رواية زوجة زوجي الفصل الرابع عشر
\ــ هتفضل لأمتىٰ بتهرب يا يوسف انتَ بقالك شهر هنا مش راضي ترجع مراتك هتموت عليك وامك.....
يوسف: أنا زهقت يا يامن تعبت من الكل طاقتي نفذت....
يامن: متبقاش ضعيف يا يوسف متتهربش من مشاكلك لازم تواجها لكن اوعىٰ تفكر أن التهرب ده حل...
التهرب عمرة ما كان حل يا يوسف..
يوسف: يامن بالله عليك انا مش ناقص....
يامن: انا مش جاي عليك يا يوسف بس انا عايز مصلحتك واللي انتَ بتعملة غلط...
يوسف: حاضر يا يامن اللي فية الخير يقدمة ربنا.....
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
حور: اعتذرت كتير يا شهد أنا هموت بس يوسف يرجع واللهِ انا تعبانة اوي من غيرة هو عارف أني مقدرش اعيش من غيرة ومع ذلك سابني...
روحتله واعتذرتله بس مرضيش يرجع معايا ولا يخليني افضل معاه..
شهد: يا حور انتِ عارفة يوسف شوية ويرجع وبعدين مش انتِ روحتي واتطمنتي علية خلاص يا ستي عايزة اي تاني اكتر من كده...
حور: عايزة يوسف يرجع...
مش هقدر اقعد اكتر من كده من غيرة...
شهد: دلوقت يرجع يا حور...
حور: هيرجع انا عارفة هو اصلًا بيحبني...
شهد: بيحبك يا حور ربنا يديمكم لبعض يارب...
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ليلىٰ: اي اللي انتِ عملاه في نفسك ده ورايحة فين دلوقت؟؟؟؟
وتين: عاملة أي في نفسي؟؟؟
ليلىٰ: لابسة ومتشيكة وخارجة؟؟
وتين: ايوا النهاردة خطوبة بنت خالتي...
ليلىٰ: وانتِ ليكِ نفس تخرجي وتفرحي وجوزك مش موجود..
وتين: في اي يا طنط بقولك خطوبة بنت خالتي وزي اختي وبعدين يوسف سافر انا هعملة اي بقىٰ..
ليلىٰ: أي البرود اللي انتِ فية دة يا وتين انتِ مش مقدرة جوزك..
وتين: وهو جوزي فية اي ولا كل واحدة جوزها هيسافر هتقعد تموت نفسها بقىٰ...
ليلىٰ: وتين اتكلمي معايا بطريقة كويسة
كده هبدأ ازعل منك...
وتين: وياترىٰ بعد ما تزعلي هتعملي اي هتكرهيني صح؟؟
وبعد كده تروحي تقنعي يوسف يتجوز عليا صح ولا غلط....
ليلىٰ: انتِ بتتكلمي معاايا كده لي!؟...
وتين: سوري يا طنط بس دي الحقيقة مهما كنتِ مش بتحبي حور مكنتيش برضوا خليتي يوسف يتجوز وخربتي حياتنا احنا التلاتة...
ليلىٰ: الغلط كلة بقىٰ عليا انا دلوقت بقيت انا الوحشة...
وتين: لا طبعًا يا طنط انا اسف لو خاني التعبير مش قصدي كده لأن اللي حصل حصل خلاص فمفيش داعي للوم والعتاب...
ليلىٰ: قومي يا بنتي قومي يلا عشان متتأخريش علىٰ خطوبة بنت خالتك..
وتين: ماشي يا طنط بعد اذنك...
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
وتين: مبارك يا نور عيني مبسوطة اووي عشانك مش مصدقة نفسي بجد
سما: مش قادرة انبسط يا وتين
وتين: لي يا هبلة..
سما: مش عارفة.....
وتين: أي هو اللي مش عارفة دة
قلبك لسة مع مازن..
سما: انا قلبي عمرة ما كان مع مازن وانتِ عارفة ده كان هبل طفولة...
وتين: اومال مالك بقىٰ...
سما: انا معرفهوش يا وتين ازاي هعيش معاه...
وتين: زي السكر في الشاي...
سما: يخرب بيت الظرافة يا شيخة..
وتين: بجد يا سما وكلي امرك لله ومتفكريش في اللي هيحصل في المستقبل خليكِ في النهاردة دع الغد خليكِ في اليوم...
سما: يارب وكلت آمري إليك...
وتين: ايوا كده جدعة اوي يلا بقىٰ فكيها انهاردة خطوبتك وكتب كتابك...
سما: إلا صحيح عجبك فستاني...
وتين: روعة بس زعلانة منك مش كنا متفقين أن ساعة فرحك انا هنزل معاكِ..
سما: الله مش انا قولتلك ومرضتيش...
وتين: ايوا صح كان في مشكلة بسيكة منعتني...
سما: خلاص بقىٰ اللي حصل..
وتين: يلا بقىٰ العريس وصل...
سما: اومال فين جوزك مجاش معاكِ لي؟؟
وتين: يوسف مسافر...
سما: وه بجد..
وتين: ايوا يلا بقى فكك من اي حاجة دلوقت عيشي اللحظة....
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
حور: هترجع أمتىٰ بقىٰ يا عيوني...
يوسف: هرجع يا حور واللهِ هرجع...
حور: يوسف..
يوسف: نعم؟
حور: انتَ لسة زعلان مني صح؟؟
يوسف: انتِ عملتي حاجة عشان ازعل
حور: مش عارفة يا يوسف انا كنت غبية ومش بفكر غير في نفسي انا اسف
يوسف: متعتذريش...
حور: ارجع يا يوسف ارجوك ارجع انا مش قادرة اعيش من غيرك انتَ اتغيرت معايا جدًا انتَ في الاول مكنتش تقدر تسافر وتسيبني حتىٰ كلام مش بتكلمني غير كل فر ومر..
يوسف: حاضر يا حور هرجع..
حور: امتىٰ؟؟؟
يوسف: في أقرب وقت ممكن...
حور: ياريتك متتأخرش عشان غيابك طال..
يوسف: حاضر يلا سلام دلوقت...
حور بحزن: حاضر سلام هتوحشتني..
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
يوسف: غيابي طال ولازم ارجع...
يامن: اخيرًا حسيت ياخي....
يوسف: مش قادر حور عمرها ما كانت كده انا لازم ارجع عشانها نبرة صوتها وجعتني..
وهي مغلطتش في حقي بل بالعكس هي كمان مظلومة...
يامن: بصراحة أنا مبقتش عارف مين اللي مظلوم ومين اللي ظالم في ام القصة دي...
يوسف: ولا انا يابني واللهِ...
يامن: هتوحشتني اووي يا صاحبي ياريت المرة الجاية تيجي انتَ ومراتك...
يوسف: بأذن الله واللهِ وانتَ هتوحشني يا ابو الصحاب...
يامن: ياريت تفتكرني ياعم متنسانيش كده...
يوسف: مجدرش انساك يا راجل...
يامن: الله انتَ هتجولي....
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
مازن: وحشتيني اوي يا وتين وحشتيني اوي يا قلبي...
وتين: ياريت تبعد عني يا مازن عشان انا مش طاي*قاك....
مازن: بتقولي كده لي يا وتين..
ده انا اخوكِ.
وتين: انتَ لسة فاكر دلوقت انك اخويا يا مازن مفتكرتش لي وانتَ بتجوزني لواحد متجوز وبيحب مراتة اترجيتك عشان متجوزوش لكنك اصريت قولتلك حياتي هتخرب ومع ذلك اصريت..
مازن: انتِ مش مبسوطة مع جوزك محبتهوش؟؟؟
وتين: محبتهوش ولا عمري هحبة عمري ما هسمح لقلبي يدقله ابدًا.....
انا من ساعة ما دخلت بيته وانا مقتنعة مليون في المية انه مش ليا هو بيحبها هي وبس...
مازن: وتين....
وتين: مازن ارجوك لو سمحت دلوقت سيبني عشان انا بجد مش طايقاك انا بكر*هك...
"قالت جملتها وتركتة واقفًا مصدوم مما سمع منها"
يتبع الفصل الخامس عشر اضغط هنا
الفهرس يحتوي علي جميع فصول الرواية كامله"رواية زوجة زوجي" اضغط علي اسم الروايه
تعليقات
إرسال تعليق