رواية حطمني العشق الفصل الثالث
رواية حطمني العشق الفصل الثالث
يامن مسك ايد تسنيم واتكلم: انا جوزها
بص سليم بصدمه و لحظات من الصمت بين الكل
يامن: انت مين بقاا
سليم: انا خطيبها
يامن ببرود: السابق... خطيبها سابقاً هى دلوقتي بقت حرم يامن موافي
سليم بص لتسنيم بطريقه غريبه ساعتها كانت نظرة مليانه وجع وعتاب
سليم: الف مبروك يا تسنيم
يامن: الله يبارك فيك
سليم مشي و يامن نده عليه
يامن: ما تتفضل تشرب حاجه
مردش سليم وسابه ومشي و تسنيم اتعصبت جدا من اسلوب يامن
تسنيم: ايه اللي انت عملته دا
بصلها ورفع حاجبه: ايه اللي انا عملته؟؟
تسنيم: انت كنت قليل الذوق جداً معاه وبعدين انا ملطبتش منك انك ترد عليه هو كان جاي يتكلم معايا انا
يامن: ويتكلم معاكى بصفته ايه
تسنيم: خطيبي
يامن بعصبية: سابقاً... كان زماااان لكن دلوقتي انتى متجوزة ياريت متنسيش دااا
يامن سابه ومشي وهو متعصب وحتى معطهاش فرصه ترد استغربت تسنيم من ردة فعله
تسنيم: معقول يكون غيران عليا بس اكيد لااا..."بتغمض عنيها وبتفتكر نظرة سليم ليها قبل ما يمشي" سليم كان طيب جداً ومشوفتش منه حاجه وحشه حتى بعد اللي حصلي حاول يقف جمبي وعارض اهله كتير عشاني بس انا اصريت اني انهى الخطوبه..انا آذيته كتير اووي
-----------
"عند يامن"
دخل اوضته وقفل الباب
يامن: بتحبه... ايوا بتحبه وكانت زعلانه عشانه
ضرب السرير برجله بعصبيه
يامن: انا غبي.. غبي بعد 10 سنين اكيد نستنى اكيد حبت غيري "بيخبط على قلبه بإيديه "' انا ايه اللى خلاني مشيت وراك اديني ندمت من أول يوم
فجأة باب الاوضة خبط
يامن: مين
سليمان:انا يبني
يامن فتح الباب: اتفضل يعمي
سليمان: هو انت اتعاركت مع تسنيم
يامن: لا مفيش حاجه حصلت هي قالتلك حاجه
سليمان: لا بس دخلت وهي متعصبه فقولت اسألك
يامن: لا عادي مفيش حاجه
سليمان: عايزك تستحملها يبني هى بقت عصبية اوي بعد اللي حصل
يامن: انا لحد دلوقتي مفهمتش ليه حسين" جوز امه" عمل كدا
سليمان: الموضوع طويل تعالى ننزل نفطر الاول بعدين احكيلك
يامن: تمام
-------------
"في المانيا "
_خالد هو انت هترجع مصر بجد
خالد: ايوا يا احمد خلاص قررت ارجع لعيلتي وبلدي تاني كفاية غربة لحد كده
احمد: طيب وشغلك
خالد:هشتغل هناك انا خلاص قررت وحجزت التذاكر طيارتي كمان ساعه
احمد: هتوحشني يا صاحبي
خالد: وانت كمان والله.. متغيبش هنا الغربه وحشة يا صاحبي
احمد: ربك يسهلها من عنده
-------------
" في اوضه تسنيم "
كانت قاعده زهقانه من اللى حصل و مرضتش تنزل تفطر معاهم لقيت موبايلها بيرن و نفس الرقم اللى رن عليا امبارح
تسنيم: الو
مفيش رد
تسنيم: الوووووو
سليم: الو
تسنيم: سليم؟
سليم: ايوا يا تسنيم
سكت تسنيم لحظات
سليم: يا تسنيم
تسنيم: نعم
سليم: انا عايز اقابلك
تسنيم: ليه يا سليم
سليم: ممكن تعتبريه طلب اخير مني وتنفذيه
تسنيم سكتت شويه تفكر وهى محتارة
سليم: ارجوكى تنفذي طلبي محتاج اتكلم معاكي
تسنيم: تمام.. تحب نتقابل فين
سليم: في الكافيه بتاعنا اللى كنا بنتقابل فيه زمان الساعه 2 يناسبك
تسنيم: مفيش مشكله تمام
سليم: طيب سلام
تسنيم: سلام
قفلت معاه و كانت متوترة جدا
تسنيم في نفسها: انا خايفه من المواجهه اللى هتحصل لما نتقابل بس لازم اروح برضو
-------------
نـــــــــــــــيـــــــــــــــــــــرة وائـــــــــــــــــــــــل
" في مكان مجهول"
_يامن رجع من السفر ولو عرف مكانك صدقني مش هيرحمك
_ مش هيقدر يعمل حاجه يا سامر
سامر: يا بابا صدقني هيعمل كتير
_ يبقى انت متعرفش يامن
سامر: لا عارفه كويس و عشان كده جيت احذرك
_الخوف كله من سليم الانصاري
سامر: انا شايف انك تسلم نفسك للشرطه ارحم ما توقع في ايد يامن و سليم
_ عايزني بعد كل اللي عملته دا اسلم نفسي انا لسه هدمرهم كلهم... انا لسه مخدتش حقي منهم
سامر بعصبيه : حق اييييه ما تفوق بقا انت اغتصـ'ـبت تسنيم ودمرت حياتها وهى مكنش ليها ذنب في اي حاجه...من ساعه امي ما ماتت وانت اتحولت بقيت واحد تاني وكمان اتجوزت ام يامن و اتشلت بسببك و ماتت في الاخر ... بقيت سكيـ'ـر ومد'من و شغلك كله حرام سبتنى انا ويامن و رهنت البيت و بعته وبقينا في الشارع لولا سليمان العوام اللى خدنا بيته و رباني انا و يامن كان زمنا اتشردنا وادمرنا بسببك... وفي الاخر شوف انت عملت ايه في بنته
حسين"ابوه" بصوت جهوري: وانت مسألتش نفسك امك ماتت ازاي
سامر: قصدك ايه
حسين: امشي يا سامر من هنا
سامر: لا مش همشي
حسين بعصبية : قولت امشي
سامر: رد عليا امي ماتت ازاي هو في حاجه انا معرفهاش
حسين: لا قولتلك امشي و سبني
سامر بسخرية: يبقى شا'رب وبتخرف كالعاده...لو مسلمتش نفسك يبقى انسى انه كان ليك ابن
حسين: امشي
"جماعه سامر مش اخو يامن هو ابن جوز امه...حسين مراته ماتت وكان عنده ابن اللي هو سامر و بعدها اتجوز ام يامن وماتت"
---------
نـــــــــــــــيـــــــــــــــــــــرة وائـــــــــــــــــــــل
"عند يامن "
بيكون قاعد في الجنينة متعصب جدا
سميح: مالك يا يامن قاعد لوحدك ليه
يامن: لا أبدا يا جدي مفيش حاجه
سميح: انا عارف إني ضغطت عليك وظلمتك بس مكنش فيه حل تاني
يامن: متقولش كده يا جدي انت عملت الصح... هو حسين فين دلوقتي
سميح: هربان من يوم اللى حصل و محدش عرف يوصله
يامن: طيب ايه اللي خلاه يعمل كده
سميح: كان بيستلف فلوس من سلطان و مكنش بيرجعها كان بيصرفها كلها على الشرب و القمار ولما سليمان مرضاش يديه فلوس اتعارك معاه وضربه وحاول يقتله وساعتها سليم الانصاري خطيب تسنيم سجنه و اخد حكم سنتين
يامن: هو سليم ظابط
سميح: ايوه... لما حسين طلع من السجن رجع تاني يحوم حوالين سليمان عشان ياخد منه فلوس ولما سليمان رفض وهدده انه هيبلغ الشرطه عمل اللى عمله عشان ينتقم منه
يامن: ازاي طلع زبا'له كدا انا كنت بناديله بابا حتى بعد ما ضيع مستقبلي انا وسامر وباع البيت كنت برضه بحبه رغم كل اللى عمله مكنتش بكرهه
سميح: ربنا ينتقم منه انسان مؤذي
يامن: وسامر فين صحيح
سميح: مجاش من يوم اللى حصل.. مش قادر يجي ولا يدخل البيت بعد اللى ابوه عمله... هو زمانه في شقته روحله وقوله يجي عشان وحشني هو ملوش ذنب
يامن: حاضر يا جدي
-----------------
" في الكافيه "
تسنيم بتكون قاعده مستنية سليم بتبص في ساعتها وهى متضايقه
تسنيم: اووف دا اتأخر اووي
بيجي حد من وراها وبيتكلم
_هو مش جاي اصلا
بتبصله تسنيم بصدمه: يامن؟
بيشد كرسي وبيقعد
يامن بسخريه : ايه مفاجأة صح
تسنيم: انت بتعمل ايه هنا
يامن: كنتى جايه تقابليه ليه وحشك
تسنيم بتوتر: هو مين
يامن بضيق : تسنيم
تسنيم: ايييه
يامن: انتى بتحبي سليم
تسنيم بصت في الارض
يامن: بصي في عنيا واتكلمى بتحبيه؟
تسنيم : ايوه
يامن : كدابه... قلتلك بصي في عنيا و اتكلمي
تسنيم بصتله ببرود واتكلمت بجرأة : ايوه بحبه...و بعد ما اتطلق منك هتجوزه يا يامن
بصلها بعصبيه وحزن في نفس الوقت و سابها ومشي
تسنيم بتحدى : هحرق قلبك يا يامن زي ما حرقت قلبي
-------------
نـــــــــــــــيـــــــــــــــــــــرة وائــــــــــــــــــــــــــــل
" في بيت سليم "
بيكون سليم قاعد في اوضته و بيفكر في كلام يامن
فلاش باك
سليم: ليه طلبت انك تقابلنى يا دكتور
يامن: وانت ليه طلبت انك تقابل مراتي
سليم: شئ ميخصكش
ضحك يامن: تصدق ضحكتني يا حضرة الظابط... امال يخص مين انا جوزها على فكرة
سليم: على الورق... جوزها على الورق مش اكتر
يامن بسخريه: دا مين اللى قالك انه على ورق س
سليم: مش محتاج حد يقولي... انا عارف اللي حصل واكيد انت جيت عشان تصلح اللي عمله جوز امك
يامن: يا حضرة الظابط انت متعرفش انه انا وتسنيم كنا بنحب بعض من واحنا لسه اطفال... تقريباً تسنيم محكتش ليك... طيب ايه رأيك انا احكيلك
سليم بعصبية : انت عايز توصل لأيه
يامن: ولا حاجه.. انا بس عايز اعرفك ان تسنيم محبتش غيري وياريت تنساها بقاا عشان بقت متجوزة دلوقتي... وعلفكرة هى اللي قالتلى انك عايز تقابلها
بااااك
سليم بيمسك صورتها اللى بتكون جمبه على الكومود
سليم: انا حبيتك... ليه عملتى فيا كدا انا كنت مستعد اعمل اي حاجه عشان ارضيكي... كنت دايما بستغرب من معاملتك ليا بس كنت بقول مكسوفة و مش متعودة عليا وفي الاخر طلعتي بتخدعيني.. طلع قلبك مع غيري... ليييييه يا تسنيم... ليييييه
بيرمي الصورة في الارض والبرواز بيتكسر
سليم: والله لأندمك على كسرة قلبي دي يا تسنيم
"يعم انت كمان سيب البنت في حالها مش هتبقى انت والدنيا عليها🤦🏻♀️😂"
----------------
بيجي الليل وبيكون الكل متجمع على سفرة العشا
سميح: الفرح هيكون امتى يا يامن
يامن: شهر... اكون ظبطت اموري وشغلي هنا
تسنيم: انا شايفه انه ملوش لازمه نعمل فرح اصلا
فجاة بيدخل حد وبيتكلم
_فرح مين يجدعاااان اللى كماان شهر
بيبصوا كلهم بصدمه و.......
يتبع الفصل التالي اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية حطمني العشق" اضغط على اسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق