Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية واه من الثأر الفصل السادس 6 بقلم نور عصام

 رواية واه من الثأر الفصل السادس 6 بقلم نور عصام



 رواية واه من الثأر الفصل السادس 

نور. دخلت عند عاصم الشركه وما لقت السكرتيره خبطت علي الباب ودخلت واتفاجئت ب السكرتيره ف حضن عاصم
عاصم. ايه اللي انتي عملتبه دا
ساندي. اسفه يا فندم كنت هقع
عاصم. بصلها
ساندي. قربت من ش:فايفه وقالت وقعت غصب عني
نور. هو انا جيت ف وقت غير مناسب ولا ايه
عاصم. اتفاجئ بصوت نور وقام وقف وقال نووور
نور اها نور اللي مخدوعه ونايمه علي ودانها وحضرتك بتقضيها هنا وعايش حياتك
ساندي. بكل بردو قالت عن اذن حضرتك يا فندم ولو احتاجت حاجه انا موجوده وعدت من جنب نور وبصتلها بارف وقفلت الباب
عاصم. نور انتي فاهمه غلط
نور. والله
عاصم. لف وراح عندها وقالها اهدي واسمعيني
نور. بعصبيه قالت واضح انها مش اول مره لانها ما اتهزت ولا حتي خافت ولا بان عليها اي حاجه حتي من الكسوف
عاصم. نور اتكلمي كويس
نور. هو انتي كمان ليك عين تتكلم
عاصم. مسكلها من ايدها وقالها دي كانت هتقع
نور. يا حبيبييبي وانته بقا اللي سندتها
عاصم. نوووور
نور. كانت هتقع وهي جوا حضنك بالشكل دا انا اللي اعرفه انها لو فعلا هتقع علي الاقل كانت هتبقي سانده عليك بجزء منها وباقي جسمها علي المكتب ولا انا غلطانه يا عاصم بيه
عاصم. انا مش بكذب هي فلا كانت هتقع
نور. اها وكمان وهي بتقرب منك وانت عينك عليها بردو دا كان غصب وهي بتقع طيب المره الجايه ابقي خلف منها وقولي اصلاها مغمي عليها
ساندي. دخلت تاني وقالت بكل مياعه وعند ف نور عاصم بيه عند حضرتك اجتماع مهم ولازم تحضره دلوقتي وبلاش تتأخر علي حاجه ملهاش لازمه
عاصم. ساندي اخرجي برا والغي اي اجتماع
ساندي. قربت منه وقالت بس يا قندم العملا وصلو
عاصم. قولت برا
ساندي. خافت من طريقته وخرجت
نور. بعد كلام ساندي مع عاصم بهذه الطريقه شاكة انو بينهم حاجه وقالت قسما بالله ما هعديها بالساهل مش انا اللي اتخان يا عاصم ومن واحد زيك وواحده رخيصه زي دي
عاصم. بصوت عالي قالها زي يعني ايه فوقي لكلامك
نور. زئته عنها وقالت انا فايقه يابن الزيني وهوريك بنت عامر السمنودي هتعمل ايه فيك وانت اللي ابتديت
عاصم. مسك دراعها ولواه وراها وقالها جنان مش عايز
نور. ضربته ف صدره بقوه وبعدتته عنها وقالت جرح بجرح وظلم بظلم وإهانه بإهانه وغدر بغدر وخيانه بخيانه يابن الزيني والبادي اظلم
عاصم. خلاص فقد اعصابه ضر"بها بالقلم علي وشها وقالها خيانه بخ,يانه انتي خلاص اتجننتي
نور. بتض"ربني علشان واحده رخ"صيه خونتي معها ماشي انا هاخد حقي منك ومن عيلتك كلها يابن الزيني وهاخد تاري منك بجرحك ليا وخيانتك ليا وكرامه بكرامه بس انا بقا كرامتي بكرامتك وكرامة عيلتك كلها يابن الزيني
عاصم. خلاص قرب يتجنن من كلامها
نور. قالت انت خو"نتي وانت مستخبي وقافل عليك باب انا بقا هسقيك من نفس الكاس بس قدام عينك وهخلي اسمك واسم عليتك كلها ف الوحل وبكرا تشوف البت الصعيديه لما تحب تنتقم وتخد تارها هتاخده ازاي
عاصم. قرب منها والشر بيتطاير من عيونه
نور. فتحت الباب ومشيت
عاصم. سند براسه عالباب ومش مستوعب كلامها وجنانها بالكلام اللي قالته
ساندي. تجاهلت نور اللي ماشيه وعفاريت الدنيا بتتنطط ف وشها وراحت علي عاصم وقالت مالك يا فندم ومسكت ايده وقالت اطلبلك دكتور ولا اجيباك ليمون يهدي اعصابك
نور. بصتله قبل تخرج من مكتب ساندي ونظرتها ليه بتقوله خاي"ن لتاني مره ومشيت
عاصم. بص لايده اللي ساندي مسكاها ونور كانت بتبوصلها وطاح بايد ساندي بعيد وقالها مشوفش وشك هنا تاني ولو شوفتك صدفه قدامي صدقيني هقتلك وانتي عرفه
ساندي. برعب اتمالكت نفسها وقالت ايه اللي حصل بس يا فندم انا عملت ايه وبتحاول تقرب منه تاني
عاصم. بصوت زلزل الشركه كلها قالها قسما بالله لو ما اختفيتي من قدامي ف خلال ثانيه لكون قاتلك
ساندي. جريت من قدامه وكل الموظفين اتلمو
عاصم. بصوت عالي وحاد قال كلو علي شغله الكل جري ورجع مكتبه وهو متعصب
ساندي. نزلت تعيط وزعلانه ان كل مختطاطها فشلت ف الحصول علي عاصم وبعدين راحت علي موظف الامن اللي واقف قدام الشركه وقالت مين البت اللي طلعت ل عاصم بيه من شويه دي
موظف الامن. قالها اللي كانت لبسه بنطلون جينز وبلوزه فيروزي
ساندي. ايوا هي
موظف الامن. قالها اووووه دي صاروخ
ياندي. بزهئ قالت اخلص مين دي
موظف الامن. رد وقالها هي قالت انها بتكون مرات عاصم بيه وسألت علي الدور اللي هو فيه وراح معها محمد ووصلها لفوق هو حصل حاجه
ساندي. مراته وبعدين قالت اتاريه كان متعصب وبعدين مشيت وهي بتغلي وتفكر ازاي تنتقم وف نفسها قالت اعمل ايه بس دا انا لو فكرت اقرب منها هينسفني من علي وش الدنيا بس اكيد انا مش هغلب يعني وفاقت من شرودها علي صرخة عربيه بتوقف قدامها بقلم نور عصام
نور. ركبت تاكسي وراحت المشفي لعند حماتها
عاصم. قام وراح عالمشفي
وبعد شويه
نور. وصلت ودخلت عند ثريا وبس شافتها انهارت من العياط
ثريا. بخضه مالك يابتي فيكي ايه يا حبيبتي
نور. بتعيط جوا حضنها
ثريا. طبطبت عليها وقالتلها اهدي يا بتي اكده تخلعي جلبي عليكي اهدي يا جلبي
نور. بتحاول تهدي علشان عرفه ان صحتها تعبانه وبعدين بعدت عنها وقالتلها انا اسفه يا ماما
ثريا. مالك يا جلبي
نور. بشهقات قالت ابنك ابنك اللي قولتيلي بيحبني خاني
ثريا. وه كيف ده لا لا مستحيل عاصم ولدي يعمل اكده
نور. لا حصل وخاني وانا شوفته بعيني بس وربي لدوقه من نفس الكاس واللي عمله فيا هعمله فيه
ثريا. مش مصدقه اللي نور بتقوله وقالتلها اهدي يا بتي اكيد ف حاجه غلط عاصم ميعملش اكده واصل
نور. واهو عمل يا ام عاصم بس وحياة كرامتي اللي داسها تحت رجليه وكسرته ليا قدام حتت سكرتيره رخيصه لورية نور السمنودي هتعمل ايه
ثريا. لسه هترد لقت
عاصم. فتح الباب ودخل
نور. بصتله ومسحت دموعها
ثريا. ايه اللي حوصل ياولدي وليه مرتك منهاره بالشكل ده
عاصم. ولا حاجه يا امي
نور. بغضب قالت ولا حاجه تمام استلقي بقا مني وبردو ابقي قول ولا حاجه وانت اللي ابتديت يابن الزيني
عاصم. راح عليها وعاوز يختقها
رحمه. خبطت ودخلت وقالت دكتوره نور ف حاله من بتوعك تعبانه وعوزاكي
نور حاضر يارحمه وبصتله وخرجت
امه. ايه ياولدي اللي حوصل فهمني
عاصم. قعد جنبها عالسرير ومسك ايدها وقالها متشغليش بالك انته يا حبيبتي علشان صحتك
امه. عاااصم اتكلم وجولي مرتك حالتها اكده ليييه
عاصم. قالها والله ماعارف اللي حصل دا صدفه ولا كان بقصد مش عارف مش عارف
ثريا. البت المايعه اللي عنديك مش اكده
عاصم. بصلها
امه. جولتلك جبل سابق البت دي مش سهله انا لما شوفتها جبل اكده مرتحتلهاش واصل هي صوح
عاصم. للاسف
ثريا. عملت ايه بت المركوب دي
عاصم. كانت عندي بالمكتب وبعدين وقعت فجأه عليا ونور دخلت ف نفس الوقت وشافتها وهي ف حضني
امه. وه وه يامري ليه اكده ياولدي بت ملعبه صحيح
عاصم. بصراحه بعد ما شوفتها اتصرفت بعد دخول نور حسيت انها فعلا قاصده كدا
امه. وانته عملت ايه مع نور
عاصم. هعمل ايه حاولت افهمها بس للاسف
امه. حجها ياولدي
عاصم. هي اصلا مش بتحبني ولا بطيقني يبقي ليه عملت كدا وحسستني انها غيرانه
امه. كأنك احمار عاد ياولد بطني
عاصم. طب وليه كدا يا ام عاصم
امه. علشان مانك شايف حب مرتك وغيرتها عليك
عاصم. حب ايه بس يا امه اللي بتقولي عليه
امه. مرتك حبتك ودا واضح عليها هي نفسها جايز تكون مخبراش لانها لساتها مو واخده عليك وكمان طريجة جوازكم لكن اها امر الله وحوصل وحبتك واني متأكده وخصوصا من كلامها معاي دا اني مصدجت ياولدي انها تتعلج بيك
عاصم. اتنهد وصدق كلامه امه وخصوصا لما شافها اليوم والغيره باينه عليها وكمان لما بيقرب منها بتستسلم له
امه. الضكتور كتبلي علي خروج جوم شوف مرتك وخلينا نمشي وتصالحها اليوم روايات بقلم نور عصام
عاصم. اتنهد بصوت عالي وقام مشي يشوفها علشان يمشو وبس خرج سأل عنها رحمه الممرضه
رحمه. قالت دكتوره نور دلوقتي مع دكتور يوسف ودكتور ياسر ف الاوضه اللي هناك دي
عاصم. شكرا وراح عليها وهو بيغلي بسبب يوسف
نور. بهزار قالت والله يادكتور ياسر انته تستاهل حد يعمل اللي عملته دا طيب كنت كلمتها الاول مش داخل وش كدا وكمان ابوها واقف
ياسر. اعمل ايه عجبتني روحت كلمتها وانا اش عرفتي انو دا ابوها وبعدين هي كمان كانت واقفه بعيد عنه
نور. ودا يعلمك متتسرعش بعد كدا
نور عصام. نعم شوفو مين بيتكلم يلا ما علينا
نور. لمحت عاصم برا الباب راحت علي يوسف وقالت سلامتك يا جو وقعدت عالمكتب قدامه وحطت ايدها علي وشه مكان الضربه بتاعت عاصم
عاصم. شافها وخلاص دمه غلي
يوسف.سلامتي ما هو كله من جوزك اللي عملي فيها بروسلي
نور. هههههه
عاصم. دخل وقال نوووور
نور. ببردو التفتت وقالت نعم
عاصم. قرب منها ومسكها من ايدها وسحبها وراه
نور. بس خرجت قالت ابعد ايدك دي عني انت اتجنن تمسكني كدا وكمان قدام زمايلي
عاصم. كلمه كمان ومش هخلي اكبر دكتور ف المستشفي يعرف يخيطك
نور. وانا كدا هخاف منك يعني
عاصم. قولتلك اكتمي وكانو وصلو لعند امه دخل ورماها وقعت عالسرير المجاور لامه
ثريا. ليه اكده ياولدي
نور. ما هو دا خره الخاين بس انا مش هسكت
عاصم. خلاص عيونه احمرت والعصبيه والغضب اتملكو منه اكتر مسكها من دراعها ولواه وراها وقالها جسما بالله العظيم اجت"لك لو اللي شوفته دا اقرر تاني فاااهمه
امه. نزلت من سريرها وشدت نور منه وقالت يلا نمشي من اهنه كفايانا فضايح
عاصم. اهدي يا امه وبص ل نور وقالها يلا علشان نمشي
نور. بحده قالت انا لسه قدامي شويه
عاصم. قولت يلاااا
ثريا. علشان خاطري اني يابتي
نور. حاضر يا ماما بس اغير هدومي واجيب حاجتي واجي
ثريا. ماشي يابتي
عاصم. قالها امي جاهزه هننزل وانتي يلا ورانا
نور. مشيت من غير ما ترد عليه وراحت غيرت واخدت حاجتها ونزلت لقته واقف قدام عربيته راحت عليه وفتحت الباب وركبت ورزعت الباب وراها بقوه
عاصم. ركب ومشي وبعد شويه وصلو الفيلا
نور. نزلت واخدت امه من ايدها ودخلتها وقالت سنيه
سنيه. نعم يا ستي
نور. جهزي الاكل علشان ماما
سنيه. حاضر يا ستي
نور بغضب وعصبيه قالت قولتلك متقوليش ياستي دي فاهمه نور وبس وسابتها وقالت ماما هغير وانزل بقلم نور عصام
ثريا. طيب يابتي
عاصم. عن ازنك يا اما بس شويه ونازل
امه. عاصم
عاصم. متخافيش يا اما وطلع ودخل الاوضه وقفل الباب بقوه من غيظه وغضبه منها
نور. كانت ف الحمام خرجت وما عطتته اي اهتمام
عاصم. قالها انا سيبتك تتكلمي بمزاجك ف الشركه لكن قسما بالله لو ما اتعدلتي لعدلك فاهمه
نور. اللي عندك اعمله يابن الزيني
عاصم. ماشي يانور
وبعد مرور شهر والحال بين عاصم ونور زي ما هو ثريا بتحاول تصالحهم وهما معاندين وكل واحد بيعاند التاني قد ما يقدر وف يوم
نور. كانت راجعه من المستشفي قابلت عاصم علي باب الفيلا حاولت تتجاهله وتدخل
عاصم. زنق عليها بالعربيه علشان ما تدخل قبله
نور. بصتله ببرود وهو عدي منها ودخل وركن
عاصم. نزل من عربيته قالها ايه التأخير دا كله
نور. بعند فيه قالت القاعده كانت عجباني ف المستشفي
عاصم. فهم ما ترمي اليه بصلها ومسك ايدها غصب ودخل
ثريا. ببتسامه لما شافتهم قالت حمدلله السلامه
نور وعاصم ف نفس الوقت الله يسلمك
عاصم. بص ل نور وبعدين بص لامه وقالها نور حامل يا اما
نور. انصدمت وفتحت عيونها وبصتله
امه. بفرحه قالت يا الف نهار ابيض يا الف نهار ابيض مبروك ياولدي مبروك يا بتي وحضنتهم
عاصم. ابتسم وبصلها
نور بتغلي من جواها ازاي يقول كدا وهو اصلا ملمسهاش
ثريا. تعالي يا جلبي اجعدي وشدتها من ايدها

عاصم. بصلها ببردو وبعدين قال انا هطلع اغير عقبال ما الاكل يجهز وقال خلي بالك منها يا اما وطلع

نور. من غيظها وتصرفه بصت ل امه وقالت ......

يتبع الفصل السابع اضغط هنا




الفهرس يحتوي علي جميع فصول الرواية اضغط علي اسم الرواية " رواية واه من الثأر "


reaction:

تعليقات