رواية تزوجت مجنون الفصل الخامس
عاصي وهو بيعدي الطريق لقي عربيه جايه بسرعه مشفهاش والعربيه خبطته وجع عاصي وكان متعور الناس اتلموا عليه
.. في نفس الوقت بعد ما عاصي مشي دخلت علشان اتفرج علي التلفزيون عقبال ما يجي فجاه لاقيت صوت ناس بتصوت قلبي وجعني اووي وقولت اقوم اشوف فتحت باب الفيلا لاقيت قدام الفيلا ناس متلميه كتير نزلت وبصيت لاقيت عاصي غرقان في دمه جريت عليه و
_عاصي عاصي
بصلي بعيونو قبل ما يفقد الوعي
-ب.... ح.... ب... ك
-بعياط: عاصي قوم بقا متسبنيش والنبي
الاسعاف جت وخدوا علي المستشفي وانا جنبه وبصحي فيه روحنا المستشفي ودخل علي اوضه العمليات انا روحت كلمت ابراهيم(ابو عاصي) جه بسرعه
-بخضه: في اي يمريم اي الي حصل لعاصي
-بعياط: ....... حكتله كل حاجه
_ انا كده فهمت ياريت دي متكونش فعل فاعل ولو مش فعل فاعل انا عارف مين الي عمل كده وهجيبه جيت اتكلم الدكتور خرج روحت عندع بسرعه
-ها يدكتور عاصي ماله
-بتنهيده: لا الحمد لله كلو تمام هو بس ايده الشمال مكسوره ورجله فيها جزعه بسيطه هو دلوقتي واخد حقنه ونايم
- ططب ينفع ادخلو انا مراته
_ايوه طبعا اتفضلي
دخلتلوا بسرعه لاقيته نايم زي الملايكه فضلت قاعده بعيط جمبه لاقيت الي بيحط ايده عليا ببص لاقيت ابراهيم
_متقلقيش هيبقي كويس
-يارب
_حبتيه
-اوووي
_وهو كمان
-بجد
_بببتسامه: ايوه بجد
بصتله ببتسامه وسكت
...................
بقلمي ملك حمدي
...................
مجهول2:يعني اي لسه عايش بص انت تعمل اي حاجه علشان يموت والا واللهي العظيم لهفضحك انت وهتموت في الاخر
-بخوف: واللهي جبت العربيه وخبطته بس الي لحقته البت مراته -مجهول2:اعمل اي حاجه علشان يموت بص اخطف البت دي وانا هتصرف -بببتسامه خبيثه: واللهي فكره حلوه طب سلام انت وانا هتصرف .....................
بقلمي ملك حمدي
...................
. عدي اسبوع ومحصلش اي تغيرات غير ان عاصي ابتدي يتحسن والمجهول2 وعمر بيخططوا يقتلو عاصي
.....
-حمدالله علي السلامه يعاصي كده توقع قلبي
_الله يسلمك يمريم
-مريم كانت خايفه عليك اووي يعاصي
_ابتسم لمريم وسكت وبعدين قال
-مريم
_نعم _بصوت طفولي: احكيلي قصه عاوز انام
-بس كده من عنيا
ابتديت احكيله القصه وبعدين لاقيته نام غطيته وطلعت برا
_خدي يمريم
-بستغراب: اي ده يا عمو
_دي سلسله البسيها واياكي تقلعيها متقلعيهاش ابدا يمريم فاهمه متقلعيهاش
-انا مش فاهمه حاجه يعمو اي السلسله دي وليه مقلعهاش
_هتفهمي كل حاجه بعدين
-ماشي يعمو
_المهم يلا روحي عاصي بقا كويس وانتي منمتيش بقالك كتير
-خلاص ماشي هاخد تاكسي
_لا العربيه مستنياكي واه استني خد مني السلسله ولبسهالي ومسها وهي علي رقبتي وقال -متقلعيهاش ابدا
_حاضر....... انا ماشيه
-ماشي نزلت تحت لاقيت العربيه مسنياني ركبتها والراجل مشي وفجاه لاقيت عربيه وقفت قدامنا فالسواق نزل وقال
_ااي ياستاذ مالك واقف كده لي العربيه كان فيها اربعه بودي جاردات والسواق الاربعه نزلو ضربوا السواق بتاعي وجم خدوني وانا بصرخ ومحدش سامعني
....................
بقلمي ملك حمدي
....................
-تمام يبرنس كلو تمام هي معانا دلوقتي اهي
_مجهول 2تمام هاتها بقا علي العنوان *****
-تمام يبوص
.....
صحي عاصي من النوم ملقاش مريم جمبه فضل ينادي عليها دخل ابراهيم _لسه ماشيه دلوقتي استنا ارنلك عليها اتصل ب السواق مفيش رد قلق كده اتصل كمان مره اتفتح الخط
_ايوه يباشا
-اي يا عمي صبرى فين مريم
_االصراحه يباشا واحنا ماشين جم ناس قدمنا ضربوني وخدوها
عاصي سمع الكلام ده راكشنات وشه اتغيرت وقال.
يتبع الفصل السادس اضغط هنا
الفهرس يحتوي علي جميع فصول الرواية كامله"رواية تزوجت مجنون" اضغط علي اسم الروايه
تعليقات
إرسال تعليق