Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية سأنتقم لقلبي الفصل العاشر 10 بقلم زينب عادل

 رواية سأنتقم لقلبي الفصل العاشر 10 بقلم زينب عادل 


رواية سأنتقم لقلبي الفصل العاشر 10 بقلم زينب عادل 


وصلت ايه لمنزل منار 
ايه وهي تدخل مننااااااااااااار يازفتة انتي 
ايمان من المطبخ هتلاقيها في اوضتها او مع خالد يا ايه 
ايه خالد خالد مين 
خالد من خلفها. انا خالد 
ايه بفزع حرام عليكي ياخي خضتني 
خالد سلامتك من الخضة مكنتش اقصد 
ايه ولا يهمك احم هي منار فين تعرف 
خالد احم انا ابقا ابن خالة منار وعندي 23 سنة وبشتغل وحالتي المادية كويسة اوى وعايش مع اخواتي وامي وعندي اعمام بس كل واحد قاعد في بيت لوحدو وولو عايزة تعرفي حاجة تاني اسئلى 
ايه بفم مفتوح وتنظر له بصدمة. ها 
خالد اقفلي بقك للدبان يدخل فيه 
ايه وهي تقفل فمها بسرعة. ايوة مقولتليش منار فين انا مش عايزة اعرف كل دا انا عايزة منار بس 
خالد بغيظ يعني كل دا مأثرش فيكي دا حتي انا قمر 
ايه وبعدين معاك. بقا عايزة منار بس انت بقا مجاوبتش على سؤالى 
خالد بغيظ . بتغير ونازلة بتتزفت 
ايه مابراحة يااخ انت الله انا هطلعلها انا غلطانة اني سئلتك 
منار وهي تنزل على السلم. جيتي يا ايه 
ايه باستفزاز لا لسا جاية في الطريق ياغبية مانا قدامك اهو 
منار خلاص يابت يلا بينا يلا ياخالد 
ايه هو جاى معانا 
منار اه جاي معانا في حاجة ولا اي 
ايه لا خالص يلا بينا 
منار يلا 
خالد وهو يهمس في اذن ايه بعد ان سبقتهم منار. متاكدة ان انتي الكلام الى قولتو مأثرش معاكي في حاجة ولا وصلتلك الفكرة 
ايه بتوتر ابعد لو سمحت 
خالد وهو يقترب اكتر . ولو مبعدتش 
دفعته ايه بعيد عنها وجرت الى الخارج عندما سمعت صراخ منار بهم 
ايه بهمس غبي برضو 
صعدو جميعا بالسيارة كان خالد هو الى بيسوق وجنبو منار وايه قاعدة ورا
_______________________
هنا حاااااااسب
التف عمر بسرعة للطريق وجد شاحنة كبيرة تمشي باتجاهمم وعلى وشك الاصتدام بهم لكنه بالحظة الاخيرة انحدر بالسيارة على الجانب الاخر بسرعة 
هنا وهي تتنفس بسرعة. هتموتنا هتموتنا يخربيتك 
عمر وهو يحاول الهدوء انتي كويسة 
هنا بغيظ اه كويسة خالص يدوبك كنا هنعمل حادثة ونموت بس مش اكتر من كدا 
عمر الحمدالله انها جت على قد كدا ربنا سترها معانا الحمدالله 
هنا وهي تضع يدها على بطنها بخوف. كان ممكن يحصلو حاجة 
عمر الحمدالله قولى الحمدالله ان ربنا نجانا منها انتي كويسة اهو وهو وانا احنا كويسين اهو محصلهوش حاجة 
هنا الحمدالله. 
عمر يلا بينا 
هنا بسرعة بالله عليك سوق براحة وانت مركز ياما ننزل نركب تاكسي 
عمر بغيظ لا ياختي هسوق براحة اهو 
هنا ماشي يلا اصلا زمانه وصلو قبلينا 
عمر وهو يركز على الطريق. هما مين دول 
هنا بتوتر احم منار وايه صاحبتها اصلهم قالو هيجو بكرة وقولتلهم يجو على هناك اه اه زمانهم وصلو 
عمر بعدم ارتياح لها ماشي احنا قربنا خلاص 
_______________________________________
في سيارة خالد 
هو كان عايز يرخم على ايه باى طريقة مش عارف ليه بس هو كان عايز يعمل كدا 
خالد. هو انتي مخطوبة يا ايه 
ايه بتفاجئ انا لا 
منار اي السؤال دا 
خالد عادي يعني بسأل بس في حد في حياتك مش كدا 
ايه بهدوء اه في 
خالد مين 
ايه ميخصكش في شيئ 
خالد معاكي حق ورجع ركز في الطريق تاني وفجاءة وقف العريبة بسرعة ولدرجة ان العربية عملت صوت في الارض 
منار اااه في اي ياخالد 
خالد استنو هنا فتح الباب وخرج من العربية لقا بنت مرمية على الارض وبتنزف وغرقانة دم 
خالد شالها بسرعة وركبها جمب ايه 
خالد وهو بيسوق بسرعة حاولى يا ايه توقفي النزيف باي حاجة 
ايه بتوتر وخوف حاضر حاضر 
وبعد ربع ساعة وصلو المستشفي وخالد شال البنت ودخل بيها المستشفي 
خالد دكتوووور بسرعة 
جت الممرضة بالترولى وخدت البنت ودخلت اوضته العمليات 
الدكتور وهو جاي يدخل اوضة العمليات مسكو خالد من هدومو 
خالد بعصبية. لو البنت دي حصلها حاجة مش هيكفيني موتكو كلكووو فاااهم 
الدكتور بخوف فاهم فاهم سبني ادخل الحقها 
خالد ساب الدكتور يدخل وفضل رايح جاي ومتعصب 
منار اهدي ياخالد مالك متعصب كدا ليه
خالد بعصبية. مانا هادي اهو يامنار اهو 
رن تلفون منار وايه في نفس الحظة كل واحدة ردت 
منار ايوة ياهنا 
منار لا احنا كويسين بس واحنا جاين حصل ووحكت كل الى حصل 
منار لا متجوش خليكو احنا هنطمن عليها ونمشي طب خلاص ماشي براحتكو 
عند ايه 
ايه ايوة يا...... لا انا كويسة 
ايه تيجي فين بس اه تصدق صح 
ايه هتيجي يعني ولا الاحسن متجوش احنا هنطمن عليها وهنيجي علطول 
ايه خلاص براحتك سلام ياحبيبي 
الدكتور خرج بعد ساعة وكانت هنا وعمر ويوسف هما بس الى جم 
الدكتور....... 
__________________
في مكان مجهول واشخاص مجهولين 
مجهول 1 كلو تم ياباشا وزمانها بتطلع في الروح 
مجهول 2 حلو رميتو جثتها فين 
مجهول 1 على الطريق ياباشا بعد ما خلصنا عليها رميناها من العربية 
مجهول 2 بغضب ياغبي ياغبي وافرض حد شافكو ولا حد لقاها ولحقها وقتها كلنا هنكون روحنا في ستين داهية 
مجهول 1 ياباشا متقلقش احنا رميناها بعد ما اتاكدنا انها خلصانة 
مجهول 2 يامتخلف انت مشغل معايا بهايم كنت رمتها في البحر او الزبالة او في اي حته رايح ترميها على الطريق يامتخلف روح شوفها هي فين ماتت وغارت ولا لسا 
مجهول 1 حاضر ياباشا 
مجهول 2 بشر امتا تموتي واخلص منك بقا ولا ليه وضحك بشر احنا ممكن نتسلى برضو 
____________________

يتبع الفصل التالي اضغط هنا 


الفهرس يحتوي علىجميع فصول الرواية " رواية سأنتقم لقلبي "   اضغط علي اسم الرواية 
عرض التعليقات

تعليقات