رواية مملكة ابليس الفصل الرابع
رواية مملكة ابليس الفصل الرابع
4 (الرابع و الاخير )
داغر قال بتعب و ماسك ايدها : تتجوزيني يا فريدة
فريدة بحزن : هتتجوز واحدة مطلقة
داغر : بحبك يا فريدة و هعوضك عن كل اللي فات
فريدة بكسوفة : موافقة
داغر بفرحة : قولتي اية ؟
فريدة : موافقة يا داغر اتجوزك
داغر بفرحة: مالك هات المأذون بسرعة
فريدة بلوية بوز : ايه ده هو انا مش هيتعملي فرح
داغر بحب : احلى فرح لأحلى عروسة بس ممكن اكتبك على اسمي عشان مش هقدر اقاوم ♡ اطلعي اوضتي هتلاقي في الدولاب فستان البسيه
قبلها بفترة
فريدة بتعيط و داغر فاقد الوعي على الارض و بينز*ف و مجدي هرب فقالت برعب : مالك اطلب الإسعاف بسرعة
مالك بهدوء : مش عايزك تقلقي خالص تعالي شيليه معايا دي رصا*صة في دراعه الموضوع بسيط
فريدة شايلة داغر مع مالك و قالت : ده أنتم متعودين بقا
مالك : حاجة زي كده
فريدة : مجدي ده يقرب ايه لداغر ؟
مالك : مش عارف المفروض اقولك و لا لاء ! بس مجدي اغتص*ب اخت داغر و قتل*ها
فريدة برعب : قتل*ها !
بعد فترة
داغر نايم على السرير و بدأ يفتح عينه براحة و فريدة كانت ماسكة ايده فقال بتعب : أه يا دماغي.... أنا فين ؟
مالك بضحك : حمد لله على السلامة يا صاحبي فريدة كانت مرعوبة عليك
فريدة بعياط : أنتَ كويس صح ؟ حاسس بتعب اكيد
داغر بهدوء : أنا كويس متقلقيش ، مجدي فين ؟
مالك بهدوء : هرب يا داغر متقلقش مش هيكمل لاني وصيت ناس تقوم بالواجب معاه
دافر بهدوء : الشيطا*ن يسقفك يا مالك
باص داغر لايد فريدة اللي مسكاها بقوة و قال بحب : تتجوزيني ♡
التكملة في اول البارت ♡
فريدة نازلة على السلم لابسة فستان اسود طويل بحملات و هيلز و فاردة شعرها البني داغر واقف مستنيها اول ما شافها تنح ،وقفت فريدة قدامه و لسة هو متنح ف قالت بسخرية : ايه مالك بتطلع قلوب من عينيك كده
داغر بنحنحة : من عيني بس ♡
و غمز لها و سحبها من ايدها بسعادة ف قالت بضحك : براحة هقع انا لابسة هيلز يا داغر
داغر وقف و قال بمرح : طب مش كنتِ تقولي و شالها و كل ده فقال بخضة : نزلني انتَ لسة تعبان
داغر قال بحب : هو في حد بيدلع و بيقول لا
راحت فريدة متشعلقة في رقبته بضحك
بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير
داغر قام و حضن فريدة و با*سها من رأسها : مبروك عليا أنتِ
فريدة بضحك : متتعودتش على الطيبة دي ها
داغر بضحك : بلاش جو مسيطرة همشيك مسطرة ده ...بحبك
فريدة بحب :مش اكتر مني و اللهِ ♡
بعد اسبوعين
داغر كان قاعد و حاضن فريدة من ضهرها و بيتفرجوا على التليفزيون و جاه خبر عاجل بيقول : أختفاء رجل الأعمال مجدي الحلواني
ضحك داغر و قال : دي اخرة كل ظالم !
داغر بدأ يق*بل رقبة فريدة بحب و قال : أنا مبسوط أنك في حياتي يا فريدة
فريدة بحب : و أنا كمان يا حبيبي ربنا يخليك ليا
با*سته فريدة من شفا*فيه بسرعة و لسة هترجع داغر حاط ايده عند رأسها و با*سها بتعمق لغاية ما حسوا بحاجتهم للهواء و سندوا على رأس بعض و انفاسهم مختلطة ، شالها داغر و طلع بيها على أوضتهم و هي متعلقة في رقبته
في يوم أخر بليل
فريدة واقفة في البلكونة بتتفرج على النجوم جاه داغر من وراها و قال : بتعملي ايه ؟
فريدة بخضة و قالت : حد يخض حد كده يا داغر
داغر بحب و با*سها من شفا*يفها و قال : سلامتك يا قلب داغر من الخضة
فريدة بحب : شايف القمر مكتمل و جميل ازاي بص كده
داغر باص عليها و قال : جميل بس .. ده اجمل مخاليق ربنا و الله ♡
فريدة بلوية بوز : بص للقمر مش ليا
داغر بحب : كل واحد يبص للقمر اللي يحبه بقا
حضنته فريدة و قالت : كنت لي خير عوض
داغر قال بحب : و اصبحت لي الهواء الذي اتنفسه ♡
تمت ...
يتبع الفصل التالي اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية مملكة ابليس" اضغط على اسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق