Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية طفلة الفهد الفصل السادس والخمسون 56 بقلم دعاء حجاج

   

رواية طفلة الفهد الفصل السادس والخمسون

سمر ضر"بت مالك قلم جامد اوى ربما هز اركان الاوضه 
مالك حط ايدو على خدو وقال بصدمه:اي اللى عملتى ده 
الدموع نزلت من عين سمر وبدات ترتعش ومالك خدها في حضنه وقال: طالما مرتاحه كده خلاص مش مهم 
_انا اسفه مش عارفه عملت كده ازاى
مالك بعد عنها وقال: اهم حاجه انك راضيه والنا"ر اللى جواكى طلعت 
سمر حطت ايدها على خد مالك وقال بحزن:خدك احمر انا اسفه اوى
مالك ابتسم وقال: الوجع اللى كان جوايا مش زي وجع القلم ده 
سمر حضنت مالك وقالت:أوعك تعمل كده تانى 
مالك ابتسم وقال:بوعدك مش هشك فيكى تانى ولا اهين كرامتك 
(ولو عملت كده مش هسيبك ولا انا ولا عائلتى التانيه⁦♥️⁩)
سمر بحزن: كل مره بتقول كده واتفاجا من اعمالك 
مالك ضم حواجبه وقال: اعمالك 
سمر هزت راسها وقالت: اه اعمالك 
مالك زقها وقال: طب أمشي من قدامى 
سمر حضنت مالك وقالت: خلاص ولا تزعل نفسك 
مالك باسها على رأسها وقال بوعد: مش هسيب اميره خالص 
_مش مهم اللى حصل حصل 
مالك بغضب: اي اللى بتقولى ده دي كانت عايزه تفرق بنا 
_وكانت هتنجح من قله ثقتك فيااا 
مالك بغضب طفولى: خلاص بقااا
_لا مش خلاص وتخدنى مشوار بكره
مالك بص في عيونها وقال:ما اخدك رحله كده احسن 
سمر بفرحه: يا ريت 
مالك شال سمر وقال: اشطااا 
سمر حاولت تنزل وقعدت تضر"ب في مالك وقالت: انا قولت رحله يا حيوا"ن 
_ما ده رحله بردو 
سمر بغضب: مالككك 
مالك حطها على السرير وقال: النهارده انتى بتاعتى فاهمه 
سمر كانت قايمه ولكن مالك حوطها بايده وقال: مفيش هروب النهارده 
سمر بارتباك: طب انا مش مسمحاك ابعد عنى بقااا 
مالك قاطع سمر بقبله طويله لحد ما استجابت معاا وراحوا في عالمهم الخاص  
فهد فتح الباب ودخل وزينه كانت قاعده منتظره 
قامت عالطول وقالت: كنت فين لحد دلوقتي ورنيت عليك تليفونك غير متاح ومتقولش كنت في الشركه عشان رنيت عليك وحسام قالى انك طلعت من الصبح 
_خلصتى 
_اه خلصت ممكن اعرف كنت فين 
فهد قلع الجاكيت واترمى على السرير وقال: اليوم كان شاق اوى 
زينه كانت متعصبه اوى وقالت: مردتش يعنى كنت فين 
_زينه مش قادر اطلعى من دماغى 
_طب ما تقول كنت فين وتريح نفسك 
قهد اتعدل وقال: كنت بجيب سمر 
سمر جرت عند فهد عالطول وقالت بفرحه: ووافقت تيجى معاااك 
فهد هز رأسه وقال: اه وافقت 
زينه حضنت فهد وقالت: حبيبي يا ابن الكيلانى 
فهد زق زينه وقال: اطلعى من دماغى بقاا 
_اسكت وربنا فرحانه اوى اخيرااا 
فهد بص ليها بتعجب وقال: أما تافهه بشكل 
زينه دخلت في حضن فهد وقالت: بلاش افرح يعنى ما حضرتك بتفرح لما مالك يعمل حاجه حلوه 
