Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية بنات الملجأ الفصل السادس 6 بقلم مادونا عماد

 رواية بنات الملجأ الفصل السادس 6 بقلم مادونا عماد 

رواية بنات الملجأ الفصل السادس 6 بقلم مادونا عماد 



في غرفة سيف 
 
اول مادخلوا رزع الباب وراه 

غزل اتفزعت من الصوت 

سيف بغضب اول حاجة كدا انتي هنا ماليش لازمة هنتعامل عادي قدامهم بس في واحنا مع بعض مش عايز اي اختلاط بينا فاهمة 

غزل بدموع : فاهمة 

سيف : تاني حاجة هتنامي علي الكنبة وانا هنام علي السرير وتسمعي كلامي احسنلك 

غزل : حاضر 

وفجأة سمعوا صوت عالي جاي من تحت 

مني : الحقووووووني ياااا سييييييف

سيف نزل بسرعة واتصدم لما شاف ريم اغمي عليها

سيف شالها وركبها عربيته وأمه وغزل ركبوا ورا 

وراح المستشفى 

سيف كان قاعد وحاطت راسه بين ايدة وحزين

غزل قعدت جنبة وحطت ايديها علي كتفه 

غزل : هتبقي كويسة متخفش 

سيف زق ايدها : عارفة لو حصلها حاجة مش هرحمك 

غزل كانت هتتكلم الدكتور خرج وسيف جري علية 

سيف : ها يا دكتور مراتي عامله ايه 

الدكتور : البقاء لله 

سيف بغضب : انت بتقووووووووول اية

ودخل لريم الغرفة 

***************************************************

عند اسيل 

في المدرسة في ولد بيحاول ياخد السندوتشات غصب عنها 

اسيل : اوعي سيب الشنطة بتاعتي 

الولد : لا وزقها وقعت علي الارض 

يجي سليم ويمد لها ايدة وهي تمسكها وتقوم 

وراح ضرب الولد والمدرسين اتجمعوا

وراحوا للمدير 

عند المدير

المدير : انت بتضربه لية يا سليم 

سليم : عشان كان بيضايقها 

الولد : كداب محصلش 

اسيل : لا حصل 

المدير : اسكتوووا انا هتصل بباكي يا اسيل وهو يشوفله حل وانت يا سليم ابوك متوفي هتاخد جواب رفض  

سليم طلع وهو متغاظ من اسيل 

بعد شوية كريم ويارا وصلوا 

يارا جريت علي اسيل وحضنتها : في اية 

المدير : بنت حضرتك من اول يوم بتتخانق وفي ولد اسمه سليم 
عمل بلطجي وضرب الولد دا 

كريم بص للولد وكان متشلفط 

كريم : خلاص انا هوديه المستشفي ومش هسيبك غير لما يكون كويس

وراحوا المستشفي 

***************************************************

عند سيف وريم 

سيف مسك ايدها ودموعه نازلة : لية لية يا ريم تسيبيني وتمشي انتي وعدتيني مش هتسيبيني ابدا يلا قومي يا حبيبتي اااااهههه

كده يا قلبي يا حته مني
يا كل حاجة حلوة فيا
كده هتمشي وتسبني وحدي
في الحياة والدنيا ديا

يعني ايه
يعني خلاص انا مش هشوفك تاني
مش هلمسك
مش هحكي ليك عن حاجة تاعباني

كنت روحي لما كان جوايا روح
عمري ما اتخيلت انك يوم تروح
مش فاضلي مني غير حبة جروح

مع السلامة يا حبيبي وفي أمان
عمري ما هقول يوم عليك ماضي وكان
عمري ما انسى مهما طال بيا الزمان

*************************************************

كريم ويارا واسيل راحوا نفس المستشفي 

كريم ويارا قاعدين مع اسيل والدكتور بيكشف علي الولد جوا

كريم : احكيلي يا حبيبتي اية اللي حصل

اسيل : الولد الوحش دا كان عايز ياخد مني السندوتشات وانا مردتش زقني وقعت علي الارض وبعدين جة ولد كبير وحلو اوي اوي وقومي وضرب الولد الوحش 

يارا بضحك: والولد الحلو اوي اوي دا فين 

اسيل : اخد رفض اسبوع عشان ممنوع يضرب حد في المدرسة بس انا زعلانة عشان هو اخده بسببي

كريم : طيب لما يرجع ابقي اعتذري منة وخلاص

اسيل حضنته : ماشي

كل دا وغزل بترقبهم من بعيد ودموعها نزلت بس من جواها اطمنت علي اختها

**************************************************
عند كيلا 

كلهم بيعملوها وحش بعد اللي حصل مع كنزي 

كنزي دخلت اخدت العاب مكعبات من العاب كنزي وكبتهم علي السلم 

مهند شافها واستغرب هي بتعمل اية وفكر انها بتلعب عادي وكمل طريقة 

حنان كانت نازلة هي وكوثر ومش واخدين بالهم وهوووب وقعوا من علي السلم 

كنزي : ماااامي 

كيلا : ماااما 

كوثر بوجع : مين اللي عمل كداا

كنزي بكذب : كيلا 

حنان : أنتي زودتيها اوي يا كيلااا 

كيلا بخوف : واللة ماعملت حاجة 

كوثر اخدتها من ايديها ودخلت المطبخ وسخنت سيخ حديد 

كيلا برعب ودموع : لاااا معملتش حاجة 

كوثر وهي بتقرب منها فجأه وقفها صوت 

مهند : كنزي هي اللي عملت كدا 

***************************************************

عند تالا و حسام

حسام راح ياخد تالا من المدرسة واشترالها شيبسي وشوكولاتة وحاجات كتير هي بتحبها 

تالا بفرح جريت عليه وحضنتة : حسااام

حسام : الأستاذة سألتك في الرياضة اللي ذاكرتهالك امبارح 

تالا : ايوة وجاوبت كل الأسئلة صح شكرا اوي يا حوس 

حسام : عندي ليكي هدية عشان انتي شاطرة 

تالا : بجد يا حسان اي هي 

حسام : هنروح الملاهي 

تالا بسعادة : هي هي هنروح الملاهي وركبت العربية بسرعة 

وحسام ضحك علي طريقتها 😂

*************************************************

عند جنة كل يوم طارق بيحاول يقرب منها بس هي بضربه وتهرب

جارهم غسان كان طالع البيت وكل يوم يسمع صوت صراخ بنت و
والنهارده الفضول اخدة وقرر يشوف فية اية ولحسن الحظ طارق نسي يقفل الباب بالمفتاح 

جنة ضربتة وجريت علي الباب اتفتح معاها وشافت غسان قدامها 

وطارق جري وراها 

جنة استخبت وراه غسان بخوف 

جنة : الحقني ياعموو 

غسان كور ايدة بغضب وعروقه بارزة وو...

يتبع الفصل التالي اضغط هنا

الفهرس يحتوي علي جميع فصول الرواية
" رواية بنات الملجأ  " اضغط علي اسم الرواية 
reaction:

تعليقات