رواية سأنتقم لقلبي الفصل الحادي عشر 11 بقلم زينب عادل
رواية سأنتقم لقلبي الفصل الحادي عشر 11 بقلم زينب عادل
______
الدكتور مش عارف اقولكو اي حالتها وحشة اوى ادعولها تعيش واحنا هنعمل الى علينا وهندخلها العمليات دلوقتي علشان عندها نزيف وكسور وكمان باين انها اتعرضت لضرب شديد جدا وانا مضطر ابلغ عن الحالة دي
خالد. تمام بس لازم تعيش انا هكسر المستشفي فوق دماغكم لو حصلها حاجة
الدكتور طب عن اذنكم
ومشي وسابهم
هنا في يا خالد مالك بتزعق للدكتور كدا ليه
خالد بعصبية مانا مش متعصب اهو هو انا كلمتو
منار والله يعني انت كدا مش متعصب
يوسف اهدى بس ياخالد انت تعرف البنت دي
خالد جلس على احد المقاعد هو انتو جيتو مع بعض ازاى
هنا احنا قابلناه على باب المستشفي برا مجيناش مع بعض
منار خااالد خلووودة قالتها منار بدلع وهي تجلس بجانب خالد
هنا وهي تجلس على الجانب الاخر لخالد خالودي خلودة روووحي
خالد ببرود عايزين اي انتو الاتنين علشان انا على اخرى ومش طايق نفسي ودا مش وقتو هزار اصلا
منار حلو مش وقت هزار يبقا ترد على اد السؤال علطوا
هنا ولو مش عايز وجع دماغ اكتر ترد علطول ها
عمر نينينيني خالودة خالودي ضربة في لسانكو ومياعتكو
منار نينيني واخرجت له لسانها
هنا خالد هو انت تعرف البنت الى جوا في اوضة العمليات دي
خالد اه اعرفها
انتبه الجميع لكلام خالد وركزو معه
هنا طب وانت تعرفها منين او اي حكايتها ولا في اي
خالد كل الى اقدر اقولو دلوقتي اني اعرفها وقابلتها ابل كدا وحكايتها دي انا مقدرش احكيها لحد علشان دي خلتني اوعدها اني مقولش لحد
منار يعني انت تعرفها وعارف حكايتها كمان من امتا بقا
خالد اووف يابت ابعدي عني منك ليها وبعدين وجودكو ملهوش لازمة روحو انتو وانا هفضل هنا
يوسف بس
عمر لا كلام خالد صح انا وجودنا هنا ملهوش لازمة واحنا منعرفهاش خالد بس الى يعرفها انا بنعمل دوشة هنا وخلاص يلا بينا
منار طيب وانا هفضل مع خالد
ايه لا ياحببتي انتي هتيجي معايا علشان هقعد معاكي انتي وهنا شوية وهمشي علشان ماما يلا
منار طيب خلاص
يوسف طيب يلا بينا
هنا خلى بالك من نفسك يا خالد
خالد حاضر
يوسف هنركب ازاى
عمر انت وايه ومنار في عربيتك وانا وهنا في العربية بتاعتي
هنا لااا لا والله ما ليا في لا انا هركب مع يوووسف
يوسف اشمعنا يعني
عمر بس يابت هتركبي معايا
هنا بعند لا انت كنت هتموتنا
منار بعد الشر ياهنا اي الى حصل
عمر كنا هنعمل حادثة
ايه ايوا يعني هنركب ازاى برضو
منار هنتكبس كلنا في عربية واحدة مثلا يعني
هنا اه كلنا هنركب في عربية واحد ويوسف هو الى هيسوق
عمر علفكرة انا بعرف اسوق انا رسوق بقالى اكتر من عشر سنين
هنا مليش فيه هنركب في عربية يوسف وانت هتقعد جمبيه وانا ومنار وايه هنقعد احنا التلاتة
منار بس
هنا والله كلنا هنركب كدا والى مش عجبو يقعد هنا في الشارع بقا وعايزة اسمع حد فيكو بيقول كلمة وهنسيبو هنا وانتو عارفين انا مجنونة واعملها ها حد عندو مانع
سكتو كلهم ومحدش اتكلم
هنا يبقا يلا بقا علشان عايزة اروح كفايه تعب اعصاب
عمر قادرة
يوسف دي جبارة الكل بيسمع كلامها
منار لا دي قادرة ونص كمان دي كانت راعبة العيال الى في الجامعة كلهم الدفعة بتاعتها كلها كانت بتخاف منها
ايه هههههه عملالهم رعب
هنا يلااااا هتفضلو واقفين بتتكلمو عليا كتير
منارلا جاين جاين يلا
وركبو كلهم زي ما هنا قالت ومحدش اتكلم واعترض وبعد شوية وصلو للقصر
منار وهي بتخرج من العربية بسرعة الحريييية
هنا طب يلا ياختي كنت محبوسة ولا اي
دخلو كلهم وهدى استقبلتهم وقالتلهم ان باباهم في الشركة ولسا مرجعش وامرت الخدم يجهزو الغدا
هنا هو انت هتروح امتا يا عمر
عمر النهاردة بابا اتصل بيا بليل وقالى خنروح النهاردة
هنا اممم طيب انا هاجي معاكم ماشي
عمر لا علشان متتعبيش
هنا لا انا هاجى ياعمر ومش هتعب ولو تعبت انتو كلكو هتبقو معايا
يوسف خلاص خليها تيجي معانا يا عمر
منار هتروحو فين بليل
هنا بابتسامة هما هيروحو علشان عمر هيطلب بنت من بابا وانا راحة اتسلى شوية
ايه انا ليه مش مرتاحة لبسمتك دي
يوسف ليكي حق مترتاحيش
هنا ليه يعني والله انا بريئه معملتش حاجة
يوف اه يابت البرائة بتنقط منك يابت
هدي بضحك هنا دي عسل وطيوبة ياض مالك ومالها مهى قاعدة في حالها اهي
منار مين دي الى طيوبة
عمر امي انتى مقعدتيش معاها كتير شكلك بصي اهي هتقعد معاكي علطول هتعرفي اد اي هي طيبة
يوسف ال طيبة ال دي دي دي طيبة دي
هنا اه دي دي مالها دي وبعدين كلكو عليا الله انا عملت اي يعني
ايه لا خالص انتى ملاك بريئ
عمر اه وانا شاهد
دخل ابراهيم ولقاهم كلهم قاعدين وبيضحكو
ابراهيم اهلا اهلا عندنا ضيوف
هدى لا ولا ضيوف ولا حاجة دا عمر ومراتو واختها وصحبتها مفيش حد غريب
نظر ابراهيم لهنا فليلا ثم رحب بمنار وايه وجلس
هنا وهي تنظر لابراهيم علفكرة ياحمايا الهزيز انا مش شفافة بس انا هعرفك بنفسي علشان انت مش شفتني غير في الفرحة وبعديها مرة واحدة تقريبا انا هنا وابقى مرات ابنك عمر وام حفيدك الى جاي في الطريق ومدت يدها له
ابرااهيم ووهو بيسلم عليها ايوا مستحيل انساكي ياهنا
وياترى انتى حامل في الشهر الكام
هنا وهي تجلس بجانبه في الشهر التاني لسا
ابراهيم اها بس اول كام شهر ييبقو متعبين وانتي عمالة تتنططي وتخرجي هنا وهناك خلى بالك من حفيدي
هنا بابتسامةبس انت عرفت منين انتي كنت بتنطط
ابراهيم بصدمة انتي كنتي بتنططى بجد
عمر بسرعة دا كانت من الفرحة بس مش اكتر يابابا
يوسف بضحك الراجل اتصدم
منار دي هتجلطو
ايه بضحك. ياعيني صعب عليا
يوسف بهمس لايه وحشتيني
ايه بهمس يوووسف انا مش لوحدنا
منار بتقولو اي
ايه ملكيش دعوة
يوسف بتخشرى نفسك ليه
منار كدا
ابراهيم لا انتي خلى بالك من حفيدي لو حصلو حاحة انتي حرة
هنا علفكرة محدش هيخاف على ابني اكتر مني وهعتبر ان دا مش تهديد واي مسمعتش الكلام دا
سكت الكل ومتوتر بس فجأة جت الخادمة وقالت ان الغد جاهز
~~~~~~~~~~~~~~
في المستشفي عند خالد جت الشركة علشان تحقق في موضوع البنت
خالد بصدمة انت
يتبع الفصل التالي اضغط هنا
الفهرس يحتوي علي جميع فصول الرواية رواية " سأنتقم لقلبي" اضغط علي اسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق