Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية صبر انثى الفصل السابع والاخير 7 بقلم ميرا ابو الخير

 روابة صبر انثى الفصل السابع

رواية صبر انثى الفصل السابع


#الاخيرة.. #صبر_انثي..(الخاتمه لسه) 
#بقلم_ميرا_ابوالخير.. 
الشخص: دي دعوة خلع من المدام داليا السويدي لحضرتك. 
هيثم وامه ورشا بصدمه: ايههههه. 
الشخص: اتفضل امضي. 
هيثم بذهول: ا ازاي تعمل كده. 
امه: يخرب بيتك يا بني. 
بص ليها بغضب ومضي. 
الشخص مشي وهيثم راح لبيت داليا. 
رشا بغيظ: مش هيلحقها. 
امه: قصدك ايه. 
رشا بخبث: هههههه هيلاقيه مفاجأة هناك هتعجبه اوي. 
امه بصدمه: انتي عملتي ايه. 
رشا بكر"اهيه: هتعرفي بعدين. 
امه خدت حجابها ونزلت جري تشوف هتعمل ايه المجنونه دي في داليا. 
ميرا ابوالخير. 
✨✨✨✨✨✨
في اوضه داليا. 
مرات عمها بتداخل وفجاءة بتصرخ: داللللياااااا. 
جاسم بيجي جري بيلاقي د"م علي الارض وداليا فاقدة الواعي جري عليها. 
مرات عمها بخوف: فوقي يابنتي. 
جاسم برعب وقلبه اتقبض: داليا يا حبيبتي فوقي مالك. 
داليا بتفوق وهي بتعيط: ا الشب باك ف في حد كان عايز يقت"لني. 
جاسم قام جري ملاقش حد. 
جاسم رجع تاني بسرعه وشالها حطها علي السرير: انتي كويسه. 
داليا بخوف: ع عور ايديا وخوفت اغمي عليا ا انا خايفه يا جاسم. 
جاسم خدها في حضنه وبيطبط عليها: بسس اهدي هاتي يا امي مياه. 
خرجت تجيب مياه وهو قعد جنبها. 
بقلم ميرا ابوالخير. 

✨✨✨✨✨✨✨✨
رشا جايه تنزل وقعت من علي السلم د*مها سا"ح. 
الجيران والكل اتلم واخدوها المستشفى. 
الدكتور باسف للجيران: للاسف الخبطه كانت جامدة الجنين نز"ل والام اتشال ليها الر"حم. 
الجيران بحزن: لا حول ولاقوة ايلا بالله. 
رشا لما فاقت اتصدمت عمرها م هتكون ام تاني بعد كده دموعها نازلة وانهارت اتحرمت من نعمه الامومه وخسرت كل حاجه. 
بقلم ميرا ابوالخير. 
✨✨✨✨✨✨✨✨

 داليا بتترعش من الخوف: هيمو"توني يا جاسم. 
جاسم بحنان: اهدي انا معاكي ياقلب جاسم محدش هيقدر يقربلك. 
داليا بهدؤء: انا اسفه علي كل المشاكل دي. 
جاسم بحنان: علي قلبي زي العسل. 
داليا بابتسامة: لسه ليا مكان في قلبك يا جاسم. 
جاسم بحب: عمره م قل بيزيد ليكي يا داليا. 
داليا بضحك: اد ايه. 
جاسم خدها في حضنه: اد الكون واكبر. 
: واخد مراتي في حضنك ليههههه. 
بصوا لمصدر الصوت وبصدمه: ه هيثم.
هيثم بغضب...... 
: واخد مراتي في حضنك ليههههه. 
بصوا لمصدر الصوت وبصدمه: ه هيثم.
هيثم بغضب راح وشدها من حضنه: بقا بترفعي عليا قضيه خلع يا داليااااااا. 
داليا بغضب وعصبيه زقته: عشااان مش ررر*اجللل انت عمرك مهتعرف يعني ايه الر*جولة انت فاهم الر"جولة انك تحافظ علي مراتك ومش تضحك عليه انك تصونها مش تضحك عليها وتخدعها وتهمها بحبك الر*جولة انك تكون صادق مع اقرب الناس ليك اعرف انه الر"اجل يلي يضحك علي بنت ويوهمها بحبه يبقا مش ر*اجل خد.... بقلم ميرا ابوالخير 
جريت نولته طرحه: البس دي واقعد جنب امك يا محترم. 
بقلم ميرا ابوالخير 
هيثم بص بغضب: احترمي نفسك يا... 
بو"كس وقعه الارض. 
جاسم ببرود: خلصت برا. 
هيثم قام من علي الارض وبص بندم: انا فعلا مغفل وهما ضحكوا عليا. 
امه جت وهي بتنهج: في ايه. 
داليا ببرود: اهلا اهلا بالام المثاليه يلي بتصلي ومتعرفش ر"بنا سبحانه وتعالي ومتعرفش النصيب ولا هو مخبي ايه ولا حتي المعاملة الحسنه كل يلي عملتو فيا صبرت كتير لكن مش معني كده اني افضل متحمله انا اه انثي وليها صبر بس الانثي خاف منها لما بتقلب علي حد برا انتو الاتنين. 
امه بدموع: حقك عليا يا بنتي. 
داليا بسخريه: للاسف مينفعش برا. 
هيثم بص بحزن وخرج هو وامه. 
جاسم بتصفيق: لا برفووو تستاهلي جايزة يابنتي انا دمعت. 
داليا بضحك: اومال يا ابني. 
مرات عمها بضحك: شكلنا هنفرح قريب بيكم. 
ابتسموا بفرح. 
بقلم ميرا ابوالخير.. 
✨✨✨✨✨✨
بعد مرور سنه... 
داليا جابت ولد قمر وسمته محمد واتجوزت بعدها جاسم وعايشين اجمل ايام حياتهم وداليا بتشكر ربنا انه عوضها خير جاسم كل يوم بيزيد حبه ليها وبيعامل ابنه انه ابنه هو... بقلم ميرا ابوالخير 
هيثم ساب البلد وسافر قرر يعاقب نفسه بنفسه وحتي ساب ابنه يتربي مع اب تاني لانه مش يستاهل يكون اب.... بقلم ميرا ابوالخير 
ام هيثم ماتت بحسر"تها علي ابنها ويلي عملته فيه.... 
رشا عمرها م هتكون ام وللاسف ماتت منت"حرة بسبب احساس الذنب وانه اترد ليها..... 
بقلم ميرا ابوالخير... 
✨✨✨✨✨✨. 
مر اربع اعوام. 
داليا بصراخ: اعاااااا مش قادره الحقونييي. 
جاسم بضحك: معلش مش اول مرة. 
محمد بطفولة: خلاص ياماما بقا عسان نانسي بتعيط مع تيته يلا هاتي البيبي الجديد. 
داليا بصراخ: منك لله انت وابوك ابو طويلة دااا انت السببببببب طلقنيييييي. 
جاسم برفع حاجب: م كله بمزاجك هو انا غصبتك خدها ياعم دي هتفضحنا. 
داليا بصراخ: لما افوق لك يا بن المبقعه اااااه. 
حماتها: تشكري يا بنتي 🙂. . بقلم ميرا ابوالخير 


يتبع الفصل التالي اضغط هنا

الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية صبر انثى" اضغط على اسم الرواية


reaction:

تعليقات