_وده حاجه حلوه 
_اه طبعااا ده كانت رافضه ترجع خالص 
_واهو وافقت نامى بقاا 
زينه حضنت فهد جامد اوى وقالت: تصبح على خير 
فهد باسها على رأسها وقال بحب:وانتى من أهل الخير 
في صباح اليوم التالى
تشرق الشمس معلنا يوما جديدا مليئا بالتحديات على ابطالنا
كانت نايمه في حضنه فهذه كانت اول ليله ما بنهم 
فتحت عينها وقالت: صحيت امتى 
_منمتش خالص 
سمر بكسوف: ليه 
مالك باسها من خدها وقال: كنت سرحان في جمال صغيرتي
_طب انا عايزه اقوم 
مالك بخبث: ما تقومى
سمر بارتباك: اصلا اصلا 
_اممم خلاص اهدي مش بحب الخوف ده 
زينه نزلت ولقت العائله كلها متجمعه ماعدا مالك وسمر 
فهد بص ليها وقال: تعالى يا زينه 
كانت خايفه اوى واخيراا وصلت عند فهد وقالت: اي 
_كده البنات بقوا ثلاثه غير سمر طبعااا 
زينب بفرحه: هي سمر رجعت 
فهد هز راسه وقال: مش موضوعنا دلوقتى المهم بتعرفوا تلعبوا سله 
زينه بصت لبتول باستغراب وقالت: ليه 
_انا ومالك هنلعب ضدكم انتى وبتول وشيري وسمر 
زينه رفعت حاجب وقالت: انا مش بعرف العب سله اعلن انسحابي من دلوقتى
شيري بفرحه: مش مهم لما نبقا ثلاثه احسن
زينه بغيظ: موافقه طبعاااا
شيري باستغراب: ما كنتى رافضه اي اللى حصل 
زينه مسكت فهد من دراعه وقالت: غيرت رايي يا شيري عندك مانع 
شيري بابتسامه صفره: لا معنديش 
_في اي هنااا 
_تعالى يا مالك 
مالك وصل عند فهد وقال: في اي 
_مش كنت عايز تلعب سله 
مالك بحماس: اه طبعااا 
_مش هروح الشغل النهارده واي رايك نتنافس مع البنات 
مالك همس في ودن فهد وقال: انا ما صدقت ان العلاقه اتحسنت مش عايز لعبه تخلينا نبعد عن بعض تانى 
فهد همس في ودن مالك أيضا وقال: متخافش هنحط قوانين 
مالك بصوت عالى المره ده: طالما في قوانين ابقاا موافق
_كده تمام بس مين اللى هيبقا الحكم 
الكل بص لزينب اللى قالت بارتباك: انا مالى محدش يبصلى 
فهد راح عند زينب وقال: انتى الحكم يا ماما 
_اشمعنا اناا 
فهد مسك ايد زينب وقال: عشان بتحبي العدل ومستحيل تظلمى حد 
زينب بكبرياء: لا انا مع البنات والقرارات هتكون في صالحهم 
فهد ومالك بصوا لبعض وقالوا بصوت واحد: الحكم وظيفته العدل يا ماما 
زينب بتفكير: خلاص ماشي موافقه 
سمر كانت نازله على السلم وزينه جرت عليها عالطول وخدتها
في حضنها وقالت:انا فرحانه اوى انك وافقتى ترجعى
سمر بابتسامه: اخبارك اي دلوقتى 
زينه هزت راسها وقالت: بخير المهم في منافسه النهارده 
سمر بعد فهم: منافسه اي 
زينه همست في ودنها:مالك وفهد عايزين يعلموا علينا 
_ازاى مش فاهمه 
_هنلعب سله ضدهم انا وانتى وبتول والزفته اللى اسمها شيري 
_ازاى واحنا منعرفش اي حاجه عن اللعبه ده 
_مش مهم نعرف المهم نكسب باي طريقه 
_وده ازاى 
