رواية نور الادم الفصل الثامن
رواية نور الادم الفصل الثامن
وصلنا في الفصل اللي فات لغايه ما أسوة خرجت من أوضة العمليات وحصل حاجه تانيه...
.....
نور: أسوة، طمنيني هي هتفوق.
أسوة: متقلق..نوورر." ولسه هتكمل"..
عمر: حصل أي...
أسوة: تعالى شيلها معايا لو سمحت.
عمر: ماشي.
آدم: هي مش بتسمع الكلام قالولها هتتعب، ابعد أنت يا عمر هشيلها أنا.
أنا: وه أنت بتغير ولا اي يا سي آدم، احنا بنحب ولا أي.
أسوة: أي حد يشيلها معاايا هنسيبها تموت التانيه يعني ولا أي.
....
في أوضة نور..
..
أسوة: اي اللي عملتيه ده يا نور.
نور بدموع: يعني اسيب إسراء تموت يعني، دي بقت زيك خلاص، انا اتعلقت بيها، وكأنها أختِ.
أسوة: ربنا يديمكو لبعض يا قلبي.
عمر: يعني ينفع كده يا آنسة نور، تقلقينا عليكِ.
آدم: مش بتسمع الكلام، دماغك ناشفة ليه.
نور: يعني اسيبها تموت، وبعدين علشان أقولها أنتِ خدتي نص دمي واذلها بيهم.
عمر بضحك: حتى وأنتِ تعبانه بتهزري.
آدم: احنا هنقضيها ضحك ولا أي.
عمر: مالك يا آدم ما تضحك معانا.
آدم: أنا طالع برا.
....
......
عمر: سيبك منه يا نور، هو آدم كده، أنا رايح اجيبلكو حاجه علشان تأكلوا أنتِ تعبانه.
نور: مش هاكل حاجه غير لما إسراء تفوق.
عمر: مينفعش كده.
نور: مش هآكل.
أسوة: خلاص يا أستاذ عمر، هي لما بتحط حاجه في رأسها مش بتعمل غيرها.
عمر: عنيدة زي آدم يعني، على العموم لو احتاجتو أي حاجه إحنا برا.
.....
تاني يوم...
نور: أسوة روحي شوفي إسراء.
أسوة: ماشي.
....
......
عمر: يا آنسة أسوة إسراء فاقت.
أسوة: ايوه الحمدلله بس هننقلها الأول، وكمان لازمها راحه ومتتكلمش كتير.
عمر: الحمدلله.
آدم: طيب عايزين نشوفها.
أسوة: لما ننقلها الأول.
آدم: تمام.
......
.......
في أوضة إسراء...
....
آدم: حبيبتي، قلقتينا عليكِ.
إسراء: حبيبي يا دومي، متقلقش أنا بقيت زي القرد اهو.
عمر: الله الله، دومي، وأنا ايه.
إسراء بضحكة: عووووومري.
عمر بضحكة: ايوه كده، رجعتي إسراء بتاعتنا.
نور: عامله ايه يا قلبي.
إسراء: حبيبتي الحمدلله.
أسوة: والله يا آنسة إسراء أنتِ تعبتينا جدا امبارح، بس الحمدلله إنك بخير.
إسراء: أنتِ أسوة، اللي علمتني الطبخ.
أسوة بضحكة: ايوه يا ستي.
إسراء: استني بس أرجع لصحتي وأنا اقرفك.
نور: الله الله، انتوا هتتصاحبوا ولا ايه، ده أنا متبرعالك بنص دمي يا بت لمي نفسك.
إسراء: أنتِ قلبي يا بت.
.......
......
تسريع الأحداث...
بعد أسبوع، رجعت إسراء البيت وكان لازمها لسه راحه، وكامل اتحبس طبعا بعد شويه ضرب حلوين من آدم.
...
في الشركة...
نور: أستاذ آدم، أنا حضرت للمشروع بتاع الصفقة الجديدة بنفسي، ممكن حضرتك تشوفه غير اللي اتسرق، لأن الإجتماع بكرا، ولأن حضرتك كنت مشغول بتعب إسراء فأنا جهزته.
آدم: وأنتِ تعرفي اي بقا علشان تجهزي المشروع.
نور: شوف بنفسك يا أستاذ آدم.
آدم: ماشي، بس بما أنك أنتِ اللي جهزتي للمشروع، يبقى أنتِ اللي هتقدمي المشروع بكرا.
نور: أعتبر ده أمر.
آدم: اعتبريه أمر اعتبريه تحدي تبيني فيه جدارتك، براحتك.
نور: تمام يا افندم.
.......
في بيت نور....
نور: الحقيني يا أسوة.
أسوة: في ايه.
نور: المغرور بيقولي إني بما أنا اللي عملت المشروع يبقى أنا اللي هقدمه، أنا متوترة.
أسوة بضحكة: متقلقيش تعالي بس صلي، ونأكل، وبعدين اعتبريني الشركة اللي هتقدمي المشروع قدامهم، واعرضي المشروع.
نور: اووك.
...........
.......
تاني يوم....
..........
في الشركة....
عمر: نور اتاخرت اوي.
آدم: أنا كنت عارف، إن هي مش هتقدر تعملها.
عمر: الإجتماع هيبدأ دلوقت، مفيش وقت.
....
الموظفة: أستاذ آدم الشركة المنافسة وصلت والاجتماع بدأ، وبيسألوا عليكم.
...
....: يا نهااار اسوود......
.....
ستووووب...
...
يتبع الفصل التالي اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية نور الادم" اضغط على اسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق