوووف انا عارفة الى هيحصل هيطلع على دماغي في الاخر
واخرجت هاتفها واتصلت على خالد
هنا. خااالد
خالد. اي ياجموسة انتي في حد بيكلم حد كدا في اي لحقت اوحشك مانا جايلك اهو
هنا. اه في انا وبعدين عارفة انك جاي بس احم عايزاك في خدمة
خالد. انا مش متفائل
هنا ولا انا برضو
خاالد. وياترى اي هي الخدمة اي الى عاوزاها مني ياهنون
هنا بص هو وحكت له باختصار كل شيئ
خالد. يعني انتي عايزاني باختصار اعصب عمر واخلى دمو يفور
هنا ايواان
خالد بس انتي كدا ياهنا مش بتعاقبيه من كلامك انك كدا مش بتأذيه انتي بتستفزي بتعصبي وهو مش بيتعصب لانو مقدر موقفك بس فين موقفك انتي فين رد فعلك اسهل حاجة انك كنتي اصريتي على الطلاق واقعدتي في بيتكو بس انتى رجعتي معاه قولتى هتعلميه الادب بس انتي مأذيتيهوش ولا عملتى حاجة انتي يعتبر بتتعبي نفسك انتي
هنا بدموع وتعب مش قادرة ياخالد مش قادرة كل حاجة جت بسرعة وصدمة مكنتش عايزة كدا مش عارفة أاذيه مش عارفة ببقا خايفة عليه فا بستفزو عايزة اعاقبو بس مش عارفة انا بحبو متعودتش اعمل حاجة تتعبو ولا تزعلو مش عارفة تفتكر انو بالساهل احاول اعاقبو واتعبو ازاى
خالد. هنا هي الى هتعمل كدا هنا الى عارفة هنا الى اعرفها قوية مبتسبش حقها وهتاخد حقها وهتعلمهم كلهم الادب وبعدين انتي هتسيبي جوزك يتجوز ولا اي لا لازم تفوقي كدا وتحاولى تنسي انتي مين هااا هنا هتاخد حقها فين هنا
هنا بابتسمة هنا موجودة بس انا كنت دفنتها بس قومتها تاني بسببك وتشجيعك واكيد هنا هتعلمهم كلهم الادب ومش هضعف تاني ومش علشان انا بحبو يعني هسكتلو لا هنا رجعت ورجعت اقوى وكمان مش لوحدى
خالد. تكيد ياختي انتي مش عايزة عمر يتعصب ويضربني ويشوهلى وشي ياشريرة
هنا بضحك. هههههه لا بس في ضيف تاني ولما تيجي هعرفك عليه وهو الى هيفضل معايا علطول
خالد بهزار اخص حد خد مكاني ولا اي حد خد مكاني والله ما مسامح ياشريرة استبدلتيني كدا مين دا بقا
هنا ههههه تعالا انت بس وانا هعرفك عليه وانت هتحبو اوى واه متجيليش على البيت هنا انا هروح بيت حمايا العزيز هقعد هناك
خالد. العب اشطا هجيلك على هناك وهجيب البت منار معايا
هنا . خلااص هستناكو باى
اغلقت الهاتف مع خالد وقفت وحضرت حقيبتها وضعت بعض من ملابسها واشيائها وخرجت لكي تاكل اي شيئ
هنا وهي تبحث في الثلاجة
هنا كان في برطمان نوتلا هنا امبارح بقا اوووف
ذهبت للغرفة التى ينام بها عمر واخذت تطرق الباب بقوة
عمر وهو يفتح الباب بسرعة
عمر في مالك ياهنا حصلك حاجة
هنا وهي على وشك البكاء عايزة اكل
عمر بصدمة كل دا علشان عايزة تاكلى طب خلاص هتعيطي ليه بس هجبلك اكل والله هجبلك الى انني عايزاه متعيطيش بس
هنا وهي تمسح دموعها باكمام ملابسها. عايزة اكل نوتيلا
عمر. حاضر
هنا طيب ادخل البس يلا واجهز علشان هنمشي وهنجيب الشكولاتة واحنا ماشين
عمر بتنهيدة وبرطمة. مبتنسااااش ال حاجة الى على مزاجها وخصوصا لما بتكون بتعصبني
هنا بتقول حاجة ياعمر
عمر بابتسامة غصب لا ياقلبي هدخل البس واجهز اهو
____________________________
في فيلا الاسيوطي
منار ياماما كفايا بقا دى وليمة مش فطار وبعدين دا يكفي قبيلة بحالها
ايمان. ملكيش دعوة انتى يلا خدى حطي الاطباق دي برا وشوفي اي الى ناقص وروحي نادي ابوكي يلا زمان خالد جاى
ابراهيم منغير ماتنادي انا اهو صباح الخير
منار وهي تقبل خده صباح الفل على احلى بابا
ايمان بغضب بت انتى روحي يلا شوفي هتعملى وملكيش دعوة بابوكي
ابراهيم لا هي عملتلك اي ما البنت في حالها اهي وطبع قبله على خد منار