زينه غمزت لسمر وقالت: كله بالحب 
سمر ضحكت وقالت: يا بت المجنونه 
فهد بص لزينه وسمر وهمس في ودن مالك وقال: عايز قلبك قاسي النهارده اوى 
مالك باستغراب: ليه
_زينه وسمر على الأكيدا بيخططوا لحاجه 
مالك بص ليهم أيضا وقال: تفتكر بيقولوا اي 
_هنعرف بين الأشواط 
فهد بصوت عالى: زينه سمر تعالوا مش عايزين تعرفوا القوانين 
زينه وسمر راحوا فعلاا وفهد قال: طبعا كره السله كل فريق بيتكون من خمس اشخاص احنا هنغير القاعده ده يعنى انا ومالك عليكم انتوا الاربعه 
_بس كده مفيش عدل يا فهد 
_ليه يا زينه 
_المفروض انت ومالك تكونوا ضد بعض حرام نلعب ضدكم انتوا الاتنين واحنا كد كده خسرانين 
فهد بص لزينب اللى هي الحكم وقالت: لا يا زينه انا عايزه البنات لوحدها عشان نثبت اننا الاقوي 
زينه بصت لسمر اللى هزت راسها وقالت: خلاص موافقين 
_المهم مينفعش تمسكوا الكوره في ايديكم وتجروا بيها 
زينه رفعت حاجب وقالت: امال نمسكها منين يا حبيبي 
_لازم تحركوا الكوره من خلال تمريرها عن طريق المراوغة 
_مش فاهمه 
فهد بعصبية: هو مفيش إلا انتى ولا اي يا زينه 
_بس زينه بتتكلم صح يا فهد احنا مش فاهمين 
مالك حط ايدو على كتف فهد وقال: اي رايك نلعب شوط وبالمره يشوفوا 
فهد خد نفس عميق وقال: ماشي 
كانوا قاعدين في الصاله الرياضيه بتاعت البيت 
_ركزوا ومش عايز اسئله كتير سامعه يا استاذه زينه 
زينه بعصبية: سامعه 
فعلا بدأوا يلعبوا لحد ما خلصوا وقال فهد بصوت متقطع: اتمنى تكونوا فاهمتوا حاجه 
زينه بضحكه كاتمه: اه فهمنا بعد التعب ده كله مش عايزنا نفهم 
فهد بص لزينه وقال: مفكره أننا تعبنا ده لعبتنا يا زينه 
زينه قامت وواقفت قصاد فهد وقالت: طب لو كسبنا يا مغرور بيه 
فهد حط ايدو في جيبوا وقال: ساعتهم تقدروا تطلبوا كل اللى عايزينوا 
زينه بصت لفهد وقالت بابتسامه: موافقين 
_واحنا لو كسبنا 
_تقدروا تطلبوا اللى انتوا عايزينوا 
_حلو اوى يلاا الكل يجهز
الكل طلع على اوضته عشان يغيروا هدومهم 
زينه كانت واقفه قدام المرايا وبتربط شعرها وقالت: هنكسب أن شاء الله 
طلع من الحمام وقال: في حلمك يا زينه 
زينه راحت عند فهد وقالت: ليه يعنى 
فهد شد زينه من خصرها وقال: انا بلعب اللعبه ده انا و مالك واحنا صغار 
زينه حوطت فهد وقالت: وانا اقدر افوز بطرقتى 
فهد ضم حواجبه وقال: ازاى 
زينه قربت من فهد وقبلته وقالت: كده 
فهد قعد يضحك وقال: مكنتش اعرف أن عقلك صغير كده 
زينه بحزن: ليه 
فهد شد زينه من خصرها جامد اوى لتلزق في صدره وقال: انا لو عايزك هاخدك يا زينه 
نبضات زينه ازدادت اوى وقالت بارتباك:طب طب
فهد بعد عن زينه وقال: الفكره ده تمشي معايا اكتر 
فهد غمز لزينه ونزل عالطول 
قعدت على السرير وقالت بتفكير : اعمل اي انا عايزه اهزم غروره ده 
كانت الاخري تفكر ماذا ستفعل 
قامت من على السرير وقالت: مالك انا اول مره اطلب منك طلب 
مالك بص ليها وقال: عارف طلبك ولا 
سمر حضنت مالك وقالت: هتزعلنى وانا عروسه جديده 
مالك رفع حاجب وقال: عروسه جديده 
سمر بخجل: اول مره نقرب من بعض امبارح ابقا عروسه جديده 
مالك ضحك عليها وقال: متحوليش عشان الفوز لينا 
سمر بغيظ: ماشي يا بارد 
بعد مرور عشر دقائق تقريباً 
الكل وقف في الصاله وكانوا على اشد الاستعداد 
_المباره هتكون من اربع اشواط كل شوط ١٠ دقائق 
الكل: تماام 
فهد ومالك بصوا لزينب إللى قالت: لسه مخدتش قرار ضدكم عشان تبصولى كده 
قعدوا يضحكوا على شكل زينب وفهد قال: لا يا ماما انتى فهمتي غلط 
_امال بتبصلى ليه انت ومالك كده
_اعملى القرعه عشان نشوف مين اللى هيبدا الاول 
زينب قامت وقالت: طالما كده ماشي 
زينب مسكت جنيه وقالت: هااا اختاروا 
فهد وزينه بصوت واحد: ملك 
زينه بصت لفهد وقالت: انا قولت الاول يا فهد 
_خلاص يا زينه اهدي كتابه يا ماما 
زينب رفعت الجنيه لفوق والكل رفع عينيا لفوق لحد ما نزل الجنيه تحت 
زينب بصت على الجنيه وزينه بفرحه: ملك ملك 
فهد بص لزينه وقال: مالك يا روحى نظرك ضعف ولا اي ده كتابه 
زينه بصت وقالت: كان ملك من شويه 
_ماما قولى لزينه بلاش غش 
زينب غمزت لزينه وقالت: بلاش الغش يا زينه عيب 
_حاضر يا ماما 
فهد مسك الكوره وبص لزينه وقال: جاهزه 
زينه بغرور: جاهزه 
فهد عطى الكوره لمالك اللى جري عالطول وسجل الهدف الاول 
زينه وسمر بصدمه: اي ده ؟
مالك وقف جنب فهد وقال: هدف 
_ده غش مش هدف اتكلمى يا ماما 
زينب كانت قاعده وبتنقي الرز وقالت: في اي يا سمر 
سمر برقت ليها وقالت بعصبية: هو ده وقت الرز يا ماما ما في خدامين جواا 
_قولت بدل القعده ده اجيب شويه رز انقيهم 
سمر بصت لزينه اللى قالت: الهدف مش محسوب 
_ليه 
_مالك طلع يجري عالطول مستناش نتحرك حتى 
_ما المباراه بدات كان لازم تتحركوا 
زينه بعصبية: الهدف مش محسوب انتهت 
فهد ضحك وقال: خلاص يا زينه أوعك تولعى بس 
زينه بعصبية: مش هولع يا فهد بيه 
_اتمنى 
زينب مسكت الصفارة وقالت: ابدأوا 
مالك عطى الكوره لفهد اللى وقف وقال: أبدا يا زينه 
زينه جرت عليا وحاولت تاخد الكره لكن معرفتش لحد ما وصل عند الشبكه وحطها 
مالك وفهد ضر"بوا كف وقالوا بصوت واحد:الهدف الاول
زينه مسكت الكوره وبصت لفهد بتحدي وقالت: تعالى خد الكوره بقاا يا ابن الكيلانى
زينه جرت وفهد مسكها من خصرها وبصت لزينب عالطول وقالت: ماماااا مخالفه 
زينب مسكت الصفاره وقالت: مخالفه استوب
فهد بتعجب: اي ده بقااا ممكن افهم هي كل ما زينه تقول مخالفه تروحى ماسكه الصفاره وتقولى خطأ 
زينب بلعت ريقها وقالت: اخر مره اخر مره 
زينه بصت لزينب وقالت بزعيق: مامااا 
_خليكى انتى في المباراه يا زينه وبلاش الغش 
زينه عطت الكوره لسمر اللى مرارتها على الأرض 
مالك غمز لسمر اللى سابت الكوره خالص ومالك خدها وسجل جول
_سمررررر 
_معلش يا زينه احنا كده كده خسرانين 
زينه بتحدي: مش هستسلم يا سمر وهسكب 
فهد ومالك بصوا لبعض وقعدوا يضحكوا 
قعدوا يلعبوا لحد ما الشوط الأول خلص ومالك وفهد متقدمين 0:7
فهد وقف قدام زينه وقال بتريقه: عشر دقائق بس وجبنا سبع اهداف 
_لسه في تلت اشواط يا بيه
فهد قرب من زينه وهمس في ودنها وقال: اعترفي انك خسرانه يا زينه 
زينه زقت فهد وقالت: معنديش حاجه أسمها مستحيله المستحيل في قاموسك انت 
_والله وبتعرفي تتكلمى يا بت 
_اتعلم عن اذنك 
كان واقف بيشرب مياه 
_واد يا مالك حرام كده يااض حن شويه 
مالك بص ليها وقال: حاضر 
سمر بفرحه: بجد 
مالك غمز ليها وقال: احن عليكى انتى بس 
سمر راحت عند مالك وقالت: يعنى هتسبنى اسجل اهداف براحتى 
_مين قال كده 
_انت لسه قايل كده 
_لا انا مقولتش كده 
_لا والله قولت 
مالك قعد على السفره ومسك تفاحيه وقال: انا والله ما قولت كده 
سمر مسكت صوبع موز وكانت ومتنرفزه اوى وبدأت تاكل
مالك قرب من سمر ومسك ايدها وكل من الموزه وقال: تسلم يا حب 
سمر ضر"بت مالك وقالت: بارد اوى 
مالك قام وقال: يلا سلااام
سمر رمت قشر الموز على الأرض ليقع مالك عالطول 
_اعاااااااا
_ينهااار اسو"د اي اللى عملتوا ده 
كانت واقفه وبتفكر تعمل اي عشان تكسب فهد وتتغلب على كبرياءه 
زينه بفرحه: لقتها 
زينه طلعت تجري عالطول لحد ما دخلت في فهد اللى مسكها عالطول وقال: في اي بتجري زي الهبله كده ليه 
_كنت بدور عليك 
_ليه 
زينه بصت لتحت وقالت بتمثيل: نفسي افرح يا فهد مش عارفه افرح 
فهد ضم حواجبه وقال: تفرحى 
زينه مسكت في لياجته فهد وقالت:لو كسبت هفرح اوى 
فهد بابتسامه: قولى كده بقااا اي لزوم اللف والدوران اي 
_ما انا عايزه اكسب 
_لاء ولازم اكسب التحدي
_طب لو قولتلك عشان خاطري 
_بردو لاء
_ارجوك انا اول مره اطلب منك حاجه 
فهد مسك ايد زينه وقال: هو انتى بتسبينى في حالى 
_طب اي 
_اي ؟
زينه حضنت فهد وقالت: عشان خاطري 
_عايزه تكسبي ليه يا زينه 
_عشان اثبتلكم أننا اقوي منكم بكتير 
_ما لو فوزتى بالطريقه ده مش هتحسي انك اقوي مننا
_ازاى 
_يعنى لو كسبتى هتكسبي بمزاجي مش اكتر فين مجهودك انتى 
_مش مهم 
_لا مهم عشان الفوز يكون طعمه احلى 
_انت شايف كده 
فهد هز راسه وقال: اه وهحاول اكون لطيف معاكى هحاول 
زينه بفرحه: ماشي 
يتبع الفصل السابع والخمسون اضغط هنا

الفهرس يحتوي علي جميع فصول الرواية كامله"رواية طفلة الفهد" اضغط علي اسم الروايه



reaction:

تعليقات