Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية عشق على مر العصور الفصل السادس 6 بقلم سلمى محمود

 رواية عشق على مر العصور الفصل السادس 6 بقلم سلمى محمود

رواية عشق على مر العصور الفصل السادس 6 بقلم سلمى محمود

Salma Mahmoud:
الفصل السادس 
سما /انا انا مش قادرة افتكر حاجه 
واحده من النساء /نحن لا نفهمك تحدثى بلغه نفهمها جميعا 
سما بالهيروغليفيه/انا لا اتذكر اى شئ 
ميريت بشر /بما انك لا تتذكرى اى شئ فسوف تذهبى معنا لكى تبدلى هذة الملابس ثم نتحدث قليلا
سما/اين اذهب معكم انا لا اتذكر اى شئ 
ميريت/دعينا نطلق عليكى اسم (إيزيس)واذهبى معنا فى صمت 
عند احمد فاق ولقى نفسه موجود على سرير فرعونى قديم 
احمد/اه يا دماغى انا فين ثم قال للرجل 
احمد/اين انا 
اتون/انت معنا لحين تأمر الملكه بفك أسرك 
احمد/لماذا. انا ماذا فعلت انا لا اتذكر اى شئ
اتون /سوف تعرف السبب منها انت ومن جاءت معك 
احمد/جاءت معى عن اى شئ تتحدث 
اتون /سوف تعرف لاحقا 
اتون ساب احمد وخرج علشان يقابل الملكه 
اتون /كل شئ تحت السيطرة يا مولاتى ما حدثتينا عنه قد حدث بالغعل ويتحدث نفس اللغه التى اخبرتينا عنها 
مجهوله/اذهب له الان ولا تحدثه بخصوص اى شئ 
عند سما بدلت ملابسها ودخلت عليها ميريت 
ميريت /انتى من الان خادمتى وعليكى الذهاب معى لكى اعرفكى على احد غالى على قلبك  
إيزيس (سما)/انا لست خادمه لاحد ولم اذهب معكى فى اى مكان 
ميريت /عندما لم تذهبى معى سوف اقتل حبيبك المستقبلى 
إيزيس /من حبيبى هذا انا لا اتذكر اى شئ ولا افهمك 
ميريت /غدا سوف تفهمين كل شئ ولاكن الان يجب ان تذهبي معى 
ذهبت سما (إيزيس)وميريت الى قصر ..... 
احمد/دعنى اذهب ايها الاحمق لا اريد البقاء هنا 
اتون /عندما تاتى مولاتى سوف تعلم كل شئ وهى فقط التى تحدد ما هو مصيرك  
احمد/ومن هى مولاتك 
المجهوله /انا مولاتك 
                   **************
مجهول /حصل يا ريس كل حاجه تمام دلوقتى هما بيعيشوا عصر مختلف خالص عن العصر ال المفرض اله الزمن توديهم فية 
مجهول /احمد مفكر نفسه ذكى بس مش اذكى منى اما نشوف هيطلع من الهو فية ازاى

احمد/من انتى انا لا اعرفكم جميعا 
إيزيس/انتى ميريت لماذا تفعلى بنا هذا نحن لا نتذكر اى شئ 
ميريت /ولكننى انا اعلم كل شئ انتم من جئتوا لتدمروا عالمنا وتكتشفوا اسرارنا ثم تنقلوها الى العالم الحديث لكى تعرفوت ما اخفيناه عنكم ولكننا لا نتركم لتعرفون اى شئ سوف نقتلكم قبل ان تعرفوا اى شئ 
احمد /ولكننا حقا لا نعرف عن ماذا تتحدثى من اين عرفتى هذا الكلام 
ميريت /هههههه عرفت من اين 
انا ميريت الساحره فرعونية. انا من قلت لحتحور عن كل شئ سوف يحدث فى المستقبل البعيد ولكن لماذا بعتكم حتحور الى هنا انا لا اعرف.
انتم الاثنين سوف تظلون هنا لحين نعرف كل شئ عنكم 
ميريت وامون خرجوا واخدوا سما واحمد وودوعهم مكان شبة المخرن 
سما/انت فاكر اى حاجه انا حتى مش عارفه انا مين 
احمد/انا كمان مش عارف بس الظاهر اننا عملنا مصيبة 
فى المساء دخلت ميريت واتون عند سما واحمد 
ميريت /لا نترككم بمفردكم بدون زواج دعونا نزوجكم لكى تموتوا زوجان معا
سما /سيبونى عليها الوليه دى هو انا علشان بكلمك فرعونى من بدرى هتفتكرينى طيبة دأنا اموتك دلوقتى 
ميريت قربت على سما وقالت لها انا افهم لغتك هذة فلا تتركينى اقتلك بسبب ما تفوهتى به 
الان سوف تتزوجون زواج فرعونى وسوف تعيشون مع بعضكم لمده اسبوعان ثم يأتى موعد قتلكم 
وفعلا احمد وسما اتجوزوا بطريقه فرعونية وكل يوم احمد وسما يحبوا بعض اكتر 
اخر يوم فى الاسبوعان
(احمد مش عارف لا اسمه ولا اسم سما بس هو بيقول لسما إيزيس زى ما ميريت سميتها وهى بتقوله آش )
إيزيس :انا خايفه اوى يا اش هما هيعملوا فينا ايه هيموتونا 
آش /متخافيش يا إيزيس طلما انا معاكى هنعدى منها مع بعض 
إيزيس /احنا فى حاجات مشتركه بنا كتير يعنى اننا لبسنا مش شبههم ولا لغتنا كمان بس الغريب ان انا وانت بنعرف نتكلم هيروغليفى 
آش/مش عارف حاجه يمكن يكون ده ليه علاقه بحياتنا قبل كدا .
احمد سكت ومسك ايد سما وباسها وقالها متخافيش انا معاكى 
فى المساء كانت ميريت حضرت ذى مشنقتين واحده لاحمد والتانية لسما وخلاص احمد وسما فقدوا الامل فأنهم يعيشوا 
احمد خلاص الراجل لف حولين رقبته المشنقه وميريت لفتها حولين رقبة سما  
احمد وسما فى وقت واحد لبعض 
آش /إيزيس انا بحبك إيزيس /اش انا بحبك  
بس خلاص فات الاوان و احمد وسما اتعدموا 
                      *********
مجهول /الخطوة التانية بدأت ياريس هنعمل ايه 
مجهول /سيبهم لمصيرهم مش هنعمل حاجه 
                   ************** 
عندنا مجهول مش عارفينة وياترى احمد وسما ماتوا فعلا 
(كل ده هنعرفه فى الاحداث الجايه )
بقلمى /سلمى محمود


يتبع الفصل التالي اضغط هنا

الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية عشق على مر العصور" اضغط على اسم الرواية


reaction:

تعليقات