رواية عشقت قطة الفصل الثامن 8 بقلم فيروزه
رواية عشقت قطة الفصل الثامن 8 بقلم فيروزه
ام اسد بحزن...القطه ما تت يا اسد...
اسد وقع في الأرض ...مستحيل ...مستحيل ..انتي فين يا قطه...انتي فين ردي عليه ...
ام اسد قربت منه وحضنته...مالك يا حبيبي...
اسد بدموع وصوت عالي...القطه ما تت يا ماما ...مستحيل بعد كل ده تمو ت وتسيبني ....
ام اسد بحزن...اهدا يا حبيبي بكره هات غيرها ....
اسد بدموع حضنها جامد...مستحيل الاقي غيرها ولا احب زي ما حبيتها ...دي مكنتش مجرد قطه ...دي كنت حياه ....
ازاي بعد كل ده تسيبني ...ازاي ....
ام اسد بحزن علي ابنها ...اهدا يا حبيبي دي قطه ...
اسد بحزن شديد...ممكن تخرجي يا ماما عايز افضل لوحدي .
ام اسد بحزن.....حاضر يا حبيبي...نملك شويه ...
اسد بحزن....حاضر....
.....
بعد أم اسد ما خرجت ...
اسد دموعوا نزلت اكتر وكان حاسس ان قلبو وجعوا عليها اوي ....وأنه مش عايز حاجه من الدنيا غير القطه وبس ...
اسد بحزن شديد...يا قطه ردي عليه ....ردي علي قلبي ...(و حط ايدو علي قلبه ....ردي علي ده ....ردي علي اللي بينز ف في بوعدك ...ردي علي قلبي ...ريحي روحي اللي بتمو ت من الخوف عليكي ...في كل ثانيه ....
اسد بصوت عالي ....ردي عليه ...
سمع صوت القطه...زعلان علشاني ....
اسد بفرحه ...انتي فين يا حبيبتي...انتي فين ردي عليه ...
صوت القطه ....رجعت لاهلي وناسي ...وانت ارجع لحياتك وناسك ...
اسد بحزن ...انتي بتقولي ايه ...يعني ايه رجعتي لأهلك ...يعني ايه ...ازاي هرجع لحياتي من غيرك ....ازاي هعرف اعيش من غيرك ...ازااااااي....وانتي ملكتي قلبي...
ردي عليه ....
صوت القطه....عايزني في حياتك ...
اسد بابتسامه امل ....اكيد ...ده انتي بقيتي حياتي ...
صوت القطه....علشان ارجع لعلمك تاني واقدر اعيش معاك...لازم تعرف الشروط . ...
اسد بابتسامه....انتي تأمري...
صوت القطه ....قد الشروط ...
اسد بابتسامه...قدها ...
صوت القطه.... هقولك حاجات وانت تفكر فيها.... مكالمه..
صوره ....رساله....ولد ...اخر العمر ...بدايه حياه ...راجل ..ام
....ست ...خوف ...امل ...بيت...
اسد بستغراب....انا مش فاهم قصدك ايه بالكلام ده ...
صوت القطه....انا هقولك ....يا تقولي معني الكلمه ....يا تقولي حكايتها ...وبعدها هتتكون بوابه لعلمك وارجع من تاني ....اهم حاجه التفاصيل ...بتكون حكايه وتحل لغز ...
اسد بابتسامه...حاضر ...هفكر...
صوت القطه...كل ما تحل كلمه ....هيتكون حجر في البوابه لعلمك...وبعدها هنكون مع بعض ....
اسد بابتسامه....موافق ....وهفضل افكر علشان ترجعي ...
صوت القطه...كل متحل كلمه حط ايدك علي قلبك وانا هسمعك......وكل ما تحب تكلمني حط ايدك علي قلبك لاني فيه ...
اسد بابتسامه....بحبك ...
صوت القطه ....نام دلوقتي ومن بكره فكر ...
اسد بابتسامه....تصبحي في قلبي يوم عن يوم ...
....
هو اللي انتي بتعمليه ده هيحل حاجه ...ليه الامل .....وهو مش موجود .....
علشان حبيت ....وفي يوم من الايام هخرج من سجني وارجع لحبي ...
بتعملي كل ده علشان انسان....ماتحبي غيرو احسن ...
احب ايه .....هو انا لسه عندي قلب احب ...قلبي خالص بقي اسير ....معدش ملكي ...ولا ليه حكم عليه من يوم ما حبيت ..
عايزه تسيبي مولكك علشان انسان ...
واسيب عمري... علشان نظره فرح في عنيه ...
لدرجه دي حبيتي ...
واكتر كمان ....انا مش حبيت ...انا اتعلمت اعيش ....علشان حبيبي....
مجنونه ....
ونفسي افضل مجنونه علشانه ...
هتفضلي الباقي من عمرك في سجنك علشانه...
هههه بتحلمي....ههرب وهحاول بدل المره ميلون ...
هتفضلي طول عمرك مجنونه ....
هههه بتقولي مجنونه علشان معرفتيش الحب ....وعذاب الحب ....
مجنونه ...
....
الكل بيقول مجنونه من اول ما رجعت وقولت اني حبيت انسان وعايزه ارجع اعيش معه ...واني مستعده اتنزل عن مولكي...وسحري....علشان اتحول انسانه واعيش معه ....
مجنونه ....مجنونه ...
وكان مصيري السجن ...والجر يمة ...اني حبيت انسان.....
ايوه انا القطه ...
انا اللي حبيت اسد ...قطه حبت اسد ....
اول لما رجعت لعلمي القطه ماتت ...وبعدها سمعت صوت اسد وحزن اسد ...وعرفت اني ماحبيتش لوحدي ...
وقررت ارجع ....ومن وقتها وانا اسيره السجن ....
وحطو كل طاقتهم في السجن علشان ماعرفش اهرب ....
ولما كلمت اسد قولت ليه علي اللغز علشان يتشغل ويبطل يفكر .....انا فين ....
بس فعلا اللغز سحر ....
.....
اسد تاني يوم فضل يفكر لحد ما عرف ....
اسد حط ايدو علي قلبو .....يا قطه انا عرفت معني كلمه فيهم وده هيكون اول حجر....من البوابه ....
صوت القطه....سمعك ...
اسد
صوت القطه
البارت انتها بس الحكايه لسه.....
واللي جاي اقوي بكتير من اللي فات......
اللي جاي كله اللغز بس حله في الحكايه ....
رايكم يهمني وبيفرحني حابه اعرف رايكم في بارت النهارده..
روايه من وحي خيالي المجنون 😂🙈......
يتبع الفصل التالي اضغط هنا
الفهرس يحتوي علي جميع فصول الرواية
" رواية عشقت قطة " اضغط علي اسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق