رواية قلب يونس الفصل الرابع
وهو نازل علي السلالم...قابل تمارا ..
يونس بصدمه ...انتي
تمارا بابتسامه...ايوه انا ....وحشتيني اوي يا يونس ...
وقربت منه وحضنته ويونس ساكت من الصدمه ...وكمان متلغبط مش عارف هو حاسس بي ايه ...
فجر بصوت عالي ...الله الله ماتطلع تريح فوق شويه يا يونس انت والمزه...
يونس فاق من الصدمه وبعد عن تمارا ....مالك يا فجر....في ايه ..
فجر بصوت عالي وعصبيه ...ولا حاجه يا بيه واقف علي السلالم وقاعد تحضن في المدام ولا كانك في اوضه النوم ...
يونس بعصبيه....فجر خدي بالك من كلامك واتفضلي اطلعي علي فوق يلا ...
فجر بدموع ...مش هطلع واسيبك مع الساحره الشريره دي ...انت بتعي انا لوحدي ....ومستحيل اسيبك لحد تاني فاهم ...انت ملكي ...
تمارا بابتسامه خبيثه...في ايه يا حبيبي مين دي ...
في ثانيه وقبل يونس حتي ما يرد كنت فجر ه ج مت علي تمارا ...فجر مسكت تمارا من شعرها ونزلت ضر ب فيها. ..وتمارا كنت بتحاول تدفع عن نفسي بس مش قادره ...فجر الغيره هي اللي بتحركها ...الغيره وحش لو خرج محديش يقدر يسيطر عليه ....
يونس بصوت عالي ...ابعدي عنها يا فجر ....فجر اسمعي الكلام واطلعي ..
فجر بصوت عالي ...بعينك اسيبها تخرج من هنا علي رجله ...
يونس فضل يحاول يبعدهم عن بعض وفي الاخر شال فجر بعيد عن تمارا ....
يونس بابتسامه....اهدي بقي ....كفايه كده واطلعي فوق ...
فجر بدموع....انت بتحبها ....
تمارا بدموع ...الحقني يا يونس ...انا بموت ..
يونس قرب منها وحاول يمسك أيدها ....
فجر بدموع مزيفه...يالهوي الحقني انا بموت ...
ووقعت في الأرض ...
يونس ساب تمارا ...وجري علي فجر وشالها .....وطلع بيه وحطها علي السرير وجاه ينزل مسكت ايدو ....
فجر بدموع...بتحبها ...
يونس بابتسامه خبيثه...سيبي ايدي علشان الحقها....
فجر بدموع...مش هسيبك لحد تاني فاهم .....انت ملكي انا وبس يا يونس ....
يونس خرج من الاوضه بفرحه وراح لتمارا .....ونزل معها لحد تحت ...
وهم واقفين تحت البيت ...
يونس ...انا اسف علي اللي حصل فوق ....
تمارا بدموع ....ولا يهمك يا حبيبي. ..اهم حاجه اني شوفتك ...
يونس ....تحبي اوصلك ...
تمارا بدموع...ياريت علشان تعبانه ...
يونس ...يلا
وقبل يونس مايكمل كلموا كنت المياه نزلت عليه هو وتمارا ..
فجر من فوق ....تستهل ولسه اللي جاي ...وانتي يا شاطره ابعدي عنه احسنلك ....وايوه انا اللي كبيت المياه ....ثواني كده لوووولوووولي لوووولوووولي لوووولوووولي تعيشي وتاخدي غيرها ....
يونس ....انا اسف يا تمارا لتاني مره .....اتفضلي انتي ...
و طلع يجري علي السلالم قبل حتي تمارا ما ترد عليه ...
يونس بصوت عالي ...فجر ...فجررر ...
فجر بدموع مزيفه...نعم يا أبيه...
يونس قرب منها ...نعم يا أبيه .....وحياه ابوكي ...مش من شويه كنت يونس .....
فجر بدموع مزيفه...انا يا أبيه ....
يونس بعصيبه ...ايوه انتي يا مصيبه ...
فجر دموعها زادت وقربت من يونس وحضنته ...عملت كده علشان علشان ....بحبك ....
يونس بحب ....طيب بس بطلي عيط ...كفايه كده ...
فجر بدموع....لا مش بس ومش كفايه سيبني اعيط ...سيبني ....اقول اللي في قلبي .....بحبك ...وفضلت احبك ....وفضلت مستنيه اليوم اللي ترجع فيه علشاني ...ترجع ليه انا وبس ....ترجع علشان قلبي ...كنت كل مااكلمك في التليفون احبك ...كل ما اشوف صورتك احبك اكتر ....انت حبي الوحيد ...
يونس بحب حضنها جامد....وانتي قلب يونس ...بحبك يا فجر قلبي ....
فجر بفرحه....انت بتكلم جد ....
يونس بحب ...جد الجد كمان ....انتي اللي قلب نبض علشانك ...انتي اللي القلب والروح بتحبك ....بحبك يا قلب يونس . ....
(دق قلب عاشق فلا مفر من الحب آلا إليه )
فجر بفرحه...حبك يا قلب فجر ....
يونس بضحك...كفايه بقي يا بت عايز اروح اكلم ابوكي ...
فجر بفرحه.... لوووولوووولي لوووولوووولي لوووولوووولي لوووولوووولي لوووولوووولي ....هتجوز يا ناس ....
يونس قرب منها وبسها من راسها ...بحبك يا مجنونه قلبي ...
...
يونس اتكلم مع ابو فجر ..(ابو فجر ابن عم يونس ...)
وابو فجر وافق وكان فرحان جدا علشان هيكون مطمن علي فجر وهي مع يونس .....
ويونس فكر في مشروع وقرار يفتح مطعم ..وكافيه...
وفعلا بدأ في التجهيزات....وكان مبسوط .....وفجر كنت هتطير من الفرحه ...
في يوم وهو قاعد جاله تليفون ....
الو...
الوو...يونس معايا ...
ايوه ...مين معايا ..
انا يا حبيبي...
مين يعني ...
انا تمارا ....
نعم يا تمارا ...
انا اسفه علي اللي حصل زمان وندمانه وهفضل ندمانه العمر كله ....وبجد انا كمان بحبك ...
وانا مش بحبك سلام ...
....
نروح عند تمارا ...
بقي انا يتقالي كده ...ماشي يا يونس انت مش هتكون لحد غيري ....
.....
يونس رجع البيت لقه فجر قاعده في البلكونه .....
فجر بكسوف....يونس ...
يونس بحب ...قلب يونس ...
فجر بكسوف...عايزه اطلع رحله مع اصحابي ...
يونس بضحك..بتتكلمي جد ...
فجر بابتسامه...ايوه ....
يونس...لا ...
فجر بدموع...بس بابا موافق ...
يونس بحزن ...يعني قصدك ايه ...
فجر بدموع...يعني هروح ...
يونس بحزن ...اللي يريحك اعمليه..تصبحي علي خير...
فجر بدموع...يونس ....
يونس بزعل ...نعم ..
فجر بدموع...انا عايزه اروح بس وانت موافق ...
يونس بابتسامه....بس انا خايف عليكي ...واصبري شويه ونسافر انا وانتي ....
فجر بفرحه...بجد ....
يونس بضحك...بجد ....
فجر بفرحه...خلاص هروح يومين مع اصحابي ....وبعدين اسافر انا وانت ....
يونس بابتسامه....بروضه ...
فجر اتعلقت في يونس ....علشاني يا حبيبي....
يونس بابتسامه....يومين بس ....
فجر بفرحه....بجد ....
يونس بابتسامه...بجد ...
فجر بابتسامه...بحبك بحبك ...بحبك قد البحر وقد السماء وقد السمك سمكه سمكه ....
وجريت علي اوضتها وسبت قلب حب وداب في الحب ...
...
الصبح فجر سافرت مع أصحابها ويونس كان قلقان وخايف عليها...بطريقه غريبه ...
بعد يومين لقه التليفون بيرن برقم غريب ...
الو ...
................
ازاي ده انت مجنون....
......................................
انا هق تالك ..
........................
طيب انا جاي ...
...
واصل مكان الراحله وطلع اوضه فجر ...
فتح الباب لقه فجر نايمه مع واحد والسرير عليه د م
يونس بصدمه..
فجر بدموع...انا
الشخص
يتبع الفصل الخامس اضغط هنا
الفهرس يحتوي علي جميع فصول الرواية كامله"رواية قلب يونس" اضغط علي اسم الروايه
تعليقات
إرسال تعليق