رواية قمر الزين الفصل الثامن
رواية قمر الزين الفصل الثامن
البارت الثامن
قمر _ الزين
كريم : بس انا عايزك تعرفي حاجه الاول
قمر : اتفضل
كريم : بس من غير ما يارا تعرف اللي هقوله ده
قمر باستغراب : لي
كريم : هتعرفي دلوقتي
قمر : طب اتفضل قول
كريم : بصي يا ستي انا الاول موافقتش انك تشتغلي هنا عشان انا محتاج ناس تشتغل زي ما يارا قالتلك
قمر : اومال وافقت لي
كريم : عشان خاطر يارا
قمر : اي
كريم : اه انا ويارا بنحب بعض وعايز اتقدملها بس كل ما اجي اتقدم يحصل حاجه
قمر : يحصل حاجه ازاي يعني
كريم : يعني اول مره لما قولتلها تكلم مامتها عشان اتقدملها تاني يوم قالتلي مش هينفع عشان خاطر ساعتها كانت خطوبتك وتاني مره قولتلها تكلم مامتها حصل اللي حصل معاكي
قمر : طب انا اي دخلي بالموضوع
كريم : هي بتقول ازاي تبقي انتي في الظروف دي وهي تروح تقول لطنط اني عايز اخطبها
قمر : هي مالها ومال ظروفي واللي حصلي
كريم : عشان خايفه علي مشاعرك
قمر : لا متخافش انا هكلمها
كريم : لا متكلمهاش
قمر باستغراب : لي مش انت عايز تخطبها بجد ولا بتلعب
كريم : يعني لو بلعب هاجي اصارحك كده
قمر : اومال اي
كريم : كل الحكايه انها مش عايزاكي تعرفي دلوقتي عشان خايفه علي مشاعرك ف انتي اعملي نفسك كأنك معرفتيش واتعاملي عادي لحد ما هي تيجي تحكيلك
قمر : تمم
كريم : ولو سألتك اتأخرتي كده لي عندي ابقي قوليلها اني كنت بفهمك الشغل
قمر : بس انت كده مش محتاجني هشتغل لي
كريم : لا ما انتي لو مشتغلتيش هتعرف اني قولتلك حاجه وانا لسه بقولك اتعاملي عادي وبعدين طول ما انتي معاها هنا اكيد هتلاحظي مثلا حاجه كلامها مثلا معاكي بعد ما تروحوا ف ساعتها يبقي سهل انها تحكيلك
قمر : تمم هقوم انا بقي
كريم : ماشي بس متنسيش
قمر : حاضر
خرجت قمر ليارا عشان تعرفها مكتبها فين
يارا : اي ده كله
قمر بابتسامه خفيفه علي غيرتها اللي لاحظتها في كلامها : كان بيشرحلي حاجات في الشغل
يارا : طب بتضحكي علي اي
قمر : واضحك علي اي بس
يارا : معرفش
قمر : طب وديني مكتبي يلا عشان استلم الشغل
يارا : قدامي
وراحت يارا تودي قمر مكتبها
عند زين اللي نسيناه فتره
سميه : صباح الخير يا حبيبي
زين : صباح النور يا ماما
سميه : مش هتاكل
زين : مش عايز
سميه : يا ابني انت بقالك شهرين تقريباً مبتاكلش ومبتشربش حتي شغلك مبقتش منتظم فيه لا الشركه والبنك
زين : وهفضل كده لحد ما تعرف الحقيقه وترجعلي يا اما انسها حبها
سميه : ربنا يريح قلبك يا حبيبي
زين : يارب
ونزل راح شركته
في الشركه
زياد اخو زين الكبير وشريكه
زياد : اخيرا نزلت
زين : انا مش فايقلك يا زياد
زياد : لسه معرفتش توصلها
زين : للاسف مش عارف
زياد : بس هي علي فكره بتحبك
زين : عشان كده بعدت من غير ما تفهمني
زياد : عشان حست انك كنت علي علاقه مع كوكي
زين : ما هي مدتنيش فرصه اني اعرفها عليها واقولها علاقتي بيها اي
زياد : عشان كان المفروض اول ما شوفت كوكي تعرفهم علي بعض مش تسلم وتحضن كوكي وتنسي خطيبتك اللي واقفه جنبك
زين : اللي حصل بقي
زياد : بس انا من رأيي تفضل وراها لحد ما تفهمها وهي هتسامحك وتغلط نفسها كمان
زين : وانت جايب الثقه دي منين
زياد : انا اه مجتش معاك وانت بتتقدملها بس شوفت نظره الحب في عينها في الخطوبه
زين : بجد
زياد : بجد وبعدين لو ماكنتش بتحبك ماكنتش عملت كده هي اه أڤورت الدنيا وزعلها طول بس كل ده عشان بتحبك
زين : والله لو كلامك صح هعملك اللي انت عايزه
زياد: طب من هنا لحد ما تصالحك هفكر هطلب منك اي
زين : ماشي ، يلا بقي نشوف شغلنا
زياد : يلا
وخلص اليوم بعد شغل كتير وتفكير زين في قمر وبجد ممكن تسامحه زي ما قال زياد
زياد : يلا مش هنمشي
زين : يلا
زياد : ابقي سلم علي ماما وبابا
زين : ما تيجي انت تسلم عليهم بنفسك
زياد : هاجي انا وتقي ان شاء الله يوم الجمعه ونقضيه سوا
زين : ان شاء الله
عند قمر
راحت يارا لقمر
يارا : اي الشغل عجبك ولا اي
قمر : اه وسهل مش صعب
يارا : طب كويس بس مش عايزاكي تنسي مركزك اللي في البنك
قمر : مش ناسيه
يارا : تمم طب يلا نمشي بقي ولا ناويه تباتي هنا
قمر بضحك : لا يلا
روحوا ودخلوا البيت شافوا السفره مليانه اكل
قمر : ما شاء الله اي ده كله
يارا : مش قولتلك الصبح ان قلبها جاي
قمر : اه صح بس مقولتليش مين قلبها اللي جاي
يارا : عشان غبيه
قمر بصدمه : اي
يارا : اه هيكون مين قلبها غير عمر اخويا
قمر : اتصدقي صح نسيت خالص والله
تأتي ياسمين علي صوتهم
ياسمين : بناتي الحلوين حمدلله ع السلامه
قمر ويارا : الله يسلمك
ياسمين: ادخلوا غيروا هدومكم يلا عشان ناكل
يارا : طب عمر جه ولا لسه
ياسمين : جه ودخل ينام شويه عقبال ما تيجوا
يارا : طب انا هدخل اصحيه
ياسمين : لا ادخلي انتي غيري هدومك وانا هصحيه
عمر من خلفهم : انا صحيت اهو
جريت يارا علي حضنه
يارا : وحشتني اوي اوي يا عمر
عمر : وانتي كمان وحشتيني اوي يا قلب عمر
قمر : عامل اي يا عمر
عمر : الحمدلله انتي عامله اي يا قمر
قمر : الحمدلله ، حمدلله علي سلامتك
عمر : الله يسلمك منوره البيت
قمر : ده نورك
عمر : تسلمي
يارا : هتقعد قد اي الاجازه دي بقي
عمر : 15 يوم قابلين للانكماش
يارا : لي ان شاء الله
عمر : انتي ناسيه اني ظابط وممكن يحتاجوني في اي وقت ومقدرش اقول لا
يارا : ربنا معاك يا احلي ظبوطه في الدنيا
ياسمين : طب ادخلي انتي وقمر يلا غيروا هدومكم عشان ناكل
عمر : اه يلا عشان هموت من الجوع
يارا : بعد الشر عليك
وعدا اسبوع من غير احداث لحد ما جه يوم الجمعه
قمر : خالتو ممكن انزل اقعد ع البحر شويه
ياسمين: بس متتأخريش
قمر : حاضر يا حبيبتي
يارا : وانا كمان هخرج شويه مع صحابي
قمر بمكر : صحابك برضو
يارا بتوتر : اه صحابي اومال هخرج مع مين يعني
قمر : لا ولا حاجه انا بستفسر بس
يارا : طب اي يا ماما هخرج ولا اي
ياسمين : طب متتأخريش انتي كمان
يارا : حاضر
خرجت يارا مع كريم طبعا وقمر خرجت قعدت ع البحر
وخلص اليوم وروحت قمر
قمر : السلام عليكم
ياسمين واللي معاها : وعليكم السلام
قمر بصدمه : ..........
يتبع الفصل التالي اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية قمر الزين" اضغط على اسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق