Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية سأنتقم لقلبي الفصل الرابع 4 بقلم زينب عادل

 رواية سأنتقم لقلبي الفصل الرابع 4 بقلم زينب عادل 


رواية سأنتقم لقلبي الفصل الرابع 4 بقلم زينب عادل 



هنا اهلا ياحماتي 
هدي بدموع هنا ان والله 
هنا بحزن انتي اي ياحماتي انتي
الاب اي الى سمعناه دا يامدام هدى معقولة عمر يعمل كدا في بنتي  
الام مكنش العشم والله يكسر بنتي كدا طب هي عملت اي علشان يعمل فيها كدا 
هدى والله عارفة انك مكسورة وزعلانة بس والله عمر غصب عنو ياهنا 
هنا غصب عنو اممم بجد طب لو غصب عنو دا يخليه يكسر فرحتي لما عرفت اني حامل وليه مجاش من الاول جه وحكالى اي السبب ولا يتجوز ليه ولا اي اي حاجة ليه يعمل كدا لييه 
هدى بتفاجئ وفرحة حامل 
هنا اه حامل بس صدقيني لاخلى ابنك يعيش اسؤ ايام حياتو وانتي عارفة انا مبخفش من حد ولا بيفرق معايا 
هدي طب ممكن نقعد انا وانتي لوحدنا 
هنا بهدؤ ماشي بس هتقوليلي كل حاجة 
هدي ماشي 
دخلو لغرفة المكتب واغلقو الباب 
هنا وهي تجلس بتعب اي الى حصل بقا وليه عمر عايز يتجوز تاني وليه يعمل كدا وهو بيحبني 
هدى بدموع علشان ****
بعد مرور ساعة من الحديث خرجت هنا وهدي من الغرفة 
هنا ماشي ياحماتي وانا مش هطلب الطلاق تلني هو اصلا قال مش هيطلقني وهرجع بكرة
هدي ربنا يحميكي انتي وابنك يابنتي يلا سلام 
الام هترجعي فين 
الاب في اي اي الى غير رائيك 
منار هترجعي لعمر تاني 
هنا بتعب بصو انا مش قادرة احكي انا من الصبح بعيط واصرخ وتعبت والدكتورة قالتلى ارتاحى ممكن انام دلوقتي والصبح اقولكو كل حاجة 
الام بحنان ارتاحي ياروحي علشان ابنك كمان بس هتفهميني الصبح 
الاب انا واثق فيكي ياهنا واعملى الى انتي شايفاه الصح 
هنا حاضر يابابا تعالى معايا يامنار ساعديني اطلع فوق 
منار تعالى وساعدتها للصعو لغرفتها 
الام تفتكر هنا هترجعلو 
الاب وختى لو رجعت هنا مش ختسكتلو تفتكرى هنا هتسامحو بسهولة
الام بس هنا بتحبو 
الاب بس مش هتسامحو ولو سامحتو مش هتقول ومش هتسكت هتاخد حقها 
الام ربنا يستر بقا 
بالاعلى 
هنا بتعب بصي طلعيلى هدوم وانا هدخل اخد شاور سريع كدا وانام 
منار هنا انتي هترجعي لعمر 
هنا اه هرجع بس مش هرجعلو هو 
منار يعني اي 
هنا هتفهمي بعدين بعدين 
منار ماشي براحتك ادخلى خدي شاور علشان تنامي يلا 
_________________________________________
عند عمر 
كان بمنزل والده يجلس بغرقته يرفض الخروج منها ويرفض الطعام 
الاب بغضب افتح الباااب ياااعمر اي شغل العيال دا 
فتح الباب وكان شكله متعب جدا وعيونه حمرا وشعر مشعت وهدوم غير مرتبه 
عمر عاايز اي تاااني مش عملت الى عاايزو سبني في حالى بقا اموت انتحر اهرب ملكش دعووة بيا مش ضمرتلي بيتي وبعدت مراتي وابني عني عاااايز اييي تااااني 
الاب بغضب اززاى تكلمني كداااا احترم نفسك وبعدين دااا لمصلحتك ولمصلحة الكل 
عمر بسخرية اااه صح لمصلحتى انك تخلي مراتي تبعد عني وتكرهني وابني الى لما يكبر يطلع يلاقي باباها متحوز وجايبلو مرات اب ويكرهو يعني ضمرتني حاضر ومستقبل 
الاب ببرود عاادي بكرة يكبر ويفهم ان دا كان لمصلحة الكل اي يعني 
عمر بذهول اي يعني اه صح هتفرق معاك ازاى مانت مجربتش ان ابنك يقولك بكرهك صح كب اي رائيك بقا انا اصلا عمرى ماحبيتك ولا اعتبرتك ابويا ولا حبيتك بكرهك سااامع بكرهك 
الاب اخرس وضربو بالاقلم على وشو 
عمر بغضب وكره وعيون حمرا بكرهك وتركع وذهب وخرج من الفيلا باكملها قابل والدته بهارج الفيلا 
الام عمر عمر 
عمر سبيييني يااامى سيبيني وذهب وركب سيارته وانطلق بسرعة 
دخلت هدى للداخل ورائت ابراهيم يقف بشرود 
هدى بدموع عملت لابني اي تاااني بقااا حررام عللليك بقا ارحمووو شوية كفاايا لي دمرتلو حياتو دايما بتدمرلو كل حااجة وبتكرهو ليه كدا هو مش ابنك ارحمممو بقا 
وتركته وذهبت لغرفتها 
الاب كل دا بعملو لمصلحتكو بقا دا جزاتي ماشي وخرج من الفيلا هو ايضا 


يتبع الفصل التالي اضغط هنا

الفهرس يحتوي علي جميع فصول الرواية " رواية سأنتقم لقلبي " اضغط علي اسم الرواية 
عرض التعليقات

تعليقات