منار بخوف بابا انت عايز ماما تقتلني ولا اي انا مش مش مستغنيا عن عمرى العمر مش بعزقة يعني
ابراهيم. احم امك بتتحول ياحببتي شوفي بصي هتاكلك بعنيها
منار وهي تجري ايوة الحق انفد بجلدى احنا بنعيش مرة واحدة برضو
ابراهيم ندلة جريت وسابتني
ايمان بغضب ونار الغيرة تاكلها. انت مش هتبطل حركاتك دي بقا
ابراهيم بمشاكسه. انت الى في القلب ياجميل
ايمان وهي تحاول منع ابتسامتها من الظهور وتتصنع الغضب. اه كل بعقلي حلاوة وسبني بقا
ابراهيم ايوة هع
قطع حديث ابراهيم صوت خالد
خالد. يااااهل الدار
ايمان حبيب خاالتو
خالد وهو يحتضنها. خالتو حبببتي ياناس يالهوى على السكر ياولاد
ابراهيم وهو يسحب ايمان من احضان خالد
ابرهيم من بين سنانو وغيظ من خالد. متحضنهاش يلا انت فاهم
خالد. بتغير على خالتي مني مكنش العشم منك ياهيما
ايمان ولد عيب اي هيما دي وبطلو خناق شوية ويلا علشان تفطرو
ابراهيم وهو يدفع عمر للامام. يلا يازفت يلا علشان تطفح
خالد بمرح علفكرة دي مش طريقة دي محسسني اني هخطفها منك ياهيما الله
ابراهيم بغيظ اقعد اطفح وانت ساكت اقعد
_________________________________
ايه وهي تنظر ليارا بغيظ
ميار اوووف ياايه يعني اعمل اي لما يجي يطلب ايدي من بابا اقولو هوافق بشرط انك تسيب حببتك ومتحبهاش
ايه. مقولتش كدا علفكرة بس افرضي ياستي هو بيحب واحدة تانية وباباه غصبو عليكي مثلا مثلا يعني هتعملي اي
ميار بالمبالاة هعمل اي يعني مش هعمل حاجة باباه اختارني انا وهو هيبقا خطيبي وزوجي المستقبلى يبقا كبيري مخك بقا اكيد مش هيغضب باباه ويروح يتجوز الى هو بيحبها ويسبني انا طبعا لا مظنش
ايه بهمس. اممم ااومال لو عرفت انو متجوز ومراتو حامل هتعملى اي
ميار باستغراب بتقولى اي يا ايه
ايه مفيش مفيش بس خليكي فاكرة كلامك دا انك مش هتعملى حاجة انا همي بقا سلام
ميار سلام
ميار مش مرتاحالك يا ايه حسا انك مخبيا حاجة عليا
_________________________
منار بغيظ وهي تتحدث في الهاتف
منار يلا ياااا ايه بقا
ايه جاااية اهو خمس دقايق. ابقا عندك اهو
منار اما نشوف اديني قاعدة ومستنياكي اهو
ايه خلاص اهو قربت خلاص بقا باي
منار باى
خالد مين دي يامنار
منار دي صحبتي هتيجي معانا علشان عايزة تشوف هنا وتباركلها
خالد صحبتك دي بقا حلوة يامنار
مناه اه طبعا ووبعدين انت مالك انت ها بتسئل ليه
خالد منار هو انتي هتروحي بلبسك دا
منار اه
خالد طب قومي غيري هدومك ياماما وإلا مفيش خروج
منار اوووف بقا ما الطقم حلو اهو جيبة وبلوزة حلوين اهم
خالد ببرود هتغيري هتجي معايا مش هتغيري مش هتعتبي خطوة برا البيت اوك
منار بغيظ وهي تدب بقدمها على الارض اووو باااارد هغير ابو كدا بقا مصدقت لبست
خالد ابو كداااا نينيني مصدقت لبست رخمة
لم تجيب منار عليه وصعد لتبدل ملابسها
__________________
هنا يلا ياعمر بقااااا
عمر جااااي اهو ياستي ادي الشكولاتة اهي وجبتلك معلقة كمان علشان تاكلى بيها
هنا بلهفة هات هات يلا اركب علشان نمشي
عمر بغيظ يلا ياختي يلا
هنا وهي تاكل بتلذذ اممم بعشقك اكتر حاجة بحبها في حياتي الشكولاتة
عمر الشكولاتة بس
هنا اه الشكولاتة بس
عمر وياترى بقا الشكولاتة لو بهدلت هدومك مش بتتعصبي
هنا بطفولة بتعصبني بس هي شوكلاتة وانا الى باكلها يعني انا الى بهدلت نفسي ومش بتعصب علشان طعمها حلو وبحبها
عمر وانا مش بتحبيني التف لها عمر وهو يقود ولم يلاحظ ااطريق
هنا مهو ب حاااااااااااسب
التف للطريق بسرعة ووو
______
يتبع الفصل التالي اضغط هنا
الفهرس يحتوي علي جميع فصول الرواية " رواية سأنتقم لقلبي" اضغط علي اسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق