رواية سأنتقم لقلبي الفصل السابع 7 بقلم زينب عادل
رواية سأنتقم لقلبي الفصل السابع 7 بقلم زينب عادل
منار وهي تجري على السلم ماااماااا بااابا الحقو
الام واسمها ايمان
ايمان اي يابت في اي الي حصل
ابراهيم في يامنار حصلك حاجة
منار بفرحة لا محصلش حاجة انا كويسة بس خالد كلمني وقال ان هو جاي بكرة
ايمان بفرحة بجد قالك جاي بكرة
منار اه ياماما
ايمان طيب بس يلا اطلعي البسي علشان نخرج ونشترى شوية حجات والحاجات الى خالد بيحبها وهعمل الاكل الى بيحبو كلو
ابراهيم بغيرة لي كل دا يعني مهو بيجي هنا كل فترة مش اول مرة
ايمان بفرحة واي يعني هو بيجي كل يوم ولا اي وبعدين دا حبيب خالتو دا ربنا يحميه
ابراهيم بضيق ماشي براحتك وذهب لغرفة المكتب
منار بغمزة بابا بيغير عليكي يانصة هههه
ايمان بس يابت وتعالى معايا يلا نشوف هنجيب اي
منار بمرح حاضر يافندم
ايمان يلا ياهبلة يلاا
منار بجرى خلاص خلاص اي
___________________
عمر بصدمة اي دااا
هنا برقة في اي ياعمر
عمر بتتنيح اي الجمال دا
كانت هنا ترتدي قميص اسود قصير جدا بحمالات رفيعة وتركت شعرها منسدل على ظهرها ووضعت بعض مساحيق التجميل وكانت فاتنة بحق
عمر بعشق اي الجمال. دا كلو كل يوم بشوفك احلى من اليوم الى قبلو
هنا امم مهو انا عارفة اني جميلة كنت جاي ليه
عمر بتوهان انتي جميلة فعلا اووى
هنا كنت جاي ليه
عمر ها مش عارف انا كنت جاي اخد هدوم بس غيرت رئي
هنا لا ياحبيبي انت هتاخد هدومك وبرا
عمر وهو يقترب منها يرضيكي واهون عليكي
هنا بعند اه تهون عليا
عمر وهو مازال يقترب يعني مش عايزا تنامي في حضني النهاردة
هنا وهي تعود للخلف عمر عمر اطللع برا هاا انت سامعني
ثم اصتدمت بالحائط خلفها
هنا بغيظ وقتك انتي كمان حيطة باردة نظرت امامها وجدت عمر ولا يفصل بينهم سوى سنتي واحد
عمر بهمس متاكدة انك عايزاني اطلع برا
هنا بتوهان اه لا ايوة اطلع برا
عمر بخبث اه ولا
هنا وهي تحاول ابعاده عنها لا اطلع برا يلا وخد هدومك ونام في اي اوضة
عمر هنا
هنا لا ياعمر مش مسمحاك ومش هسامحك وبعظين هتنام ليه ها انت مش لسا صاحي من شوية يلا يابابا خد هدومك وروح على شغلك ييلاا
عمر بغضب يعني اي مش هتسامحيني يعني اي انا جوزك علفكرة ومن حقي اعمل الى انا عايزو
هنا بغضب جوووزى جووزي الى هيرووح يطلب واحدة من ابوها بعد يومين الى هيبقا بعدة كام شهر متجوز وانا حامل في ابنو انت بجد ليييه عملت كدا كنت ممكن ترفض وكنت تيجي تقولى الى حصل وتقولى وتعرفني مش تستني بعديها باسبوع وبعدها تقولى في نفس اللحظة الى عرفت فيها ان انا حامل يعني لو مش خااايف عليا خاف على الى في بطني حتى للدرجة دي انا مبفرقش معاك بس كلو بحسابو واتفضل انا عايزة انام واخرجت ملابسه من الدولاب خد مش انت وراك شغل
عمر بحزن والم في قلبه هو يعرف انه جرحها ويعرف انها لن تسامحه ولكن هل اصبحت تكرهه هنا شعر بنغزة في قلبه
عمر بصوت اليم ووجع متردد هنا هو انتي بقيتي بتكرهيني
هنا للاسف •••••••
________________
عند يوسف في قصر السلامى
كان يجلس بالحديقة مع والدته بيفطرو
يوسف بس هنا مش هتسكت اكيد
هدي بحزن على حالهم ربنا يريحهم وكل حاجة هتتصلح باذن الله
بوسف مغيرا للموضوع تعرفي ياماما هنا كانت بتتوحم النهاردة على عصير برتقال وخلت عمر هو الى يعملهولها
هدي بفرحة بتتوحم على برتقال ههه وخلت عمر يعملهولها
كان ابراهيم واقف وسمع كلامهم ( لحظة بس علشان محدش يتلغبط والد عمر اسمو ابراهيم ووالد هنا اسمو ابراهيم برضو)
تذكر ابراهيم عندما كانت هدي حامل بعمر كانت تتوحم على لمون وبرتقال كتير جدا وابتسم على تلك الذكرى
لمح يوسف والده يقف ويبتسم
يوسف بابا انت واقف هناك ليه
ابراهيم ها لا انا جاى اهو وذهب لهم وجلس
جلسو يفطرون ولكن كان الصمت سيد الموقف ولا احد يتحدث
ابراهيم احم هو عمر عامل اي
يوسف ببرود هيكون عامل اي بيحاول يصالح مراتو ويقنعها بس مش عارف وهي بتتعب كل شوية علشان الحمل
ابراهيم بقلق وهي كويسة
يوسف باستغراب اه كويسة
هدي بابتسامة عايزها تيجي هنا
ابراهيم لا مين قال كدا لا انا مش عايز حد هنا وعنئذنكم علشان عندي شغل كملو انتو فطار
وذهب وتركهم
هدي هو عايز يشوفها علفكرة
يوسف اشمعنا دلوقتي يعني
هدي علشان هي بقت حامل في حفيدو ابن ابنو الى هيبقا وريث عيلة السلامي الى هيشيل اسم العيلة بعد كدا وفي نفس الوقت هو بيحب الاطفال وخصوصا ان هو عارف ان هنا مش وحشة وام كويس هتحافظ على حفيدو
يوسف علفكرة انتو خليتو دماغي هاتنفجر انا مبقتش فاهم حاجة شوية بيكرها شوية عايز عمر يتجوز شوية فرحان علشان هي حامل بقا زهقتونى انا هطلع اوضتي احسن
و قف من مكانه واتجه لغرفته
هدي بصوت عالى ليكي يسمعه يوسف عقبال ما اجوزك انت كمان
يوسف بصوت عالى من الداخل قرررريب ان شاء الله قررريب
꧁꧁꧁꧁꧂꧂꧂꧂
يتبع الفصل التالي اضغط هنا
الفهرس يحتوي علي جميع فصول الرواية " رواية سأنتقم لقلبي " اضغط علي اسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق