رواية قلب يونس الفصل السابع
وواقف يونس قدام العرايس....وقاموا كلهم مع ......
كان منظر اسطوري....يونس والاربع عرايس....
يونس بضحك سبهم وواقف....احب اقدم لكي يا فجر...العرايس ...اول عروسه وهي فجر قلبي...قلب يونس ...وتاني عروسه وهي عروسه المولد....عروسه حلاوه عروسه خادعه.....عروسه جايه حياتي علشان تدمره....عروسه كل همها الفلوس ....معاك فلوس انا تحت امرك وعروستك ...علي قد حالك معرفكش هو انت مين ...وتضحك عليك وتقولك انت بتحبني انا ...هو انت مش شايف نفسك ....انت مش عارف انا مين وانت مين ...رجعت ليه تاني لما بقي معايا فلوس ....واقدر اصرف ...واللي بيسعدها صاحبي ...ومش بس صاحبي ده صاحب عمري اللي طلعت بيه من الدنيا ....لا بجد سقفه ليك يا استاذ مروان ..زوج تمارا الاول .....اللي طلقها علشان تتجوزني وتاخد كل فلوسي ....لا بجد مش عارف اقول ايه غير حاجه واحده ....انت خساره فيك كلمه صاحب ..
مروان قرب من يونس ....ايه الكلام اللي بتقوله ده يا يونس ...انت اتجننت ..
يونس بضحك....كنت مجنون لما صدقت وكنت بصدق اي حاجه ...لانك صاحبي ... بس للاسف ....كسرتني ....ومش عايزني أقف علي رجلي ....بس وقفت وهقف تاني وهفضل اقف مره وتاني والف مره ....نكمل بقي العروسه التانيه ...الا خططت ونفذت هي مروان ...علشان أسيب فجر ...واشك فيها ...وكنت في الرحله ....وبعدها قرارت انا كمان اني اخد جزء من حقي بي الفرح ده ....ومبروك يا عروسه ....
يونس مسك ايد تمارا وسحبها لحد نص القاعه ...وطلع من جيبه فلوس كتير وبقي يرشها عليه ...هو ده اللي انتي عايزه هو ده اللي تبيعي نفسك علشانه ...هو ده ....
وماشه وسبها.....
وراح عند فجر وباس علي أيدها ....بحبك ....
فجر بدموع...طيب الاتنين التانين....
يونس بضحك....شمس وفيروز ...دول اصحابي وانا طلبت منهم نعمل الشو ده ....
شمس وفيروز قربوا من فجر ....مبروك يا عروسه .....
كده مفيش غير عروسه واحده وهي فجر.....
المأذون...
بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير....
لوووولوووولي لوووولوووولي لوووولوووولي لوووولوووولي لوووولوووولي لوووولوووولي لوووولوووولي لوووولوووولي لوووولوووولي لوووولوووولي لوووولوووولي لوووولوووولي لوووولوووولي ...(لا بجد فرحانه لفجر ويونس ..)
يونس قام حضن فجر وبقي يلف بيها ..بحبك يا قلب يونس ...
فجر بدموع الفرحه....بعشقك يا قلب فجر ....
يونس حضنها جامد ...وهي دفنت رأسها في حضن يونس اكتر ....
دق قلب عاشق فلا مفر من الحب آلا إليه ...
هو ده الحب ...تروح وتجي وفي الاخر انت وحبيبك وبس ..
يونس بضحك....بعد كل ده ولسه بتحبيني ....
فجر بضحك ....والله لو عملت قد ده ميت مره هفضل احبك...انت العشق يا والاه...حبك ...
فجر في ثانيه كنت نطت علي ضهر يونس...يلا يا يونس علي بيتنا انا تعبت من ام الفرح ده.... لوووولوووولي لوووولوووولي ...يلا يا راجل علي البيت ....
يونس بضحك....يلا يا قلب يونس ....
يونس اخد فجر وطلعوا علي بيتهم ...
فجر بكسوف....شيلني يا يونس ...
يونس بضحك...ده من امته الكسوف ده .....
فجر بضحك ..كنت بحاول اكون كيوت شويه بس خساره فيك ....شيلني ياض احسنلك .....
يونس بضحك...ايوه كده هي دي فجر اللي اعرفها ....يلا يا قلبي ....
يونس شال فجر لحد الشقه ونزلها علي الباب ...
فجر بابتسامه....بقولك ايه يا يونس ....
يونس بابتسامه...نعم يا قلب يونس ...
فجر بضحك ...هو ينفع اروح بيتنا ....
يونس بضحك...بجد ولا هزار ...
فجر بكسوف...اقسم بالله بجد ....روحني بيتنا والا هصو ت واقول خ طفني ..
يونس بضحك....يالهوي خ طفني يا ناس ...أصله عايز يتحمر ش بيه .....قديمه العبي غيرها....
فجر بضحك ...تصدق قديمه بس انا عندي الجديد ...
يونس بضحك....وريني ...
فجر بدموع مزيفه...يالهوي يالهوي ....مفيش حد يلحقني مفيش راجل في الزمن ده ....الحقوني يا ناس عايز عايز ...
يادي الكسوف مش عارفه اقول عايز ايه.....
يونس بضحك....هقولك جوه عايز ايه يا مجنونه ...
فجر بكسوف.....عيب يا سيد اتلم ....
يونس فتح باب الشقه وشدها جوه ....
فجر بكسوف....عيب يا يونس بتكسف ...
يونس بضحك....هو انا قولت حاجه ...
فجر بضحك ...عندك حق ...اقول انا ههههيييييهيييي...شيلني يا يونس....
يونس بضحك...العب ....
فجر ...ممكن طلب الاول ....
يونس بابتسامه...هو ده وقت الطلب ...
فجر بكسوف...ايوه ...
يونس بابتسامه...قولي ...
فجر بكسوف...احكلي كل حاجه وانت عرفت ازاي ...
يونس ...حاضر ...
فلاش باك ...
يوم ما يونس راح لفجر ولقه مع واحد ..
تليفون يونس رن بعد يومين من سفر فجر ...
الو ...
الو ...انا حبيب فجر ..
ازاي ده انت مجنون ...
ههه مش بس حبيبه ده احنا هنكون مع بعض في سريرها كمان ساعه ...تحب تتفرج ...
انا هقتا ل ك...
ههه قدها ..تعال وشوف بنفسك ...
طيب انا جاي ....
...
نرجع ليونس وفجر ...
فجر ...بجد يا يونس ...حد كلامك ده مخلكش تشك في حاجه وان في حاجه غلط ....
يونس بابتسامه...مانا شكيت وعلشان كده رد فعلي كان هادي ...سيبني اكمل ....
فجر بدموع ...كمل ....
...
فلاش باك ....
بعد يونس ماراح وشف فجر مع واحد ...اخدو علي شقه بتعتو...
وربط الشخص...
وفضل يضر ب فيه...
يونس ....هتتكلم ولا تضر ب تاني ...
الشخص ...هتكلم ...
يونس ...يلا سمعك ...
الشخص ...انا يا بيه معملتش حاجه للانسه ...والله ما لمستها ....انا كل اللي عملتوا اني كلمتك وده بأمر الست تمارا والاستاذ مروان جوزها ...وكل ده اتعمل علشان تسيب الانسه فجر وتبعد عنها ...وانا نفذت المطلوب مني وبس ...والانسه فجر كنت واخده منوم قوي علشان كده محسيتش بحاجه ...
يونس بضحك ..كده الحساب تقل....والوقت وقت الحساب...
....
نرجع لفجر ويونس...
فجر بدموع...وهم يعملوا كده ليه ...
يونس بضحك...علشان الفلوس ...هكمل ليكي ...
....
فلاش باك ...
لما يونس داخل اوضته...وقاعد علي السرير ...وبعد شويه تليفونه رن...
الو ...
الو ...انا شوفت تمارا هي مروان طلعين شقتهم وفضلوا طول الليل فيها ...
تمام خليك وراه...
حاضر يا باشا ...انا وقف لحد ما تنزل وهفضل وراه ...
طيب لو في حاجه جديده كلمني في اي وقت ...
تمام يا باشا ...
سلام ...
...
نرجع للوقع ...
يونس بابتسامه...وتاكدت من كل الكلام وإن فعلا مروان كان متجوز تمارا ....وان هم اللي وراه الولد ده فعلا وأنك لسه بنت ...
فجر بدموع...انا كنت خايفه احسن تبعد عني ....كنت خايفه تسيبني ....
يونس بضحك....كل ده كان قرصه ودن ليكي ....وبعدين كنت عايز اخد حقك وحقي بس ب ف ض يحه ليهم ...
فجر حضنت يونس ودموعها نزلت اكتر ....كنت خايفه وكنت حزينه ....وكرامتي كنت بتوجعني ...
يونس بضحك ...خلاص بقي لعلمك ده يوم فرحنا يا ست الحسن ...ما تجيببي بو سه بقي ...
فجر بكسوف...لا ...
يونس بضحك...يعني مش هتجوز ...
فجر بكسوف....لا ...
وطلعت تجري ويونس يجري وراه...
يونس بضحك...كفايه يا بت تعبت اقسم بالله تعبت ...وداخل انام ...نكمل بكره ...
يونس ساب فجر وقفه مكانها مصدومه وداخل نام ...
فجر بصدمه ...يالهوي..ده داخل تاني وسبني...هو انا مش هتجوز النهارده ولا ايه ...
وداخلت الاوضه ليونس ...
فجر بصوت عالي ...بقولك ايه يا يونس انا هتجوز النهارده يعني هتجوز ....
يونس بضحك من تحت الغطاء....لا انا نمت يوم تاني ...
فجر بصوت عالي ...قوم يا يونس بدل ما اصوات واقول الراجل طلع ....ياختي يا فض حتك يا يونس ...
يونس بضحك...قولي ...
فجر شدت الغطاء من علي يونس ...بقولك ايه يا يونس اق ل ع احسن ليك ...
يونس بضحك...يالهوي البت عايزه تتحمر ش بيه ....
فجر بضحك ....هنتجوز النهارده ولا
وقبل ما تكمل كلمها كان (هنا تسكت فيروزه عن الكلام الغير مباح). (يلا يا بنات من هنا هنرش مياه عيب )..
الصبح يونس كان حضن فجر وهي مكسوفه ..
يونس بضحك...هو انتي مكسوفه من ايه يا بت ..
فجر بضحك ...يا ستر يارب معرفش ابقي كيوت شويه ...
...
الجرس رن
يتبع الفصل الثامن اضغط هنا
الفهرس يحتوي علي جميع فصول الرواية كامله"رواية قلب يونس" اضغط علي اسم الروايه
تعليقات
إرسال تعليق