رواية زوجة زوجي الفصل السادس
وتين: اديني جيت اهو في أي؟
حور: أنا اسف أني طلبت اقابلك بس كان لازم اقابلك ضروري.
وتين: عادي ولا يهمك اتفضلي قولي اللي جبتيني علشانة.
حور: متتجوزيش يوسف.
وتين: ده شيء مش جديد لأني رافضة الجواز من يوسف بس الظروف اقوىٰ مني.
حور: حياتنا احنا التلاتة هتخرب.
وتين: عارفة أي الجديد؟!
حور: يوسف بيحبني وانا بحبة وانتِ هتكوني الدخيلة اللي بينا.
وتين: عارفة بس مش بأيدي حاجة اعملها.
حور: لا بأيدك ترفضي الجوازة دي لي تظلمي نفسك!.
وتين: هو انتِ فاكرة أني مرفضتش انا رفضت كتير بس رأيي ملهوش اهمية.
حور: هتتعبي.
وتين: قولتلك عارفة بس مش بأيدي حاجة اعملها ارفضي انتِ.
حور: رفضت بس والدتة مُصِرة...
وتين: اثبتي على رأيك وهو لو بيحبك مش هيتجوزني...
حور: هو بيحبني وانا كمان بحبة بس احنا الاتنين مش بأيدنا حاجة نعملها...
وتين: لا بأيدكم كتيير وانتِ اكتر واحدة تقدر تعمل اطلبي الطلاق وهو لو بيحبك هيرفض عشان تفضلي معاه..
حور: مش عايزة اشوفة ضعيف عشان بحبة.......
وتين: فين الضعف في كده عايزة افهم؟!
حور: أنا هكون بَخيرُّة بيني وبين والدتة.
وتين: مش عارفة اقولك أي.....
حور: متقوليش حاجة هتقولي أي..
وتين: مفيش حاجة تتقال بس حقك عليا لأني رافضة بس هنعمل اي الظروق اقوىٰ مننا...
حور: عن اذنك..
وتين: اتفضلي.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
سما: فين وتين؟
مازن: وتين خرجت يا سما اتفضلي.
سما: لا خلاص عن ازنك همشي وابقىٰ ارجع في وقت تكون وتين موجودة.
مازن: ادخلي يا سما انتِ هتعيشي عليَّ الدور
سما: دور أي اللي هعيشة عليك؟
مازن: انتِ بقيتي بتعامليني كدَّ لي؟
سما: وانتَ بقيت كدَّ لي؟
مازن: مترديش عليَّ بسؤال يا سما.
سما: لما تلاقي إجابة لِ سؤالي ابقىٰ أنا كمان ادور علىٰ إجابة لسؤالك.
مازن: ماشي يا سما أنتِ حرَّ...
سما: عن اذنك سا مازن وياريت ترجع زي زمان وترجع عن اللي في دماغك.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
يوسف: طالما دَّ اللي هيريحك يا ماما فأنا موافق.
ليلىٰ: لوووولوووولوووي......
يوسف بخنقة: اهدي يا ماما عشان أنتِ تعبانة
ليلىٰ: مش قادرة اعبرلك عن مدىٰ فرحتي بموافقتك يا يوسف.....
يوسف: يارب دايمًّا مبسوطة وسعيدة يا ماما.....
ليلىٰ: يا حبيبي هفضل سعيدة لما اشوف اولادك بيلعبوا حواليا...
يوسف: بأذن الله يا ماما مفيش حاجة بعيدة عن ربنا....
ليلىٰ ونعم بالله يا حبيبي يلا بقىٰ عشان نرجع بسرعة عشان انا مبسوطة...
يوسف: حاضر يا ماما هروح اشوف الدكتور.....
ليلىٰ: ماشي مليش دعوىٰ انا عايزة ارجع البيت..
يوسف: حاضر يا ماما
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
مازن: شرفتي يا وتين مش ناوية تقولي كنتِ فين برضوا.....
وتين: مكنتش ومش هكون برضوا.....
مازن: ماشي يا وتين..
جهزي نفسك عشان كتب كتابك يعد كام يوم.....
وتين بصدمة: مستعجلين علىٰ أي....
مازن: مش مستعجلين بس هنفضل صابرين على اي.....
وتين: خلاص يا مازن اللي تشوفه مبقتش فارقة.....
مازن: احسن برضوا.....
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
حور: حمدلله على سلامتك يا طنط
ليلىٰ: الله يسلمك يا حور.......
يوسف: ادخلي يا ماما ارتاحي...
ليلىٰ: ارتاح أي بس ده احنا عندنا فرح بعد كام يوم لازم نجهز كل حاجة....
حور بتسأل: فرح مين يا طنط؟
ليلىٰ: سلامتك يا حور هو انتِ نسيتي فرح يوسف يا حبيبتي..
حور: يوسف؟!
ليلىٰ: ايوا يوسف..
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
يوسف: انتِ بتعملي اي..
حور: انتَ شايف أي...
يوسف: شايف إنك بتلمي شنطة هدومك لي بقىٰ.....
حور: وحضرتك مش عارف لي..
يوسف: ايوا فين السبب بقىٰ...
حور: واللهِ؟!..
يوسف: ما تخلصي يا حور....
حور: بلم هدومي يا يوسف عشان ماشية رايحة بيت ابويا.....
يوسف: ايوا لي بقىٰ؟!.....
حور: واللهِ هتعمل نفسك مش عارف!....
يوسف: ايوا يا ستي خديني على قد عقلي وقولي لي بقىٰ.....
حور: عشان هتطلقني يا يوسف....
يوسف بصدمة: أي اللي انتِ بتقولية ده يا حور انتِ اتجننتي....
حور: لا متجننتش يا يوسف هو ده اللي لازم يحصل من الأول......
يوسف: ........................
يتبع الفصل السابع اضغط هنا
الفهرس يحتوي علي جميع فصول الرواية كامله"رواية زوجة زوجي" اضغط علي اسم الروايه
تعليقات
إرسال تعليق