رواية عشقت قطة الفصل السادس 6 بقلم فيروزه
رواية عشقت قطة الفصل السادس 6 بقلم فيروزه
ام اسد بابتسامه...امال فين عروستنا....
بعد دقيقه خرجت سما ...بس كنت كأنها قرد شكلها غريب ومخ يف ..حاجه كده طلعه من بيت الر عب ...
اسد بفزع...اي ده يا خالتو ...
ام اسد بخوف قربت من اسد وحضنته ...يلا يابني نمشي اعوذ بالله...ايه ده ...
ام سما صرخت....يالهوي ايه ده اعوذ بالله.....
سما قربت منهم بخوف....هو في حاجه ورايه يا ماما ولا ايه ...ماما انا خايفه ...ردي عليه...
ام سما بخوف ...ماما مين ....ابعدي عني .....انتي اللي تخوفي .......
سما بدموع ...مالك يا ماما في ايه ...بقي انا اخو ف الله يسامحك ....
اسد قرب منها بخوف ...انتي بجد سما ...
سما بدموع ...ايوه يا اسودي ...انا سما .....
اسد بضحك ...هو ده وقت اسودي ولا ز فت ...دي بنتك يا خالتي ...هي بهبله....
ام سما بخوف ...سما مين يابني انت مش شايف شكلها ...
ام اسد بحزن...بقي دي سما بنت خالتك يا اسد ...عيب عليك ..
اسد بحزن....ايوه يا ماما هي يلا نروح ...
في الوقت ده سما رجعت لشكلها الطبيعي...
سما بعد ما رجعت لشكلها الطبيعي ...هاتمشي وتسيبني يااسد ...طيب ليه ...
اسد بابتسامه قرب منها ...انتي اختي يا سما وعمري ما شوفتك اكتر من اخت ليه ومقدرش احبك اكتر من حب الإخوات ....وهتفضلي العمر كله اختي ....
سما بدموع...بس انا بحبك انت حب الطفوله والشباب...ازاي ما حسيتش بيه ولا بي قلبي...
اسد بحنان قرب منها وطبطب عليها...حبيتك بس زي اختي وفي اي وقت انا معاكي وجمبك ... وان شاء الله انا اللي هجهاز معاكي علشان فرحك...وانا اللى هكون معاكي دايما لانك اختي ....وان شاء الله هتلاقي الحب الصادق ..وقتها هكون معاكي .....
سما حضنت اسد ...ربنا يخليك ليا...
اسد بابتسامه..ويخليكي ليا .....
ام اسد بابتسامه....ربنا يخليكم ليا يا حبايبي...
اسد بابتسامه...يارب يا ماما ...يلا نروحي...
ام سما بابتسامه...لا لازم تتغذو معانا ...
اسد بابتسامه....ماشي يا خالتو ...
..
بعد الغذاء اسد راوح البيت هو ومامتها ...
..
مامت اسد بابتسامه.....طول عمري فخوره بيك ...ربنا يخليك ليا ...
اسد قرب منها وحضنها....وانا طول عمري بحبك ربنا يخليكي ليا يا جنتي....
ام اسد بابتسامه..وانت حبيبي....
...
بعد شويه اسد داخل الاوضه لقه القطه نايمه علي السرير ....
اسد قرب منها بابتسامه....عملتي ايه في سما يا شقيه....
القطه بقت بنت ....انا ابدا ....انا نايمه من ساعته ما مشيت ..
اسد قرب منها اكتر وحضنها ...عليه بروضه ....بس ليه عملتي فيها كده ....
القطه وهي بنت ....علشان بحبك ...وخايفه حد ياخدك مني..
اسد بابتسامه.....وانا كمان بحبك .....ومستحيل احب غيرك..
القطه حضنت اسد اكتر ....بجد بتحبيني ....
اسد بابتسامه....اكيد وبموت فيكي ....حبيتك حتي من قبل مااعرف انتي مين ولا ايه حكايتك....حبيت كل حاجه معاكي وعلشانك ...ورجعت احب حياتي من تاني علشانك...وعلشانك انتي وبس ....
القطه وهي بنت....عرفت الحب ليك وعلشانك ...بحبك ...
اسد بابتسامه....نسيت الماضي بيكي وعلشانك ...بحبك ...
(دق قلب عاشق فلا مفر من الحب آلا إليه 🥺❤️)....
القطه بفرحه ...غمض عينك....
اسد بابتسامه...حاضر ...
القطه فتح عينك يا حبيبي....
اسد فتح عينه لقه نفسه في حفله للست ام كلثوم ❤️🥺...
والست بتغني بعيد عنك حياتي عذاب ❤️🥺.....
اسد بابتسامه...بعيد عنك حياتي عذاب ❤️🥺...
القطه وهي بنت....بحبك ...
وفضلوا قاعدين لحد الحفله ما خلصت وبعدين ...
القطه غمض عينيك....
اسد غمض عينه ...
القطه فتح عينك..
اسد فتح عينه لقه نفسه في ارض زراعيه...
القطه هحكيلك حكايه الارض ...
اسد بابتسامه...احكي يا شهرزاد...
القطه ضحكت ....ماشي يا مولاي...
كان يا مكان من سنين مرات ..وسنين فاتت...
كان في فلاح غلبان....وعلي قد حاله ....
وكان عندو بنت وحيده وكنت كل حياته بيشتغل علشانها ...و
بيعمل ايه حاجه في الدنيا علشان بنته تكون مبسوطه ...
وتمر الايام والسنين والبنت تكبر وتبقي زينه البنات ...بنت كم
القمر في تممه....
والاب يكبر ويصبح عجوز ومش قادر حتي يقوم من مكانه...
وفي يوم البنت قالت للاب أنه عايزه تشتغل في الأرض مكانه ..
الاب بصوت عالي ...لا يا بنتي ...لا ..
البنت بدموع...ليه يا بابا ...
الاب بدموع حضنها ....خايف عليكي من الشباب والعوجيز وحتي من الستات ...ده انا مليش غيرك يا فرح .....
فرح بدموع ....ماتخفش يا بابا انا بميت راجل ..وهقدر أحافظ علي نفسي ..
الاب بدموع ....يابنتي بلاش الخوف هيمو تني عليكي ...
فرح بدموع....بعد الشر عليك يا حبيبي....انا هعرف احافظ علي نفسي كويس ...
الاب بدموع....خدي بالك من نفسك بره الناس وحشه ...
فرح حضنت الاب ....حاضر يا بابا ...
..
تاني يوم فرح قررت تخرج وتروح الأرض بس بشكل مختلف ....علشان تعرف تحافظ علي نفسها ....
فرح وقفت قدام المرايا ومسكت المقص ...وقصت شعرها كأنها ولد ...
وطلعت من الدولب هدوم رجالي من عند بابها...
ولبست الهدوم وعدلت شعرها ...وبصت علي نفسها في المرايا ...
كنت ولد بس ولد فاتن الجمال ....
بس في الاول والاخر ولد يعني يقدر يحمي نفسه....
الاب لما شافها زعل علي اللي عملتوا في نفسها ....
البنت حضنت ابوها وخرجت ...
طلعت من البيت وراحت الارض وفضلت تشتغل لحد الشمس ما غابت وروحت البيت تعبانه ....
اكلت ونامت ....وتاني يوم الصبح خرجت الفجر ...ولما وصلت الأرض لقت ...
فرح
....
اسد بابتسامه...كملي ...
القطه ...بكره اكمل ...غمض عينك...
اسد بابتسامه حاضر وغمض عينه...
القطه فتح عينك.....
اسد فتح عينه لقه نفسه في اوضته....
القطه اطلب بيتزا بقي همو ت من الجوع....
اسد بابتسامه...حاضر ....
البيتزا جات وقاعدت كلت وبعد شويه نامت ...
تاني يوم الصبح ....
القطه
اسد
البارت انتها بس الحكايه لسه في البدايه واللي جاي اقوي بكتير من اللي فات.....
رايكم يهمني وبيفرحني حابه اعرف رايكم في بارت النهارده.....
اسفه على التاخير بجد كان غضب عني ...
وشكرا لكل حد دعمني بكلمه فرحت قلبي ...وقريت كل التعليقات اللي فرحتنيني جدا جدا....وشكرا ليكم ...
وان شاء الله هنزل بارت بكره ...
ياريت تفاعل معها....
صحيح عايزني انزل صور اسد والقطه ولا لأ ...
روايه من وحي خيالي المجنون 😂🙈...
يتبع الفصل التالي اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية
" رواية عشقت قطة " اضغط علي اسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق