Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية انتقام عاشق الفصل الثالث 3 بقلم وتين الصافي

 رواية انتقام عاشق الفصل الثالث

رواية انتقام عاشق الفصل الثالث

انتقام عاشق
بارت3

-سكت شويه ف سال بابا =عاوزه تقولي ايه يا قلبي
-فاكر انت قولتلي ان احمد شخص كويس هو بني آدم مناسب ليا ف حبيت اقولك ان كلامك فعلا كان صح يابابا
ابتسم بحنيه=يعني بيعاملك كويس يابنتي 
-اهه يا بابا فوق م تتخيل 

جبت العصير اللي هنشربوا وكنت داخل الصاله وسمعت جملتها اللي ف الاول كنت هدخل ع الحقها قبل م تكمل وتبوظ خططي ولكن قبل م ادخل سمعتها وهي بقيت كلامها 
كنت مستغرب هي لي محكتلوش 

دخلت ب العصير وحطيتوا ع الترابيزه قدامنا وقعدت جنبها 
كانت بتتعامل عادي ولا كأن حصلت حاجه امبارح ودا خلاني استغرب اكتر 

بعد شويه باباها مش 
وهي دخلت بعد م ودعتوا ع الباب 
_محكتيش لي ل باباكي 
ردت بتجاهل-جعان احضرلك فطار 
_انا سألت سؤال ردي علياا 
اتجاهلت تاني ودخلت المطبخ اشوف هعمل غدا اي بما ان الساعه داخله 1 الظهر 
جهه ورايا ومسكني من ايدي جامد _تاني مره لما اكلمك تقفي وتردي عليا فاهمه 
هزيت راسي ب اه وانا ماسكه دموعي انها تنزل 
_محكتلوش لي 
بعدت ايدوا ب انتفاضه واتكلمت بصوت اشبه للصريخ -عاوز تعرف هقولك حاضر
اخدت نفس وقولت-منا كنت ناويه اقولوا فعلا بس بعدين فكرة واحد طيب وغلبان زي ابويا هيقدر يعمل اي مع شيطان وزيك مقلتلوش ع مزودش حمل عليه فهمت 

بصلي بسخريه _غلبان وخرج م المطبخ 
مقدرش امنع دموعي انها تنزل وتعلن عن ضعفي واحتياجي لاني احكي لحد احتياجي ان حد يكون معايا ويحضني ويطمني أنا أنا محتجالوا هو محتاجه لحضنوا هو لكن للاسف معدش ينفع 

مسحت دموعي بغلب وفكرت ف اكتر اكله بحبها 
وعملتها بعد ساعتين م التحضير كنت مستنيه صنية المكرونه البشاميل انها تطلع م الفرن 

صقفت وصفرت بحماس لما خرجتها -الله علياا والله احسن من اجدع شيف 

خرج من اوضتوا بفزع لما سمعني بصفر واصقف 

_اي الجنان والازعاج ده
لفيت بسرعه وخضه كان غير هدوموا ل تيشيرت بكم لكن واسع وبنطلون برضوا كان واسع وشعروا نازل ع وشوا كان شكل حلو اووي ويخطف القلب 

-اي في اي عملت مكرونه تاكل قولتها بحب وأمل انوا يوافق 
_لا أكيد طعمها وحش أنا هطلب من بره
بصتلوا بطرف عيني -براحتك أنت الخسران
خرجت قطعه ليا م الصنيه وخرجت فتحت التلفزيون وقعدت كنت باكل وهو جهه قعد ع الكنبه التانيه 
كان بيبصلي كل شويه ولما ابصلوا يبص بسرعه الناحيه التانيه 

عدت ساعه تقريبا كنا ساكتين ومحدش فينا بيتكلم 
-اي شكل الدليفري بتاعك اتاخر
_هاه اه فعلا معاكي حق اتاخر 

قومت وجبت طبق في قعطت مكرونه 

-همم اتفضل كل لحد م الطلب بتاعك يوصل 
بصلي وبص للطبق 
انا عارفه انو بيحب المكرونه بكل انواعها ومش هيقدر يقاوم 

مد ايدوا واخدوا _انا هاكلوا بس لحد م الطلب يوصل 
هزيت راسي وقعدت جنبوا 
بعد شويه كان خلص الطبق_ع فكره مش حلوه اووي عادي يعني 
بصتلوا بتهكم ودخلت اوضتي 

ع الساعه 7 سمعت صوت الباب بيتقفل عرفت انو خرج

ف روحوت الاوضه اللي هو بينام فيها غصب عني لقيتني بمسك المخده بتاعتوا وبحضنها بعد فتره قومت فتحت الدولاب وخرجت قميص ليه وانا بشم ريحه البرفيوم بتاعوا 
""""
-ألو ايوا يا انين
=ايهه اتقبلتي ف الشغل صح قالتها بحماس 
رديت بدموع-لا 
=ايهه لي قالتها بصدمه
-انا مروحتش اصلاا 
=ازاي 
حكتلها من ساعه م اتخبط ف العربيه لحد م دخلت البيت وبابا شافني وقلي اني مزعلش وكدا وكلوا يتعوض 

قفلت معاها ونمت ع السرير م التعب وأنا بكتر صاحب البدله الكافيه والنظاره السودا 

تاني يوم صحيت ع رن الفون كان من انين
-الو 
=في مفجأه
-اي قولي
=انا جيالك حضريلي فطار ع ماجي
-بيت ابوكي نو قولتها ب استفزاز
قفلت ف وشي بنت ال....

شويه ولقيتها داخله قاعدنا اكلنا الاول لان لازم تعبي بطنها اهم

-هاه بقي احكي
=امبارح بعد م كلمتك روحت كلمت البت مروه وهي كانت مقدمه ع نفس الوظيفه وكدا المهم قولتلها اي اتقبلتي قالتلي لاء روحنا ع الفاضي اصلا المدير مجاش والانتر فيو اتأجل يوم السبت اللي جاي 
""""

قاطعت افكار ورقه طارت من ع التسريحه بسبب الهوا اللي داخل م الشباك المفتوح 
قربت منها واختدخا كانت صوره
صوره قديمه ل ست 

_وتييييين 



يتبع الفصل التالي اضغط هنا

الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية انتقام عاشق" اضغط على اسم الرواية


reaction:

تعليقات